PDA

View Full Version : van laptop naar versterker



m@rijn
7 januari 2009, 01:11
Hallo,

ik weet niet of dit hier wel past, maar ik vond niet echt een beter passende subrubriek dus geef ik het hier een kans...

Ik zou graag willen weten welk soort kabeltje ik nodig heb om via mijn versterker muziek van mijn laptop af te spelen. Ik wil mijn versterker dus als box gebruiken. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn...

Ik zit op kamers en gebruik hier een Roland Cube 30x.

Dank,
Marijn

RolandT
7 januari 2009, 08:04
Je versterker heeft een AUX-IN waar je een CD of mp3 speler op kan aansluiten, daar kan je ook de line out van je laptop op aansluiten. De kabel vind je in de meeste audio/computer winkels (vb Mediamarkt).

JohnLord
7 januari 2009, 08:29
Kan, alleen klinkt audio door een gitaarversterker niet al te best.

paulusdeBKB
7 januari 2009, 09:24
Audio door een Cube zal wel gaan: dat is een modelling versterker. Als het goed is, is de speaker dus niet voor gitaar gevoiced.

Liquid_Metal
11 januari 2009, 19:26
Ik gebruik in de studio mijn laptop met midi keyboard als synthesizer en de laptop is aangesloten op de PA. Dit gebeurt in ons geval via een mengtafeltje. Hierin zitten ook onze microfoons zodat we direct kunnen opnemen en terugluisteren via de PA. Alle muziek die de laptop afspeelt horen we ook via de PA (ook erg handig bij het meespelen van covers en zo). Werkt in ons geval perfect omdat een PA ervoor gemaakt is geen kleuring aan het geluid te geven (zoals een gitaarversterker wel doet).

Wij sluiten de boel aan met een stereo mini-jack (laptop) naar dubbel tulp (mixer). Volgens mij heeft de Roland Cube ook een dubbel tulp ingang voor cd/mp3 etc playback. Die kun je gebruiken. Klinkt niet super, maar het werkt wel aardig

Sj03rd
13 januari 2009, 01:14
kabel: mini-jack naar jack.