PDA

View Full Version : BC Rich mankementje



MaartehhM
7 januari 2009, 00:10
Hoi,

Ik heb een BC Rich Ironbird, en die heeft een klein mankementje, en ik vroeg me af of iemand hier een idee heeft of het te repareren valt en hoeveel het zou gaan kosten ^^.

Tussen de 2 onderste punten zit de ingang voor het snoer van de versterker.

Dit is (natuurlijk) een rond gat, met daarom een metalen plaatje heen, wat met 4 kleine schroefjes is vastgemaakt aan de gitaar zelf.
Nu ben ik of wat onvoorzichtig geweest of dit is gewoon uitzichzelf gebeurd, maar de schroefjes pakken het plastic/hout (waarvan is een gitaar gemaakt ^^?) niet meer, en zodra ik het snoer van de amp eruit trek....gaat het plaatje mee.

Nu vroeg ik me af:
1. Kan het gerepareerd worden (bijv grotere schroefjes erin doen)?
2. Hoeveel gaat dat kosten (wat zijn de standaard kosten? Gaat dat per uur?)
3. Is 't het geld en de moeite waard?


Alvast bedankt :)

~Maarten

Dj_Tuning
7 januari 2009, 00:13
Je gitaar is gemaakt van hout ;)

Doe een paar druppels secondelijm op de schroefjes en draai alles terug in elkaar. Laat de gitaar een nachtje rusten, en wees in het vervolg een beetje voorzichtig...

MaartehhM
7 januari 2009, 00:17
Thanx voor de snelle reactie, had niet verwacht dat iemand nog op dit late uur online zou zijn ^^.

Anyway, ik zal het morgen eens proberen :)

Squier4ever
7 januari 2009, 00:30
ik zou het proberen met houtlijm en lucifers, dan heb je iets meer grip daarna.

MaartehhM
7 januari 2009, 15:22
Lucifers? Als in?

jimihattricks
7 januari 2009, 15:28
als in:

http://farm1.static.flickr.com/71/203356678_06ab76679c.jpg?v=0

die kun je dan in de gaten steken en afbreken zodat de schroef weer wat grip heeft.. werkt doorgaans uitstekend en bespaart je een reparatie.. evt. met wat houtlijm erin lijmen maar dat is vaak al overbodig

joeyonfire
7 januari 2009, 15:30
waarschijnlijk lucifers in de gaatjes stoppen en daar de schroeven in draaien.
maar dat lijkt me niet echt zinvol. nou weet ik niks van de ironbird maar ik veronderstel dat de schroeven dan niet meer passen.
heb wel eens iets gehoord over een mengsel van zaagsel en houtlijm. even een half uurtje laten drogen en dan de schroeven erin

MaartehhM
7 januari 2009, 15:31
Ah, zo ^^.

Zal het gelijk even doen, verreweg het simpelst :)

Squier4ever
7 januari 2009, 15:38
waarschijnlijk lucifers in de gaatjes stoppen en daar de schroeven in draaien.
maar dat lijkt me niet echt zinvol. nou weet ik niks van de ironbird maar ik veronderstel dat de schroeven dan niet meer passen.
heb wel eens iets gehoord over een mengsel van zaagsel en houtlijm. even een half uurtje laten drogen en dan de schroeven erin

gast heb je ooit wel eens geschroefd? zijn gewoon houtschroefjes, dus die bijten zichzelf vast, je hoeft theoretisch niet eens te boren om een schroef in hout vast te zetten. het idee is dus dat je mbv lucifers het gat kleiner maakt (is nu namelijk uitgelodderd) en daarna de schroef zich er opnieuw in vast laat bijten.

jimihattricks
7 januari 2009, 15:38
waarschijnlijk lucifers in de gaatjes stoppen en daar de schroeven in draaien.
maar dat lijkt me niet echt zinvol. nou weet ik niks van de ironbird maar ik veronderstel dat de schroeven dan niet meer passen.
heb wel eens iets gehoord over een mengsel van zaagsel en houtlijm. even een half uurtje laten drogen en dan de schroeven erin

het hout vd lucifers is doorgaans zacht genoeg voor de schroef om er een nieuwe schroefdraad in te draaien, dus dat komt wel goed denk ik

edt: wat squier dus zegt

MaartehhM
7 januari 2009, 15:50
Het werkt inderdaad! Ik kan nu weer normaal het snoer erin en eruit doen zonder dat ik extra voorzichtig moet zijn zodat dat plaatje er niet afdonderd ^^.

Bedankt :zz:

Squier4ever
7 januari 2009, 15:53
als alleen lucifers te weinig is dus even een drupje houtlijm erin sproeien.

MaartehhM
7 januari 2009, 15:55
Zal het onthouden ^^

toon-
7 januari 2009, 20:35
Met die jacks van BC Rich zit het precies niet goed... Bij mij komt het ding constant los te zitten.

MaartehhM
7 januari 2009, 20:48
Altijd geruststellend om te horen dat ik niet de enige ben ^^.

Tja dat is dan wel een nadeel aan BC Rich'es, maar ach, voor de rest zijn het prima gitaren 8-)

nevyn292
7 januari 2009, 21:10
grappig, ik herken het ook bij mijn bc rich, verder is het inderdaad een puik ding

Rexx
7 januari 2009, 23:33
Mijn ex-bc rich en die van een maat van me hadden ook allebij hetzelfde probleem:seriousf:

Squier4ever
8 januari 2009, 10:05
zijn gewoon k*tgitaren en nog lelijk ook :D

nevyn292
8 januari 2009, 10:35
zijn gewoon k*tgitaren en nog lelijk ook :D

kijk in de spiegel!

Squier4ever
8 januari 2009, 10:45
ik ben geen k*tgitaar :confused:

nevyn292
8 januari 2009, 10:59
jouw hals is mij te dik, totaal onbespeelbaar

en niet goed afgewerkt

MaartehhM
8 januari 2009, 17:24
Kutgitaren zijn het niet. Ze doen het prima wat mij betreft.

Dat je ze lelijk vind kan ik me nog voorstellen, die punten etc. Maar daarin natuurlijk ieder z'n eigen smaak.

toon-
8 januari 2009, 18:16
M'n Warlock vind ik ondertussen ook niet mooi meer :D Vroeger wel. Maar BC Riches zijn over het algemeen inderdaad prima gitaren. En er zitten ook een paar bloedmooie modellen tussen, vind ik dan.