PDA

View Full Version : Gitaarvorm met bovenfrees - hoorns



Davy
6 januari 2009, 22:11
Hallo,

Als jullie met een bovenfrees met bovenlagertje de vorm van een gitaar uitfrezen, hoe ga je dan tewerk bij de horns? Daar heb je namelijk zeer weinig 'vlees' waar je kan op steunen.

Ik had gedacht om mijn bovenfrees onderaan een tafel te monteren, waarbij de frees er dan bovenkomt (dus freesmachine onder de tafel, freesbit erboven). Zo heb ik een vlakke tafel waar ik mijn body gewoon over kan geleiden. Ik vrees echter dat de schacht van het freesbit (moet die nog bestellen) niet lang genoeg zal zijn, dus dat het lagertje niet boven de tafel uit zal komen en ik dus geen geleiding heb.

Ideeën?

Ik was trouwens van plan om het freesbitje met bovenlagertje te bestellen bij guitarsupplies, samen met het conversiebusje. Heeft iemand toevallig afmetingen van dit freesbitje, lengte van de schacht en het snijgedeelte?

barno
7 januari 2009, 01:01
weinig vlees: stuk resthout van idem dikte als body gebruiken als extra steun voor freesvoet.

frees zal niet lang genoeg zijn om in een keer te doen: dus in twee keer, eerst met mal, dan met gefreesd stuk als mal

hier staan ergens foto's van zo'n proces, maar met de zoekfunctie vind je hierover nog veel meer info enfoto's

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117440

Davy
7 januari 2009, 09:07
Ja, had ook al gedacht aan een stukje hout als extra steun, maar ik zou toch liever met een freestafel werken. Nuja, de frees zal waarschijnlijk niet lang genoeg zijn om voldoende boven de tafel uit te komen (met het lagertje).

Nuja, dan probeer ik maar met het stukje hout, uiteindelijk, als ik het rustig aan doe moet dat lukken, toch?