PDA

View Full Version : Digitech Whammy in rack gemount aan gcx, en besturing via VL Ground Control Pro



Diggerz
6 januari 2009, 20:46
Hallo!

Heeft er toevallig iemand ervaring met het mounten van een whammy aan een gcx, en de besturing hiervan via een aan een ground control pro gekoppeld expressiepedaal?

Wat voor een expressiepedaal heb je hierbij nodig?

Nitefly7
6 januari 2009, 21:10
Hallo!

Heeft er toevallig iemand ervaring met het mounten van een whammy aan een gcx, en de besturing hiervan via een aan een ground control pro gekoppeld expressiepedaal?

Wat voor een expressiepedaal heb je hierbij nodig?

GCP-handleiding is redelijk duidelijk; expressiepedaal als Boss EV-7 gebruiken, of de FV-50/300L serie met 'n Y-kabel.. de nieuwe Boss FV-500 heeft een 'dedicated' expressie-uitgang, deze dien je volgens mij met 'n stereo-snoer te verbinden..
Rocktron heeft ook expressiepedalen, maar in principe werken veel (Ernie Ball) volumepedalen, mits je ze goed aansluit (vaak gebruikmakend v.e. Insert- of Y-kabel..)

het is alleen even de vraag hoe je 'm gaat aansluiten, de Whammy heeft nl. wel een midi-in, maar geen midi thru; je kan dus van je GCP naar je GCX, en van je GCX naar de Whammy, maar dan is er geen output meer naar je andere midi apparaten.. tenzij je met patchbay's e.d. gaat werken..

whammy op gcx aansluiten is gewoon 't zelfde als ieder ander pedaal..

Diggerz
6 januari 2009, 21:36
thanks!

in de gcp handleiding had ik idd al een voorbeeldje met een Y-kabel gevonden, maar jouw uitleg maakt alles weer iets duidelijker ;)

ruezzz
7 januari 2009, 16:49
Ben benieuwd of dat gaat werken. Ik kan me voorstellen dat je de presets kan wisselen via midi, maar kun je ook de sweep zelf via midi aansturen? Hou ons ff op de hoogte...

Diggerz
7 januari 2009, 16:56
Ben benieuwd of dat gaat werken. Ik kan me voorstellen dat je de presets kan wisselen via midi, maar kun je ook de sweep zelf via midi aansturen? Hou ons ff op de hoogte...

Zoals ik het begrijp uit de handleidingen van de gcx en de ground control zou de whammy inderdaad volledig via midi aangestuurd kunnen worden (dus sweep + presets)

uit de handleiding van de whammy:
MIDI Functions
A new feature found in this incarnation of the Whammy™ is a MIDI input. MIDI messages can
elect a Whammy™ Preset, engaged or disengaged the effect, and control the pedal position.

Aangezien ik er zelf nog geen ervaring mee heb, ben ik benieuwd naar die van anderen :)