PDA

View Full Version : Volumeverschil pedalen op verschillende amps



tom123
6 januari 2009, 20:29
Het gaat over mijn pedalboard. (te zien bij het pedalboardforum op blz 665)

Ik weet als je er een andere amp op aan sluit dat je dan een andere sound krijgt. (logish)
ik sluit hem thuis altijd aan op een vox ac30 of een Marshall plexi reissue.
En dan verstel ik mijn effecten bijna niet.
Maar ik speelde laatst op een ENGL amp.
En de effecten gingen boosten, de reverb die deed veel te veel zun best.
Echo klonk niet zo leuk als normaal.
En mijn Tube screamer gebruikte ik meestal om de overdrive een extra randje te geven, maar nou boosten die ook enorm, ik dacht dat de ENGL uit elkaar knalde, ik stond ervoor en werdt bijna weg geblazen (nouja niet echt dan, maar hij ging hardt)

Is ENGL nou gewoon zo'n pongel of is dat gewoon typish daaraan?
Want ik heb hem ook vaker op een Fender amp aangesloten en toen deed die ook niks raar.

the sure thing
6 januari 2009, 20:49
Het gaat over mijn pedalboard. (te zien bij het pedalboardforum op blz 665)

Ik weet als je er een andere amp op aan sluit dat je dan een andere sound krijgt. (logish)
ik sluit hem thuis altijd aan op een vox ac30 of een Marshall plexi reissue.
En dan verstel ik mijn effecten bijna niet.
Maar ik speelde laatst op een ENGL amp.
En de effecten gingen boosten, de reverb die deed veel te veel zun best.
Echo klonk niet zo leuk als normaal.
En mijn Tube screamer gebruikte ik meestal om de overdrive een extra randje te geven, maar nou boosten die ook enorm, ik dacht dat de ENGL uit elkaar knalde, ik stond ervoor en werdt bijna weg geblazen (nouja niet echt dan, maar hij ging hardt)

Is ENGL nou gewoon zo'n pongel of is dat gewoon typish daaraan?
Want ik heb hem ook vaker op een Fender amp aangesloten en toen deed die ook niks raar.
Ik denk niet dat dit zozeer aan Engl ligt, maar aan toevallig net dat ene exemplaar wat jij bespeelde.

Mitch
7 januari 2009, 11:58
Het zou kunnen dat die amp een heel andere ingangsimpedantie heeft en dan kun je grote verschillen krijgen.

LordRiffenstein
7 januari 2009, 12:06
Ik denk dat het vnl ligt aan't feit dat de AC30 en plexi geen master volume hebben en die Engl wel waardoor deze helemaal anders reageert op je pedalen.

Mitch
7 januari 2009, 12:20
O ja, wacht, niet goed opgelet, ik was te druk bezig met de topictitel aanpassen :)
Met mijn Vox zat ik er ook mee, tot ik er een mastervolume op zette, toen was -ie qua volumes redelijk 'gelijk' aan andere MV-amps.

tom123
7 januari 2009, 20:42
Met master vorlume op zetten bedoel je, meer master opendraaíen.
Of juist volume meer open en master minder?

Mitch
7 januari 2009, 21:52
Nee, toen ik er een mastervolume op liet monteren. Heb je een AC30CC? Die hebben namelijk al een mastervolume, maar de oudere AC30's niet.
Het punt is dat de volumes van je pedalen heel anders moeten worden ingesteld op amps zonder of met mastervolume.

tom123
7 januari 2009, 22:45
Ja ik heb idd de ac30cc.

Oke dan weet ik dat het daaraan ligt, ik probeer wel wat uit.
Anders dan stel ik het wel iedere keer wel weer bij.

Bedankt.