PDA

View Full Version : P-90 voor 7 string



guhlenn
12 maart 2003, 17:02
Wil graag een lindy fralin P-90 in mijnyet te be made 7-string zetten... maar is er eigenlijk wel een 7-string versie van een P-90 (van wie dan ook?)

Thanx!

Negative K3 fan
12 maart 2003, 17:14
volgens mij niet, maar je kunt ze vast wel custom laten bouwen als je de centjes hebt.

Ic3gl0vE
12 maart 2003, 17:41
misschien heb je dan wat aan zo'n gretsch element? die hebben meer output dan een singlecoil maar minder dan een humbucker, dacht ik.
geen idee of die dingen nog te koop zijn

guhlenn
13 maart 2003, 10:57
nee het gaat echt om een P-90...
en uh custom is helaas geen optie.. ben nu al genoeg geld kwijt... hehehe

Negative K3 fan
13 maart 2003, 14:35
Dan denk ik dat je het best af bent met een zo schel mogelijk klinkende humbucker, maakt SD de screaming demon niet in een 7 string versie?

guhlenn
13 maart 2003, 14:38
ach het geluid benaderen kan met velen , het gaat me echt om de P-90... twijfel nu of ik niet gewoon een 6-snarige moet nemen.. baritone dan en die omlaag stemmen...

Negative K3 fan
13 maart 2003, 14:54
waarom wil je zo graag omlaag stemmen dan?

guhlenn
14 maart 2003, 10:59
heh?

tsja, als dit een "je bent een flogger en je luistert naar Korn" opstapje is dan had ik niet moeten reageren, maar uitgaande van het goede in de mens :wink:... smaak he, ik hou wel van dat bassige lage geluid... Beetje stoner beetje metal... dat idee... Ik ruil graag de hoge e in voor een lage B... alleen , door dat =t e doen (ik doe dat nu) verlies je dus de mogelijkheid van het spelen van "standaard" akkoorden, alles moet getransponeerd worden en alle grepen gaan een stuk moeilijker liggen... vandaar de 7-snaar...

michielv
14 maart 2003, 12:41
Wat je ook zou kunnen doen is een 6-snarige gitaar 1 snaar "opschuiven". Ik ken bassisten die dat gedaan hebben bij gebrek aan een 5 snarige bas.

Ben je ook gelijk van het probleem van de 7-polige P90 af.

Andere optie is misschien een 7-polige hot strat single coil? Of een coil van een 7-polige hummer zelf wikkelen tot een P90 (duurt even maar moet in een middagje te doen zijn).

guhlenn
14 maart 2003, 13:36
Dat opschuiven doe iik nu dus al. maar omdat standaard akkoorden dan ook weer klote worden... Ach... luxe probleem hoor :wink:

PeArLjAm
14 maart 2003, 13:38
In de customshop van seymour duncan kun je elk 6 snarig model ook in een 7 snarig model laten maken. Kost alleen wel meer dan een normaal productiemodel (lijkt me logisch btw :smile: )