PDA

View Full Version : Marshall 1961B



zjanke
6 januari 2009, 19:35
Kent iemand een Marshall 1961B? Ik kan er niet veel meer over vinden dan de uitleg dat het een kast is met afmetingen zoals de 1960B (recht dus) waar maar twee G1275T's in zitten (diagonaal). Zijn de gebruikte materialen ook hetzelfde of is dit een 'budget' uitvoering, aangezien deze kast bij een goedkopere Solid state top hoorde?
En het belangrijkste: Qua geluid, het is een 2x12 met een grotere inhoud, dus een voller geluid dan een 'normale' 2x12?

iWishmaster
7 januari 2009, 09:27
Kent iemand een Marshall 1961B? Ik kan er niet veel meer over vinden dan de uitleg dat het een kast is met afmetingen zoals de 1960B (recht dus) waar maar twee G1275T's in zitten (diagonaal). Zijn de gebruikte materialen ook hetzelfde of is dit een 'budget' uitvoering, aangezien deze kast bij een goedkopere Solid state top hoorde?
En het belangrijkste: Qua geluid, het is een 2x12 met een grotere inhoud, dus een voller geluid dan een 'normale' 2x12?

Wanneer ik naar Dollars in Nijmegen ga (muziekcafé) staat daar vaak een bandje (mash-up van artiesten) waarvan de leadgitarist over zoiets speelt. Een JCM900 met daaronder precies wat jij beschrijft (type speakers weet ik natuurlijk niet zeker). Deze heeft geen doek voor de speakers, maar een houten voorkant (uit 2 delen) met rondjes eruit voor de speakers. Achter de rondjes zit een metalen grill met daarachter de speakers. Er zit volgens mij geen type-plaatje op het cabinet. Zal het 'em eens vragen, zn sound is best goed trouwens, ik krijg dat niet uit een JCM900 ...