PDA

View Full Version : Fender Pro Junior



kenx
6 januari 2009, 18:13
Hoy,

Ik heb als repetitieruimte-beesje een fender pro junior op het oog...
Ik heb gezien dat hij een nogal meevallende 15 watt buizen tone produceerde, ik weet dat dit echter (veel te) luid is voor thuis, maar is het ook doenbaar op repetitievolume?

mvg,

kenny

Nielsje
6 januari 2009, 18:19
Hoy,

Ik heb als repetitieruimte-beesje een fender pro junior op het oog...
Ik heb gezien dat hij een nogal meevallende 15 watt buizen produceerde, ik weet dat dit echter (veel te) luid is voor thuis, maar is het ook doenbaar op repetitievolume?

mvg,

kenny

Tja, dat is eigenlijk afhankelijk van de herrie die je drummer produceert.
En van het rendement van je speaker etc etc..

Ik denk dat het wel wil.
Vind het wel grappig dat 'ie ook buizen produceert! Zo'n amp wil ook! :cheerup:

ColourofFire
6 januari 2009, 18:36
Kijk ook even naar de blues junior. Zo goed als hetzelfde, alleen een 12" speaker, wat wel een groot voordeel is, en een wat uitgebreider controle paneel.

Joene1988
6 januari 2009, 20:17
+1 op de pro junior zit geloof ik alleen een volumeknopje ofzo

marc_o
6 januari 2009, 20:22
Hoy,

Ik heb als repetitieruimte-beesje een fender pro junior op het oog...
Ik heb gezien dat hij een nogal meevallende 15 watt buizen tone produceerde, ik weet dat dit echter (veel te) luid is voor thuis, maar is het ook doenbaar op repetitievolume?

mvg,

kenny


Hij gaat best hard, maar het ligt er wel aan welke muziek je maakt. Ga er niet mee in een metalband tekeer, dan heb je de verkeerde versterker. Voor een lekkere bluessound met randje kan ie prima mee. uiteraard ligt het ook aan de rest van de band...heb je een 10-mans formatie met blazers en een drummer die constant kijkt of ie door zijn vellen kan meppen, zou ik iets anders proberen..

Aca Ilic
6 januari 2009, 22:18
Ken x ,ik moet je helaas teleurstellen,je redt het niet met een 15 watter ( juniors kunnen makkelijk 18 wat produceren hoor), zelfs niet met een 20 watter ( ongeacht wat voor soort speakers dat je binnen hebt Nielsje). Vroeger heb ik Junior naar repetities meegenomen, na de eerste twee maten moest toch microfoon ervoor.Zelfs als we drummer gevraagd hebben om zachter te "meppen" ging het niet.
Je moet je voorstellen dat gemiddelde drummer 60 a 70 watt kabaal produceert.Met een peavey classic 30, tel je mee , 30 watt is een beetje "bodem" in een band sutuatie ( natuurlijk geen heavy stuff meegerekend).

grtz
Alex

heavy-metal-thunder
6 januari 2009, 22:41
Ken x ,ik moet je helaas teleurstellen,je redt het niet met een 15 watter ( juniors kunnen makkelijk 18 wat produceren hoor), zelfs niet met een 20 watter ( ongeacht wat voor soort speakers dat je binnen hebt Nielsje). Vroeger heb ik Junior naar repetities meegenomen, na de eerste twee maten moest toch microfoon ervoor.Zelfs als we drummer gevraagd hebben om zachter te "meppen" ging het niet.
Je moet je voorstellen dat gemiddelde drummer 60 a 70 watt kabaal produceert.Met een peavey classic 30, tel je mee , 30 watt is een beetje "bodem" in een band sutuatie ( natuurlijk geen heavy stuff meegerekend).

grtz
Alex

sta ik EEERGGGG versteld van!! Jullie moeten crimineel hard spelen en dan wellicht nog in een grote, goed absorberende ruimte. 70 W mag je ongeveer vergelijken met 126 decibel. ok, slechte vergelijking. Maar een doorsnee lampen versterker van 40-50W gaat vlotjes over de 120 dB. Deze versterkers hebben dan ergens een +20W clean vermogen en dat is zowat +115 dB en da's meer dan voldoende headroom om toch nog clean te blijven. Veel hangt af van de speakerconfiguratie.

'k Heb vroeger nog muziekschool gevolgd. Speelden daar met 2 gitaren over 1 Roland Cube 30. En we trokken dat gerust. Ik ga niet zeggen dat dit mooi klonk ofzo. Maar het was hard genoeg. En die Cube's zijn dan nog digitale "rommel".

Zelf heb ik een Fender Deluxe reverb. 18 W meeeeer dan luid genoeg. Hang er soms nog een hotplate tussen en dan heb ik nog voldoende headroom. en mijn vox AC 30 die is eigenlijk al veel te luid.

Tot slot, als je metal zou spelen, dan worden de midden tonen dicht gedraaid en verlies je enorm veel vermogen en dan red je het niet met 18Wattertjes. Maar voor een doorsnee pop/rock/bleusbandje gaat de blues junior hard genoeg.

DeiDRagonas
6 januari 2009, 22:56
Ken x ,ik moet je helaas teleurstellen,je redt het niet met een 15 watter ( juniors kunnen makkelijk 18 wat produceren hoor), zelfs niet met een 20 watter ( ongeacht wat voor soort speakers dat je binnen hebt Nielsje). Vroeger heb ik Junior naar repetities meegenomen, na de eerste twee maten moest toch microfoon ervoor.Zelfs als we drummer gevraagd hebben om zachter te "meppen" ging het niet.
Je moet je voorstellen dat gemiddelde drummer 60 a 70 watt kabaal produceert.Met een peavey classic 30, tel je mee , 30 watt is een beetje "bodem" in een band sutuatie ( natuurlijk geen heavy stuff meegerekend).

grtz
Alex

Onzin.......

Nielsje
6 januari 2009, 23:03
Ken x ,ik moet je helaas teleurstellen,je redt het niet met een 15 watter ( juniors kunnen makkelijk 18 wat produceren hoor), zelfs niet met een 20 watter ( ongeacht wat voor soort speakers dat je binnen hebt Nielsje). Vroeger heb ik Junior naar repetities meegenomen, na de eerste twee maten moest toch microfoon ervoor.Zelfs als we drummer gevraagd hebben om zachter te "meppen" ging het niet.
Je moet je voorstellen dat gemiddelde drummer 60 a 70 watt kabaal produceert.Met een peavey classic 30, tel je mee , 30 watt is een beetje "bodem" in een band sutuatie ( natuurlijk geen heavy stuff meegerekend).

grtz
Alex

Bullshit. Een drummer die 70 watt aan kabaal maakt?
Onderbouw het eens, wil je?

Nobler
6 januari 2009, 23:08
@ Aca Ilic: ben het ook niet met je eens, misschien speelt onze band niet zo gruwelijk hard, al toeteren onze oren regelmatig, maar mijn Laney LC15 met 10" speaker is meer dan hard zat voor repetities, ik neem mijn VOX AC15 niet eens mee, want die heb ik toch niet nodig.

FruscianteFan
7 januari 2009, 00:11
Zelf heb ik een Fender Deluxe reverb. 18 W meeeeer dan luid genoeg. Hang er soms nog een hotplate tussen en dan heb ik nog voldoende headroom. en mijn vox AC 30 die is eigenlijk al veel te luid. Deluxe Reverb is toch 22 watt?

Mr_Moustache
7 januari 2009, 03:56
Hoi, ik heb hier ook een fender pro junior staan. Helaas niet van mij (van mn vader) maar ik heb er ook vaak op gespeeld. Het is een prachtige, simpele versterker, heeft alleen een volume en toon knobs. Je moet ervan houden.

Hier thuis kan ie eigenlijk niet verder dan volumestandje 1-1,5. Zelfs al op standje 2-3 beginnen, in de huiskamer, dingen te trillen, die je toch liever stationair ziet blijven ;) Hij gaat tot 12, dus kan je nagaan. Ik heb er nooit met een drummer oid naast gezeten, maar ik kan me niet voorstellen dat de versterker daar niet overheen komt. 15 buizen watt is toch vaak luider dan je denkt.

Het is verder ook een budget vriendelijke en relatief handzame versterker.

Aca Ilic
7 januari 2009, 08:15
Bullshit. Een drummer die 70 watt aan kabaal maakt?
Onderbouw het eens, wil je?

Je hoeft niet uiterste te pakken Nielsje, ik heb gezegd 60 a 70 watt. En helaas je hebt drummers die 60 jaar oud zijn bij wie de gehoor na 40 jaar actief spelen , behoorlijk achteruitgaat ( maar dat komen jullie ook achter guys)...:-)

Onderbouwen?...
Ik zal je vragen als je deze leeftijd paseert zoals mijn drummer, of je met je Junior boven zijn kit uitkomt.

Wilco
7 januari 2009, 08:28
Ik heb in het verleden zelfs eens een optreden gedaan met ons toenmalig bluesbandje. Buiten, op een trailer, uiteraard wel met P.A., maar voor het podiumgeluid was het nog net te doen. En dat met een behoorlijk enthousiaste drummer, nog een luid spelende solo-gitarist, harmonicaspeler en een basisst.
Eerlijk is eerlijk, was niet ideaal, maar het ging net. Ik zou er niet nog eens mee optreden, maar ik kan me echt niet voorstellen dat een Pro Jr. niet luid genoeg gaat voor in een repetitie-hok.

Rinze
7 januari 2009, 08:30
Watts zijn geen geluid. Watts zeggen iets over vermogen van een versterker, de hoeveelheid herrie hangt dan onder andere nog af van het rendement van de speaker, maar ook van wat de versterker in gaat. De grootte van de speaker is ook belangrijk, het aantal speakers, de grootte van de kast, de akoestiek van de ruimte, etc..

Met een 15 wattertje met een klein speakertje kom je in een redelijk luid spelende band met een drummer die zijn vellen niet alleen maar aait niet weg. In het hoog zul je wel wat gepiep horen maar in het laag levert dit versterkertje onvoldoende druk. Geloof het of niet, je zult teleurgesteld zijn.

Een 15 tot 20 watt buizenbakje kan misschien meekomen bij een repetitie maar dan moet je wel goeie speakers eronder zetten én niet in een al te luide band spelen én geen heel heavy geluid willen bereiken.

Jantje Poen
7 januari 2009, 09:09
Pro Junior gaat hard zat, zelfs in een middelgrote kroeg. Heb ik jarenlang gedaan, je kunt elke drummer bijbenen. Als de drummer dan toch nog te hard gaat/slaat dan hoef je je geen zorgen te maken, de kroegbaas zal dan zeker ingrijpen en hem verzoeken "normaal" te doen. De Blues Junior is wat milder, maar ook hard zat. Beide versterkers hebben wel last buizenvoetjesvermoeidheid. Bij teveel trilling/hard neerzetten/in de kofferbak met drempels, enz... willen de buizen wel eens los gaam zitten of zelfs er uit vallen. Alle buizenvoeten vervangen door ceramische met klemmen en kokers.

Als de Pro Junior een alnico speaker (blauwe) heeft is het zeker de moeite waard, prachtig geluid.

Bij te weinig laag moet je de bassist maar vragen een beter tapijt neer te leggen, goede bassisten kunnen dat.

Rinze
7 januari 2009, 09:36
Ieder zijn mening/ervaring, ik zou het iig zeker niet aanraden. Mijn ervaring is dat zo'n bakkie in ieder geval voor alles wat vanaf (blues-)rock de hardere en steviger kant uitgaat het absoluut niet trekt. En dat ligt dan trouwens voor een groot deel aan het ondermaatse speakertje.

Jantje Poen
7 januari 2009, 09:47
Er bestaan natuurlijk altijd betere versterkers. Een 30 Watt of meer geeft meer druk dan zo'n klein bakkie, maar het wordt dan weer sjouwen. Elk voordeel heeft z'n nadeel.

Rinze
7 januari 2009, 09:50
Er bestaan natuurlijk altijd betere versterkers. Een 30 Watt of meer geeft meer druk dan zo'n klein bakkie, maar het wordt dan weer sjouwen. Elk voordeel heeft z'n nadeel.


Da's ook weer waar, daarom heb ik mijn JCM 800 halfstack de deur uit gedaan. Om vervolgens een racksysteem te beginnen wat in totaal net zo zwaar is en bijna net zoveel ruimte inneemt :D

Hendriks
7 januari 2009, 10:37
Ik heb een Blues junior , deze kan de repetities zat aan en onze drummer kent maar 1 volume: hard. Voordeel van de Blues junior vind ik de master volume.

DeiDRagonas
7 januari 2009, 11:44
Ik heb ook de Fender BJ. Voordeel tegenover de Pro-Jr vond ik vooral de 12" speaker. Ook de master volume is prettig inderdaad.

De drummer van mn (ex) hardcore bandje lacht erom, dat zeker... Maar alles behalve dikke metal redt je echt wel. Ikzelf hou hem geheel clean en redt het nog makkelijk. Bij optredens zet ik er een Marshall AVT50 onder voor dat low-end, maar verder prima amp, ook voor gigs. Ik herken dat zo totaal niet, dat deze amp(s) te weinig power zouden hebben (en onze drummert is ook zeker geen wijf!).


Grt Roy!

Aca Ilic
7 januari 2009, 12:12
...natuurlijk dat er altijd iemand is die het "onzin" of "bullshit" of niet mee eens is of niet "onerbouwd" vindt, ik heb gewoon uit persoonlijke ervaringen reactie geplaatst,met bedoeling om iemand advies te geven.Ik blijf er bij, met een 15 a 18 watter redt je het niet.
Wel een goede versterker voor repetitie ruimte ( met een mic voor) zeker voor mensen die clean geluid alleen uit hem halen, op het moment dat je hem laat oversturen en met volume knop van je gitaar werkt is in de band situatie je clean gewoon niet luid genoeg.
Maar dan weer , het zijn persoonlijke ervaringen...

greenthings
Alex

marc_o
7 januari 2009, 12:22
Wat opvalt is dat het per merk erg veel kan schelen qua volume, rendement en al die verhalen.
Had een AC-15 en die kon qua volume met gemak mee, een andere versterker wellicht niet.

Mitch
7 januari 2009, 12:28
Even los van deze spcifieke vraag: het hangt inderdaad heel erg af van de totale amp (voicing, circuit, onderdelen, etc.) én dan nog eens de speakers (formaat, voicing, rendement, aantal). Het vermogen zegt wat dat betreft maar 'weinig'.
Wat dat betreft zou ik alle "15W is genoeg om mee op te treden" voorstanders (waaronder ikzelf :D) willen vragen of ze specifiek ervaring met deze amp hebben. Ik kan ook wel roepen dat 15W genoeg is, maar mijn CMW is weer heel wat anders dan een stock Pro junior, dus dat zou nogal een zinloze kreet zijn.
Bovendien heb ik van de topic starter gemist of het nou per se clean moest blijven?

Arjan12
7 januari 2009, 12:37
Ik heb de Blues Jr. gehad, en die haalde 't tijdens repetities nét. Hij bleef wel clean, je hoorde 't wel maar het geluid klonk niet perfect meer. Nu moet ik zeggen dat ik wel speelde met een drummer die erop los ragde of zijn leven er vanaf hing...

Voor optredens zul je 'm door moeten versterken, 100 procent zeker.

FruscianteFan
7 januari 2009, 13:37
Voor optredens zul je 'm door moeten versterken, 100 procent zeker.Ik hoor wel vaker als oordeel over een versterker dat je hem bij optredens zou moeten uitversterken, maar is het niet de normaalste zaak van de wereld dat dat moet? Zelfs gitaristen met twin reverbs in zaaltjes als Merleyn (100-150 man ofzo?) gaan over PA.

Jantje Poen
7 januari 2009, 14:15
Het is ook de afstelling/toon/speaker van de versterker. Mijn ervaring is dat een Pro Junior gemakkelijker z'n weg vindt op het podium dan een Blues Junior. Een Blues Junior heeft eerder de neiging om in de mix te verzuipen, goed afstellen dus.

Ik heb nu een 20 Watt 6V6 1X12" versterker sinds een week en de buren groeten me niet meer, dus die zijn voor thuisgebruik alweer bijna te hard.

Jeroen76
7 januari 2009, 14:46
Het is ook de afstelling/toon/speaker van de versterker. Mijn ervaring is dat een Pro Junior gemakkelijker z'n weg vindt op het podium dan een Blues Junior. Een Blues Junior heeft eerder de neiging om in de mix te verzuipen, goed afstellen dus.

Ik heb nu een 20 Watt 6V6 1X12" versterker sinds een week en de buren groeten me niet meer, dus die zijn voor thuisgebruik alweer bijna te hard.

En je weet heel zeker dat het niet gewoon met je speelkwaliteit te maken heeft????:seriousf::seriousf::seriousf:

Geintje, maar hij lag dan ook voor het inkoppen.
Greetz Jeroen

Arjan12
7 januari 2009, 14:54
Ik hoor wel vaker als oordeel over een versterker dat je hem bij optredens zou moeten uitversterken, maar is het niet de normaalste zaak van de wereld dat dat moet? Zelfs gitaristen met twin reverbs in zaaltjes als Merleyn (100-150 man ofzo?) gaan over PA.

Als dat voor de TS geen probleem is, is het een hele leuke versterker :).

Luke-wannabe
7 januari 2009, 15:06
Ik hoor wel vaker als oordeel over een versterker dat je hem bij optredens zou moeten uitversterken, maar is het niet de normaalste zaak van de wereld dat dat moet? Zelfs gitaristen met twin reverbs in zaaltjes als Merleyn (100-150 man ofzo?) gaan over PA.
Als je in kroegjes speelt word je echt niet uitversterkt hoor.. (behalve in PaardCafé maar da's meer om de sound aan te dikken en achterin ook nog pruimbaar te maken)

Wilco
7 januari 2009, 15:21
Hoy,

Ik heb als repetitieruimte-beesje een fender pro junior op het oog...
Ik heb gezien dat hij een nogal meevallende 15 watt buizen tone produceerde, ik weet dat dit echter (veel te) luid is voor thuis, maar is het ook doenbaar op repetitievolume?

mvg,

kenny

Lijkt mij dat de TS het hier puur over gebruik in de repetitie-ruimte heeft (Kenny, verbeter me maar als je het anders bedoeld had). Ik heb het kort even over mijn ervaring met de Pro Jr. tijdens een optreden gehad om aan te geven dat het zelfs toen nog net (maar dan ook nog net) ging qua volume. Let wel, dan heb ik het over het podiumgeluid. Uiteraard moest de Pro Jr. via P.A. worden doorversterkt, maar ik had hem niet op de monitor staan. Dit was in een bluesband en er mocht dus best een randje aan het geluid zitten.
Ik denk dus dat de Pro Jr. in een gemiddeld repetitiehok het prima kan doen qua volume. Dit is inderdaad mede afhankelijk van hoe clean je het geluid wilt.
Tot slot, het is mij te simpel om alle 15-18W versterkers af te schrijven om in een kroeg mee te spelen. Ik heb wel eens met mijn eigen Marshall 18W bouwsel (2x 12" speakers) in een redelijk grote kroeg gespeeld. Daarna nooit meer, want ik kon hem niet hard genoeg zetten om een beetje oversturing te krijgen. Al ruim voor het daarvoor nodige volume ging het voor m'n bandmaats en iedereen in die kroeg echt veel en veel te hard. Van die 18Watt was dus het cleane volume al veel te luid voor een kroeg. Komt m.i. inderdaad ook door de voicing etc. van die specifieke amp, zoals ook Mitch al aangaf.

Mitch
7 januari 2009, 18:38
Als je in kroegjes speelt word je echt niet uitversterkt hoor.. (behalve in PaardCafé maar da's meer om de sound aan te dikken en achterin ook nog pruimbaar te maken)

Ik denk dat hier de ervaringen nogal over uiteenlopen, ik heb geloof ik een keer of vier niet doorversterkt gespeeld waarvan twee keer in een kroeg. Hangt er nogal vanaf waar je staat, welke spullen ze hebben, wat voor spullen je zelf meeneemt, etc. Wat mij betreft is het dus vooral belangrijk of een amp op het podium goed door de mix heenkomt en ik mezelf goed kan horen zonder anderen tot last te zijn. Hoe hard de amp door een kroeg heen blaast boeit me niet en ik zal daar niet de enige in zijn.
Of nou ja, het boeit me wel: hij moet al lekker klinken als -ie niet alles omver blaast :D

kenx
7 januari 2009, 19:09
Hallo iedereen,

bedankt allemaal voor de snelle antwoorden. En ik weet niet hoe het komt (gehaast waarschijnlijk) maar ik ben vergeten de muziekstijl te vermelden... Het gaat dus om Blues/Rock muziek. De bedoeling is om te repeteren met die amp en zeer mss af en toe een kleine gig...

mvg,

kenny

heavy-metal-thunder
7 januari 2009, 19:11
...natuurlijk dat er altijd iemand is die het "onzin" of "bullshit" of niet mee eens is of niet "onerbouwd" vindt, ik heb gewoon uit persoonlijke ervaringen reactie geplaatst,met bedoeling om iemand advies te geven.Ik blijf er bij, met een 15 a 18 watter redt je het niet.
Wel een goede versterker voor repetitie ruimte ( met een mic voor) zeker voor mensen die clean geluid alleen uit hem halen, op het moment dat je hem laat oversturen en met volume knop van je gitaar werkt is in de band situatie je clean gewoon niet luid genoeg.
Maar dan weer , het zijn persoonlijke ervaringen...

greenthings
Alex

Ik vraag me echt af hoe jullie repeteren?? Onlangs kwam ik op repetitie van een punkrockbandje. De gitarist stond te blazen met een '68 plexi 100W. Volume op 7, lekkere, dikke vette overdrive. Maar dat is onverantwoord luid. Wellicht produceert die tot 130 dB.

En zoals hierboven al geschreven: die drummers horen dus geen steek meer. Potdoof.

Aca Ilic
7 januari 2009, 19:37
hey heavy,

als ik je uitleg hoe we repeteren dat zou je niet geloven. Ik heb een 40 watt amp die altijd open staat ( maar wel lekker want SR klinkt altijd het lekkerste als 'ie over kop gaat) die gaat ook via P.A. ( net zoals de rest : bass , toetsen en natuurlijk zang). Alleen drummer is niet versterkt ( moet je me niet vragen waarom?....)

DeiDRagonas
7 januari 2009, 21:02
lol.. Dat is echt HARD!

Bij ons gaat t net andersom.. Dit geldt eigenlijk voor repetities en optredens (behalve dat er bij optredens een PA mee gaat)... We hebben onze amps (bass, keys, 2x gitaar) en vocals precies zo afgesteld dat we net lekker meekomen met de drummer. Voor solo's hebben we n cleane boost. Bij optredens wat zang op de monitor en thats it.. gaat eigenlijk altijd goed. En nu heb ik idd geen podiumervaring met de Pro-Jr, maar de Blues Jr trekt het op die manier, ondanks dat we echt hard rocken af en toe, echt super prima.

Heeft er mss ook mee te maken watvoor muzikanten er nog meer in je band spelen en watvoor gear zij hebben. Kan me voorstellen dat je niet op 15 watt wil vertrouwen in een volle bezetting.

En het is ook wel eens voorgekomen dat ik met een bassist speelde die niet super hard stond, maar wel een irritant rukgeluid had dat mijn sound op de een of ander manier wegdrukte.

R

Mitch
7 januari 2009, 21:45
hey heavy,

als ik je uitleg hoe we repeteren dat zou je niet geloven. Ik heb een 40 watt amp die altijd open staat ( maar wel lekker want SR klinkt altijd het lekkerste als 'ie over kop gaat) die gaat ook via P.A. ( net zoals de rest : bass , toetsen en natuurlijk zang). Alleen drummer is niet versterkt ( moet je me niet vragen waarom?....)

Da's inderdaad extreem en dat zeg je zelf ook al. In dat licht gezien is het niet zo raar dat de meeste meningen nogal afwijken van die van jou omdat bijna niemand zo zijn amp gebruikt.
Als iemand om advies vraagt kun je heel erg vanuit je eigen belevingswereld een antwoord geven, maar de truuk is om je eigen ervaringen proberen te 'vertalen' naar de situatie waar de ander zich in bevindt.
(Dit laatste even als algemeen advies, niets persoonlijks)

kenx
7 januari 2009, 22:13
2 gitaristen, bassist, keys, drummer, zang.
Da's de volledige bezetting, en de drummer speelt niet zo hard.

mvg,

kenny

heavy-metal-thunder
7 januari 2009, 22:24
hey heavy,

als ik je uitleg hoe we repeteren dat zou je niet geloven. Ik heb een 40 watt amp die altijd open staat ( maar wel lekker want SR klinkt altijd het lekkerste als 'ie over kop gaat) die gaat ook via P.A. ( net zoals de rest : bass , toetsen en natuurlijk zang). Alleen drummer is niet versterkt ( moet je me niet vragen waarom?....)

absoluut ja, een Fender (Super Reverb, om maar iets te zeggen) die erg ver op klinkt super. Maar ik wil echt niet bij jullie komen luisteren. Tenzij jullie in mega zalen spelen.

god ja... wat zou ik me zorgen maken. Blackmore speelde over 200W (wellicht eerder richting 250-300) Marshall Majors. En Hendrix met 3 Plexi's. En ik weet dat die ouwe Marshalls al snel 150-190 W braken....

Aca Ilic
7 januari 2009, 22:54
ongeacht hoe hard we spelen ( en het valt reuze mee want als een tribute to SRV band ga je echt niet akoestisch braggellen), bleef ik van mening dat bij zo'n vijfmansformatie zoals kenx aangeeft op den duur zo'n moment aankomt in de trent van " ik -hoor-me-zelf-net-niet goed-genoeg" waarbij je klassieke meest voorkomende fout krijgt - "ik draai mijn volume pot wat meer open, omdat ik me niet goed genoeg hoor".
Kortom: mijn advies is om een tenminste een 30 watter aan te schaffen, dat is zat genoeg voor gigs in de cafe's, in de grote zalen ga je gewoon over p.a. klaar.

FruscianteFan
8 januari 2009, 00:05
En dan heb je dus een versterker die je nooit lekker open kunt draaien. Ongeacht hoeveel vermogen een versterker produceert moet je jezelf kunnen horen in de band, maar (meestal) nét niet zo goed als je zelf zou willen. Hoewel mijn ervaring is dat dat reuze meevalt als je de versterker op je hoofd richt.