PDA

View Full Version : Vraag over Tubescreamer



mel-aers
6 januari 2009, 17:59
Ik ben vandaag naar de lokale gitaarwinkel geweest en heb een aantal tubescreamers geprobeerd om mn distortion pedaal te boosten (blackstar HT-DIST).

Na het proberen zei de verkoper dat het niet zo klinken op een transistoren versterker, dat je toch echt een buizenversterker nodig hebt.

Hij kwam later met het pedaal van visual sound aanzetten (de losse overdrive). Hij zei dat deze wel geschikt was voor een transistoren versterker.

Het kwam bij mij best ongeloofwaardig over dus daarom vraag ik het hier maar even.

Kun je een tubescreamer ook gewoon op een transistoren versterker met een buizen pedaal gebruiken?

Nielsje
6 januari 2009, 18:02
Ja tuurlijk kan dat gewoon. Maar of het klinkt, is natuurlijk een tweede.
Een tubescreamer staat erom bekend dat 'ie een flinke mid-hump heeft, wat erg lekker werkt op een buizenbak die op het randje van opbreken staat.
Het werkt prima op een transistor bak hoor, maar het resultaat is gewoon anders. Neem anders gewoon je versterker mee.

Ben ik wel benieuwd: welk pedaal van visual sound raadde hij aan?

Mitch
6 januari 2009, 18:02
Het is wel zo dat een TS niet echt de functie kan hebben zoals hij die op een buizenbak kan hebben, maar als je 'm als booster van een ander pedaal wil gebruiken, tja.....dat zijn typisch van die dingen waar je toch je eigen oren aan het werk zal moeten zetten, moeilijk te voorspellen.
Ik weet niet wel VS pedaal hij je aanbood, maar die heeft wel een paar tubescreamers in zijn assortiment zitten, dat zou wel lullig zijn van de verkoper...

Spitfire
6 januari 2009, 18:11
Als hij het over de losse overdrive heeft gok ik op een Route 808

Dirk_Hendrik
6 januari 2009, 18:12
Ik gebruik zo vaak een TS op een torrenbak. Dat gelul van dat het niet zou kunnen wordt echt afgezaagd. Dat slaat alléén op het gebruik van een TS als buizenbakbooster.... en dat dat nou eenmaal een veelvoorkomende applicatie is...

Luke-wannabe
6 januari 2009, 18:27
Als hij het over de losse overdrive heeft gok ik op een Route 808
Dat lijkt me niet, want dat is ook gewoon een Tube Screamer.

Mitch
6 januari 2009, 18:31
Ja precies en dat is dus nogal lullig van die verkoper ;)
Wat ik erg goed vond werken op een transistor amp was trouwens de Carl martin Hot Drive 'n Boost. Sterker nog, ik vond 'm als drive lekkerder klinken op transistor dan op en buizenbak. En er zit natuurlijk ook nog een goede clean boost op. Je vindt de pedalen regelmatig tweedehands aangeboden en je ze zijn hun geld absoluut waard. Absolute aanrader.

mel-aers
6 januari 2009, 18:33
Hij had me idd de route 808 aangeraden

Luke-wannabe
6 januari 2009, 18:34
Wat een rotzak, of hij snapt er niks van.

Mitch
6 januari 2009, 18:39
Hahahahaha, kansloos. Serieus, zoek eens op een Carl Martin Hot Drive 'n boost, puike dingen.

TimmU
6 januari 2009, 19:30
carl martin vind ik sowieso veel waar voor je geld. Ze zijn alleen onhandig qua vorm. Voor de rest BANG FOR DA BUCK weejewel.:soul:

Mitch
6 januari 2009, 19:55
Alleen een beetje hoog, verder normaal vierkant. De 12V lijn hè, niet die 9V meuk van ze?

Spitfire
6 januari 2009, 20:02
Wat een rotzak, of hij snapt er niks van.

Zei ik toch :p

marc_o
6 januari 2009, 20:19
Rare reacties hier.
Tuurlijk kan het goed klinken...ligt aan de rest van je gear en welke sound je zelf goed vindt, en wat je verwachtingen zijn.
Heb het zelf ook wel gedaan hoor, met prima resultaat overigens.

Mitch
6 januari 2009, 20:24
Rare reacties hier? Lijkt me eerder een rare reactie in de winkel.

marc_o
6 januari 2009, 20:28
Rare reacties hier? Lijkt me eerder een rare reactie in de winkel.


Vind ik niet, uiteindelijk vind ik dat de klant zelf ook eens met zijn oren moet kopen, dus de sound zoeken die hij mooi vindt. We weten niet eens om welke versterker het gaat, dus de reacties hier zijn compleet overtrokken.
Met kleding is het toch ook zo dat je koopt wat jij zelf mooi vindt en niet wat de verkoper mooi vindt, hoewel die wel tips kan geven?


Persoonlijk werd ik trouwens niet blij van het boosten van m'n HT-Dual met m'n TS-808, maar wellicht vindt de topicstarter het prachtig, testen dus.

Luke-wannabe
6 januari 2009, 20:29
Maar het is toch raar dat de verkoper zegt dat een Tube Screamer niks is, om vervolgens een duurdere TS aan te raden?

marc_o
6 januari 2009, 20:32
Die Visual 808 klinkt nogal anders dan een TS 808, mede door de bassboost die erop zit, dus wie weet heeft de verkoper gewoon gelijk.

Mitch
6 januari 2009, 20:39
Hij zegt dat -ie meerdere tubescreamers geprobeerd heeft, dus getest en geluisterd heeft -ie.

marc_o
6 januari 2009, 20:40
Wil je misschien graag gelijk hebben?

Hier, veel plezier ermee..





:confused:

the sure thing
6 januari 2009, 20:45
Die verkoper wilde er duidelijk van af?