PDA

View Full Version : ITA Powersoakers



maarten
12 maart 2003, 16:30
ik heb dus een site gevonden waar je vrij goedkoop een soaker kunt bestellen (bij de pgpeet)
is deze soaker een beetje goed?

alvast bedankt

maarten

kokeleko
12 maart 2003, 21:08
Bij wie?

jpb
13 maart 2003, 00:33
In topic "Buizenversterker te hard voor slaapkamer?" staat info. Franc heeft hem en vindt hem goed. Lijkt mij ook, hoewel ik er niet op gespeeld heb.

maarten
13 maart 2003, 09:56
Sorry vergeten, dit is de link:

http://home.zonnet.nl/pgpeet/gitaar/nieuws/nieuwsindex.html

PeeVee
13 maart 2003, 11:42
Ik vind gewone speakers toch mooier klinken dan zo'n dummy load...

maarten
13 maart 2003, 18:49
alleen gaan ze wat hard he.. zonder dummy load

Franc
13 maart 2003, 18:56
Ik vind m goed hoor! Hij kan tot 10 W hebben, 4 of 8 ohm, en je kunt hem bypassen met een schakelaar. Bovendien heeft ie een volume regelaar en beveiliging zodat je amp nooit ZONDER load komt te staan.
Bovendien heeft Gerrit hem voor mij aangepast, omdat mijn amp wat meer dan 100W bleek te leveren :^)

En natuurlijk zou ik het liefst altijd op vol vermogen spelen, maar dan ben ik iedere week aan het verhuizen ivm ruzie met de buren :grin:

maarten
13 maart 2003, 19:09
hoe bedoel je tot 10 W ??

ik heb een 120 watter en die kan hij ook voor mij iets aanpassen das geen probleem, maar ik moet mn amp toch wel lekker kunnen opendraaien toch?

of heeft dat ding maar een soak vermogen dat heel klein is?

Franc
13 maart 2003, 20:26
Sorry, type-o :^)
Ik bedoel 100 W
De soaker maakt er geloof ik ongeveer 25 W van ofzo.
Maar je kunt een 100Watter dus opendraaien en aansluiten.

PeArLjAm
13 maart 2003, 20:36
Ik ben ook wel geinteresseerd in een powersoak om mijn jcm800 te temmen :smile: Hij is 100watt, het probleem is alleen dat hij op 16 ohm staat nu, maar ik kan hem naar 4 ohm schakelen, volgens mij heb ik ook nog een 4ohm ingang op mijn stereo marshall cab. Nog mensjes die ervaringen met dit ding hebben?

jpb
13 maart 2003, 20:48
Op 2003-03-13 19:09, schreef maarten:
hoe bedoel je tot 10 W ??

ik heb een 120 watter en die kan hij ook voor mij iets aanpassen das geen probleem, maar ik moet mn amp toch wel lekker kunnen opendraaien toch?

of heeft dat ding maar een soak vermogen dat heel klein is?


De geluidskwaliteit schijnt veel minder te worden wanneer je met meer dan 6dB reduceert. Dat is ~25% van je vermogen dus zachter dan 30W kom je niet en dat vind ik al verotte hard met buizen. Maar mischien is dat juist wat je zoekt?.

Nielsje
13 maart 2003, 21:29
Zow zow, ik ben ook wel geintresseerd in dit ding, ik wil hem dan gebruiken op m'n 100 watt marshall, maar ik gebruik um altijd op de 16 ohm uitgang en 16 ohm speaker...
wat moet ik dan aanstluiten in dit geval om um goed te laten werken? er zit ook een 4 ohm op de speaker en 4,8 en 16 op de versterker...en als ik um nou voor de helft gebruik, zeg maar op 5...klinkt ie dan nog wel goed!?

maarten
14 maart 2003, 13:03
[/quote]

De geluidskwaliteit schijnt veel minder te worden wanneer je met meer dan 6dB reduceert. Dat is ~25% van je vermogen dus zachter dan 30W kom je niet en dat vind ik al verotte hard met buizen. Maar mischien is dat juist wat je zoekt?.
[/quote]

kijk, ik denk dat t een beetje compromis is. Mn amp staat nu uit zichzelf op standje 0.2 en das verrekte weinig. Hij klinkt wel ok, maar kan veel beter.
Nu hoef ik niet gelijk de versterker 120 watt open te gooien, ik kan em tenminste zover opendraaien, dat ie niet dof en slecht klinkt.


maarten

jpb
14 maart 2003, 13:56
Maarten, inderdaad krijg je op standje-half ook al wat eindtrap-verzadiging, dus het mischien een goede optie. succes

maarten
14 maart 2003, 18:47
dankjewel.

het is gewoon dat in de huidige situatie de versterker erg dof klinkt (hij klinkt nu normaal maar de presence en high staan nagenoeg helemaal open).
dit heeft gewoon invloed op de equalizer en de verhouding tussen de twee kanalen. Crunch klinkt lekker, scheur beetje dof en clean, achja dat ding is gewoon er niet voor gebouwd (heb ik een andere versterker voor)
ik laat je weten wat ik ervan vind.
groeten
maarten

Dude
15 maart 2003, 12:20
jammer dat ze er niet in de 16 ohm uitvoering zijn anders had ik er wel 1 besteld

maarten
15 maart 2003, 18:34
moet je effe vragen offie dat wil aanpassen

want mijn versterker is 120 watt en dat ding kan maar 100 aan, dus veranderd hij dat voor me.

kost wel ietsje extra

Frusciante
16 maart 2003, 17:56
ik gebruik hem zelf ook al een half jaar.
prima soak. enige min puntje is dat het geluid wat doffer wordt. een hot plate kan je daarentegen wat extra scherpte meegeven aan je eindsound maar voor de prijs zou ik zeker de zelfbouw soak bestellen.
ik gebruik de mijne trouwens gewoon met een 16ohm cab, maakt niet zo gek veel uit, ja technisch gezien wel maar.... zoek het maar is op, ga het nu niet uitleggen..excuus. time's running out, bey.

maarten
16 maart 2003, 22:06
ja ik snap dat t geluid wat doffer wordt, maar mijn versterker heeft nog een presence en resonance knop op de eindtrap. Naast de equalizer, dus daarmee kan ik het eventuele verlies aan hoog makkelijk bijstellen (doe ik nu ook aangezien de amp zo zacht staat dat ie echt superdof klinkt) nou met die presence kan ik dat mooi fixen.