PDA

View Full Version : Danelectro Dano '63 of Dano Pro?



Cowboy Wesley
5 januari 2009, 23:44
Hoi,

Ik zou graag een Danelectro kopen bij de Music Store, maar ik twijfel tussen 2 modellen: de Dano '63 of de Dano Pro.

Dit is de Dano '63:
http://www.castlemusicstore.com/Danelectro-Dano-63-Guitar-Red-3.jpg

En dit is de Dano Pro:
http://www.12fret.com/new/Danelectro_Pro_Aqua.jpg

Weet hier iemand of er een verschil is in kwalitieit tussen de 2 modellen? Zijn de elementen hetzelfde? Ervaringen met deze gitaren???? Ik weet echt niet welke ik wil, de '63 of de Pro...

pannekoek
5 januari 2009, 23:47
ik zou het wel weten. puur op de looks zou ik de '63 al nemen.
de dano pro komt bij mij het huis niet in

Joey Handsome
5 januari 2009, 23:48
En dat zou ik nou weer precies omgekeerd doen.

Gewoon testen dus. Elementen zijn waarschijnlijk exact dezelfde lipsticks. Kwaliteit zal wel aardig overeen komen. Paar er een paar en kijk welke het lekkerst speelt en neem die mee zou ik zeggen.

Luke-wannabe
5 januari 2009, 23:53
Ik heb ze allebei meerdere malen bespeeld en het zijn gewoon precies dezelfde gitaartjes in een andere vorm.

Cowboy Wesley
5 januari 2009, 23:57
Ik heb ze allebei meerdere malen bespeeld en het zijn gewoon precies dezelfde gitaartjes in een andere vorm.

Ja dat was ook mijn vermoeden, maar het '63 model is een beetje duurder, dus begon ik me vragen te stellen.. Vond je ze lekker spelen? Ik heb vroeger nog een Danelectro gehad, maar een heel ander model, er zal waarschijnlijk niet veel verschil zijn.. Het probleem is dat de muziekwinkels in mijn omgeving ze niet liggen hebben, dus kan ik ze zelf momenteel niet testten...

Luke-wannabe
6 januari 2009, 00:03
Jahoor :). Mijn broertje heeft een oranje Pro waar ik wel eens wat op speel en dat ding speelt best lekker. Lekker exentriek soundje ook.

Jay75
6 januari 2009, 00:58
Ik zou voor de looks van de 63 gaan, gitaartjes spelen prima! Zeker voor het geld en ze klinken lekker, beetje tele-ACHTIG, met een tubescreamertje ervoor heerlijk vond ik.

barno
6 januari 2009, 10:49
ik kies zeker Dano Pro, oozes ol' wrack 'n roll
acces hoge frets is mss minpunt, maar stoort mij niet. geweldige souly gitaartjes.

rocker_71
6 januari 2009, 11:23
ik kies zeker Dano Pro, oozes ol' wrack 'n roll
acces hoge frets is mss minpunt, maar stoort mij niet. geweldige souly gitaartjes.

Dat lijkt mij ook. Verder moeten het wel coole gitaren zijn met die lipstick pick-ups.

stratlover
6 januari 2009, 12:38
De Dano Pro heb ik zelf en vind ik helemaal top !! Ik vind die 63' qua look niet onwijs.. Maar dat is smaak, hea. Verder zijn ze volgens mij inderdaad hetzelfde.

Cowboy Wesley
6 januari 2009, 20:10
Ik ben er nog steeds niet uit, eerst ging mijn voorkeur qua looks uit naar de Pro, maar ik begin de '63 steeds mooier te vinden...zeker in de sunburst kleur. En zoals barno eerder al opmerkte zijn de hoge frets beter bereikbaar op de '63 modellen, en dat vind ik toch wel een voordeel...

De Pro heeft echt zo'n typische Danelectro look, maar de '63 is eigenlijk gebaseerd op een 1963 Silvertone:
http://farm3.static.flickr.com/2400/2404301113_1243cd4f06.jpg?v=0

MichielClaessen
28 februari 2009, 21:13
Al een beslissing gemaakt?

Die Silvertone is gewoon een Danelectro met een ander naamplaatje.


Ik ben zelf laatst ook Danelectro's gaan uitproberen.
Ik weet niet of je er al een hebt, maar zoniet: ga voor de DC '59!

De Pro en '63 hebben allebei van zichzelf een redelijk hoge actie en nog steeds een redelijk hoog speelgoedgitaar-gehalte. Als je de 59 daarnaast legt voelt het meteen een stuk meer als een echte gitaar.

En: Pro & 63 hebben maar 19 frets, de 59 heeft er gewoon 21

euroboy
1 maart 2009, 10:49
Ja de DC 59! heeft een maat van mij inderdaad best lekker gitaartje voor dat geld! en Jimmy page had er ook een ;)

Rinze
1 maart 2009, 10:54
Volgens tests in de Gitarre & bass klinken de elementen in de nieuwe Dano's wel een stuk harder en schriller dan de oude, waarschijnlijk omdat er goedkope keramische elementjes in zitten? Ik heb er nog nooit eentje in handen gehad, lijkt me voor slide erg leuk.

RobertoL
1 maart 2009, 10:54
Die van R.E.M. had toch ook een '59, maar dan de twaalfsnarige?

j3r03n
2 maart 2009, 18:59
Ik zou idd ook zeggen: ga voor de '59.

Sowieso neig ik eerder naar de modellen van een paar jaar geleden (de Dano Pro en '59) dan die lelijke nieuwe '63 :sssh:

Een nadeel van de Pro is dat je niet fatsoenlijk voorbij de 14e fret kunt komen met je vingers. Een voordeel van de Pro is: hij heeft de gaafste looks! :cooler:

Verder hebben alle moderne Danelectro's dezelfde hardware e.d. dus zijn ze identiek.

Conclusie: Wil je een Dano Pro, waar je wél met je vingers bij de hoogste frets kunt: koop een '59 Dano

PS. Laat eens weten wat het wordt / geworden is, Wesley?

geert1976
2 maart 2009, 21:30
Al een beslissing gemaakt?

Die Silvertone is gewoon een Danelectro met een ander naamplaatje.


Ik ben zelf laatst ook Danelectro's gaan uitproberen.
Ik weet niet of je er al een hebt, maar zoniet: ga voor de DC '59!

De Pro en '63 hebben allebei van zichzelf een redelijk hoge actie en nog steeds een redelijk hoog speelgoedgitaar-gehalte. Als je de 59 daarnaast legt voelt het meteen een stuk meer als een echte gitaar.

En: Pro & 63 hebben maar 19 frets, de 59 heeft er gewoon 21

die hoge actie is goed op te lossen hoor, heb zelf een pro gehad en die klonk prima, heb hem naar een kennis gebracht (gitaarbouwer/customizer) die de actie heeft verlaagd en kan je vertellen dat je van de Dano gewoon een snelle actie gitaar kunt maken.