PDA

View Full Version : Gibson SG vibrato



Mattijs
5 januari 2009, 23:13
Ik was wat aan het opzoeken over een Gibson SG met een vibrato en vond dat er modellen zijn met een "sideways" vibrato en een "lyre" maar wat zijn beide begrippen juist en wat is het verschil.

fredv
5 januari 2009, 23:23
als je effe googelt met afbeeldingen, zie je het zo.

of kijk bijvoorbeeld ook eens op gbase.com: kun je zoeken op te koop staande gitaren. Als je bij uitgebreid zoeken "Gibson SG" intikt, en als periode bijv 1962-192, dan kom je er vanzelf wel een paar tegen met mooie plaatjes.

Ik vind de tremolo's op SG's overigens waardeloos: gaan enorm ten koste van je sustain. Ik heb een SG special uit 1971: tremolo direct verwijderd.

Gjalt
6 januari 2009, 18:25
wel toevallig dat een hobbytijdschrift dezelfde vraag had gesteld...waarmee je een gibson kon winnen.

hezz
6 januari 2009, 18:28
wel toevallig dat een hobbytijdschrift dezelfde vraag had gesteld...waarmee je een gibson kon winnen.

Gast, ik zie niet in hoe deze vraag iets met de vraag van de Gitarist te maken heeft. :confused:

Gjalt
6 januari 2009, 18:40
"sideways" vibrato en een "lyre" maar wat zijn beide begrippen juist en wat is het verschil.

nja, dit lijkt mij genoeg te zeggen. mag ik verkeerd geoordeeld hebben, laat daar dan een mod over beslissen en mijn post verwijderen.

Mattijs
7 januari 2009, 13:32
waarom worden mijn topics nooit serieus genomen? Ik stel toch een normale vraag waarom wordt er op andere topics die soms zinlozer zijn meer gereageerd? Ik ben ook maar een gitarist die alles te weten wil komen ik stel deze vraag gewoon omdat als ik naar foto' s van Angus Young kijk, ik bijna nooit en vibrato zie, ik ben gewoon nieuwschierig. en fredv, denk je nu echt dat ik google nog niet geprobeerd heb? op dit forum post ik pas en vraag als ik mijn antwoord nergens anders gevonden heb...
groet