PDA

View Full Version : Inschroeven tremolo hendeltje



Megadeth22
5 januari 2009, 20:19
Hoi!

Als ik dat hendeltje voor de tremolo in mijn gitaar (Fender Strat) schroef, valt hij er op een gegeven moment gewoon uit. Het ding voelt ook heel onstabiel, als ik 'm een paar keer heen en weer beweeg kan ik 'm er zo uit halen.

Kan ik hier iets aan doen?

kingyellow
5 januari 2009, 21:24
schroefdraad in de brug dolgedraaid!
Is naar mijn idee niet veel aan te doen:(

budje
5 januari 2009, 21:26
of laat er door een goede gitaarbouwer een nieuw schroefdraadje in tappen... ik ben er te lui voor ;)

Megadeth22
6 januari 2009, 00:16
of laat er door een goede gitaarbouwer een nieuw schroefdraadje in tappen... ik ben er te lui voor ;)
Hmm ok. Het is niet echt dat ik mijn tremolo nodig heb (incluis de ontstemde snaren na een flinke dive) maar het ziet er wel gaaf uit, zo'n tremolo erop. :satisfie:

Pinkster-Aap
6 januari 2009, 07:55
zit er geen veer in het gat waar je je tremolo hendel in draait, had nml het zelfde probleem:P

de Tremolohendel zat los en ik kon hem er zo uit trekken. en leek het of ik hem niet vast kon schroeven. na lang gekloot met de tremolo kwam ik er achter dat er een kleine zwarte veer in dat gat zat, onge veer de helft van de grote van een pennenveer.

edit: was ook bij een fender strat trouwens

Di Stefano
6 januari 2009, 15:41
Het is wel de bedoeling dat die veer er in blijft. Die zorgt ervoor dat je je hendel in de positie kan zetten die je wil.

Pinkster-Aap
7 januari 2009, 07:01
ok, nou dn heb ik het zelfde probleem als de TS.
nou jah probleem, gebruik de tremolo tog bijna nooit.

cazmodean
15 januari 2009, 13:31
Had ooit hetzelfde probleem met mijn Washburn N2. Mijn pa heeft er op zijn werk een soort busje (colly ofzo?) in laten zetten en een nieuwe draad in laten tappen, dus een cheap fix.