PDA

View Full Version : vraag omtrent Boss BCB-60 pedal board



sanderr
5 januari 2009, 19:27
hallo,

ik heb weer een vraagje.

ik heb zelf een boss BCB 6 pedal board. nu heb ik meer pedalen dan daar inpassen en twijfel ik om een 2e boss perdal board aan te schaffen; een Boss BCB-60. In da board past ook een wah, en dat is een must!

mijn vraag: kan je 2 pedal boards op elkaar aansluiten? en waar moet ik op letten qua stroomtoevoer en signaalketting?

Eko
5 januari 2009, 21:28
Als je er twee wilt gaan gebruiken zul je een verbinding moeten maken van nr 1 naar nr 2.
Gewoon een kabel dus van uitgang naar ingang. De voeding zal voor beiden apart moeten.
Misschien dat het tijd is om zelf een pedalboard te maken. Die kun je zo groot maken als je zelf wilt.

Nocki
5 januari 2009, 21:44
een nieuw mooi groot pedalbaord is altijd leuk!

Met een adapter met geneog MilliAmpere kan je genoeg pedalen in 1 keer voeden. en one spot bijvoorbeeld. wil je echt goed zou ik zeker de diverse voedings topics lezen over andere manier van voeden. ik denk dat het voor jou zeker mogelijk is om beide pedalbaords aan elkaar te linken. Zo te horen ben je nog niet erg kritisch dus is het leuk om te doen!

als je een eigen board bouwt (bijvoorbeeld op basis van een showmaster case) kan je gaan werken met 2 verdiepingen. zo is het makkelijker spelen/trappen en is je pedalboard ook een stuk leuker en interesanter! check de diverse topics hierover! erg leuk!

Nielsje
5 januari 2009, 21:54
Wellicht is het goed om te noemen dat er andere fabrikanten zijn voor pedalboard. De BCB-60 kan maar plaats bieden aan 6 boss pedaaltjes, maar is wel rete-duur.

Je kan overwegen om een:

* Warwick Rockcase;
* Showmaster 48, of
* Pedaltrain

aan te schaffen.

sanderr
5 januari 2009, 22:08
Als je er twee wilt gaan gebruiken zul je een verbinding moeten maken van nr 1 naar nr 2.
Gewoon een kabel dus van uitgang naar ingang. De voeding zal voor beiden apart moeten.
Misschien dat het tijd is om zelf een pedalboard te maken. Die kun je zo groot maken als je zelf wilt.

thanks voor de reatie, ja ik heb idd zitten denken om een board te maken maar het volgende is het geval. mijn huidige board bevat een chromatic tuner, distortion, super overdrive, equalizer, en digital delay.

los heb ik nog een wah en een chorus die ik beide weinig gebruik. als ik ze wil gebruiken is het nu een heel geklloi om ze op de bak aan te sluiten enzo. dus dacht ik, als ik nou nog zo'n bak haal die ik dan alleen meeneem als ik die effecten wil gebruiken... snap je. ik denk dus dat het momenteel voor mij relaxter is om met die boss bcb serie te werken. ik vind t ook wel chique staan, zon boss-bak :-)

HaroldA
5 januari 2009, 22:10
* Showmaster 48

De Showmaster 24 kan ~10 pedaaltjes herbergen of (zoals in mijn geval) 8 pedaaltjes + ruimte voor kabels/wah/etc...

Nielsje
5 januari 2009, 22:12
De Showmaster 24 kan ~10 pedaaltjes herbergen of (zoals in mijn geval) 8 pedaaltjes + ruimte voor kabels/wah/etc...

Ja dat weet ik, ik wil alleen deze jonge forumtelg de indruk geven dat 'ie beter een grote kan kopen, want meer = beter :D

HaroldA
5 januari 2009, 22:17
Ja dat weet ik, ik wil alleen deze jonge forumtelg de indruk geven dat 'ie beter een grote kan kopen, want meer = beter :D

Maar meer dan 10 Boss pedaaltjes achter elkaar, zonder true bypass schakelingen kan toch niet goed zijn??? :o

:seriousf:

sanderr
5 januari 2009, 22:33
Maar meer dan 10 Boss pedaaltjes achter elkaar, zonder true bypass schakelingen kan toch niet goed zijn??? :o

:seriousf:

ik zou dan 8 pedalen (7x boss en een cry baby) neerzetten. mijn eerste 'volle bak' zit op een netadapter en de 2e zou dan ook op een netadapter moeten komen was mijn idee.

true bypass.... wat was dat ook weer? heeft toch te maken met het signaal dat wel dan niet door je effect gaat als hij aan of uit staat? en boos pedalen in een bcb koffer staan volgens mij altijd aan dus zijn altijd niet true bypass. klopt dat ongeveer?

tips en andere suggesties zijn welkom!!!!!!

HaroldA
5 januari 2009, 22:42
ik zou dan 8 pedalen (7x boss en een cry baby) neerzetten. mijn eerste 'volle bak' zit op een netadapter en de 2e zou dan ook op een netadapter moeten komen was mijn idee.

true bypass.... wat was dat ook weer?

True bypass (TB) is inderdaad dat als het effect niet aanstaat er een directe verbinding tussen in- en output ontstaat, waardoor het signaal niet 'aangetast' wordt. Boss pedalen zijn -naar mijn weten- nooit TB en in ieder pedaal zit een buffertje wat het signaal 'aanpast'. Een optelsom van X Bosspedalen kan ervoor zorgen dat de 'sprankel' van je signaal verdwijnt en dus alles iets doffer wordt.

Zet voor de gein maar eens al je pedalen achter elkaar en allen op bypass, speel wat en stop daarna je gitaar direct in je versterker. Als je alleen maar TB pedalen hebt, zul je het verschil niet horen. Als je het verschil met jouw non-TB wel merkt (of niet), maar niet storend vindt, lekker zo laten!

Oja, leuk leesvoer: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117800

sanderr
7 januari 2009, 12:55
heb het gelezen. thanks.

ander vraagje, ik heb een dunlop cry baby wah, die ik weinig gebruik en dus niet altijd in de ketting heb staan. ik lees hier op het forum veel over dat eenw ah je signaal niet veel goed doet. zijn hier wel trucjes voor dat je weet??