PDA

View Full Version : Nieuw koffer... zonder sleutels!



Arjan12
5 januari 2009, 19:22
Leuk hoor.

Vandaag komt mijn koffer voor mijn Tele eindelijk binnen. Ik vol verwachting de doos open maken, zit het koffer op slot. De sleutels zijn nergens te bekennen.

Bedankt Fender, de winkel of wie er ook voor had moeten zorgen.

Iemand ideeën?

Megadeth22
5 januari 2009, 19:23
http://areopagus1.files.wordpress.com/2007/10/dynamite_1.jpg

Sinner1980
5 januari 2009, 19:23
Leuk hoor.

Vandaag komt mijn koffer voor mijn Tele eindelijk binnen. Ik vol verwachting de doos open maken, zit het koffer op slot. De sleutels zijn nergens te bekennen.

Bedankt Fender, de winkel of wie er ook voor had moeten zorgen.

Iemand ideeën?

Hmmm, terugbrengen? :???:

Arjan12
5 januari 2009, 19:24
Ik heb 'm via internet besteld, bij een Engelse internetwinkel, dus dat gaat niet zo snel.

Ik stuur ze sowieso een mailtje (Fender ook) met de vraag of ze de sleutels los op kunnen sturen.

Mr.Fingers
5 januari 2009, 19:25
inderdaad. Tenzij je de gitaar helemaal tot Engeland moet terugbrengen! Een beetje slotenmaker kan dit wel fixen hoor (die fender-sleuteltjes zijn gewoon met een enkele tand, dus zelfs met een speld zou je ze los moeten krijgen.

macwilliams
5 januari 2009, 19:25
de sleutels liggen er in...:)

Mr.Fingers
5 januari 2009, 19:26
de sleutels liggen er in...:)

inderdaad, in het zijvakje naast de hals ;)

vincent136
5 januari 2009, 19:27
Dan blijft er maar één oplossing:




http://areopagus1.files.wordpress.com/2007/10/dynamite_1.jpg

macwilliams
5 januari 2009, 19:28
inderdaad, in het zijvakje naast de hals ;)
Ja je zou ze zomaar kwijt kunnen raken :seriousf:

Arjan12
5 januari 2009, 19:28
inderdaad, in het zijvakje naast de hals ;)

Wel vrij geniaal dat ze 'm dan op slot hebben gedaan.

't Zijn net Belgen, die Amerikanen!

macwilliams
5 januari 2009, 19:31
Wel vrij geniaal dat ze 'm dan op slot hebben gedaan.

't Zijn net Belgen, die Amerikanen!

Kan zijn maar jij hebt een probleem nu.

jazz studio
5 januari 2009, 19:34
Kan zijn maar jij hebt een probleem nu.

ja, idd een probleem.. nja, je kan alleen maar veeeel dingen proberen he, zoals een speld, ga er eens mee naar de slotenmaker ja, die mannen krijgen alles wel open hoor!!

wouterkendew
5 januari 2009, 19:34
ik had hetzelfde probleem met mijn epiphone koffer..
probeerde het met een paperclip, maar die was te dun.. dan gewoon wat koperdraad geplooid, en ie was meteen open... geen 2 minuten werk.

Rude Perception
5 januari 2009, 19:35
:seriousf:..........

MichaelSS
5 januari 2009, 19:36
Ehm, de meeste slotenmakers kunnen dat ding toch wel openmaken?? Die sloten zijn vaak hetzelfde als een kindveilige dop op de Toiletgel. Peace-of-cake.

Arjan12
5 januari 2009, 19:36
Kan zijn maar jij hebt een probleem nu.

Ja ach, paperclips, haarspelden, koperdraad zoals Wouter zegt. Ik probeer wel wat, en anders ga ik naar de slotenmaker.

GibsUn
5 januari 2009, 19:38
good luck :satisfie:

én vergeet geen fotos te nemen,, als je hem hebt open gekregen.! :hippie:

jazz studio
5 januari 2009, 19:38
ik had hetzelfde probleem met mijn epiphone koffer..
probeerde het met een paperclip, maar die was te dun.. dan gewoon wat koperdraad geplooid, en ie was meteen open... geen 2 minuten werk.

hii!! goed gedaan ! ja je hebt gelijk want door ernaar te kijken gaat ie zeker niet open he!! dus .. het antworod op de eerste vraag is : nee.. gene dynamiet :blast: ma probeer met vanalles!

MichaelSS
5 januari 2009, 19:40
Vraag me af hoe Fender die koffer dicht krijgt als de sleutels in de koffer liggen?

Mr.Fingers
5 januari 2009, 19:41
je weet toch dat je de cirkeltjes opzij moet schuiven he?

jazz studio
5 januari 2009, 19:42
Vraag me af hoe Fender die koffer dicht krijgt als de sleutels in de koffer liggen?

hihi!! ja das idd waar :) mischien was da slot nog in 2 stukken ofzo en dan dichtlassen zeker... phaha.. nja k wet niet.. zoek eht is op op internet ofzo..:dance:

Mad mind
5 januari 2009, 19:42
good luck :satisfie:

én vergeet geen fotos te nemen,, als je hem hebt open gekregen.! :hippie:

En zie dat je de sleutels goed opbergt. Nu is het nog niet zo'n ramp, maar stel je maar eens voor dat je gitaar er nog / al in zit:dontgeti:

richwoodplayer
5 januari 2009, 19:42
misschien nog een sleutel>?
al aan gedacht, of zo'n sleutel die op alles past?

jazz studio
5 januari 2009, 19:45
misschien nog een sleutel>?
al aan gedacht, of zo'n sleutel die op alles past?

ja tuurlijk had ik daar al aan gedacht, maar het kan toch niet dat ze bij alle koffers de sleutels in de koffer leggen en de koffer vast.. zodat ze niet meer opengaat..!

Ukeloeder
5 januari 2009, 19:46
En zie dat je de sleutels goed opbergt. Nu is het nog niet zo'n ramp, maar stel je maar eens voor dat je gitaar er nog / al in zit:dontgeti:

Da's echt vals!

Hendriks
5 januari 2009, 19:46
Ik heb nooit begrepen waarom er een slot op een gitaarkoffer zit , als je de gitaar wilt stelen ga je hem toch niet eerst uit de koffer halen lijkt mij.

richwoodplayer
5 januari 2009, 19:48
ja tuurlijk had ik daar al aan gedacht, maar het kan toch niet dat ze bij alle koffers de sleutels in de koffer leggen en de koffer vast.. zodat ze niet meer opengaat..!

waar moet je ze anders laten, toch niet los in de doos waarin die word verzonder erbij?
maar wel een beetje dom dat je dan de koffer op slot doet ja :S

jazz studio
5 januari 2009, 19:48
Ik heb nooit begrepen waarom er een slot op een gitaarkoffer zit , als je de gitaar wilt stelen ga je hem toch niet eerst uit de koffer halen lijkt mij.
nee inderdaad... als je ze dan wil stelen ben je nog beter af als je de koffer meeneemt he...!! dus dat zijn dan 2 vliegen in 1 klap als de koffer vast is.. gitaar + koffer!....

G.G.
5 januari 2009, 19:50
't Zijn net Belgen, die Amerikanen!

Geldt net zo goed voor jou. Kijk eens een paar posts omhoog:



Ik heb 'm via internet besteld, bij een Engelse internetwinkel, dus dat gaat niet zo snel.

Ik stuur ze sowieso een mailtje (Fender ook) met de vraag of ze de sleutels los op kunnen sturen.

MichaelSS
5 januari 2009, 19:50
waar moet je ze anders laten, toch niet los in de doos waarin die word verzonder erbij?
maar wel een beetje dom dat je dan de koffer op slot doet ja :S

Het is niet de eerste keer dat ik iets koop waar de sleutels netjes in een zakje met een stukje tape op de koffer zijn geplakt :satisfie:

Denk aan flightcases

G.G.
5 januari 2009, 19:52
Geldt net zo goed voor jou. Kijk eens een paar posts omhoog:


Whahahaaaa. Ben zelf ook een Belg want zie nu dat het dezelfde persoon is. Weet TS nog wel waar ie hem besteld heeft en wie ie moet mailen?

richwoodplayer
5 januari 2009, 19:52
hmm, ja, dat is wel een optie.
ik moet een hangslotje aan me koffer hangen wil ik hem op slot kunnen doen.

jazz studio
5 januari 2009, 19:54
Het is niet de eerste keer dat ik iets koop waar de sleutels netjes in een zakje met een stukje tape op de koffer zijn geplakt :satisfie:

Denk aan flightcases

ja, dat is waar!! kom je veel tegen hé, maar wel dom he dat bij die fender koffer de koffer idd op slot was gedaan..!

zeiler
5 januari 2009, 19:57
waar moet je ze anders laten, toch niet los in de doos waarin die word verzonder erbij?
maar wel een beetje dom dat je dan de koffer op slot doet ja :S

trekbandje aan het handvat misschien? :satisfie:

die lui weten wel wat ze naar Nederland sturen hoor :D zou ik wel op rekenen zeg maar ;)!

richwoodplayer
5 januari 2009, 19:58
misschien zit er wel een hele andere gitaar in, en willen ze voorkomen dat je erachter komt :D

Geoffrey
5 januari 2009, 19:59
Wel vrij geniaal dat ze 'm dan op slot hebben gedaan.

't Zijn net Belgen, die Amerikanen!

Wat hebben de Belgen hier nu mee te maken? :sneaky:

jazz studio
5 januari 2009, 20:00
trekbandje aan het handvat misschien? :satisfie:

die lui weten wel wat ze naar Nederland sturen hoor :D zou ik wel op rekenen zeg maar ;)!

trekbandje aan het handvat is ook een goede oplossing, of idd zoals bij een flightcase de sleutels er gewoon met stevige tape opkleven wat je ook al veel begint te zien!!
man ik kan er nog altijd niet aanuit waarom ze die koffer nu hebben vastegemaakt met alle sleutels erin :):satisfie:

Arjan12
5 januari 2009, 20:00
Geldt net zo goed voor jou. Kijk eens een paar posts omhoog:

Fender is een Amerikaans bedrijf, vriend.

Arjan12
5 januari 2009, 20:02
WAHAHAHAHAHAHAHAHahahahahHA!

Dat ben ik die mezelf uitlacht, zodat jullie het niet meer hoeven te doen :dontgeti:

SanderPeper
5 januari 2009, 20:03
misschien zit er wel een hele andere gitaar in, en willen ze voorkomen dat je erachter komt :D

een of andere customshop ofzo :seriousf:

richwoodplayer
5 januari 2009, 20:03
maar de site waar hij de gitaar heeft gekocht hoeft niet in amerika te zijn ;)

Arjan12
5 januari 2009, 20:06
Het was dus Mr Fingers' geniale ingeving waardoor ik het ding openkreeg. Blijkbaar moet je die dingen schuiven. Ik heb er al aan proberen te draaien, trekken, duwen, en jawel ook schuiven (blijkbaar de verkeerde kant op), maar hij ging niet open.

Tot ik de goede kant op schoof...

Nu ga ik me de rest van de avond in een hoekje zitten schamen :sneaky: .

Arjan12
5 januari 2009, 20:06
maar de site waar hij de gitaar heeft gekocht hoeft niet in amerika te zijn ;)

Het is gewoon een koffer, er zit geen gitaar in.

jazz studio
5 januari 2009, 20:06
ja das waar :)
maar ja , als er een custom shop zou inzitten zou de koffer net iets zwaarder wegen dan met alleen de sleuteltjes he :dance:
hii... dat zou ik wel is willen meemaken, bestel een koffer en er zit een gitaar in !! zou fantastisch zijn he :rockon:

Mr.Fingers
5 januari 2009, 20:08
:) :D :seriousf:


WAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA

richwoodplayer
5 januari 2009, 20:08
Het is gewoon een koffer, er zit geen gitaar in.

oo ok, dan heb ik het verkeerd begrepen:D

Arjan12
5 januari 2009, 20:08
:) :D :seriousf:


WAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA

Hé ik had mezelf al uitgelachen, hoef jij 't niet meer te doen!

:seriousf:

zeiler
5 januari 2009, 20:10
een of andere customshop ofzo :seriousf:

of een STAGG :sneaky:

jazz studio
5 januari 2009, 20:10
aha!! voilla door gitaarnet is uw probleem opgelost :blast:

Arjan12
5 januari 2009, 20:12
Het is een losse koffer voor de '62 RI die ik een goede maand geleden heb gekocht. Morgen bij daglicht zal ik wat foto's maken (met de gitaar erbij natuurlijk).

jazz studio
5 januari 2009, 20:14
Het is een losse koffer voor de '62 RI die ik een goede maand geleden heb gekocht. Morgen bij daglicht zal ik wat foto's maken (met de gitaar erbij natuurlijk).

man dat moet mooi zijn !!! :dance:

Barkeepert
5 januari 2009, 20:14
Vraag me af hoe Fender die koffer dicht krijgt als de sleutels in de koffer liggen?
Sleuteltjes die ze daar hebben?

zeiler
5 januari 2009, 20:18
Het is een losse koffer voor de '62 RI die ik een goede maand geleden heb gekocht. Morgen bij daglicht zal ik wat foto's maken (met de gitaar erbij natuurlijk).

wel even een close-up maken van het desbetreffende slotje :listen: ...

ben erg nieuwschierig :hippie:

Geoffrey
5 januari 2009, 20:19
Nu ga ik me de rest van de avond in een hoekje zitten schamen :sneaky: .

Zit je al in je hoekje?!

trouwens:

Wat hebben de Belgen hier nu mee te maken? :sneaky:

Dio
5 januari 2009, 20:23
't Zijn net Belgen, die Amerikanen!




Tot ik de goede kant op schoof...

Nu ga ik me de rest van de avond in een hoekje zitten schamen :sneaky: .

Karma? :seriousf:

fenderke
5 januari 2009, 20:38
Hallo,

Je moet de twee rondjes waar je normaal de sleutel insteekt opzij schuiven. Dan klikt deze open en dan kun e iendelijk je tele er in opberge !:p

fenderke
5 januari 2009, 20:39
Sorry zie juist dat de oplossing gevonden is ! :dance:

macwilliams
5 januari 2009, 20:59
Het was dus Mr Fingers' geniale ingeving waardoor ik het ding openkreeg. Blijkbaar moet je die dingen schuiven. Ik heb er al aan proberen te draaien, trekken, duwen, en jawel ook schuiven (blijkbaar de verkeerde kant op), maar hij ging niet open.

Tot ik de goede kant op schoof...

Nu ga ik me de rest van de avond in een hoekje zitten schamen :sneaky: .


Stupid FART:seriousf::seriousf::seriousf:

Arjan12
5 januari 2009, 23:36
Zit je al in je hoekje?!

trouwens:

Nog steeds!

Over de Belgen: in Nederland worden regelmatig 'Belgenmoppen' gemaakt, grappen met domme Belgen in de hoofdrol, vandaar.

Ik ben nu een domme Nederlander. :seriousf:

livepulse
6 januari 2009, 00:03
Nu nog even op TDPRI posten en je hebt jezelf voor de hele wereld voor lul gezet...

:seriousf:

Dj_Tuning
6 januari 2009, 00:09
Hehehehheheh


*nieuwe onderbroek aantrekt*

Geoffrey
6 januari 2009, 07:45
Nog steeds!

Over de Belgen: in Nederland worden regelmatig 'Belgenmoppen' gemaakt, grappen met domme Belgen in de hoofdrol, vandaar.

Ik ben nu een domme Nederlander. :seriousf:

Schande!!! :sneaky:
Deze moppen maken wij nooit over Nederlanders.. :dontgeti:

jan jansen
6 januari 2009, 09:42
Vandaag komt mijn koffer voor mijn Tele eindelijk binnen. Ik vol verwachting de doos open maken, zitten eralleen 2 sleutels in.....waar is die koffer gebleven....
Iemand ideeën?
:blast::blast:

hansies
6 januari 2009, 09:55
Wel vrij geniaal dat ze 'm dan op slot hebben gedaan.

't Zijn net Belgen, die Amerikanen!

Helaba, vergelijk belgen niet met fucking americans !

Arjan12
6 januari 2009, 15:56
Helaba, vergelijk belgen niet met fucking americans !

Ach, er zijn ook aardige (en intelligente) Amerikanen hoor :P.

Hier dan de foto's:

Mooi dekbed hè...

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000937.jpg

Schuiven!!!

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000939-1.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000940-1.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000941-1.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000942-1.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000943-1.jpg

De essentials: plectrum, doekje, stemapparaat met daaronder mijn blaadje met de heilige graal qua 'theorie' en natuurlijk.. DE SLEUTELS!

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/P1000944-1.jpg

Arjan12
6 januari 2009, 15:57
Eén nadeel trouwens: hij pluist als een gek. Ik maakte 'm vandaag open en m'n gitaar zat helemaal onder de pluisjes en stofjes.

Spitfire
6 januari 2009, 16:00
Ik maakte 'm vandaag open en m'n gitaar zat helemaal onder de pluisjes en stofjes.

Wat klink jij als een mietje zeg :satisfie:

Arjan12
6 januari 2009, 16:05
Wat klink jij als een mietje zeg :satisfie:

Dacht ik ook al toen ik het typte :D.

Ik háát schoonmaken.

http://sissi.web-log.nl/photos/uncategorized/2008/02/13/moppersmurf.jpg

FruscianteFan
6 januari 2009, 16:08
Eén nadeel trouwens: hij pluist als een gek. Ik maakte 'm vandaag open en m'n gitaar zat helemaal onder de pluisjes en stofjes.Als jij haar te stoffig vindt, wil ik haar wel hoor :satisfie:

Mr.Fingers
6 januari 2009, 16:10
Ja, heeft mijn baskoffer ook (ook black tolex van G&G (wel linkshandig, maar er past een righty in)), gewoon een paar keer met een stofzuiger met borstel er eens doorgaan,en het zou over moeten zijn...

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0713.jpg

Skoown hé :D

Das Schaap
6 januari 2009, 16:48
God ik heb ook zo'n koffer. Die 2 sloten waar je moet schuiven om ze open te maken zijn echt zo kut, die gingen echt binnen een paar weken kapot. Terwijl m'n gitaar erin zat. Ik heb dus die sloten moet slopen om m'n gitaar eruit te krijgen.

Maar ja mijn koffer was goedkoop en gehaald bij Musik-Produktiv.

Mr.Fingers
6 januari 2009, 16:53
Dit zijn de "echte" koffers waar de Rickenbackers & Fender customshoppers & American Vintage instrumenten mee komen, en waar de huismerkkoffers van thomann & musicstore van zijn afgeleid. En voor de prijs die je voor een G&G betaald heb je wel wat kwaliteit hoor ;) (die dingen (incl sloten) zijn gebouwd als een tank!)

Aimé
6 januari 2009, 16:59
Helaba, vergelijk belgen niet met fucking americans !

Zotjes, een mede-Aalstenaar..

Apenzoon
6 januari 2009, 16:59
Prachtige koffer inderdaad! Je kan op de foto al bijna zien dat het stevig is. Ik heb een goedkope koffer van Boston, dat ding valt bijna meteen half uit elkaar. Wel rock 'n' roll natuurlijk.

humbucker
6 januari 2009, 17:09
Dit zijn de "echte" koffers waar de Rickenbackers & Fender customshoppers & American Vintage instrumenten mee komen, en waar de huismerkkoffers van thomann & musicstore van zijn afgeleid. En voor de prijs die je voor een G&G betaald heb je wel wat kwaliteit hoor ;) (die dingen (incl sloten) zijn gebouwd als een tank!)

idd, ik heb de bruine, met oranje "vulling". Maar ik had hem eigenlijk, nu ik dit zie, liever in het zwart gehad. Achja, maakt verder ook niet uit. Zn werk doet ie goed!! Prima koffers, die G&G kistjes!

Arjan12
6 januari 2009, 17:26
Dit zijn de "echte" koffers waar de Rickenbackers & Fender customshoppers & American Vintage instrumenten mee komen, en waar de huismerkkoffers van thomann & musicstore van zijn afgeleid. En voor de prijs die je voor een G&G betaald heb je wel wat kwaliteit hoor ;) (die dingen (incl sloten) zijn gebouwd als een tank!)

Ik geloof dat dit een wat goedkoper model is (hoewel hij nog steeds niet goedkoop was). De 'echte' Vintage-modellen komen met een interieur met een lekker fout kleurtje. Maar ja, die modellen waren weer dik 50 euro duurder.

Hij voelt in ieder geval behoorlijk solide aan, ik heb het idee dat dit ding over 20 jaar nog heel is :) .

Braindead
6 januari 2009, 21:40
Ik heb nooit begrepen waarom er een slot op een gitaarkoffer zit , als je de gitaar wilt stelen ga je hem toch niet eerst uit de koffer halen lijkt mij.

Een slot kan ook andere doelen dienen. Ter preventie voor mensen die er even aan willen zitten terwijl je even niet kijkt. Niet iedereen wil meteen je gitaar stelen. Sommige willen hem even oppakken in de hand houden erop spelen etc. en dan weer terugleggen in de koffer zonder dat iemand iets gezien heeft. Daar kan dus een slotje voor zijn.

RUIS
6 januari 2009, 22:50
Ik heb ook eens geprobeerd m'n sleuteltjes in m'n gitaarkoffer op te sluiten, was nog best lastig...:satisfie: