PDA

View Full Version : Goed FUZZ pedaal



Grandma_Placenta
17 december 2001, 18:17
Ik heb een Koch, zeker wel een goede distortion, maar ik zoek toch nog iets anders erbij, ik zat te denken aan een fuzz. Ik hou van een fuzz met veel bas erin, ik probeerde vanmiddag nog de Line6 distortion modeler uit en ik vond t Arbiter Fuzz Face model wel erg vet. WEet iemand een goed fuzz pedaal??? Ik speel vooral grunge/stoner/alternative of hoe je t ook wilt noemen.

Grandma_Placenta
17 december 2001, 18:18
OWja en die Russische Big Muff vind ik niet echt vet. Is ook fuzz, maar ik vind t meer een distortion dan een fuzz.

Grandma_Placenta
19 december 2001, 17:09
niemand?

hellhound
22 september 2002, 23:18
blijkbaar niet veel mensen die fuzz gebruiken hier?
Ik heb een Roger Mayer axis fuzz waar ik wel tevreden over ben.
klinkt erg vet, genoeg bass maar een beetje bright.
Belangrijk vind ik dat ie mooi opklaart als je het volume op je gitaar terug draait,[denk aan jimi Hendrix]

skanky
22 september 2002, 23:25
De Zvex Fuzz factory, tis een prijzig pedaaltje maar tis wel erg vet, een extremere fuzz is er bijna niet. oja er zit ook een instelling op waarmee je de toonhoogte van de feedback kunt bepalen.
als je voorbeelden wil moet je maar naar Origin of Symmetry van Muse luisteren, die heeft'm in z'n gitaar ingebouwd

jpb
23 september 2002, 17:01
Als je met 'vet' vet bedoelt en niet 'vet cool' (hoor je ook wel eens), kun je ook een tonebender-kloon overwegen: warme en vette (inderdaad) klank en de 3-knop modellen (3 germ. trans.) hebben veel drive en sustain (b.v. MJM britbender; Fulltone soulbender).

Grandma_Placenta
23 september 2002, 17:42
hey bedankt jbp, ja ik bedoelde inderdaad vet in de zin van, hij heeft veel gain.
Weet jij trouwens of je die MJM pedalen ook hier in Holland (of Europa) kan krijgen??
Om hem nou uit amerika te bestellen zie ik niet echt zitten

jpb
23 september 2002, 18:31
MJM zit geloof ik in Canada en heeft (nog?) geen website. Het is een eenmans bedrijf met zeer goede service (zegt men). Het lijkt me overigens onwaarschijnlijk dat ze ergens in Nederland te krijgen zijn. Soulbenders wel, bij http://www.Haarguitars.nl op bestelling, hij heeft ze niet meer in voorraad. Ik heb zelf een soulbender waar ik erg tevreden mee ben; als je meer wilt weten vraag je maar. succes

jpb
23 september 2002, 18:35
....Mischien musikproduktif in duitsland? MJM heeft twee en drie knop-versies, respectievelijk gebaseerd op de Vox en Sola-sound tonebenders uit de '60/'70er jaren. De drie--knop schijnt het warmst/vetst te klinken. Originelen zijn niet te vinden/betalen en de reissues schijnen veel minder te zijn (zelf niet op gespeeld)

Grandma_Placenta
23 september 2002, 18:46
Mij lijkt de Foxey fuzz van MJM wel interessant. Is een kopie van een van de originele Big Muff's.

sash
23 september 2002, 19:46
Fulltone '69. Meest vette fuzz ooit én een van de weinigen die op Fender amps goed klinkt.

Mitch
23 september 2002, 23:11
Als je meer info wil moet je even zoeken op Big Muff, met als auteur bovenstaande sash...
Daar is een hoop extra info te vinden over diverse fuzzes.

sash
24 september 2002, 20:15
Idd ik heb ook nog een topic gehad over Big Muff. Veel fuzzes passen niet bij het geluid van Fenders, omdat die simpelweg te clean zijn en dan klinkt het allemaal erg rommelig en onduidelijk. Een fuzz met een goeie toonregeling past er wel bij, omdat je dan wat meer mid en bass bij kan draaien (Fulltone '69, Zoom superfuzz)

gab
25 september 2002, 11:57
jaques maakt ook een goede fuzz. de mercerbox. er staan geluidsfragmenten op zijn site. http://www.ts808.com en ze zijn te koop bij tonetoys. er staat er trouwens ook een op ebay duitsland (de mijne, fuzz is niet mijn ding).

DOLBY
25 september 2002, 15:10
Ik heb een Schaller Wha-Fuzz pedaal en die fuzz is echt super (vet).
Kijk maar op de site van Jacques, die heeft er ook een en is er lyrisch over.
Misschien dat ik het fuzz gedeelte nog wel eens ga klonen.

Mitch
25 september 2002, 22:58
Ik heb ook een zeventiger jaren Fuzz/wah waar de fuzz echt waanzinnig van is.
Blijkbaar zijn die dingen een tijdje in de mode geweest, want je komt er meerdere van tegen, onder andere ook van Ibanez. Zelf heb ik er één van Shin-Ei/Companion, onbekend merk wat waarschijnlijk maar kort gemaakt werd; ik heb er wel meer van onbekende merken gezien.
Hoe dan ook: leuk uit curiosa, maar gelukkig nog leuker vanwege de sound :wink: