PDA

View Full Version : Stereo Volume pedaal



nico verduin
5 januari 2009, 15:18
Hoi,
Normaliter niet mijn terrein:seriousf: maar ik zoek een stereo volume pedaal voor mijn Keyboard. Daar hangt nu een Hammond XM1 module aan en daar wil ik een goed volume pedaal op hebben. Ik heb een Boss stereo pedaal (F?50 oid) maar die kraakt nu alle kanten op. Dus geen potmeter oplossing meer.

Nu heb ik gelezen dat Morley gebruikt maakt van een LDR oplossing (optisch), maar ik heb van Morley geen stereo (dus in en uit) kunnen vinden. Heb wel een schema gezien van een Morley pedaal 2 kanaals die gebruikt maakt van een TDA1524 chip (dual volume, tone en balans). Helaas type pedaal stond niet op het schema. Die BOSS ombouwen kan altijd nog. Maar koop liever effe een kant en klare.

Dus voordat ik dat ding evt. ga nabouwen wil ik eigenlijk weten welke ik nu moet zoeken. Als de prijs te doen is (en dat is ie in dit geval gauw:seriousf:), dan koop ik hem wel.

Een alternatief voor die BOSS zou zijn hem om te bouwen (met LDR/LED) en deze dan MIDI messages laten uitsturen van het volume (simpel PIC projectje). Deze dan samen met de MIDI van mijn Keyboard mergen en dan de Hammond in.

Maar voorkeur is in eerste instantie: Volume pedaal 2 kanalen (of stereo) met optische controle (dus geen potmeter).

hugo123
5 januari 2009, 15:25
Je kan toch gewoon de input en de output splitten, op het volumepedaal dan he.

nico verduin
5 januari 2009, 15:32
Zal aan mij liggen maar:
- Ik heb 2 kabels uit de Hammond (links en rechts). Dus die moeten elk op volume (tegelijkertijd) geregeld worden.

Rude Perception
5 januari 2009, 15:33
Je kan toch gewoon de input en de output splitten, op het volumepedaal dan he.

Dan moet het nog steeds gemengd worden in het pedaal om door één potmeter te gaan.

hugo123
5 januari 2009, 15:34
Ik bedoel je steekt in kabel in de input van je morley, en aan de andere kant van die draad soldeer je 2 female jackpluggen, dan steek je je output in die pluggen en dat doe je nog een keer aan de output, snap je het al?

hugo123
5 januari 2009, 15:35
Dan moet het nog steeds gemengd worden in het pedaal om door één potmeter te gaan.

OOh, ok, dan kan het dus niet, oke laat dan maar wat ik zei..

Nielsje
5 januari 2009, 15:36
Volgens mij moet je de George Dennis GD10 hebben.
Dat is een stereo volume pedaal, en als ik het goed heb, werken die ook met optische toelie.

http://images.miretail.com/products/full/GeorgeDennis/632866106509462314.jpg

robzilla
5 januari 2009, 15:43
Wel redelijk prijzig, maar volgens mij heeft Goodrich hier pedalen voor..

nico verduin
5 januari 2009, 15:48
En wie levert ze in NL?

Dirk_Hendrik
5 januari 2009, 19:11
Gezeik wat je krijgt met optische controle, als je dat dus in stereo wil, is het regelverloop. Een andere optie is om die mono optische controle 2 VCA's (of in geval van simpel OTA's) te laten sturen. Een LM13700 kost geen drol dus daar hoef je het niet voor te laten.

nico verduin
5 januari 2009, 19:53
Goed idee Dirk. Effe de datasheet bekeken. Lukt dat niet, dan toch die optische met de TDA1524.. lukt dat niet, dan met een PIC dan kan ik zelf het verloop bepalen en dan mergen met het MIDI signaal van Keyboard naar Hammond...
Wordt vervolgt....

shredneck
5 januari 2009, 20:06
Visual Sound Visual Volume kan dit.

nico verduin
6 januari 2009, 07:33
Dat is er ook een met Potmeter. En daar wil ik nu juist vanaf. Zeker als ze ook nog in het signaalpad zitten. En dat is in dit geval zo (passieve mode). Kan je net zo goed die Boss nemen.
Nee, ik ga eerst voor die optie van Dirk Hendrik. Onderdelen zijn besteld. Zullen morgen wel binnen komen.
Waarbij ik toch nog wil duiken in de optie met PIC microcontroller. TAD verkoopt goedkope Wah pedaaltjes die altijd gesloopt kunnen worden voor het pedaal zelf.

Sinner
6 januari 2009, 11:29
Misschien heb ik iets gemist, maar volgens mij heeft niemand nog het stereo volumepedaal van Ernie Ball genoemd, vind ik persoonlijk een superding (stereo in stereo uit en nooit een kraakje en (veel beter dan de Boss die ik ook heb -inmiddels als backup) kun je hem op een bepaalde stand laten staan.

my 2c

Dirk_Hendrik
6 januari 2009, 11:41
Zooo... hit 1 in google. Goef je ook niet meer na te denken.
http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/DLLVCA001/dllvca_schem_pg1.gif

nico verduin
6 januari 2009, 11:49
Die had ik al gezien. Maar thanks anyway..

Struik
6 januari 2009, 11:59
Nico,

Voor jou is zelf bouwen natuurlijk geen probleem, maar als je toch wilt kopen:

de digitech xp200 heeft naast alle digitale modulatie effecten ook een paar standen waarin ie als volumepedaal werkt, geheel zonder potmeter. Mogelijk hebben de andere xp modellen dit ook.

Dirk_Hendrik
6 januari 2009, 12:38
Maar niet met een stereo in....

nico verduin
6 januari 2009, 12:41
Maar niet met een stereo in....en dan had ik ook wel mijn GT6 kunnen gebruiken

Struik
6 januari 2009, 13:12
Maar niet met een stereo in....

kun je nagaan hoeveel ik 'm gebruik, dacht te herinneren dat ie stereo in was


en dan had ik ook wel mijn GT6 kunnen gebruiken

En hoe kan ik ruiken dat je die hebt liggen????

nico verduin
6 januari 2009, 13:25
kun je nagaan hoeveel ik 'm gebruik, dacht te herinneren dat ie stereo in was



En hoe kan ik ruiken dat je die hebt liggen????Gelukkig niet:seriousf::seriousf::seriousf: