PDA

View Full Version : Wat zijn jouw CAE settings?



hole
5 januari 2009, 11:54
ik heb mijn CAE 3+ (gemod naar SE, transformator en black-face mod) nu bijna 2 weken, en ben nog steeds elke avond (met veel plezier) aan het tweaken om te kijken wat ik echt MIJN sound vind, probleem: er zit zoveel moois in dat ik niet kan kiezen. (jammer genoeg kan ik enkel op laag volume spelen omdat mijn dochter meestal om 7 uur naar bed gaat)


Ik ben daarom ook benieuwd hoe andere bezitters e.e.a. hebben ingesteld.
Foto's zijn natuurlijk ook welkom

Wat me trouwens opvalt is dat er toch een flink volume verschil lijkt te zitten tussen de verschillende kanalen (maar dat kan ook aan mijn meest recente instellingen liggen: ch1: gain 8 uur, master 2 uur, ch2 gain 10 uur, master 10 uur, ch3 gain 2 uur, master 8 uur om een beetje dezelfde volumes te krijgen)

morris
5 januari 2009, 23:16
Hey, je gebruikt ook wel redelijk extreme instellingen. Stuur je hem hard in?

Dit zijn mijn instellingen (ik hoop dat je het kunt zien op de brakke pic), dit is voor medium output pups (SSH). Met een vette Gibbie is het wellicht wat teveel gain. EQ klopt overigens niet, die staat nu bijna recht, met een kleine boost in het laag en volume. Het mid op ch. 3 staat tegenwoordig ook bijna op de helft. De rest is allemaal nog zo goed als hetzelfde.
De preamp heeft alle mods behalve de Voltage Mod. Birght switches allemaal aan, presence op de eindtrap op 11 uur, geen depth boost.

http://www.fahrenheitband.nl/_wp_generated/wp03dc7dc3_0f.jpg

Morris

Chiel
6 januari 2009, 09:25
Een inmiddels wat gedateerde foto, maar de settings zijn ongeveer gelijk. Wel veel minder gain nu.

http://www.noahonline.nl/glance.JPG

Ooit begonnen met alles op 12uur en daarna alles of net iets verder terug of open gedraaid. Mijne is overigens een 3+ SE helemaal stock. Draai over een VHT2/50/2 (EL34's) die ook wel een flinke lepel in de pap heeft wat betreft de uiteindelijke sound.

hole
6 januari 2009, 10:00
Een inmiddels wat gedateerde foto, maar de settings zijn ongeveer gelijk. Wel veel minder gain nu.

http://www.noahonline.nl/glance.JPG

Ooit begonnen met alles op 12uur en daarna alles of net iets verder terug of open gedraaid. Mijne is overigens een 3+ SE helemaal stock. Draai over een VHT2/50/2 (EL34's) die ook wel een flinke lepel in de pap heeft wat betreft de uiteindelijke sound.

Beetje offtopic (maar het is toch "mijn" topic, dus het mag ):
2 intellifexen? pre en post gain???
Wat is het verschil tussen de normale en de LTD?


..hard insturen
Nee , passieve humbuckers (nog wel ;) )...maar zoals gezegd: nog zeer zoekend naar mijninstelling.
Jij speelt toch stereo? (w/d/w zelfs??) (kanaal B op de eindtrap staat op volume 0)

Nocki
7 januari 2009, 00:24
Leuk dat het onderwerp Intellifex weer te sprake komt... De laatste tijd ben ik weer enorm aan het draaien om mn sound te vinden in mn setje en iets miste er al een hele tijd. Ik begon de bagengs te verdenken. Vanavond kwam ik slecht door de mix heen en ik was neit zo happy met mn sounds.
Toen ik thuis kwam alles maar even aangesloten en de failproof test gedaan. Alleen preamp en poweramp naar speakers. Daarna de G-force er weer tussen gehangen en toen reageerde de set weer veel minder goed op mn spel.

Pinched harmonics en zo kwamen zonder g-force beter naar voren...

Dus waarschijnlijk ga ik ook weer terug naar een Intellifex ( de 8e keer nu ofzo? :) ) en ga ik eens kijken of ik dan ook niet zo'n GCX en ground control kan aanschaffen in de plaats van de g-force...

Sorry iedereen dat ik heb gezegd dat het wel meeviel bij de set die ik nu heb. het is idd minder te merken dan bij de boogie amps maar het blijft toch...

Mijn settings zijn:

clean: 6 6 4 6 6
od1: 5 9 7 4 7
od2: 9 10 7 9

altijd staat de bright aan. Ik moet echt even gaan rommelem met andere buizen want de settings zijn niet helemaal 100% Ook is dit in combi met de g-force en zonder worden de settings al wat anders. heb ik ook een wat strakker laag...

Chiel
7 januari 2009, 01:00
Beetje offtopic (maar het is toch "mijn" topic, dus het mag ):
2 intellifexen? pre en post gain???
Wat is het verschil tussen de normale en de LTD?

Haha, daar was ik destijds ook benieuwd naar vandaar dat er twee in zaten. Ik had ze aangesloten op een GCX looper zodat ik ze met exact dezelfde instellingen kon AB'en. Conclusie, de zwart (blackface) is the one to have :). Eerste model met wat duurdere componenten. De LTD is later voor een vriendelijker prijsje op de markt gekomen, maar daarbij hebben ze ook andere onderdelen gebruikt. Ik merkte het al bij een delay die niet lekker uitsterft op de LTD t.o.v. de Blackface. Nu gebruik ik dus nog enkel de zwarte.

hole
7 januari 2009, 09:02
dubbel 10tekens

hole
7 januari 2009, 09:04
Gelukkig ben ik gezegend met gebrek aan talent, dus bij mij is het verschil tussen mét en zonder G-Major echt niet te horen :D

Wat kost een tweedehands G-Force ongeveer? Ik heb gehoord dat er binnenkort weer een op de markt komt :D

Chiel
7 januari 2009, 09:17
Gelukkig ben ik gezegend met gebrek aan talent, dus bij mij is het verschil tussen mét en zonder G-Major echt niet te horen :D

Wat kost een tweedehands G-Force ongeveer? Ik heb gehoord dat er binnenkort weer een op de markt komt :D
De Intellifex is eigenlijk ook alleen maar oke voor wat betreft zijn galm en delay, de rest is hij absoluut niet sterk in. De G-major is wel een tonesucker wanneer deze serieel wordt gebruikt, daar heeft de Intellifex (alle modellen) geen last van.
De nieuwe G-Force heeft volgens zeggen dezelfde mankementen als de oude oude Intellifex en de nieuwere LTD (en zelfs online). Kortom, nieuwe generatie met andere componenten (oude niet meer leverbaar/scherpere inkoop etc.). Persoonlijk geen ervaring mee, ik weet niet of iemand deze al ge-AB't heeft.

Nocki
7 januari 2009, 09:55
Over de oude en nieuwe G-force heb ik ook gelezen. Maar heb het ook nog nooit kunnen checken zelf...
Uiteindelijk gebruik ik nu alleen de Chorus en Delay van de G-force dus meer ga ik ook niet missen. misschien af en toe een phaser of een octaver maar uiteindelijk grijp ik daar haast nooit naar terug. Dat weegt dus niet op tegen de tonesuck... Het scheelt ook weer geld die ik dus in iets anders kan stoppen...

Ik heb de 24e nog 1 projectje en daarna zal ik weer het een en ander verkopen en weer terug gaan naar de Intellifex :) Zoals zovelen :) jammer van de adapter in mn rack...

hole
7 januari 2009, 14:15
jammer van de adapter in mn rack...
Bel 0495 641888, vragen naar Paul ;)

Nocki
7 januari 2009, 14:34
hihi. idd ja.

ik heb wel al een oplossing hoor maarniet zo mooi als dat paul dat doet :)

hole
7 januari 2009, 14:39
Trouwens,

wat betreft het verkopen van je G-force (ik zie dat hij al te koop staat)...waarom probeer je niet een mixer? (parallel dus)

Staat een leuke CAE mini dual mixer op gitaarmarkt (GAS GAS GAS), maar er zijn ook andere (lees: goedkopere) oplossingen.

Nocki
7 januari 2009, 14:54
Trouwens,

wat betreft het verkopen van je G-force (ik zie dat hij al te koop staat)...waarom probeer je niet een mixer? (parallel dus)

Staat een leuke CAE mini dual mixer op gitaarmarkt (GAS GAS GAS), maar er zijn ook andere (lees: goedkopere) oplossingen.


Hoi. Echt te koop staat ie nog niet. eigenlijk wil ik er pas de 24e vanaf. Maar als ik eerder iets kan regelen op een leuke manier kan dat ook. Hij staat alleeen nog maar in mn sig.
Ik wil toch gewoon naar een intellifex toe en de mixer ga ik niet doen. Ik gebruik uiteindelijk maar een paar sounds en alleen chorus en delay.
vandaar. maar bedankt voor je meedenken!

morris
7 januari 2009, 18:13
zucht....
Nocki, ik vind je eigenwijsheid best grappig, maar vanaf nu bemoei ik me er niet meer mee ;-) ;-)

Nocki
7 januari 2009, 18:19
zucht....
Nocki, ik vind je eigenwijsheid best grappig, maar vanaf nu bemoei ik me er niet meer mee ;-) ;-)


Hee Morris,

Dat zou ik bijzonder jammer vinden. Ik heb altijd veel van je geleerd en naar je spullen opgekeken. Naast Yoeri, Anand en Maarten ben jij iemand die me toch weer heeft geinspireerd voor gear.
Ik zou het jammer vinden als je niet meer zou reageren. Ondanks je smileys wou ik je dat toch laten weten...

morris
7 januari 2009, 20:58
Hee Morris,

Dat zou ik bijzonder jammer vinden. Ik heb altijd veel van je geleerd en naar je spullen opgekeken. Naast Yoeri, Anand en Maarten ben jij iemand die me toch weer heeft geinspireerd voor gear.
Ik zou het jammer vinden als je niet meer zou reageren. Ondanks je smileys wou ik je dat toch laten weten...

Als je dan naast inspiratie opdoen ook eens wat aanneemt hahaha!
Ok. Laatste poging ;-)
een mixer is een veel betere investering dan de gforce verruilen voor een intellifex. Geloof me, ik heb jarenlang ervaring met intellifex/gforce etc. Laat je niets wijsmaken, alle FX zuigen toon in serie, ook de gforce. Met een mixer los je dat simpel op en krijg je 3x zoveel speel/toon-plezier. De intellifex (hoe leuk ook voor het geld) is geen partij voor de gforce.

Morris

LordRiffenstein
7 januari 2009, 21:30
Vers van de pers:

http://www.lordriffenstein.com/images/CAEsettings.jpg

Non-modded CAE 3+se, power amp is een Advance Tube Tech TA70 met JJ E34L en Bogner Cubes met V30s als cabs. De EQ gebruik ik als solo boost, tikje hoog eraf (moet ff checken wat type lamp erin zit voor de EQ) en wat volume erbij.

Zit momenteel wat te experimenteren met het clean, moet eigenlijk wat minder mid en een tikje meer hoog hebben dan op de foto.

LordRiffenstein
7 januari 2009, 21:33
Als je dan naast inspiratie opdoen ook eens wat aanneemt hahaha!
Ok. Laatste poging ;-)
een mixer is een veel betere investering dan de gforce verruilen voor een intellifex. Geloof me, ik heb jarenlang ervaring met intellifex/gforce etc. Laat je niets wijsmaken, alle FX zuigen toon in serie, ook de gforce. Met een mixer los je dat simpel op en krijg je 3x zoveel speel/toon-plezier. De intellifex (hoe leuk ook voor het geld) is geen partij voor de gforce.

Morris

Dit moet ik volledig beamen. Een Intellifex is een leuk toestel maar komt zelfs niet in de buurt van een GForce met mixer. Gewoon een simpele Suhr Minimix erbij is voldoende. Ik heb het ook een tijdje geprobeert, de GForce in serie maar daar wordt je echt niet vrolijk van. En als je hem parallel hebt kan je alles ook veel beter afregelen. Ik heb bv in de GForce delays en reverbs ook nog eens parallel van mekaar zodat ze mekaar niet beinvloeden maar het kan ook makkelijk anders. -tig mogelijkheden met dat ding.

hole
7 januari 2009, 22:25
Vers van de pers:

http://www.lordriffenstein.com/images/CAEsettings.jpg



Zowat alles op 12..mooi dat zo'n ding eigenlijk van zichzelf als zo bloedgeil klinkt :rockon:


minimix
Jammer dattem niet in stereo is...

tnijland
7 januari 2009, 22:57
Hey,

Heb mijn CAE 3+SE (uitgevoerd met ch1 SH mod en ch2 SE mod) afgesteld op:

Channel 1: Gain 12 uur (beste volle clean dat ik uit een preamp heb gehoord)
Channel 2: Gain 12 uur (mooie strakke rythem sound)
Channel 3: Gain 2 uur (perfecte solo sound, iets zangeriger dan de SP77 Soldano)

Offtopic: Ik heb onlangs van Chiel een nette Lexicon MPX G2 mogen overnemen. Kostte me wel even wat manual snuffelwerk maar hij bevalt wel heel goed (klinkt behoorlijk transparant) en zou (mits er wat extra tijd in wordt gestoken) ook voor Nocki wel eens een goed alternatief voor zijn intellifex kunnen zijn. In vergelijking met mijn huidige GForce vind ik beiden wel voordelen en nadelen hebben. Nadelen zijn het feit dat het analoge circuit van de Lex een beetje ruist en dat de factory presets helaas niet zijn te editten. Maar daarvoor heb ik nu eindelijk de mogelijk om een all-in-one rack oplossing samen te stellen met preamp effecten zoals tube screamer, uni-vibes etc. voor de preamp en daarnaast delay, reverb etc. na de preamp in te schakelen. Had ik nou ook maar een R1...

Die extra pre-preamp loop inclusief het automatisch en transparant bypassen van niet gebruikte circuits is volgens mij gewoon een geweldige oplossing van Lexicon en komt wat mij betreft dan ook behoorlijk dichtbij de perfect rig. Hulde!

Nocki
8 januari 2009, 11:59
Offtopic: Ik heb onlangs van Chiel een nette Lexicon MPX G2 mogen overnemen. Kostte me wel even wat manual snuffelwerk maar hij bevalt wel heel goed (klinkt behoorlijk transparant) en zou (mits er wat extra tijd in wordt gestoken) ook voor Nocki wel eens een goed alternatief voor zijn intellifex kunnen zijn. In vergelijking met mijn huidige GForce vind ik beiden wel voordelen en nadelen hebben. Nadelen zijn het feit dat het analoge circuit van de Lex een beetje ruist en dat de factory presets helaas niet zijn te editten. Maar daarvoor heb ik nu eindelijk de mogelijk om een all-in-one rack oplossing samen te stellen met preamp effecten zoals tube screamer, uni-vibes etc. voor de preamp en daarnaast delay, reverb etc. na de preamp in te schakelen. Had ik nou ook maar een R1...

Die extra pre-preamp loop inclusief het automatisch en transparant bypassen van niet gebruikte circuits is volgens mij gewoon een geweldige oplossing van Lexicon en komt wat mij betreft dan ook behoorlijk dichtbij de perfect rig. Hulde!

de G2 in combinatie met het vloerpedaal is fantastisch mooi doordacht en werkt idd super. Ik heb m al eens gehad en hij maakte de sound van mn setup toen warmer. zeg maar een omgekeerde tonesuck :)
Mijn probleem ermee was dat ie bijna niet te programeren was. Als je uit het warme bad van TC electronic komt is de lexicon methode een koude douche. Waarschijnlijk heb ik die set ook niet genoeg tijd gegeven om er nog steeds negatief over te blijven :)

CAE daarintegen blijft een fantastisch apparaat!

hole
8 januari 2009, 12:15
zeg maar een omgekeerde tonesuck :)
toneblow?



Mijn probleem ermee was dat ie bijna niet te programeren was. Als je uit het warme bad van TC electronic komt is de lexicon methode een koude douche.

wel eerst uitpluggen, anders krijg je een doodschok natuurlijk :chicken:

BeeJee
8 januari 2009, 14:02
Ik blijf erbij, de G2 is niet moeilijk te programmeren (i know... matter of taste). Je moet ff een paar essentiele handige functies weten en gebruiken, dan vind ik het supersnel en handig werken. Ik vind bijv. een intellifex veel lastiger/onhandiger programmeren door het eindeloze scrollen met de potmeters.

Nocki
9 januari 2009, 12:48
Zo... Ik heb er even een paar dagen over nagedacht over wat ik nu wil...

De mixer heb ik nooit echt een kans gegeven... Ik ga mn Patchmate en FC-200 verkopen en het geld gebruiken voo reen mixer. Die CAE mixer op gitaarmarkt lijkt me wel wat... is dat zo?
En dan weer een ENGL Z11 erbij. passen beide netjes naaast elkaar in mn rackje dus dat zou moeten werken...

Zoun er nog meer mixers waar ik naar zou kunnen kijken? Ik twijfel namelijk altijd enorm welke ik nu echt moet hebben. Heb er ooit een gehad van nobels maar dat was niks omdat dat apparaat van zichzelf al veel verlies gaf...

Welke mixer zou ik moeten nemen? heeft iemand een linkje?

hole
9 januari 2009, 13:06
Zo... Ik heb er even een paar dagen over nagedacht over wat ik nu wil...

De mixer heb ik nooit echt een kans gegeven... Ik ga mn Patchmate en FC-200 verkopen en het geld gebruiken voo reen mixer. Die CAE mixer op gitaarmarkt lijkt me wel wat... is dat zo?
Morris heeft 'm ook, dat moet wel goed zijn dan ;)
En ben maar snel, want anders kaap ik 'm voor je neus weg (had al eerder contact met de verkoper) ;) (informatief, zat er nog over te denken om 'm te kopen, maar wil toch eerst sparen voor een Luke

Ook de DMC System mix + schijnt wel goed te zijn. Zou ik graag ook een keer proberen...



En dan weer een ENGL Z11 erbij. passen beide netjes naaast elkaar in mn rackje dus dat zou moeten werken...
CAE RL-8 ?? wel lastiger te krijgen, staat wel mooier ;)Volgens mij kun je zo'n Z11 niet via een "normale" 1/2 19" adapter plaatsen?

morris
9 januari 2009, 13:07
:dance:

Verstandig besluit !

De CAE mixer voldoet prima. Ik ben nog niets compacts (1/2 19" unit) tegengekomen wat beter is. Doen normaal 300/350. Qua switcher, je kunt ook uitkijken naar een CAE RL8, die komen ook regelmatig voorbij voor tussen 200/250. Dan heb je ook nog wat extra switches over en het oog wil ook wat he.

Morris

morris
9 januari 2009, 13:08
maar wil toch eerst sparen voor een Luke


Ook DAT is een verstandig besluit :satisfie::seriousf:

hole
9 januari 2009, 13:18
Ook DAT is een verstandig besluit :satisfie::seriousf:

:dance:

eerst de GP3 verkopen, en dan zit ik dezelfde dag nog in de auto richting Limburg :cheerup:

LordRiffenstein
9 januari 2009, 15:26
CAE mixer is prima, DMC System Mix is ook prima en ook 1/2 19", ik gebruik zelf de System Mix +, dus mixer met nog extra toeters en bellen zoals VCA en feed thrus. Er staat er net eentje op HRI, wel uit de US. Nadeel is dan dat je een andere voeding moet kopen en er de juiste plug opzetten (4-pin DIN)

SM+ op HRI (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=52786&highlight=system)

Als switcher voor de 3+ kan je inderdaad de Z11 gebruiken, doe ik ook en werkt prima. Kent wel enkel PCs dus geen CCs. RL8 is een optie, je kan ook nog de RJM Amp Gizmo nemen, is ook 1/2 19". Check ff bij Paul Lenders, die had laatst een demo-model te koop. Deze is trouwens ook grijs en past dus mooi bij de CAE mixer :dance:

Wat mixers en switchers betreft zijn er nog enkele andere mogelijkheden:

Suhr komt met de Minimix2 en ik dacht dat die wel stereo is, moet je ff op HRI kijken want daar is een thread over gestart afgelopen week.

Masotti MXM Mixer, wat Chiel tot grote tevredenheid gebruikt: MXM Mixer (http://www.masottiamps.com/mxm_mixer.htm)

Verder heb je Advance Tube Tech die verschillende 19"mixers maken en ook een switcher in 1/2 19" formaat. Deze is wel oranje maar als Nederlander mag dat geen probleem zijn :seriousf: Advance Switcher (http://www.advancetubetech.com/prodotti/prodotti.asp?artid=814)

hole
9 januari 2009, 16:07
CAE mixer is prima, DMC System Mix is ook prima en ook 1/2 19", ik gebruik zelf de System Mix +, dus mixer met nog extra toeters en bellen zoals VCA en feed thrus. Er staat er net eentje op HRI, wel uit de US. Nadeel is dan dat je een andere voeding moet kopen en er de juiste plug opzetten (4-pin DIN)
Thanks.

Ik had 'm al zien staan, maar ik heb liever een exemplaar waar ik niet aan hoef te solderen (ook al is het alleen de voeding). Wat kost een SMC+ trouwens gemiddeld? (Ben altijd huiverig ook voor belasting, invoerrechten etc etc) Daarbij heeft een mixer op dit moment geen prioriteit. Eerst een Luke, dan een mixer, dan een switcher(evt met loop).

Ik switch nu met de G-major, en dat werkt prima (alleen kan ik dus de EQ niet switchen nu)


..Nog even iets anders, (wellicht nieuw topic aanmaken). Veel rackspul is niet meer te krijgen (nieuw) en dus is het lastig om dat eens te testen voor je een aanschaf overweegt. Daarnaast is het altijd leuk om verschillende setups te zien en te horen. In andere subfora wordt wel eens een "meeting" georganiseerd. Ik vroeg me af of 'de rackjongens' dit ook wel eens doen en of er überhaubt interesse voor is? Lijkt me ook leuk om de gezichten achter de namen eens te zien.....

Nocki
9 januari 2009, 19:25
Mijn excusses trouwens voor het kapen van dit topic...

Ik heb ondertussen de CAE mixer van gitaarmarkt gekocht en hoop m volgende week binnen te hebben. Ook een Engl Z11 is hopelijk snel onderweg als de aanbieder me eens snel zegt waar het geld heen mag. :)

Dan heb ik dus 2 halve 19" units nast elkaar en is er weer 1 HE opgevuld...

Per hoge uitzondering leen ik het geld maar van mn lopende rekening en zal ik zsm wat spullen moeten verkopen om dat weer aan te vullen... voor het eerst sinds lange tijd doe ik dat dan maar...

Ik hoge verwachtingen van de mixer en ben benieuwd... De G-force krijgt nu dus een laatste kans!

LordRiffenstein
9 januari 2009, 20:20
Ik hoge verwachtingen van de mixer en ben benieuwd... De G-force krijgt nu dus een laatste kans!

Ik ga ff een straffe uitspraak doen, niet te persoonlijk opnemen :seriousf:

Als je de setup CAE 3+->CAE Mixer=GForce->VHT 2/50/2 niet goed kan laten klinken, dan ligt het 100% aan't menneke en kan je er beter mee stoppen.

Nocki
9 januari 2009, 20:32
Ik ga ff een straffe uitspraak doen, niet te persoonlijk opnemen :seriousf:

Als je de setup CAE 3+->CAE Mixer=GForce->VHT 2/50/2 niet goed kan laten klinken, dan ligt het 100% aan't menneke en kan je er beter mee stoppen.


Ik neem het zeker niet persoonlijk op.en ik denk dat ik het 100% met je eens ben.

sinds dinsdag draai ik nu W/D met deze setup en dat klinkt gewoon killer! De sounds die ik uit deze set krijg zijn gewoon super.

Ik zal het nog sterker zeggen.. Ik heb een MT-2 geprobeerd over deze set... :)
Super! niks geen gebuzz of rommel... instand tone... nou als dat al lukt :)

Maar ik ga zeker proberen het beste eruit te halen.. nogmaals. mn verwachtingen van de mixer zijn hoog. heb het nooit echt geprobeerd met een mixer en hoop het echt voor elkaar te krijgen nu.
Ik ben nog nooit zo dicht bij het ultime geluid gekomen als ik nu ben...

De boogies waren goed maar de CAE 3+ is echt fantastisch! ben echt helemaal idolaat!


Krijg ik het niet voor elkaar dan zit er idd niks anders op dat te gaan darten ofzo :)

vinni
9 januari 2009, 23:41
Andere mixers :

Suhr Minimix
Xotic X-blender
Gigrig Wetbox
Skrydstrup

Vinni

morris
10 januari 2009, 00:48
Wees gerust Nocki, het gaat je lukken. Remember: wax on, wax off....
:)

Je zult wel je Gforce anders moeten programmeren, geschikt voor parallel. Ik neem aan dat je dit weet.
Ik zal je een routing template geven die goed werkt, zie bijgesloten pic.
De compressor zorgt hier voor een meer organisch FX geluid, en de lege blocks moeten daar zitten. Deze setting gebruik ik het meest. Ik ga je niet alle instellingen verklappen, dan moet je maar eens langskomen en luisteren, dan snap je waarom. Speel hier maar eens mee.

Het komt goed!
Morris

Nocki
10 januari 2009, 08:29
Wees gerust Nocki, het gaat je lukken. Remember: wax on, wax off....
:)

Je zult wel je Gforce anders moeten programmeren, geschikt voor parallel. Ik neem aan dat je dit weet.
Ik zal je een routing template geven die goed werkt, zie bijgesloten pic.
De compressor zorgt hier voor een meer organisch FX geluid, en de lege blocks moeten daar zitten. Deze setting gebruik ik het meest. Ik ga je niet alle instellingen verklappen, dan moet je maar eens langskomen en luisteren, dan snap je waarom. Speel hier maar eens mee.

Het komt goed!
Morris


Meester. In uw handen beveel ik mijn gear. :)

Tis logisch dat de fx naast elkaar staan en dat ik alles daarna door de delay breng. Maar ik zou het fijn vinden als je toch een slipje van de tuier licht... ;)

Een compressor heb ik nooit gebruikt omdat ik daarmee nooit fijne sounds heb gekregen. Zonder kon ik op de een of andere manier veel dynamischer spelen en reageerde de set daar ook goed op.

Zal het zeker zo eens gaan instellen en er flink mee aan de gang. Een beetje uitleg over het waarom zou enorm helpen. Zoals je weet ben ik een beetje koppig en weten waarom helpt enorm om bepaalde standpunten te wijzigen. Ik weet namelijk niet wat ik nog niet weet ;)
Fijn in ieder geval dat je me heirmee wilt helpen!

De Mixer en de Z11 zijn beide betaald en ik hoop ze komende week hier te hebben!

morris
10 januari 2009, 10:35
De compressor doet (in een mixer opstelling) niets met je directe signaal. Het zit voor de effecten, die 100% wet staan. Hierdoor ademen je FX meer. Een soortgelijke truc kun je met de EQ doen, bijv. een lowpass filter op je delays of chorus.

morris

LordRiffenstein
10 januari 2009, 13:37
Andere mixers :

Suhr Minimix
Xotic X-blender
Gigrig Wetbox
Skrydstrup

Vinni

Minimix was al vernoemd.
X-blender kan geen line-level aan dacht ik, dus enkel goed met pedaaltjes
Wetbox, ben benieuwd of die met line level kan werken, lijkt een X-blender met minder functies.
Skrydstrup maakt geen standard mixer meer, kan enkel via zijn cu$tom $hop

LordRiffenstein
10 januari 2009, 13:40
Ik ga je niet alle instellingen verklappen, dan moet je maar eens langskomen en luisteren, dan snap je waarom. Speel hier maar eens mee.


Hey Nocki, voor de juiste prijs kan ik je de Morris-settings bezorgen :seriousf::seriousf:

De comp werkt hier inderdaad prima, ik doe het zelf niet maar het werkt wel goed, ik heb een andere "truuk" om de boel wat meer leven te geven. :dance:

morris
10 januari 2009, 14:06
Hey Nocki, voor de juiste prijs kan ik je de Morris-settings bezorgen :seriousf::seriousf:


Die settings wat jij van mij hebt zijn inmiddels verouderd, derhalve sterk gedevalueerd :p:p ! LOL

Morris

Nocki
10 januari 2009, 15:29
Ik merk het al... als ik straks een mixer heb mag ik ook mysterieus gaan doen...



Wie gaat er een slipje van de tuier op lichten??? kom... :)

ateng
10 januari 2009, 15:38
De compressor doet (in een mixer opstelling) niets met je directe signaal. Het zit voor de effecten, die 100% wet staan. Hierdoor ademen je FX meer. Een soortgelijke truc kun je met de EQ doen, bijv. een lowpass filter op je delays of chorus.

morris

Gebruik je dit alleen bij clean of ook bij drive?

morris
10 januari 2009, 22:54
Gebruik je dit alleen bij clean of ook bij drive?

Voornamelijk bij clean en crunch, en soms ook bij lead. Probeer het maar eens, het werkt verrassend goed!

Liquid_Metal
11 januari 2009, 18:58
Kun je als mixer ook gewoon een mengpaneel gebruiken? Het principe is hetzelfde: meerdere stereo-inputs en een enkele output. Ik ben aan het overwegen om mijn g-major ook via een mixer te gebruiken om mijn signaal schoon te houden.
Doet een simpel mengpaneel (bv de Samson MDR624 Mengtafel) dingen verkeerd? Ik zou slechts 2 stereo inputs nodig hebben en een mengpaneel als dit levert dat.

Edit: nog mooier is bv de Behringer XENYX 502 (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11349.html): 2 kanalen en superklein. Het lijkt mij dat een geval zoals dit niet echt tonesuck heeft. Of...?

hole
12 januari 2009, 13:56
System Mix +, Nadeel is dan dat je een andere voeding moet kopen en er de juiste plug opzetten (4-pin DIN)


Zou deze (http://www.thomann.de/nl/voodoo_lab_power_supply_for_gcx.htm) ook werken?

Nocki
12 januari 2009, 14:08
leke toeval. Ik zat vanochtend te denken hoe ik de voeding van mn rackwah anders kon doen. De mijne komt uit de US en heeft een US adaptor op een adaptor om m op ons lichtnet te gebruiken. Aan de kant van de Wah zit ook een din (ik dacht ook 4 pins din) stekker. Een andere manier om m e voeden zou super zijn. Misschien wordt dat het volgende project als de rest van het rack in orde is! :)

Liquid_Metal
12 januari 2009, 14:33
Hole of Nocki, weten jullie of je ook een gewoon mengpaneel kunt gebruiken als mixer? Het lijkt mij dat dat niet veel tonesuck geeft en het principe is gelijk.

hole
12 januari 2009, 14:35
als rest van het rack in orde is! :)

...dan wachten we nog wel even Nocki ::seriousf:

Nocki
12 januari 2009, 14:37
Hoi,

In mijn koppigheid heb ik daar al eens naar gekeken. Ik heb ooit ene Nobels Mixertje a € 100,- gekocht wat me meer tonesuck gaf dan de g-force zelf...

Afgelopen vrijdag heb ik ook gekeken naar andere mixertjes maar tot aa 3 a 400 euro bleef ik in het skytec achtige segment. Dan was alles te groot, te veel opties en nara mijn idee ook niet van kwaliteit. vandara dat ik gelijk de CAE mixer heb genomen...

In principe kan je elke mixer gebruiken denk ik maar je zit met zoveel variabelen dat ik maar voor safe heb gekozen. en ondanks dat het niet goedkoop was is het niet duur :)

Als je een mixer hebt die kleurt is het nut ervan direct weg... en je hebt ook nog te maken met verschillende levels... Ik zou voor kwaliteit gaan...

LordRiffenstein
12 januari 2009, 14:43
Zou deze (http://www.thomann.de/nl/voodoo_lab_power_supply_for_gcx.htm) ook werken?

Uiteraard, Voodoo Lab = DMC.

hole
12 januari 2009, 14:51
Hole of Nocki, weten jullie of je ook een gewoon mengpaneel kunt gebruiken als mixer? Het lijkt mij dat dat niet veel tonesuck geeft en het principe is gelijk.

Theoretisch zou het moeten kunnen.

Je Engl heeft een lineout, die kan dus in de mixer. Let er wel op dat je je droge signaal moet splitsen, en de effecten er dan 100% overheen!. Of het praktisch is, en of het klinkt is vraag 2.

@Nocki, die Nobels: de RM6 of zo? misschien is dat toch anders dan een mengpaneel..?

Liquid_Metal
12 januari 2009, 14:51
Hoi,

In mijn koppigheid heb ik daar al eens naar gekeken. Ik heb ooit ene Nobels Mixertje a € 100,- gekocht wat me meer tonesuck gaf dan de g-force zelf...

Afgelopen vrijdag heb ik ook gekeken naar andere mixertjes maar tot aa 3 a 400 euro bleef ik in het skytec achtige segment. Dan was alles te groot, te veel opties en nara mijn idee ook niet van kwaliteit. vandara dat ik gelijk de CAE mixer heb genomen...

In principe kan je elke mixer gebruiken denk ik maar je zit met zoveel variabelen dat ik maar voor safe heb gekozen. en ondanks dat het niet goedkoop was is het niet duur :)

Als je een mixer hebt die kleurt is het nut ervan direct weg... en je hebt ook nog te maken met verschillende levels... Ik zou voor kwaliteit gaan...

Ik ben ook eigenwijs en ga dit weekend dus een mixer proberen xD. Ik heb een phonic 16 sporen mixer staan in de studio dus die kan ik zonder enige kosten uitproberen. Hoewel ik je mening appreciëer en zeker ook vertrouw wil ik ook zelf horen hoeveel verschil het maakt. Ook om te weten hoeveel tonesuck mijn G-Major nou eigenlijk heeft in seriële setup (Engl E530->G-Major->Peavey 50/50). Want dan weet ik in ieder geval zeker of een parallele setup een uitkomst kan bieden, of dat mijn huidige setup al prima is. Want hij klinkt erg goed.

hole
12 januari 2009, 14:53
Ik ben ook eigenwijs en ga dit weekend dus een mixer proberen xD. Ik heb een phonic 16 sporen mixer staan in de studio dus die kan ik zonder enige kosten uitproberen. Hoewel ik je mening appreciëer en zeker ook vertrouw wil ik ook zelf horen hoeveel verschil het maakt. Ook om te weten hoeveel tonesuck mijn G-Major nou eigenlijk heeft in seriële setup (Engl E530->G-Major->Peavey 50/50). Want dan weet ik in ieder geval zeker of een parallele setup een uitkomst kan bieden, of dat mijn huidige setup al prima is. Want hij klinkt erg goed.

Aangezien dit topic al ZO ontzettend off-topic gaat, kan dit er ook nog wel bij:

Hoe klinkt jouw setje eigenlijk LM? (en dan met name die Harley Benton).. Heb je ergens fotookes staan?

Nocki
12 januari 2009, 14:59
@Nocki, die Nobels: de RM6 of zo? misschien is dat toch anders dan een mengpaneel..?

Het was een Nobels Linemixer uit die serie die je in elkaar kan schuiven... Het was niks...


Ik ben ook eigenwijs en ga dit weekend dus een mixer proberen xD. Ik heb een phonic 16 sporen mixer staan in de studio dus die kan ik zonder enige kosten uitproberen. Hoewel ik je mening appreciëer en zeker ook vertrouw wil ik ook zelf horen hoeveel verschil het maakt. Ook om te weten hoeveel tonesuck mijn G-Major nou eigenlijk heeft in seriële setup (Engl E530->G-Major->Peavey 50/50). Want dan weet ik in ieder geval zeker of een parallele setup een uitkomst kan bieden, of dat mijn huidige setup al prima is. Want hij klinkt erg goed.

Gewoon doen... De beste manier om te luisteren in welke mate je gmajor tonesuck heeft is gewoon m er tussenhangen en m er niet tussen hangen.

Alle zooi die je gebruikt om m te mixen kleurt ook waardoor je misschien geen verschil hoort.

Ook ik heb dingen geprobeert. En all verandering die je hoort geeft vaak enthousiasme. Pas later als je kritiser gaat kijken kom je er achter dat het niet 1000% was.

Ik ken de phonic spullen een klein beetje en ondanks dat het fantastische bang for the buck is blijft ht gewoon budget spul...

Ik heb er 8 jaar over moeten doen dat ik die mixer kocht en ik het nog geen idee ofhet werkt... Maar ik heb goede hoop! Gisteravond heb iik me weer vreselijk lopen op winden over de sounds dus ikben erg benieuwd!

hole
12 januari 2009, 15:03
Het was een Nobels Linemixer uit die serie die je in elkaar kan schuiven... Het was niks...



Gewoon doen... De beste manier om te luisteren in welke mate je gmajor tonesuck heeft is gewoon m er tussenhangen en m er niet tussen hangen.

Alle zooi die je gebruikt om m te mixen kleurt ook waardoor je misschien geen verschil hoort.

Ook ik heb dingen geprobeert. En all verandering die je hoort geeft vaak enthousiasme. Pas later als je kritiser gaat kijken kom je er achter dat het niet 1000% was.

Ik ken de phonic spullen een klein beetje en ondanks dat het fantastische bang for the buck is blijft ht gewoon budget spul...

Ik heb er 8 jaar over moeten doen dat ik die mixer kocht en ik het nog geen idee ofhet werkt... Maar ik heb goede hoop! Gisteravond heb iik me weer vreselijk lopen op winden over de sounds dus ikben erg benieuwd!
Als je die Mixer niks vind Nocki: je hebt mijn adres, ik heb je bank.rek...we komen er wel uit.. :dance::seriousf:

Nocki
12 januari 2009, 15:05
hihi... Geef me nou eerst even de tijd om het niks te vinden :)

Nee ik kan het toch niet maken. Als ik m verkoop dan wordt Morris boos op me en gaat Yoerie me vertellen dat ik wat anders moet doen... Ik ben nu zo dcht bij... :)

Maar ik heb nog wel een mooie Patchmate voor je :)

LordRiffenstein
12 januari 2009, 15:32
Aaah, het nut van een mixer ontdekken. Ik herinner me dit nog als de dag van gisteren:

http://www.lordriffenstein.com/Extra/Fun.jpg

DMC System Mix met TC M-one en Roland RSP550, wat een verademing om er een mixer bij te hebben.

hole
12 januari 2009, 15:32
hihi... Geef me nou eerst even de tijd om het niks te vinden :)

Nee ik kan het toch niet maken. Als ik m verkoop dan wordt Morris boos op me en gaat Yoerie me vertellen dat ik wat anders moet doen... Ik ben nu zo dcht bij... :)

Maar ik heb nog wel een mooie Patchmate voor je :)

Eerst even kijken of mijn nieuwe Boutique handbuild TS808 clone voldoet, dan even kijken of ik een looper wil :listen:

@LRS:
Sindsdien is je rackje wel 'enigzins' geëvolueerd :D

Liquid_Metal
12 januari 2009, 17:42
Aangezien dit topic al ZO ontzettend off-topic gaat, kan dit er ook nog wel bij:

Hoe klinkt jouw setje eigenlijk LM? (en dan met name die Harley Benton).. Heb je ergens fotookes staan?

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat dit mijn eerste eigen cabinet is. Ook de eerste keer dat ik voor V30's ga, maar daar ben ik zéér over te spreken en voorlopig blijf ik hier zeker bij. Thuis heb ik een Marshall 8080 staan met een Celestion G12T maar dat is niet de speaker voor mij.
Het HB cabinet blaast erg goed en heeft voor mij meer dan genoeg volume.
hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70333&page=82) staan wat oudere foto's, toen had ik het cabinet nog niet. Voor de rest is m'n set nog steeds hetzelfde.

LordRiffenstein
12 januari 2009, 19:18
@LRS:
Sindsdien is je rackje wel 'enigzins' geëvolueerd :D

Ik had toen een rack met een GMajor en een Mod Pro denk ik. Werd dus vervangen door een TC M-One, D-Two en de RSP550 met de mixer. :cheerup:

hole
14 januari 2009, 09:44
Nocki: spullen al binnen? (foto's, ervaringen...:D:D)
Ow..én foto's van de ACHTERKANT van het rack.8-)

Nocki
14 januari 2009, 10:32
Nocki: spullen al binnen? (foto's, ervaringen...:D:D)
Ow..én foto's van de ACHTERKANT van het rack.8-)



Hihi... Ik zit vol spanning op de postbode te wachten. als het goed is komen de ENGL Z11 en de CAE mixer zodadelijk binnen. Normaal is de pakketbezorger al geweest rod dit uur dus ik ben benieuwd...

Foto's van de achterkant moest ik nog aan denken gisteravond toen ik het rackje met ene tang te lijf ging om alles eruit te mikken :)



Edit: Ik zie dat ie al geweest is en een collega het pakje heeft aangenomen. Het is alleen de ENGL Z11 die binnen is gekomen (mn 3e Z11 ;) ) dus op de mixer moeten we nog even wachten...

Nocki
15 januari 2009, 14:45
[img]http://img301.imageshack.us/img301/8298/img9002da1.jpg[img]

Hij is vandaag binnen gekomen!

Geweldig geluid! het leeft nu echt veel meer! Dit is idd wat ik al jaren zoek!

@Morris
Fantastische tip met de compressor over de fx! werkt echt fantastisch! gaat in 1 keer enorm leven!
Ik heb de fx ook zo ingesteld als je zei en dat werkt idd wel goed.
Wel heb ik de reverb en de delay gewisseld. Een reverb op die plaats werkt niet. Ik denk dat ik defilters straks op de plaats van de delay zet en de reverb en de delay naast elkaar zet... maar dit werkt inderdaad enorm lekker! bedankt iedereen. Voornamelijk de goeroes zoals Morris, Yoeri en Wim!

hole
15 januari 2009, 15:13
Geweldig geluid! het leeft nu echt veel meer! Dit is idd wat ik al jaren zoek!


Ik hou me nog steeds aanbevolen als je hem over 2 weken weer beu bent hoor ;) :D

beetje spijt dakkem niet zelf heb gekocht :'(

morris
15 januari 2009, 19:05
:harmony::satisfie:

Morris

Liquid_Metal
15 januari 2009, 19:35
Ik twijfel nog steeds of ik wel echt een mixer wil. Parallel heeft namelijk wat nadelen: je kunt geen effect-only sounds meer maken (bv een octaver zonder je eigenlijke geluid) en in mijn geval kan ik de boost en compressor niet gebruiken. Ik gebruik de G-Major ook om m'n solo's mee te boosten. standaard is -3 dB en m'n solo kanalen zijn dan -1.
Nu ik er over nadenk, m'n preamp heeft wel een 'contour'-functie, waarmee ie ook al harder gaat (een soort mid-boost, echt prachtig). En effect-only sounds gebruik ik niet echt. In ieder geval nóg niet :).

Nocki
15 januari 2009, 21:46
Zijn idd de dingen waar je tegenaan kunt lopen.... In welke mate dat belangrijk voor je is is een 2e :)

hierbij mn pedaaltje...

http://img265.imageshack.us/img265/6062/img9003hp1.jpg

Nocki
22 januari 2009, 11:42
Ik ben nu hevig aan het programeren om alles in orde te krijgen voor zaterdag :)


het gaat goed en ik heb al een paar geweldige sounds. mn routing is gebaseerd op die van Morris maar omdat ik meer fx in een preset wil kunnen aan/uit zetten met cc's wil ik die standaard een plaats geven in de preset.

ik begin met de compressor. die staat altijd aan. daarna komt dit:
http://img299.imageshack.us/img299/576/img9088lp0.jpg

beetje geinspireerddus op het idee van morris. alleen houdt ik er zelf meer van als reverb en delay naast elkaar lopen. ik dacht dat ik op deze manier alle fx signaal gaf maar wat blijkt...:

als ik de pitchshift of panner aanzet doen die het alleen als ook de delay aanstaat. anders niet.
de chorus en filter hebben daar geen last van... ik krijg het niet voor elkaar dat te veranderen.
Als ik de delay op een andere plaats zet dan werken ze wel stand alone maar werkt de delay niet meer... ik kom er dus niet uit... iemand een idee hoe ik dit beter kan opbouwen?

Liquid_Metal
22 januari 2009, 12:16
Hey Nocki, wat gebeurt er precies als je de compressor over de effecten gooit? Die werkt niet meer over je droge signaal toch? Net als bij mij, met een G-Major. Denk je dat ditzelfde trucje ook bij de G-Major kan? (waar je de fx-chain niet kan instellen).
Ik wil later wellicht ook een G-Force. Zeker als ik in wet/dry blijf of (naar de waarschijnlijkheid) ook een mixer haal :P

Nocki
22 januari 2009, 12:36
Hey Nocki, wat gebeurt er precies als je de compressor over de effecten gooit? Die werkt niet meer over je droge signaal toch? Net als bij mij, met een G-Major. Denk je dat ditzelfde trucje ook bij de G-Major kan? (waar je de fx-chain niet kan instellen).
Ik wil later wellicht ook een G-Force. Zeker als ik in wet/dry blijf of (naar de waarschijnlijkheid) ook een mixer haal :P


Precies zoals Morris zegt haalt de compressor de fx naar voren en klinken ze wat organischer. Zelf heb ik nooit compressors gebruikt maar voor deze truuc werkt het goed.
Doordat de compressor alleen over de fx werkt en niet op mn droge signaal krijg ik een mooi effect. zou ik al mn signaal erdoorheen gooien zou ik het minder mooi vinden...

Yek1
26 januari 2009, 12:40
Ik twijfel nog steeds of ik wel echt een mixer wil. Parallel heeft namelijk wat nadelen: je kunt geen effect-only sounds meer maken (bv een octaver zonder je eigenlijke geluid) .

Jawel hoor. De nieuwe Minimix 2 (is al genoemd, komt volgende maand) van Suhr is een kastje waarmee je effecten parallel kan zetten, maar het kan ook je directe geluid uitschakelen (kill-dry) zodat je toch 100% wet krijgt, voor je tremolo, pitch shifting etc.
Het is ook lekker klein en kost je dus geen 1U 19" ruimte, zoals andere mixers. En het is ook nog eens een super eenvoudig ding.

Ik was altijd enthousiast over het de geluidskwaliteit van het directe signaal met Rocktron gear (in seriële loops), maar een mixer(tje) is nóg beter.

Liquid_Metal
26 januari 2009, 13:11
Ik zat inderdaad ook met de Suhr Minimix 2 in mijn hoofd. De 1 is mono dus niet praktisch, de 2 schijnt stereo te worden dus da's ideaal. Alleen kan ik praktisch geen info vinden, en waar koop je zoiets?

Yek1
26 januari 2009, 13:43
Ik zat inderdaad ook met de Suhr Minimix 2 in mijn hoofd. De 1 is mono dus niet praktisch, de 2 schijnt stereo te worden dus da's ideaal. Alleen kan ik praktisch geen info vinden, en waar koop je zoiets?

Info op suhrguitars.com. Te koop bij Erik v/d Haar in IJsselstein.

Liquid_Metal
26 januari 2009, 15:30
Vreemd, op Suhr Guitars.com vind ik alleen de Minimix (1) en op haarguitars.nl helemaal niets, behalve Suhr amps en gitaren. Haar schijnt als dealer ook Nederland Muziek te hebben, maar daar kenden ze de Suhr minimix ook helemaal niet :S.

Yek1
26 januari 2009, 15:53
Klopt, versie 2 is ook nog niet officieel beschikbaar. Maar wel aangekondigd met specificaties en al op hugeracksinc.com. Ik heb versie 1 direct bij of via V/d Haar gekocht.