PDA

View Full Version : X2 wireless



Izegrim
5 januari 2009, 01:45
Ik zoek me suf op het forum maar ik kan niet genoeg info vinden over de X2 systemen. Mij lijkt de X2-Plus wel wat, maar hoeveel betaal je ervoor om ze in huis te halen? Jammer dat ik die groepsinkoop gemist heb... :(

Mitch
5 januari 2009, 10:38
Je moet gewoon specifieker zoeken, binnen één subforum, da's makkelijker.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110663
Er is trouwens wel iemand die een inkoopactie wilde starten, maar dat wordt niet meer toegestaan op het forum dus hoe dat is afgelopen: geen idee.

Izegrim
6 januari 2009, 10:48
Hee bedankt! Nou, mocht er na verloop van tijd nog eens wat ondernomen worden dan hou ik me aanbevolen. Via PM's is dat geen probleem dan toch?

Mitch
6 januari 2009, 17:17
Ja, PB is privé hè ;) Het forumlid die dat wilde doen was paulbekkers.

Bl44t44p
1 februari 2009, 01:52
-vond beetje nutteloos om een nieuw topic te openen hierover dus plemp ik het hier maar even-

Met kabel spelen ben ik inmiddels ook spuugzat dus op zoek naar een wireless. Even gezocht en vergeleken (in hoeverre dat mogelijk was), de X2 schijnt dus de beste te zijn..? Die stageClix ziet er ook wel leuk uit maar daar is nog geen beltpack van en zoiets moet ik wel hebben. Bovendien bevindt dat apparaat zich ook een beetje in een andere prijsklasse als ik dat zo zie (500 euro).

Verder zie ik ook regelmatig de Sennheiser Freeport voorbijkomen, vind ik er persoonlijk ook wel goed uitzien. Ik ben geen toonpurist ofzo en live hoor je enige tonesuck toch niet, of zijn de verschillen tussen bijv X2 en Freeport echt dusdanig groot dat de eerste ook het extra geld waard is?

Ik lees wel wat negatieve ervaringen over die X2 mbt de stevigheid enzo, plastic ding wat snel stuk kan gaan ofzo? Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik sta namelijk niet bepaald stil op het podium (ik streef de liveact van gitaristen van The Dillinger Escape Plan na :D ;) ). Ben ook van plan om hem aan mijn gitaarband te bevestigen.

Tot slot, waar hebben de huidige bezitters van een X2 hem besteld? Want ik heb tot dusver geen Amerikaanse shop kunnen vinden die ook naar Nederland verstuurd... of nog beter: de UK, lage pond!!

Thanks.

Geoffrey
1 februari 2009, 12:46
Even zoeken.. hier is er een topic over "hoe en waar" ze de x2 besteld hebben.

Izegrim
3 februari 2009, 18:33
Ik heb geen idee hoe of wat, maar als er straks misschien genoeg gegadigden zijn voor een inkoopactie: PM me maar! :D

P.S.
Ik geloof dat ze bij sweetwater besteld hadden ofzo.

Angel
3 februari 2009, 19:21
Beste Heren

Ik heb dit gedaan in België, hier zijn we al met 2 personen, indien nog mensen, mogen jullie me PM'en.

Besteld wordt bij Sweetwater. Prijzen worden enkel via PM meegedeeld.

Bl44t44p
12 februari 2009, 15:22
Is er eigenlijk wel iemand op dit forum die een X2 heeft?

HaroldA
12 februari 2009, 16:20
Is er eigenlijk wel iemand op dit forum die een X2 heeft?

Ikke, ikke!

Angel
12 februari 2009, 16:25
Ikke ook, ikke ook.

Wie nog interesse heeft om mee te doen aan de gezamelijke aankoop, graag snel reactie want de prijzen zijn nu laag en zou vrij snel willen bestellen!

HaroldA
12 februari 2009, 16:33
Besteld wordt bij Sweetwater.

Bij Robert?

Doe 'm de groeten van mij! :cheerup:

Noctiis
12 februari 2009, 18:50
Same here, ook via Robert van Sweetwater.

Ben erg tevreden over de X2 maar ik heb verder ook weinig ervaring met andere wireless setjes.

JeroenSchaaf
12 februari 2009, 21:49
Angel u hebt een Pmtje!

ben benieuwd! toch jammer dat die nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar is!

HaroldA
12 februari 2009, 22:09
Ben erg tevreden over de X2 maar ik heb verder ook weinig ervaring met andere wireless setjes.

Ik wel met een Sennheiser EW100 G2 en de X2 klinkt echt vele malen beter!


toch jammer dat die nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar is!

Tsja, officieel mag het niet in NL...

Bl44t44p
13 februari 2009, 23:45
HaroldAling en Angel, dan kunnen jullie me vast even adviseren :D

Hoe ervaren jullie de stevigheid van die (plastic toch?) zender? Kan die wel wat hebben (lees: wilde live act :D )? En goed aan gitaarband te bevestigen? Las dat de afmetingen 10x6x2cm waren, da's behoorlijk klein vind ik, is dat inderdaad ook zo :p ?

Verder nog andere negatieve of juist heel erg positieve ervaringen? Zit dus te twijfelen tussen een stageClix Belt (als die komt) en een X2 XDS95 of XDS-Plus :)

kassie
14 februari 2009, 03:36
Angel, je hebt een PM.

Angel
14 februari 2009, 09:48
HaroldAling en Angel, dan kunnen jullie me vast even adviseren :D

Hoe ervaren jullie de stevigheid van die (plastic toch?) zender? Kan die wel wat hebben (lees: wilde live act :D )? En goed aan gitaarband te bevestigen? Las dat de afmetingen 10x6x2cm waren, da's behoorlijk klein vind ik, is dat inderdaad ook zo :p ?

Verder nog andere negatieve of juist heel erg positieve ervaringen? Zit dus te twijfelen tussen een stageClix Belt (als die komt) en een X2 XDS95 of XDS-Plus :)

Ik moet je zeggen dat ik ook geen rustige jongen ben op het podium.
Ik heb zo'n beltpack-bevestiging bij Thomann aangeschaft en daarin zit mijn zender. Veiliger kan het echter niet. Hij is voldoende stevig. Het is een klein ding en ik denk dat de dikte van de plastic toch voldoende is hoor. Ik gebruik hem nu toch al een dik jaar zo'n 75 optredens mee gedaan. No problem. De standaardkabel is wel andere koek.

Geoffrey
14 februari 2009, 10:08
Je kan er toch een optionele (betere) kabel bij bestellen?

Bl44t44p
14 februari 2009, 18:30
Want die standaardkabel is crap of wat? Hoeveel zouden die zijn als je die er meteen bij besteld?

Ennn ik PM je zo ff, I'm officially in now :)

kassie
15 februari 2009, 21:19
ik ben ook in voor de rackversie xd95. Ik hoop dat er nog meer gegadigden voor zijn, dan wordt ie weer wat goedkoper.

Angel
23 februari 2009, 08:00
Beste Heren

Laatste oproep indien er nog zijn die mee wensen te doen.

interessander
23 februari 2009, 15:53
En nog een PM!

Yek1
26 februari 2009, 16:12
PM gestuurd.

Sj03rd
26 februari 2009, 16:54
even iets anders voor degenen die m al hebben:

wat vinden jullie vinden van het bereik van dit ding (pedaalversie) ?

gebruik m nu denk ik iets langer als een jaar en het valt me soms toch echt tegen. Bij grote podia heb ik al best vaak gehad dat ik ff geen geluid meer had als ik aan de andere kant stond. De ene keer gaat het goed, maar vaak toch ook niet...valt me behoorlijk tegen. Geluid is top! vraag me af of dit met die rackversie ook is, die heeft twee antennes voorop (toch)?

HaroldA
27 februari 2009, 09:47
even iets anders voor degenen die m al hebben:

wat vinden jullie vinden van het bereik van dit ding (pedaalversie) ?

gebruik m nu denk ik iets langer als een jaar en het valt me soms toch echt tegen. Bij grote podia heb ik al best vaak gehad dat ik ff geen geluid meer had als ik aan de andere kant stond. De ene keer gaat het goed, maar vaak toch ook niet...valt me behoorlijk tegen. Geluid is top! vraag me af of dit met die rackversie ook is, die heeft twee antennes voorop (toch)?

Ik heb daar nog nooit last van gehad... De Plus en de 19" hebben 2 kanalen, waarschijnlijk dat je daarmee wel 100% dekking haalt...

Sj03rd
28 februari 2009, 10:19
hmm die plus was er nog niet toen ik m kocht...toch maar eens kijken dan.

Bl44t44p
28 februari 2009, 18:20
Ik heb de Plus 'besteld' via de inkoopactie, dus zal je mijn ervaringen met bereik/afstand wel laten weten :)

artnaz
28 februari 2009, 18:26
Ik had bijna meegedaan, maar gelukkig won mijn verstand het van mijn wil... :D

(Ik heb momenteel geen band...)


Ik had overigens wel een keer zo'n ding gekocht op eBay, maar die is niet aangekomen. Geld wel teruggekregen via Paypal.

Goofy666
6 maart 2009, 15:49
De bestelling is reeds geplaatst, neem ik aan? :(

Angel
6 maart 2009, 17:16
Beste Heren, voor diegene die meegedaan hebben, alles is besteld en het moment van kransentandend, nagels afbijt, bijna niet kunnen slapend omdat het nu wachten is, is aangebroken.
Ik hou jullie op de hoogte van het moment dat ik meer weet! :rockon:

Yek1
6 maart 2009, 17:49
Goed gedaan, thanks

Bl44t44p
6 maart 2009, 19:11
en het moment van kransentandend, nagels afbijt, bijna niet kunnen slapend omdat het nu wachten is, is aangebroken.


Goede verwoording van mijn staat nu haha :D

kassie
6 maart 2009, 20:05
Beste Heren, voor diegene die meegedaan hebben, alles is besteld en het moment van kransentandend, nagels afbijt, bijna niet kunnen slapend omdat het nu wachten is, is aangebroken.
Ik hou jullie op de hoogte van het moment dat ik meer weet! :rockon:

mooi, mooi, MOOI!!!!!:cheerup:

Hellsbellsnl
6 maart 2009, 20:26
F*** TE LAAT VOOR MIJ.
Ik lees dit topic net pas.
Dju Dju Dju

Izegrim
6 maart 2009, 22:29
F*** TE LAAT VOOR MIJ.
Ik lees dit topic net pas.
Dju Dju Dju

Nou ja... Ik was nota bene gestart met het topic en ben uiteindelijk ook niet inbegrepen helaas. :(

Ik ga denk ik dan maar doorsparen voor een stage clix.

HaroldA
6 maart 2009, 22:35
Ik ga denk ik dan maar doorsparen voor een stage clix.

Die schijnen niet zo goed te zijn als de X2's... (loopt ook topic over)

Izegrim
6 maart 2009, 22:48
Die schijnen niet zo goed te zijn als de X2's... (loopt ook topic over)

Zal het ff nalezen. Sta wel perplex eigenlijk. Stapel gear verkocht voor niks uiteindelijk. :???:

Goofy666
7 maart 2009, 14:24
Afhankelijk van wat de uiteindelijke prijs is van zo'n X2 XDS95 + kabel-upgrade, stel ik me alvast kandidaat bij een volgende inkoopronde, moest die er komen.

Angel
19 maart 2009, 17:57
UPDATE:
Slecht nieuws. Blijkbaar zijn er niet genoeg Plus-versies voorradig en komen deze pas half april terug binnen.

Yek1
19 maart 2009, 17:59
Ach, da's al over een kleine maand :-)

Bl44t44p
20 maart 2009, 01:26
Kutje. Had graag 'n show begin april met wireless gespeeld. Dan moet ik even op zoek gaan naar een langere kabel :D

Izegrim
20 maart 2009, 09:25
Helaas pindakaas. Heb ik nog een maand om semi-coma tempo mijn pedalboard in te richten. :D

kassie
20 maart 2009, 17:03
waar kun je zo'n kabel upgrade voor de xdr95 eigenlijk bestellen?

HaroldA
21 maart 2009, 13:55
waar kun je zo'n kabel upgrade voor de xdr95 eigenlijk bestellen?

Gewoon bij sweetwater. Het staat misschien niet op de site, maar ze kunnen het wel leveren.

kassie
23 maart 2009, 14:36
Gewoon bij sweetwater. Het staat misschien niet op de site, maar ze kunnen het wel leveren.

heb de xdr95 besteld maar niet met kabelupgrade. Is het mogelijk om van een ander merk een betere kabel te bestellen die wel in Europa leverbaar is, en die uiteraard ook op de xdr95 past?

HaroldA
23 maart 2009, 14:37
heb de xdr95 besteld maar niet met kabelupgrade. Is het mogelijk om van een ander merk een betere kabel te bestellen die wel in Europa leverbaar is, en die uiteraard ook op de xdr95 past?

Als je ergens de 'locking' kleine jack kunt vinden dan kun je er ook zelf 1 maken.

kassie
23 maart 2009, 15:35
Als je ergens de 'locking' kleine jack kunt vinden dan kun je er ook zelf 1 maken.

Thanx!, dat is alvast een hele geruststelling. Ik verwachte dat het een bijzondere kabel was voor x2 producten. Maar gelukkig valt er zelf ook iets te solderen.

Izegrim
28 maart 2009, 13:51
Even snel tussen studeren door:

Heeft iemand een foto van de XDS-Plus op een pedalboard naast andere (bekende) pedalen? Ik moet m'n Pedaltrain nog inrichten en het zou me enorm helpen om de volgorde en plaats van pedalen te bepalen aan de hand van hoe de Plus zich verhoudt in grootte. En je kunt natuurlijk ff showen...

Come to think of it...
Waarom zouden niet alle bezitters even laten zien hoe hun X2 is opgenomen in je rig?
PICS!! :rockon:

ben79
30 maart 2009, 13:01
ben ik ook heel benieuwd naar want de afmetingen daar kom ik niet helemaal uit...

Bl44t44p
1 april 2009, 17:31
Trouwens, X2 gebruikers: hebben jullie gewoon een 9v adapter gepakt? Want de bijgeleverde past niet op ons elektriciteitsnet vermoed ik zo ;) Minimaal 300 mA zie ik op site staan.

HaroldA
1 april 2009, 17:38
Trouwens, X2 gebruikers: hebben jullie gewoon een 9v adapter gepakt? Want de bijgeleverde past niet op ons elektriciteitsnet vermoed ik zo ;) Minimaal 300 mA zie ik op site staan.

Ik heb de mijne (XDS) gewoon op m'n Double Jack aangesloten...

Edit:

Harold,
The XDS (pedal receiver) needs 80mA to run and we currently provide 200mA
adapters for this device.
The XDR (rack receiver) needs a 500mA power supply.
You should be just fine with a 600mA adapter but if you start to experience
any loss of distance or drop outs then put the receiver on a dedicated power
supply and recalculate the power needs of all the devices on your board.
XDS Transmitter DIMS: 2.5w x .34d x 4h
XDS Receiver DIMS : 3.078w x 1.17d x 4.7h

Kind regards,


Ashley Mitchell

vettavillenl
1 april 2009, 23:08
Line 6 heeft vandaag een nieuwe serie aangekondigd compleet digitaal in de 2,4 GHz band.
http://www.vettaville.nl/news.php#919

Bl44t44p
2 april 2009, 00:46
Ik heb de mijne (XDS) gewoon op m'n Double Jack aangesloten...

Edit:

Thanks. Dan kan ik gewoon dat adaptertje wat ik nog heb liggen gebruiken :)



Line 6 heeft vandaag een nieuwe serie aangekondigd compleet digitaal in de 2,4 GHz band.
http://www.vettaville.nl/news.php#919

Serieuze concurrentie voor Stageclix dus? In hun band tenminste.

Jan-Willem
2 april 2009, 08:02
Relay G30

FEATURES
• 30-meter range, line-of-sight
• Broad 10Hz - 20kHz frequency response; Superior 118 dB dynamic range
• 8 hours of battery life (AA alkaline batteries)
• Lightweight, low-profile and easy to use
• Bright LEDs display power, status and battery life
• Tone presets match the sounds of guitar cables
• Comes complete with transmitter, receiver and all necessary accessories including cable, power supply and batteries
• 2.4GHz band is optimal for guitar wireless
• Encrypted data stream for added signal protection; Simultaneous broadcasts on six channels
• Rugged polycarbonate shell

Dus als ik het goed begrijp kunnen er gewoon AA batterijen in in plaats van 9Volt batterijen die in de X2 gaan.

Ik wilde voor de X2 gaan maar ik zit nu wel duidelijk te twijfelen of ik niet zal wachten tot dat dit systeem op de markt komt. Want het heeft wel een paar voordelen ten opzichten van het X2 systeem.

Zover ik heb kunnen vinden zal de prijs rond de 334 euro/264 pond liggen.

vettavillenl
2 april 2009, 11:29
Relay G30

FEATURES
• 30-meter range, line-of-sight
• Broad 10Hz - 20kHz frequency response; Superior 118 dB dynamic range
• 8 hours of battery life (AA alkaline batteries)
• Lightweight, low-profile and easy to use
• Bright LEDs display power, status and battery life
• Tone presets match the sounds of guitar cables
• Comes complete with transmitter, receiver and all necessary accessories including cable, power supply and batteries
• 2.4GHz band is optimal for guitar wireless
• Encrypted data stream for added signal protection; Simultaneous broadcasts on six channels
• Rugged polycarbonate shell

Dus als ik het goed begrijp kunnen er gewoon AA batterijen in in plaats van 9Volt batterijen die in de X2 gaan.

Ik wilde voor de X2 gaan maar ik zit nu wel duidelijk te twijfelen of ik niet zal wachten tot dat dit systeem op de markt komt. Want het heeft wel een paar voordelen ten opzichten van het X2 systeem.

Zover ik heb kunnen vinden zal de prijs rond de 334 euro/264 pond liggen.

Ja, geen 9 volt maar AA.
X2 werkt nog in de 900 Mhz band (meer interferentiekans) en andere opbouw van signaalconnectie.

Relay werkt op 2,4 GHz

HaroldA
2 april 2009, 11:32
Ik wilde voor de X2 gaan maar ik zit nu wel duidelijk te twijfelen of ik niet zal wachten tot dat dit systeem op de markt komt. Want het heeft wel een paar voordelen ten opzichten van het X2 systeem

Dan zou ik nog ff wachten. Is er al een release datum bekend?

vettavillenl
2 april 2009, 11:32
Thanks.


Serieuze concurrentie voor Stageclix dus? In hun band tenminste.

Serieuze concurrentie voor alle Analoge en digitale wireless systemen.

Overigens is de prijs van Euro 332 is een adviesprijs, in de winkel zal het waarschijnlijk onder deze prijs worden aangeboden.

Tov van Stageclick is dat grofweg zo'n 30% in prijs lager...

Bl44t44p
2 april 2009, 12:24
Da's inderdaad een fors verschil. Maargoed, ding moet eerst nog in de winkels terechtkomen :)

ben79
2 april 2009, 12:36
ik vind het zelf ook wel wat knapper
is het dan concurentie voor de X2? of de X2 plus?
en waaarom maken ze dan concurentie voor eigen producten?
momenteel zit ik in de running voor een x2plus.. misschien wat te vroeg meegedaan dus .. :-(

vettavillenl
2 april 2009, 13:18
Verwachte eerste leveringen Juni 2009.

Let wel x2 is gekocht door Line 6 en gebaseerd op 900 MHz band. 2,4 GHz is een andere band en de manier van connectie tussen zender en ontvanger is anders en beter dan andere systemen.

Voor een gedeelte is het concurrentie met eigen producten, maar vooral een doorontwikkeling van analoge en digitale systemen tot op heden. de G30 is een eerste product uit een nieuwe productlijn.

Voor UHF en VHF systemen zijn soms vergunningen (fabrikant en/of individu) nodig en die kunnen per land verschillen. X2 systemen zijn ook niet legaal in NL aan te schaffen, dan hebben het gemakshalve even niet over service/garantie mocht je daar onverhoopt gebruik van willen maken..

Als ik voor de keuze stond om nu een systeem aan te schaffen zou ik nog ff een paar weken wachten, of langer om te zien wat er nog meer komt...

dml
2 april 2009, 13:21
DB Technologies is natuurlijk ook al een aantal jaar op de markt met een digitaal draadloos systeem dat ook op 2,4 GHz draait. Iemand ervaring met dat systeem?

http://www.dbtechnologies.com/mod_produkte.cfm?pid=96&pgid=10&pugid=24&psugid=25

vettavillenl
2 april 2009, 14:40
DB Technologies is natuurlijk ook al een aantal jaar op de markt met een digitaal draadloos systeem dat ook op 2,4 GHz draait. Iemand ervaring met dat systeem?

http://www.dbtechnologies.com/mod_produkte.cfm?pid=96&pgid=10&pugid=24&psugid=25


dB werkt in diversity op zowel rond de 800 mHz als 2,4 GHz. Schakelt dus binnen de frequenties en kijkt wat er het beste is op dat moment. Bovendien voor een prijs van € 790,- een lagere prijs/kwaliteit verhouding

Jan-Willem
2 april 2009, 14:44
ik vind het zelf ook wel wat knapper
is het dan concurentie voor de X2? of de X2 plus?
en waaarom maken ze dan concurentie voor eigen producten?
momenteel zit ik in de running voor een x2plus.. misschien wat te vroeg meegedaan dus .. :-(

Daarnaast is ook zo dat de G30 niet in Noord-Amerika te verkrijgen is, terwijl de X2 in veel delen van de rest wereld niet te krijgen is.

Waarom is 2,4 GHz beter dan 900 MHz?

vettavillenl
2 april 2009, 15:06
Daarnaast is ook zo dat de G30 niet in Noord-Amerika te verkrijgen is, terwijl de X2 in veel delen van de rest wereld niet te krijgen is.

Waarom is 2,4 GHz beter dan 900 MHz?

Op zich is een de ene freq tov de andere niet beter of slechter, echter in dit geval gaat het om waar freq.banden voor gebruikt worden.

700 tot 900 MHz
Digitale TV, GSM etc, zit in de lagere banden waardoor interferentie (de invloed van betsaande systemen op je wireles in deze) groter is en zal na volledige intergratie in de samenleving alleen maar toenemen.
De zenders van deze signalen zijn behoorlijk sterk en leggen (relatief) grote afstanden af. Kan op storing door krachtige bronnen en hoeveelheid daarvan heeft (per definitie) een grotere invloed op je wireless.

Op 2,4 GHz heb je WLan en Bluetooth toepassingen, zeg maar narrow casting. Dus binnen een kleine gebeid staat een zendertje met een beperkt bereik. Kan op interferentie is dus nog steeds aanwezig echter alleen van de in de omgeving aanwezige apparaten.

Izegrim
2 april 2009, 15:16
http://www.dv247.com/assets/news/dv247/Line-6-Relay-G30.jpg


Als het wat functies verder weinig verschilt, dan heb ik toch liever een X2 dan dit plastic denk ik...

TimmU
2 april 2009, 15:20
zie je dat! Ze moddellen zelfs de kabellengte, malloten.

HaroldA
2 april 2009, 15:23
zie je dat! Ze moddellen zelfs de kabellengte, malloten.

Ai :stop:

Jep, ik hou mijn X2 gewoon! ;)

Edit:
* 'transmitter status' lijkt me wel weer erg handig!
* Zo'n schakelaar voor het kanaal lijkt mij veel te makkelijk verschuifbaar...

Jan-Willem
2 april 2009, 15:27
http://www.dv247.com/assets/news/dv247/Line-6-Relay-G30.jpg


Als het wat functies verder weinig verschilt, dan heb ik toch liever een X2 dan dit plastic denk ik...

Ik wil niet heel veel zeggen maar de X2 is ook van kunststof en metaal mag dan wel lekker zwaar aanvoelen en dat soort dingen maar dat betekend niet dat het beter is dan kunststof.

Ze hebben voor de G30 gewoon slagvast kunststof gebruikt en dat behoud zijn kleur en krast niet en de kans is klein dat het breekt.

Dat iets van kunststof is wil niet zeggen dat het rommel is, sterker nog in sommige gevallen ben je beter af met kunststof dan met metaal. Kunststof heeft bijvoorbeeld de eigenschap dat het niet roest.

HaroldA
2 april 2009, 15:29
Dat iets van kunststof is wil niet zeggen dat het rommel is, sterker nog in sommige gevallen ben je beter af met kunststof dan met metaal. Kunststof heeft bijvoorbeeld de eigenschap dat het niet roest.

Kunststof is ook lichter dan metaal en als je 'm dus laat vallen zullen er minder G-krachten op het kastje komen te staan... :soinnocent:

dml
2 april 2009, 15:30
dB werkt in diversity op zowel rond de 800 mHz als 2,4 GHz. Schakelt dus binnen de frequenties en kijkt wat er het beste is op dat moment. Bovendien voor een prijs van € 790,- een lagere prijs/kwaliteit verhouding

Voor zover ik het kan beoordelen, gaat het gitaarsignaal over 2,4 GHz en het "servicesignaal" over 800 MHz. € 790,- is inderdaad prijzig, maar vergeet niet dat het apparaat al bijna 6 jaar op de markt is. En ja, je zou denken dat 'ie door de jaren heen goedkoper zou worden maar dat is vreemd genoeg niet het geval. Rare Italianen.

Izegrim
2 april 2009, 15:39
Ik wil niet heel veel zeggen maar de X2 is ook van kunststof en metaal mag dan wel lekker zwaar aanvoelen en dat soort dingen maar dat betekend niet dat het beter is dan kunststof.

Ze hebben voor de G30 gewoon slagvast kunststof gebruikt en dat behoud zijn kleur en krast niet en de kans is klein dat het breekt.

Dat iets van kunststof is wil niet zeggen dat het rommel is, sterker nog in sommige gevallen ben je beter af met kunststof dan met metaal. Kunststof heeft bijvoorbeeld de eigenschap dat het niet roest.

Zal best, maar het oog wil ook wat. Ik heb geen kunstof pedalen op m'n board en dat wil ik graag zo houden. Eigenlijk denk ik niet dat de X2 beter zal zijn want ik heb met beide geen ervaring. Op papier zie ik weinig verschil.

HaroldA
2 april 2009, 15:41
Ik heb geen kunstof pedalen op m'n board en dat wil ik graag zo houden.

Wat een onzin. Jij hebt dus liever een metalen behuizing en een (paar) flinke antennes er aan??? :dontgeti:

Voordeel v/d kunststof behuizing is ook dat de antennes intern kunnen zitten.

Jan-Willem
2 april 2009, 15:43
Zal best, maar het oog wil ook wat. Ik heb geen kunstof pedalen op m'n board en dat wil ik graag zo houden. Eigenlijk denk ik niet dat de X2 beter zal zijn want ik heb met beide geen ervaring. Op papier zie ik weinig verschil.

Dus dan ga je ook niet voor de X2?

Edit:
Zag net dat de ontvanger van de X2 XSD-plus wel een metalen behuizing heeft, de zender is nog steeds van polycarbonaat.

Izegrim
2 april 2009, 15:51
Wat een onzin. Jij hebt dus liever een metalen behuizing en een (paar) flinke antennes er aan??? :dontgeti:

Voordeel v/d kunststof behuizing is ook dat de antennes intern kunnen zitten.

Geen onzin hoor; kwestie van smaak. Ik geef je gelijk hoor en het maakt me niet veel uit. Nou ja, dan heb ik dus antennes straks.


Dus dan ga je ook niet voor de X2?

Jawel. Ik zei dat ik niet dacht dat de X2 beter zou zijn, maar ik bedoel ook niet slechter. Geen idee eigenlijk. Het is om het even.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat deze systemen nu ook buiten de VS bereikbaar worden. Line 6 vind ik een merk met leuke producten. Alleen mijn gezicht vertrekt als ik steeds weer nieuwe designs van ze in aanschouw neem. X2 is ook geen glorieus ontwerp, maar pretendeert dat volgens mij ook niet te zijn.

Jan-Willem
2 april 2009, 16:14
Geen onzin hoor; kwestie van smaak. Ik geef je gelijk hoor en het maakt me niet veel uit. Nou ja, dan heb ik dus antennes straks.



Jawel. Ik zei dat ik niet dacht dat de X2 beter zou zijn, maar ik bedoel ook niet slechter. Geen idee eigenlijk. Het is om het even.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat deze systemen nu ook buiten de VS bereikbaar worden. Line 6 vind ik een merk met leuke producten. Alleen mijn gezicht vertrekt als ik steeds weer nieuwe designs van ze in aanschouw neem. X2 is ook geen glorieus ontwerp, maar pretendeert dat volgens mij ook niet te zijn.

Ik geef je daar gelijk in, kwa design wint line 6 zeker geen design prijzen. Maar het is natuurlijk een kwestie van smaakt.

Zelf ga ik denk ik wel voor de G30 is ook makkelijker met zaken zoals garantie enzo. Hoop alleen wel dat ze ook snel een rack-versie uitbrengen.

vettavillenl
3 april 2009, 11:21
Ik heb zojuist een eerste van meerdere videos over de Relay G30 ge-upload met meer info over hoe het systeem werkt. Voor de geinteresseerden:

Deel 1

http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#925

artnaz
3 april 2009, 11:25
Interessant!

Werk je trouwens voor Line6 of ben je een die-hard fan?

vettavillenl
3 april 2009, 13:49
Interessant!

Werk je trouwens voor Line6 of ben je een die-hard fan?

Ik werk niet voor Line 6, dus val ik in de laatste jouw die-hard fan categorie :-)

vettavillenl
16 april 2009, 08:19
Hier de 2e video die wat meer op de techinsiche aspecten van de relay G30 ingaat

http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#931

Yek1
16 april 2009, 09:26
Die vent in de video (1e deel) zou ontslagen moeten worden voor het geven van een interview met kauwgum in zijn mond.... :dontgeti:

ACSlater
16 april 2009, 12:36
Rockpalace heeft op de site staan dat de levertijd van de Relay G30, 2 tot 3 weken is:

http://www.rockpalace.com/product/Line-6-Relay-G30

Lijkt me een tikkie optimistisch aangezien Line 6 zelf juni aan geeft. Ik hoop dat er snel een "plus" en een rackversie komen.

Bl44t44p
20 april 2009, 17:40
UPDATE:
Slecht nieuws. Blijkbaar zijn er niet genoeg Plus-versies voorradig en komen deze pas half april terug binnen.

Zijn ze inmiddels al verstuurd? Op de Sweetwater website stond vorige week nog dat ze deze week in stock kwamen en meteen verstuurd zou worden, nu staat er dat ze er in beperkte voorraad zijn en gereserveerd (ik neem aan ook voor onze inkoopactie).

Angel
20 april 2009, 18:57
Zijn ze inmiddels al verstuurd? Op de Sweetwater website stond vorige week nog dat ze deze week in stock kwamen en meteen verstuurd zou worden, nu staat er dat ze er in beperkte voorraad zijn en gereserveerd (ik neem aan ook voor onze inkoopactie).

Net is me meegedeeld dat alles dadelijk zal vertrekken richting België, afwachten dus.

Misery Signals
21 april 2009, 10:05
Ik heb een X2 XDS95 (werkt ok) en ik kan hem wegdoen en op termijn een Line6 Relay G30 kopen zonder op te leggen, zou ik dat doen? Kwestie van behoud van ontvangst zonder interferentie naar de toekomst toe zoals wordt aangegeven door Vettaville (die me persoonlijk toch sterk aan Line6 gelinkt lijkt)...

http://www.digi.com/technology/rf-articles/frequency-comparison.jsp

Dit artikel zegt nochtans dat de 900 MHz van de X2 beter zou moeten werken als de 2.4 GHz van de Line6 Relay G30, of zie ik ergens iets fout?

MS

Chiel
21 april 2009, 11:41
Dit artikel zegt nochtans dat de 900 MHz van de X2 beter zou moeten werken als de 2.4 GHz van de Line6 Relay G30, of zie ik ergens iets fout?

MS
des te lager de golflengte van de frequentie, des te beter het bereik. Ter vergelijk; de oude middengolf AM band is echt overal te ontvangen t.o.v. de nieuwe FM band. Hetzelfde geldt voor de KPN en Vodafone GSM masten, deze hebben over het algemeen een beter bereik als de overige providers. Dus in deze context zou de oude versie van de X2 veel beter moeten functioneren.

Dit merk ik overigens ook in de praktijk met de oude EW inear systemen. We hebben er pas geleden twee nieuwe voor aangeschaft en deze zijn (m.n. op de grotere podia) veel storingsgevoeliger als de oude (800 band).

vettavillenl
22 april 2009, 08:39
des te lager de golflengte van de frequentie, des te beter het bereik. Ter vergelijk; de oude middengolf AM band is echt overal te ontvangen t.o.v. de nieuwe FM band. Hetzelfde geldt voor de KPN en Vodafone GSM masten, deze hebben over het algemeen een beter bereik als de overige providers. Dus in deze context zou de oude versie van de X2 veel beter moeten functioneren.

Dit merk ik overigens ook in de praktijk met de oude EW inear systemen. We hebben er pas geleden twee nieuwe voor aangeschaft en deze zijn (m.n. op de grotere podia) veel storingsgevoeliger als de oude (800 band).

Het bereik binnen en bepaalde frequentie wordt bepaald door het vermogen van de zender. Bij een gelijk vermogen (en het hier bedoelde vergelijk van een lagere en hogere frequentie) zal de afstand van de lagere frequentie groter zijn dan van de hogere frequentie.

Je vergelijk van de GSM providers is in deze niet ter zake doende omdat uitgezonden vermogen per provider kan verschillen (evt. per mast). Alle GSM providers gebruiken(nagenoeg) dezelfde frequenties, (vnl. 900 - 1800 MHz).

Interferentie (storingen op de gebruikte frequentie) zal (in principe) op lagere frequenties meer voorkomen omdat het bereik groter is (dus meer storingsbronnen die over een grotere oppervlakte van invloed kunnen zijn).

Door op 2,4 GHz te werken zullen de invloeden (interferentie) geringer zijn omdat de gebruikte freq. hoger ligt.

Hoe hoger de frequentie hoe meer vermogen je nodig hebt (daar is een logaritmische verhouding) om eenzelfde afstand te overbruggen

Misery Signals
22 april 2009, 17:19
Maar met die cable simulator functie verliezen ze veel krediet, 't is gewoon een belachelijke functie, precies of modelen is een dingetje van niets en alles kan wel gemodelled worden... Ik ben niettemin toch serieus aan' t twijfelen om me er eentje aan te schaffen ten koste van de x2... dus die techniek van overdracht zou identiek moeten zijn en evenwaardig tot beter aan kwaliteit van de x2?

MS

Yek1
22 april 2009, 17:28
stageClix werkt ook met kabelsimulatie (maar biedt geen keuze tussen bepaalde lengtes). Die simulatie moet ook wel gezien de technologie.
Radial heeft zelfs een apparaatje (Dragster) om de nadelige effecten van "geen snoer" te compenseren.

dml
22 april 2009, 17:56
stageClix werkt ook met kabelsimulatie (maar biedt geen keuze tussen bepaalde lengtes). Die simulatie moet ook wel gezien de technologie.
Radial heeft zelfs een apparaatje (Dragster) om de nadelige effecten van "geen snoer" te compenseren.

Ben wel benieuwd wat die nadelige effecten zijn. Iemand?

Chiel
22 april 2009, 18:22
Het bereik binnen en bepaalde frequentie wordt bepaald door het vermogen van de zender. Bij een gelijk vermogen (en het hier bedoelde vergelijk van een lagere en hogere frequentie) zal de afstand van de lagere frequentie groter zijn dan van de hogere frequentie.

Je vergelijk van de GSM providers is in deze niet ter zake doende omdat uitgezonden vermogen per provider kan verschillen (evt. per mast). Alle GSM providers gebruiken(nagenoeg) dezelfde frequenties, (vnl. 900 - 1800 MHz).

Interferentie (storingen op de gebruikte frequentie) zal (in principe) op lagere frequenties meer voorkomen omdat het bereik groter is (dus meer storingsbronnen die over een grotere oppervlakte van invloed kunnen zijn).

Door op 2,4 GHz te werken zullen de invloeden (interferentie) geringer zijn omdat de gebruikte freq. hoger ligt.

Hoe hoger de frequentie hoe meer vermogen je nodig hebt (daar is een logaritmische verhouding) om eenzelfde afstand te overbruggen
Kan een hele lange discussie worden, maar ik weet van mijzelf en van twee andere grootgebruikers dat de lage frequentie inear zenders veeeeeeel beter functioneren dan de nieuwere (lees groter bereik en duidelijk veel ongevoeliger voor storingen). En dit terwijl de nieuwe volgens specs feitelijk beter zouden moeten presteren. Lijkt mij een vrij interessante ontwikkeling.

Overigens is een gitaar met zender altijd een compromis in de uiteindelijke sound.

dml
22 april 2009, 19:02
Overigens is een gitaar met zender altijd een compromis in de uiteindelijke sound.

Dat kan ook een leuke discussie worden. Want wat is het uiteindelijke gitaargeluid? Hoe weet je hoe een gitaar, direct uit de gitaaroutput klinkt? Men heeft het vaak over "de beste kabel" (Evidence Audio, VoVox, v/d Hul, Monster, enz.) maar hoe weet je dat dat de beste kabel is? Of gaat men vooral uit van klank? Zo ja, hoe weet je dan dat dat de meest onbeïnvloedde klank is? En dan heeft men het nu ook al over "cablemodeling" bij zenders.

Chiel
22 april 2009, 22:03
Tuurlijk, maar het feit blijft dat het met een zender, en ook met de X2 (en ja deze heb ik ook uitgebreid getest), echt veel slechter is dan met een gewone doorsnee kabel. Verschil tussen verschillende kabels is er, maar dit verschil is bijna verwaarloosbaar als je het verschil tussen een zender of een kabel vergelijkt.
Maar goed, laten we het daar verder maar niet over hebben. Deze discussie is uiteindelijk gestart over de X2 en de doorontwikkeling ervan door Line6.

vettavillenl
23 april 2009, 08:12
Overigens is een gitaar met zender altijd een compromis in de uiteindelijke sound.

Ik denk dat je bedoelt dat het anders is, uiteindelijk is elk onderdeel in je keten van onderdelen van invloed op je geluid. Of het beter of slechter is door een onderdeel toe te voegen of er tussen uit te halen is een kwestie van smaak, maar er zal beinvloeding zijn.

Ik betwist je ervaring niet, wel je stelling die je neerzet als een feit.

M.b.t. kabelsimulatie, naarmate je een langere of kortere kabel gebruikt (even los van merk) heeft ook dat een invloed op je geluid, naarmate een kabel langer wordt zal er meer enrgie verloren gaan in de kabel. Dit verlies is te simuleren waardoor het uiteindelijke (klank)resultaat meer evenredig is aan het gebruik met een kabel.

Iedereen zal dit op de eigen wijze prettig of minder prettig vinden (klinken), je hebt minimaal meer keuze (klank)mogelijkheden. Je zou een kabel ook kunnen zien als een klankvervuiling.. Het grappige is dat daar bijna nooit bij stil wordt gestaan totdat je een kabel gebruikt die 'iets' met je geluid doet, dat 'iets' wordt door de gebruiker als beter ervaren (klankverandering door een onderdeel in de keten te veranderen) vervolgens is de kans dat je meer kabels van dat zelfde merk/type koopt groter..

Chiel
23 april 2009, 11:55
Ik denk dat je bedoelt dat het anders is, uiteindelijk is elk onderdeel in je keten van onderdelen van invloed op je geluid. Of het beter of slechter is door een onderdeel toe te voegen of er tussen uit te halen is een kwestie van smaak, maar er zal beinvloeding zijn.

Ik betwist je ervaring niet, wel je stelling die je neerzet als een feit.
Je mist dynamiek en tone, dat is absoluut een feit. Bij sommige systemen ervaar je zelfs een vertraging en een duidelijke dip of zelfs een hoorbaar verschil in het frequentie spectrum t.o.v. een kabel. Dit is gewoon zo, klaar.

Als iemand deze eigenschap als een positieve beïnvloeding van zijn/haar geluid ervaart, so be it.

Bl44t44p
4 mei 2009, 17:35
Net is me meegedeeld dat alles dadelijk zal vertrekken richting België, afwachten dus.

Al iets mogen ontvangen :) ? *ongeduldig*

Angel
4 mei 2009, 19:24
Willen de heren die iets besteld hebben even me PM'en aub?
Alles is binnen en alles is in orde. Ik tracht alles deze week nog te verzenden.

Izegrim
5 mei 2009, 15:01
Check. Ik bump dit topic maar even voor de anderen. ;)

Bl44t44p
10 mei 2009, 19:35
Inmiddels mijn XDS Plus binnen en vandaag even kunnen testen in de oefenruimte. Werkt heel fijn vind ik, die batterij-indicator is ook erg handig. Morgen maar even een shitload aan 9v blokjes halen bij de Aldi en dan kunnen we wel even vooruit denk ik :)

Verder handige bevestiging aan mijn strap, blijft goed zitten. Knopjes op de transmitter zitten in een verdieping zodat ze niet per ongeluk uitgedrukt kunnen worden in een wilde show ;) Hij klinkt wat sterieler dan met snoer, die op zijn beurt wat 'harder' (niet in volume) en donkerder klinkt. Ik ga even kijken of ik zelf nog een hoge kwaliteits patchkabel (voor gitaar > transmitter) kan maken om toch het maximale uit de geluidskwaliteit kan halen.

Aanstaande dinsdag eerste show met de X2 dus ben erg benieuwd.

Heb trouwens nog wel een vraagje aan andere XDS Plus gebruikers. Die antennes, er staat dat je ze een halve slag moet draaien om goed te bevestigen (dan zou dat puntje ook in de gleuf vallen), maar ik krijg het echt niet verder dan een kwart? Het puntje zit dan halverwege die gleufl. Dan blijft ie wel zitten (en het werkt gewoon) maar je krijgt hem dan wel erg gemakkelijk los.. is dat de bedoeling of moet ie echt nog verder?

Izegrim
10 mei 2009, 20:13
Ik heb met een tang en een stukje stof de ring helemaal doorgedraaid. Met de hand lukt dat niet. Zal wel aan de rubber ringetjes aan de binnenkant liggen die hem op spanning moeten houden, maar nu nog te stug zijn. Ik laat de antennes eraan want ik heb hem toch op m'n pedalboard.

Bl44t44p
10 mei 2009, 22:25
Ik heb met een tang en een stukje stof de ring helemaal doorgedraaid. Met de hand lukt dat niet. Zal wel aan de rubber ringetjes aan de binnenkant liggen die hem op spanning moeten houden, maar nu nog te stug zijn. Ik laat de antennes eraan want ik heb hem toch op m'n pedalboard.

Mm, ja ik berg hem wel elke keer weer op in de doos dus dan moet ik dat elke keer gaan vastschroeven. Of zou ie mischien wat soepeler gaan na een paar keer? Ik zal van de week eens kijken :) Bedankt voor je tip in ieder geval.

kassie
12 mei 2009, 12:42
Heb rackversie even kort getest.

Erg leuk om naar beneden te kunnen lopen, naar buiten, naar de schuur, de straat over. Al gitaarspelend praatje met de buren maken, en even te horen hoe het geluid nu werkelijk bij de buren overkomt.:seriousf:

Geluidskwaliteit vind ik erg goed. Dynamiek met de toonknoppen blijft behouden. Nagenoeg dezelfde sound. Ik gebruik de balanced output. Niet de cable tonesuck mod output. Het geheel klinkt zelfs helderder dan met een 6m planetwave kabel. Erg mooi. Makkelijk in te stellen.

Ben zeer tevreden over het apparaat.

Eerder genoemde opmerkingen over verlies van kwaliteit, dynamiek etc. zie ik er absoluut niet in. Reageert erg goed op de toon en volumeknoppen van de gitaar.

Kortom: Heerlijk.

ACSlater
12 mei 2009, 18:24
Hoe snel zuigt de zender het 9v blokje leeg? Een nieuwe Duracel bijvoorbeeld.

Bl44t44p
12 mei 2009, 18:46
Hoe snel zuigt de zender het 9v blokje leeg? Een nieuwe Duracel bijvoorbeeld.

Er staat 5.5 uur voor. Ik heb hem nu ongeveer een uur gebruikt en alle 10 de LEDjes van de battery-life branden nog (20-30 minuten per LED) :) Dus dat is al beter dan ie het zou moeten doen ;)

kassie
12 mei 2009, 18:50
Er staat 5.5 uur voor. Ik heb hem nu ongeveer een uur gebruikt en alle 10 de LEDjes van de battery-life branden nog (20-30 minuten per LED) :) Dus dat is al beter dan ie het zou moeten doen ;) Bij mij was er na een kwartier al 1 streepje vanaf, maar.... ik heb dan ook geen duracell.

Oja, kleine upgrade m.b.t. oplaadbare accu zou misschien wel tof zijn. zoiets als een mobiele telefoon ofzo. scheelt je veel batterijen.

HaroldA
12 mei 2009, 19:51
Hoe snel zuigt de zender het 9v blokje leeg? Een nieuwe Duracel bijvoorbeeld.

Duracell gaat lang niet zo lang mee als de goedkoopste Aldi/Lidl batterijen maar zijn wel 3x zo duur!

Yek1
12 mei 2009, 21:31
Wat batterijen betreft, is het design van de stageClix geweldig: oplaadbaar door de zender in de receiver te steken. Gaat bovendien ontzettend lang mee.

Qua geluidskwaliteit kies ik voor de X2, en ik heb ze allebei hier. De stageClix voegt namelijk veel (hoge) ruis toe aan het signaal ....

ACSlater
12 mei 2009, 22:55
Duracell gaat lang niet zo lang mee als de goedkoopste Aldi/Lidl batterijen maar zijn wel 3x zo duur!

Vreemd? Ik heb juist tegenovergestelde resultaten behaald met goedkope batterijen (geen Aldi/Lidl maar Kruidvat eigen merk ofzo) Duracell heb ik de beste ervaringen mee maar goed.
5,5 uur dus ongeveer. Met oplaadbare batterijen gaat het altijd net iets minder lang mee helaas maar dan maar wat vaker wisselen.

LordRiffenstein
13 mei 2009, 08:05
Met oplaadbare batterijen gaat het altijd net iets minder lang mee helaas maar dan maar wat vaker wisselen.

Niet als je kwalitatief goeie oplaadbare batterijen koopt. Thomann verkoopt bv Fischer oplaadbare batterijen die 270mA leveren en specifiek voor wireless toepassingen zijn. Die gaan net zo lang mee als de beste gewone batterijen.

Heb trouwens ook hetzelfde ondervonden met de Lidl/Aldi batterijen tov Duracell. Heb nu een setje Fischers besteld bij Thomann, scheelt ook weer wat duiten op lange termijn.

vettavillenl
31 mei 2009, 10:52
Hier de laatste van de 3 videos over de G30 wireless. Aanvullende technische info


http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#940

Speeddemon
18 augustus 2009, 01:55
Kan een hele lange discussie worden, maar ik weet van mijzelf en van twee andere grootgebruikers dat de lage frequentie inear zenders veeeeeeel beter functioneren dan de nieuwere (lees groter bereik en duidelijk veel ongevoeliger voor storingen). En dit terwijl de nieuwe volgens specs feitelijk beter zouden moeten presteren. Lijkt mij een vrij interessante ontwikkeling.

Overigens is een gitaar met zender altijd een compromis in de uiteindelijke sound.
Ik heb en gebruik live nog een oude Nady Gold 442 (true diversity) wireless, VHF. Die zou volgens jou dus ook beter moeten klinken?

pikasso
19 augustus 2009, 13:04
Even een vraagje, als ik via sweetwater een x2 setje bestel, werkt de ontvanger dan gewoon op een normale 9v adapter?
En geen problemen te verwachten met frequenties?

HaroldA
19 augustus 2009, 13:12
Even een vraagje, als ik via sweetwater een x2 setje bestel, werkt de ontvanger dan gewoon op een normale 9v adapter?
En geen problemen te verwachten met frequenties?

9v: de Nederlandse 9v DC is gelijk aan de 9v DC die ze in Amerika gebruiken. En ook al mag je de frequenties van de X2 in NL niet gebruiken, ik heb er nog nooit problemen mee gehad en verwacht ze ook niet.

Yek1
19 augustus 2009, 13:29
Je krijgt er een Amerikaanse adapter bij. Dat werkt niet qua aantal pinnen, dus je moet die vervangen door een NL-se (Europese), 9V inderdaad.

De Amerikaanse adapter levert 500mA, maar een 300mA werkt ook prima (300 is ook de specificatie). Helaas wel teveel om een Pedal Power II te kunnen gebruiken i.p.v. de adapter.

Ik heb het trouwens over de XDS Plus.

Yek1
19 augustus 2009, 13:31
9v: de Nederlandse 9v DC is gelijk aan de 9v DC die ze in Amerika gebruiken. En ook al mag je de frequenties van de X2 in NL niet gebruiken, ik heb er nog nooit problemen mee gehad en verwacht ze ook niet.

Op HRI meldt de gitarist van Chris Cornell (Pete Thorn) dat ie met de X2 steeds dropouts kreeg zodra ie in Europa in de echt grote zalen speelde. Lijkt toch te maken te hebben met de aanwezige GSM's. Maar ja, grote zalen...., dat zal zich bij ons niet gauw voordoen :-)

ACSlater
20 augustus 2009, 10:02
Waarom niet gewoon problemen voorkomen en een G30 kopen ipv een X2? Er is nog geen rackversie maar dat zal wel niet heel lang meer duren. Grootste voordelen zijn dat de zender op 2 AA batterijen werkt en op een toegestane storingsvrije frequentie.

iWishmaster
20 augustus 2009, 10:15
Waarom niet gewoon problemen voorkomen en een G30 kopen ipv een X2? Er is nog geen rackversie maar dat zal wel niet heel lang meer duren. Grootste voordelen zijn dat de zender op 2 AA batterijen werkt en op een toegestane storingsvrije frequentie.

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, want volgens mij bestaat zoiets niet ... Zet maar eens een magnetron tussen jouw (met gitaar) en je ontvanger en zet 'em op volle stand aan. Vooral als t al een oud beestje is, ontvang je dan bar weinig meer.

Wireless zal altijd problemen hebben met dat soort dingen. GSM's, WLAN, magnetrons etc. kunnen altijd problemen veroorzaken. De kans is kleiner en wordt steeds kleiner met nieuwe technieken, maar storing(/interferentie)vrij bestaat niet ...

ACSlater
20 augustus 2009, 12:55
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, want volgens mij bestaat zoiets niet ... Zet maar eens een magnetron tussen jouw (met gitaar) en je ontvanger en zet 'em op volle stand aan. Vooral als t al een oud beestje is, ontvang je dan bar weinig meer.

Wireless zal altijd problemen hebben met dat soort dingen. GSM's, WLAN, magnetrons etc. kunnen altijd problemen veroorzaken. De kans is kleiner en wordt steeds kleiner met nieuwe technieken, maar storing(/interferentie)vrij bestaat niet ...

De G30 zit op 2,4 ghz en ik kan me niet voorstellen dat je veel last zult ondervinden van een magnetron. Als ik thuis de macaroni opwarm valt mijn draadloos internet ook niet uit. Daarnaast acht ik de kans dat er tijdens een optreden een magnetron tussen mij en de ontvanger staat nihil.

Chiel
20 augustus 2009, 13:04
Even een vraagje, als ik via sweetwater een x2 setje bestel, werkt de ontvanger dan gewoon op een normale 9v adapter?
En geen problemen te verwachten met frequenties?
Sweetwater heeft al ruim 2 maanden problemen met de levering van de X2. Weet niet of inmiddels de nieuwe versie wel al leverbaar is. En zoals al eerder aangegeven is, 9VDC = 9VDC. Dus dat werkt gewoon mits je voeding voldoende mA levert (te veel is niet erg, te weinig wel).

Chiel
20 augustus 2009, 13:10
De G30 zit op 2,4 ghz en ik kan me niet voorstellen dat je veel last zult ondervinden van een magnetron. Als ik thuis de macaroni opwarm valt mijn draadloos internet ook niet uit. Daarnaast acht ik de kans dat er tijdens een optreden een magnetron tussen mij en de ontvanger staat nihil.
Moest laatst mijn Wifi accesspoint op een ander kanaal zetten omdat ik ineens wel heel veel last had van andere Wifi accesspoints. Nooit had ik hier eerder last van en nu ging door het groeiende aantal accesspoints in mijn wijk, de signaalsterkte achteruit. Of liever gezegd, mijn laptop had moeite om het accesspoint te vinden in de chaos van alle andere zenders/ontvangers. Het is dus helemaal niet zo'n onlogische gedachte dat de nieuwe 2,4G wireless systemen hier straks ook last van kunnen hebben. Vaak heeft het ook niet zo zeer met zenderuitval te maken, maar veel eerder met de signaalsterkte/bereikbaarheid.

iWishmaster
20 augustus 2009, 13:10
De G30 zit op 2,4 ghz en ik kan me niet voorstellen dat je veel last zult ondervinden van een magnetron. Als ik thuis de macaroni opwarm valt mijn draadloos internet ook niet uit. Daarnaast acht ik de kans dat er tijdens een optreden een magnetron tussen mij en de ontvanger staat nihil.

Onwaarschijnlijk inderdaad. Maar ALLE, maar dan ook echt ALLE commerciele apparaten die iets met draadloos doen zitten in dezelfde 2.4GHz band, dus storing zeker wel.

Ik heb een jaartje geleden bij een oom van me draadloos netwerk aangelegd en gelijk een download manager geïnstalleerd, want zodra de magnetron aanging ging de verbinding haperen. Dat is zeker geen broodje aap verhaal. Nu was het ook een 10-15 jaar oude magnetron, maar toch!

HaroldA
20 augustus 2009, 13:18
Het is dus helemaal niet zo'n onlogische gedachte dat de nieuwe 2,4G wireless systemen hier straks ook last van kunnen hebben..

De meeste draadloze toetsenborden + muizen zitten ook op 2.4 GHz...

Felanovic
20 augustus 2009, 13:55
Ik lees het laatste stukje ff mee. Ik ben aan het twijfelen tussen X2 en G30. Er is dus niets over te vertellen welke beter is, want ze leveren allebei storingkansen op. Of zie ik dat verkeerd.

ltr

ps. behalve dat de ene legaal is (wat mij niet echt een probleem lijkt)

vettavillenl
20 augustus 2009, 19:37
Ik lees het laatste stukje ff mee. Ik ben aan het twijfelen tussen X2 en G30. Er is dus niets over te vertellen welke beter is, want ze leveren allebei storingkansen op. Of zie ik dat verkeerd.

ltr

ps. behalve dat de ene legaal is (wat mij niet echt een probleem lijkt)

Beide hebben mogelijke stroingsbronnen, echetr 2,4 Ghz heeft (over het algemeen) apparaten in die band zitten die op zeer kleine vermogens werken hierdoor is de kans op interferentie (uitval/merkbare storingen) geringer. Daarnaast is de G30 uitgerust met dual antenne diversity en dual reciever diversity (zend en ontvangst gedeelte dubbel uitgevoerd).

De kans op interferentie wordt daar niet kleiner mee ( het aantal apparaten wat stoort in een bepaalde situatie blijft gelijk) echter door ogenblikkelijk te switchen binnen de bandbreedte maakt de kans op het niet doorgeven van je signaal kleiner..

Felanovic
20 augustus 2009, 19:43
Dank u voor de uitleg !