PDA

View Full Version : P-90: binnenkort in dit theater !



Mitch
12 maart 2003, 14:45
Ik heb zojuist een Godin LG SP90 besteld, is binnen een week in huis: JAHOE !!!
Tijden naar zo'n ding gezocht, maar was te ver weg of te duur....onderweg wel een lekker LGX tegengekomen die mee naar huis gelopen is. Mocht blijven :grin:

[ ingezonden mededeling ]
Bij Waveworld (Rijswijk in mijn geval) zijn ze nu echter dealer geworden: ze hebben vrijwel alle types hangen. Schitterend spul van 500 tot 570 tot 1750 eurootjes...
Zeker de moeite waard voor alle Randstadters om eens te bezoeken i.p.v. F**db%ck !
[ einde mededeling ]

De P90's zijn echt fantatisch: behoorlijk fel clean, ranzig op overdrive en behoorlijk stil in brom gelukkig ! Kan en moet nu veel meer met volume en toonregelaarspelen dan met bijv. de LGX. Erg leerzaam :wink:

Negative K3 fan
12 maart 2003, 15:58
P90 0wnz j00!

welke zitten er daarin?

SD hot en vintage ofzo?

Ik heb zelfs een SD custom soapbar.

Mitch
12 maart 2003, 19:22
Kan ik nergens vinden. Mogelijk een 'custom made', zoals Duncan ook de LGX voorzag van een aangepaste Jazz en Custom Custom.

Ze klinken als een klok zeg, niet te filmen !

Plaatje om te kwijlen:
http://godinguitars.com/godinlgcolor.htm
De transparant rode is het geworden...

7th heaven
12 maart 2003, 23:05
F**db%ck ! o die butt heads van die pallet schuivers (sorry maar dat moest er ff uit)

sash
12 maart 2003, 23:22
GAAAAF congrats man! Nu weet je waarom ik voor P90's ben gegaan :smile:

Negative K3 fan
13 maart 2003, 09:37
Het leger der p90isten begint al steeds verder te groeien.

Neals
13 maart 2003, 14:00
Ik ga binnenkort eens winkelen in de randstad met mijn band, hoe zijn de prijzen daaro??

sash
13 maart 2003, 16:00
Heel verschillend. Als ik jou was zou ik gewoon een dag naar Keulen gaan of naar MP.

Mitch
13 maart 2003, 21:57
Hangt er van af. 'Mijn' LG kost nu bij Waveworld (serieus leuke winkel, geen mooi-weer-pratende verkopers) 760, bij MP kost -ie 1075..... met dank aan de NL importeur die heel Europa moet voorzien van plankjes;)

@sash: da's grappig, ik wist niet dat je voor P90's was gegaan ! Welke gitaar dan ???
Ik moest wel aan je denken door de enorme TOOOOOON die er uit de LG kwam, jij als toon-zoekende... ik wilde het nog gaan voorstellen aan je:D
Verder denk ik nooit aan je hoor, ik ben gelukkig getrouwd :grin:

sash
17 maart 2003, 00:01
Sorry voor het wat late antwoord, maar beter laat dan nooit zeg ik altijd maar :smile:

De P90's zitten in m'n rooie strat. Het zijn Lindy Fralin Steelpole 42's. P90's in stratformaat.
Het is Lindy Fralin gelukt om met wirediktes, aantal windings en magneten de P90 sound in een stratformaat pickup te persen. Met de afzonderlijk verstelbare pooltjes kan je het stratkarakter bijdraaien of juist wegdraaien.

Het brugpickup vond ik niet echt super in verhouding met de andere twee.
Ik kon hem wel in verhouding brengen met de pooltjes maar dan had ik geen headroom meer over, dus heb ik er een bassplate onder laten zetten. Die geeft 10% meer bas, net dat beetje wat ik nodig had.

Kheb er wel ff op moeten wachten (4 maanden), want deze elementen zijn niet op voorraad leverbaar (maar een paar grote zaken in the states hebben ze op voorraad) en worden dus ook alleen op order gemaakt en aangezien Lindy Fralin bijna nooit geen telefoon opneemt, geen e-mails beantwoord en heel de dag maar elementen zit te winden is ie dus ook nogal moeilijk te bereiken. Als je hem dan eenmaal te pakken hebt krijg je een of andere secretaresse die je verteld dat Lindy een maandje op vakantie is.
Als ie dan eenmaal terug is werkt ie in een week z'n achterstand weg en gaat ie weer verder elementen winden.
Tis een doorgedraaide hippie, maar hij maakt wel goeie pickups :smile:

Lees ook m'n review op Harmony Central: http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/Lindy_Fralin/Steel-Poled-42-01.html

Mitch
19 maart 2003, 16:41
Nou hij is binnen hoor.... ge-wel-dig geluid. 'Plugged in' een nog langere sustain dan de LGX ! Beesten, die SD P90's !

Aardigheidje: bij het openmaken van de doos kwamen zowel winkelier als ik er achter dat er een mooie koffer omheen zat i.p.v. de gigbag die standaard geleverd zou worden !
Voor dezelfde prijs uiteraard...

sash
19 maart 2003, 17:54
Cool! congrats! Ben benieuwd hoe ie klinkt.

iam
9 juni 2003, 22:18
ik ook!!!
soundclips!!! van alle mogelijkheden :)
hoeveel gaan de lgx-en bij waveworld?

ben weeral verliefd... gelukkig verspring ik niet zo gemakkelijk van vrouw... :razz:

Mitch
9 juni 2003, 22:33
Ik zal eens kijken of we een keer tijdens het (erg provisorisch...) opnemen een stukje van mij alleen op kunnen nemen. NK3 vroeg ook al eens om soundclips van mijn versterker. Misschien wel leuk als ik de LGX en de LG beide meeneem 8-)
Zal dan wel commentaar krijgen van de andere boys natuurlijk :D "Patser....het is geen optreden hoor !"

iam
9 juni 2003, 22:35
leuk :D

guitarmusicman
11 juni 2003, 22:06
he seymour paul, zou je het geluid van de p-90 kunnen beschrijven? Ik heb wel interesse in dat gitaartje. Maar ik twijfel tussen de p-90 versie en humbucker versie.
Maar zou je me het verschil in geluid dus een beetje kunnen uitleggen,
thanx

P.s Hoeveel zouden ze tweedehands te krijgen zijn denk je?
Ze zijn nog vrij nieuw toch? Dus ik weet wel dat het een tijdje gaat duren voor ze op verkoopsites gaan staan maar toch. thanx

guitarmusicman
11 juni 2003, 23:15
hij ziet er trouwens echt teeee vet uit :nervous: :cry: wordt nog sparen

iam
11 juni 2003, 23:18
die godin zijn echt een streling voor het oog hé!!!

elke keer alsk op internet kijk start ik de site wel even op :)

Mitch
12 juni 2003, 13:29
In deze uitvoering worden ze inderdaad nog niet zo lang in NL verkocht, dus je zal er niet al te veel tweedehands vinden. Heb me destijds ook een bult gezocht; zelfs nieuw waren ze toen in de omgeving niet te vinden, totdat Waveworld dealer werd (goddank!).

De sound van de SD P 90's is vooral VOL. Niet zoals humbuckers, het blijft net wat strakker als je begrijpt wat ik bedoel, maar het klinkt als een klok. Als ik mijn amp afstel op een andere gitaar en dan weer met de LG inplug moet ik wel het één en ander terugschroeven :D
Leuker is om, zeker met een goeie buizenbak, meer te spelen met de volume pot. Dat werkt toch echt anders met de P90's. Persoonlijk vind ik dat je, meer dan met singles of hummies, het karakter van het geluid of evt. de overdrive, kan bepalen met je vol.pot.

De sustain is er trouwens bizar goed mee. Als ik 'm vergelijk met mijn LGX is er 'droog' bijna geen verschil, maar ingeplugd gaat de LG er met zijn P90's dik overheen.
De brom is minimaal, bedrading en elementen zijn perfect afgeschermd.

Ik kan 'm niet vergelijken met de LG HmB, heb ik niet geprobeerd. Ik heb al twee gitaren met splitsbare humbuckers en was dus niet op zoek naar een derde :wink:
Persoonlijk hou ik wel van die set-up trouwens, zeer veelzijdig. Bij Waveworld hangen ze allebei, dus uitproberen maar.....

Grootste voordeel is trouwens wel de hals. De 24,75" schaal, de asymmetrische dikte (dikker bij de bassnaren) en de 24 frets hebben me echt uitgenodigd wat anders (vooral hoger) te gaan soleren. De hals-vorm is bij Godin nu op de meeste modellen hetzelfde. TOP !

guitarmusicman
12 juni 2003, 13:42
thanx voor de info man,
voor wat voor een muziekstijl zou je de gitaar indelen? Om een beetje een idee te krijgen..laatste vraagje hoor :dance:

Mitch
12 juni 2003, 22:19
Tja..... ik gebruik 'm vooral voor mooi clean en lichte tot medium overdrive. Daar kun je dus aardig wat stijlen mee spelen. High gain zal vast ook klinken, maar daar heb ik geen ervaring mee. Is dit op zich niet de ultieme gitaar voor natuurlijk :roll:
Nog één algemene opmerking: ik merk wel dat -ie veeeeel lekkerder reageert op de overdrive van een buizenamp dan dat -ie goed klinkt door overdrive-pedaaltjes.

Wilson
12 juni 2003, 23:35
Het leger der p90isten begint al steeds verder te groeien.

jaaa waarschijnlijk wordt ik binnekort ook soldaat in het p90isten leger, nouja p94, maar das maar 4p verschil :D

Negative K3 fan
13 juni 2003, 13:34
94 is toch in humbucker formaat?

Wilson
13 juni 2003, 13:50
ja

Negative K3 fan
13 juni 2003, 14:05
dat telt wel, een gestackte p90 is nog net kantje boord, want wat is nou een p90 zonder noise??

Wilson
13 juni 2003, 14:07
wat mag dan niet meer??

Negative K3 fan
13 juni 2003, 14:28
uhhmm

stacked humbucker sized p90s, neem dan gewoon m eteen een SD screaming demon oid.

Wilson
13 juni 2003, 14:33
hmm nou volgens mij is een p94 ook stacked, maar wat is het verschil dan met een gewone humbuckersized p90??

Negative K3 fan
13 juni 2003, 14:34
stacked is als de hum wordt gecanccled, een soort humbucekr wordt het dan, je hebnt ook stacked single coils, single coils zonder hum als het ware, het verandert ook een beetje aan de toon natuurlijk.

Wilson
13 juni 2003, 14:36
The P-94 is a unique combination that provides the best of both worlds — the classic Gibson P-90 sound in a traditional humbucker-size housing. Replacing a humbucker with the P-94 requires no routing or other damaging modifications to the guitar.

The P-94 features uses the same enamel coated vintage wire and Alnico V magnets as the P-90 and comes in calibrated neck and bridge models for balanced output — or combine the P-94 with an existing humbucker for unique tonal combinations.

The P-94 has higher output and sustaining qualities than traditional single-coil pickups giving it plenty of bite when needed, with enough responsiveness to allow subtle nuances for enhanced dynamics.




http://www.gibsonstrings.com/images/pickups/minihumbuckers2_r01_c6.jpg

Wilson
13 juni 2003, 14:37
isie nou stacked of niet??

Negative K3 fan
13 juni 2003, 15:37
nee

Wilson
13 juni 2003, 15:39
mooi

sash
13 juni 2003, 16:20
stacked is als de hum wordt gecanccled, een soort humbucekr wordt het dan, je hebnt ook stacked single coils, single coils zonder hum als het ware, het verandert ook een beetje aan de toon natuurlijk.

Nou verandert... Het zuigt gewoon een ontieglijke lading toon weg. Ik heb een tijdje Kinmans gehad, maar de toon was zo bagger slecht...

iam
13 juni 2003, 16:38
bestaat ook zoiets voor jazzmaster pickups?