PDA

View Full Version : Ook niet onbekend.



Klaasj Vaak
4 januari 2009, 20:59
Velen zullen me ongetwijfeld nog kennen. Zoveel linkshandige gitaristen uit Groningen zijn er niet. Zoals een aantal van jullie weten verdiende mijn vertrek bepaald geen schoonheidsprijs en daar was ik zelf ook grotendeels debet aan. Ik was in eerste instantie dan ook zeker niet van plan me wederom aan te melden. Echter, hier loopt zoveel kennis rond op dit forum en let wel, dit is het ENIGE forum waar zoveel kennis rondloopt, dat ik me toch wederom heb aangemeld, omdat ik toch wat vragen had/heb omtrent mijn grote liefde, de gitaar. Ik vind dan ook dat ik me niet voor moet of hoef te doen als iemand anders.

Ik hoop dan ook op enig begrip van een aantal forumleden en wellicht enige medewerking. Ik zal in ieder geval niet meer zo nadrukkelijk aanwezig zijn op het forum en laat het off topic gebeuren voor wat het is, ook vanuit een stukje zelfkennis. Ook zal ik me niet meer bezig houden met discussies. Ik ben verder niet haatdragend, wil de privé zaken ook laten voor wat het is en me verder eigenlijk alleen nog maar bezig houden met vragen en wellicht ook mensen voorzien van tips, voor zover ik dat kan. Eigenlijk iets waar ik me een aantal jaar terug ook voor heb aangemeld.

En als laatste, iedereen natuurlijk nog de beste wensen voor 2009!

Jeroen.

Rinze
4 januari 2009, 21:03
He die Jeroen, welkom terug!:cheerup:

grtn, Rinze

Mr.Fingers
4 januari 2009, 21:11
drapsel????

Struik
4 januari 2009, 21:14
Moj

(dat schijnt volgens mijn Groningse familie gelijk te staan aan Hallo Jeroen, wat leuk dat je terug bent. Alles goed?)

Klaasj Vaak
4 januari 2009, 21:18
'Kon minder' zeggen ze hier dan, wat eigenlijk zoiets betekend als: 'Ja, alles goed'.:satisfie:

Waar ik serieus benieuwd naar ben, Wietse, hoe is het met je?

JeroenSchaaf
4 januari 2009, 22:17
he man welcome:cheerup: back!

waar ik benieuwd naar ben, hoe is het met de tele? en de beste wensen!

Klaasj Vaak
4 januari 2009, 22:28
De tele is de beste aanschaf dat ik tot nu toe gedaan heb op gitaargebied en gaat met zekerheid niet meer weg. Zwier levert absoluut vakwerk en let beter op details dan de heren bij Fender, hoewel ik nog steeds een groot Fender fan ben. Er zit een knoepert van een hals op, wat ik heerlijk vind spelen. Ook het Bare Knuckle 'Brown Sugar' element is echt om te smullen, vooral voor het stevigere werk. Die gitaar heeft me zelfs weer anders doen spelen. In eerste instantie wilde ik een wat rauwere gitaar voor het lichtere werk (klinkt misschien wat tegenstrijdig), maar dit ding scheurt beter dan dat ie clean aan kan. Hele nieuwe ervaring!

Nu nog een thinline en ik ben tevreden. Ik heb overigens vandaag nog een mailtje gestuurd naar Gibson, omtrent een linkshandige ES339. Het is even afhankelijk of het een redelijk bedrag is, anders ga ik zelf een thinline tele in elkaar flansen van Warmoth onderdelen. Ook iets waar ik opzich erg veel zin in heb.

Mitch
5 januari 2009, 10:48
Ik kan me niet herinneren dat je sjliste? :seriousf:
Afijn, ik laat een andere linkshandige Zwierbespeler verder het woord (http://www.youtube.com/watch?v=SxdgwezWxLI) doen.

marc_o
5 januari 2009, 10:52
Hey jeroen, eindelijk terug!

Goed dat die zwier zo bevalt, maar dat had ik je natuurlijk op voorhand al kunnen vertellen.
Heb heel jouw vertrek de vorige keer niet meegekregen overigens...

groet,

Marc

Mithrandir
5 januari 2009, 11:07
Welkom terug Jeroen, fijn te horen dat er eigelijk geen fatsoenlijk alternatief voor gitaarnet is.

Nielsje
5 januari 2009, 11:12
Hey Jeroen,

toch weer terug op het oude nest? Welkom terug hoor :)
Toch nieuwsgierig: Vanwaar je nickname?
Succes met het begin van 't nieuwe jaar en je nieuwe forumleven.

Harry
5 januari 2009, 11:33
welkom terug!

bert k
5 januari 2009, 12:15
Ha, leuk dat je er weer bent.

Leuk ook dat die Tele zo goed bevalt. Je opmerking dat je er toch anders van gaat spelen vind ik een goeie. Een nieuwe gitaar doet dat soms, en dan gaan er weer heel nieuwe wegen voor je open.

Kim Wilson
5 januari 2009, 12:23
He Jeroen, ouwe pik! Welkom terug!

Klaasj Vaak
5 januari 2009, 20:04
Welkom terug Jeroen, fijn te horen dat er eigelijk geen fatsoenlijk alternatief voor gitaarnet is.

Het enige serieuze alternatief is Gitaar.net, maar daar is lang niet zoveel kennis en de discussievorm is daar eh... nogal apart te noemen. Als je denkt dat hier haantjes rondlopen, het is daar veel erger. Ik zat met wat vragen omtrent een bouwpakket thinline tele en trok toch maar 's de stoute schoenen aan. Had ik de vraag niet, dan had ik me hier niet aangemeld moet ik bekennen. Maar de respons was erg behulpzaam, waardoor ik me toch maar 's moest voorstellen vond ik. En zo geschiedde.:satisfie:

De naam, da's heel simpel. Had ik me weer met drap aangemeld, dan was de kans er dat men toch niet zo behulpzaam zou zijn denk ik en dat kan ik me nog voorstellen ook. Ik had nog een ouwe hotmail account, met de naam Klaasj Vaak daar in, vandaar de keuze. En nee, ik slis niet. :p

Die Esquire, tjah, da's voor mij een soort winnend lot uit de loterij voor mij. In eerste instantie had ik iets heel anders in gedachten qua gebruik, maar dat pakte echt compleet anders uit. De gitaar heeft een heel dik, middig geluid met ook redelijk wat laag, maar wel helemaal des tele, inclusief het prikkende. Ik was m'n SG gewend, vooral voor het zwaardere werk en die is vrij makkelijk te bespelen door het wat meer dicht gesmeerde geluid. Een tele heeft dat gewoon niet en dat is echt heel anders spelen, wat zich vertaalde in hele nieuwe ideeën, heel nieuw voor mij. Overigens ben ik nu zelfs zo ver qua zoektocht naar gitaren, dat de drie elektrische gitaren die ik bezit waarschijnlijk nooit meer weg gaan, in ieder geval niet vrijwillig. Wat betreft de SG, daar ben ik Odijk ook nog steeds enorm dankbaar voor. En Marc, als je wilt, bedank Zwier nog eens goed van me. Hij heeft echt puik werk verricht!

Verder, bedankt voor de verwelkoming, had ik niet verwacht. Ook ik ben echt absoluut niet haatdragend, nog steeds wel het eigenwijze mannetje, dat erg graag z'n mening opdringt, maar ben er inmiddels ruimschoots achter dat dat niet werkt middels het geschreven woord. Dat frustreerde destijds, waardoor ik dingen zei waar ik mezelf helemaal niet meer in terug herkende. Afijn, de ouwe koeien laat ik voor wat ze zijn en zal me op een iets andere wijze profileren.

En ik ben nog steeds erg nieuwsgierig hoe het met Wietse gaat. Dus Wietse, laat wat van je horen svp. :satisfie:

Klaasj Vaak
5 januari 2009, 21:07
Oh, Hans, kan je je nog herinneren dat ik het destijds had over het doorlussen van de parallel fx loop van de JTM60? Ik denk dat ik achteraf weet waarom dat het effect bij jouw JTM niet erg hoorbaar was. Ik denk dat de Parallel Effects Mix Control knop erg laag stond. Probeer het doorlussen nog eens en draai de Parallel Effects Mix Control vol open. Ik zou haast zeggen, gegarandeerd dat de versterker dikker gaat klinken en dat je meer laag krijgt, zonder dat het boomerig wordt. Bij die van mij werkt dat uitstekend en jouw JTM is verder niets anders, op de speakers na dan. En er zit een MM trafo in die van mij, maar dat heeft denk ik verder niks te maken met het effect van het doorlussen.

Kim Wilson
5 januari 2009, 21:09
Thanks, ik zal het de volgende keer zeker proberen! Ik heb er momenteel de G12-65's van Niels in zitten, dat scheelt ook al een hoop.

Nielsje
5 januari 2009, 21:15
Ik zou ze kopen als ik jou was :D

Lexvandoef
5 januari 2009, 22:15
Als ik jou was zou ik dat ook zeggen Niels :seriousf:

@Jeroen, welkom terug man! :cheerup:

Maroon
10 januari 2009, 13:39
Hallo Drappert! :cheerup:

Klaasj Vaak
10 januari 2009, 13:46
Hallo Drappert! :cheerup:

Jajajaja.... Kom jij nou maar eens langs met die luie ass van je! En neem gelijk dat gedrocht van een OCD pedaal van je mee, kan ik die ook 's echt afkraken naar eigen ervaring!:D

schizo910
10 januari 2009, 15:14
Hey Gekke Groninger! Welkom terug!

Klaasj Vaak
10 januari 2009, 15:34
Thanks mate. Alles wel daar in huize De Reus?

hoofd
10 januari 2009, 15:44
Krijg nou tetten, Drap leeft.. :o

Welkom terug, mafkees! Nog geneukt de laatste tijd?

schizo910
10 januari 2009, 16:40
Thanks mate. Alles wel daar in huize De Reus?


Zeer zekers, chaotisch edoch gezellig :p

rickert
10 januari 2009, 16:50
Ha die Jeroen! Daar istie weer! Tof van je Zwier man.

TimmU
10 januari 2009, 17:02
Jeroen! je moet komen zuipen weer eens man. You owe me some. Welcome back!

Klaasj Vaak
10 januari 2009, 18:11
Je owed me helemaal niks, gek.:seriousf: Die paar biertjes en een bus/tramkaartje heeft me financieel echt niet in de problemen gebracht hoor.:seriousf:

En of ik nog geneukt heb... Laten we zeggen dat ik m'n gemiddelde van eens in het jaar niet overtroffen heb...:(

En Yasser, ik dacht dat jij weer richting Verweggistan met zand ging spelen, of is dat alweer geweest?

schizo910
10 januari 2009, 18:21
Joh, die zandallochtoon is al weer eent tijdje terug (en ook alweer weggeweest daarna)...

Bij de weg; puike Tele heb je! Niet de kleur die ik zou hebben gekozen (en dan met name voordat ik hem zou hebben gezien), maar toch wel errrrrug mooi!

Klaasj Vaak
10 januari 2009, 18:25
Ik zag de foto's hier, de kleurstelling is een beetje vreemd op die foto's. Ik zal 's kijken of ik een betere foto kan maken van de tele. Ik ben alleen niet zo'n held met een camera. Op de één of andere manier krijg ik altijd of de kleuren er heel raar op, of de foto is wazig. in dit geval was het beide.:D

vulvasonic
10 januari 2009, 18:34
ENDATTEME!!!!!!!!! :cheerup:

Ik heb je gemist, lulhannes!
En ik weet nog steeds niet wat er gebeurd is, maar dat terzijde.... :seriousf:

Zal wel wennen worden, met je nieuwe naam.

O ja, die tele oogt geweldig! :rockon:

Jeroen_TRC
10 januari 2009, 18:45
Welkom terug Jeroen (wat een onoriginele ouders heb ik toch :satisfie:)!
Vanwaar de nickname?

TimmU
14 januari 2009, 15:53
Je owed me helemaal niks, gek.:seriousf: Die paar biertjes en een bus/tramkaartje heeft me financieel echt niet in de problemen gebracht hoor.:seriousf:

En of ik nog geneukt heb... Laten we zeggen dat ik m'n gemiddelde van eens in het jaar niet overtroffen heb...:(

En Yasser, ik dacht dat jij weer richting Verweggistan met zand ging spelen, of is dat alweer geweest?

Desalniettemin lijkt het mij wel gezellig!

Maroon
14 januari 2009, 15:57
Vanwaar de nickname?



De naam, da's heel simpel. Had ik me weer met drap aangemeld, dan was de kans er dat men toch niet zo behulpzaam zou zijn denk ik en dat kan ik me nog voorstellen ook. Ik had nog een ouwe hotmail account, met de naam Klaasj Vaak daar in, vandaar de keuze. En nee, ik slis niet. :p


begrijpend lezen is een groot goed!

grayfink
15 januari 2009, 17:52
:cheerup:Welkom terug!:cheerup: