PDA

View Full Version : Gitarist in Groningen is op zoek!



Seventine
4 januari 2009, 19:36
Hallo!:strat:

Ik ben op zoek naar een band in de stad Groningen die nog op zoek is naar een gitarist.
Ik speel nu ongeveer 10 jaar gitaar waarvan ik ongeveer 6 jaar les heb gehad.
Ik speel zowel akoestisch als elektrisch gitaar.
Ik ben niet echt opzoek naar een bepaalde muziekstijl, er zijn veel verschillende soorten die mij aanspreken, met name rock in de stijl van ACDC,RHCP,Metallica,Iron Maiden bijvoorbeeld.
Maar als iemand opzoek is naar een gitarist voor een ander soort genre kan hij/zij het altijd voorstellen.
Zijn jullie nog opzoek naar zo"n iemand dan moet je vooral reageren!

Het gaat me op eerste plaats om met plezier muziek te maken.
Beroemd worden kan altijd nog!;)

Maroon
13 januari 2009, 17:30
Ik heb twee tips voor je:

- Verander je muzieksmaak. Als je in advertenties zet dat je Direct en Acda en de Munnik leuk vindt, dan krijg je gegarandeert géén reacties erop. Elk zelf respecterende muzikant zal dat mijden als de pest. No offence. Maar zet het er gewoon niet bij. Zet gewoon het genre erbij wat je leuk vind... bij voorkeur :)

- Hang wat advertenties in bijvoorbeeld oefenruimtes! Denk aan het Viaduct, Muziek organisatie Noord, enz. Opties zat, en het is toch altijd een stuk directer dan op internet.

Succes. en pak alles 'an wat je aangeboden krijgt, op gegeven moment zit je in de 'scene' en dan gaat alles stukken sneller. Mits je gitaarspel evenredig meegroeit natuurlijk.

M.

Mr.Bluesbreaker
14 januari 2009, 10:24
Bekrompen gelul. Zo reageerde ik op een advertentie met bands/muziekstijlen waarvan jij het "niet waardig" noemt. Deze band is uitgegroeid tot beste coverband van Noord Nederland 2009 in 2 jaar tijd werk. Niet met die muziek uiteindelijk.

Genuanceerd; je krijgt waarschijnlijk niet de reacties waar je op hoopt en van het niveau waar je van hoopt met de bands en muziekstijlen die je opnoemt zoals je advertentie nu is.

Kim Wilson
14 januari 2009, 10:33
Ik heb twee tips voor je:

- Verander je muzieksmaak. Als je in advertenties zet dat je Direct en Acda en de Munnik leuk vindt, dan krijg je gegarandeert géén reacties erop. Elk zelf respecterende muzikant zal dat mijden als de pest. No offence. Maar zet het er gewoon niet bij. Zet gewoon het genre erbij wat je leuk vind... bij voorkeur :)

.
Wat een hoop onzin staat hierin zeg. Wil jij jezelf als maatstaf nemen voor alle "zichzelf respecterende muzikanten"? Ik vind AedM toevallig ook best leuk om te spelen, en zo zullen er wel meer zijn. Overal is markt voor. En als jij vindt dat dat muzikant-onwaardige muziek is, ligt dat niet aan de muzikanten die dat wel willen spelen, maar aan jou zelf.

Maroon
14 januari 2009, 15:49
Misschien ventileerde ik mijn mening teveel. Maar muziek-onwaardig heb ik het nooit genoemd. Ik vind het hoogstens ongeinspireerde bagger. Ik gaf alleen wat tips die mij handig leken. Maargoed, als die jongen AedM/Di-rect crossover wil spelen, prima. Be my guest.

Ik hou m'n mond wel weer... :confused:


Deze band is uitgegroeid tot beste coverband van Noord Nederland 2009

En welke band moge dit zijn die deze titel zich heeft toegeigend in twee weken tijd?

Mr.Bluesbreaker
14 januari 2009, 15:53
Groove Department heet het. Stond in de Groningse / Friese Dagbladen van afgelopen week.
2 week is wel wat ambitieus.

Seventine
14 januari 2009, 19:33
De bands die ik noemde waren maar een paar voorbeelden, mischien niet de beste, ik bedoel er ook gewoon mee dat ik interesse heb in veel verschillende soorten muziek.
Voornamelijk Rock waaronder ACDC,Iron Maiden,Metallica en ga maar door.
Als iemand met een goed voorstel komt voor een bepaalde muziekstijl die hij/zij wil spelen en ik vind het goed klinken zie ik geen probleem.

vincent136
14 januari 2009, 20:03
Tussen Acda & De Munnik en Iron Maiden zit net zoveel verschil als tussen 'n pakkie boter en een ipod. Zoals Maroon al zei, probeer wat gerichter te zijn :-)

En als je gewoon lekker wilt spelen en het allemaal niet uitmaakt zal ik het zo doen: 'Allround gitarist zoekt medemuzikanten om band op te richtten, muziekstijl kunnen we altijd samen overleggen' Zoiets bijvoorbeeld..

Seventine
14 januari 2009, 20:34
Bij deze heb ik het aangepast, bedankt voor de tips iedereen.
Kan mischien een moderator bovenstaande berichten inclusief deze weghalen (behalve natuurlijk de startpost).

vincent136
14 januari 2009, 21:57
ff een PM sturen, gaat vlugger. Dan kan de hele bups weg en wens ik je erg veel succes bij 't vinden van een bandje :)