PDA

View Full Version : Fender Twin amp probleempje



Misery Signals
4 januari 2009, 18:05
Als ik op mijn Fender Twin amp 94 model speel, klinkt hij het eerste kwartier goed. Als ik er daarna op speel, klinkt hij even goed, maar bij lage akkoorden hoor ik licht gekraak in de speakers. Aan de speakers ligt 't niet want bij mijn Orange doet ie 't ook. Je hoort af en toe ook geruis in de amp. Ik heb hem nu een uur opgezet en laten staan en toen ik terug boven ging kijken, brandde het lampje van de amp erg onregelmatig: vol, half,zacht,... Als ik mijn vinger ertegen houd brandt het wel goed...

Wat zou ermee kunnen zijn? Is pas nagezien...

EDIT lampje brandt op een laag pitje constant nu, maar als ik even zacht op amp tik, is 't even terug goed maar dan weer weg...

MS

Jeroen76
4 januari 2009, 19:18
Ik denk dat het contact met het lampje een slechte verbinding maakt, die slechter wordt naarmate het lampje warmer wordt. Misschien een soldeerverbinding?

Greetz
Jeroen

cluseau
5 januari 2009, 08:27
EDIT lampje brandt op een laag pitje constant nu, maar als ik even zacht op amp tik, is 't even terug goed maar dan weer weg...


Ik denk niet dat er een relatie is tussen de verminderde geluidskwaliteit en je twijfelende lampje. Niets is onmogelijk maar dit lijkt me een typisch geval van een slechte verbinding die niets met het geluid te maken heeft. Het slechter wordende geluid lijkt me meer iets van een verlopende instelling van een of meer componenten. Als je amp pas is nagezien is dat waarschijnlijk ff vlug gedaan want er is toch een en ander over het hoofd gezien. Retour operatietafel zou ik zeggen.

Joey Handsome
5 januari 2009, 10:47
Dat lampje zou ik gewoon even aandraaien.

ieme
5 januari 2009, 14:36
ik heb geen fuck verstand er van maar wens je amp wel beterschap bart!

rock on!