PDA

View Full Version : Wireless system



Laurens123
4 januari 2009, 17:24
Hey, ik ben van plan een wireless system te kopen maar ik weet niet goed welk en of deze wel op mijn versterker past EN hoe je die moet aansluiten...
mijn budget is 100 euro of minder
mijn versterker is roland cube 60

dus past die er wel op en hoe sluit je die aan? grtz

Squier4ever
4 januari 2009, 17:40
Hey, ik ben van plan een wireless system te kopen maar ik weet niet goed welk en of deze wel op mijn versterker past EN hoe je die moet aansluiten...
mijn budget is 100 euro of minder
mijn versterker is roland cube 60

dus past die er wel op en hoe sluit je die aan? grtz

voor dat budget heb je volgens mij nooit een fatsoenlijke wireless set. vraag je eens af of je dat daadwerkelijk nodig hebt.

arcane
4 januari 2009, 17:54
Ik heb laatst voor €79 een Samson stage 5 gekocht, die het voor mij prima doet. Ik zal hem hoofdzakelijk voor de basgitaar gaan gebruiken, maar voor de gitaar is ie ook prima. natuurlijk zijn de setjes die duurder zijn veel beter, maar voor het geld werkt het ding prima.

En in principe werkt elk wireless setje op elke versterker. Gaat gewoon in de input van je versterker.

PS Maar ik vraag me ook af of je het nodig hebt. Voor thuis is het gewoon niet aan te raden, daarvoor verslindt zo'n ding te veel batterijen.

Laurens123
4 januari 2009, 18:29
Ik heb laatst voor €79 een Samson stage 5 gekocht, die het voor mij prima doet. Ik zal hem hoofdzakelijk voor de basgitaar gaan gebruiken, maar voor de gitaar is ie ook prima. natuurlijk zijn de setjes die duurder zijn veel beter, maar voor het geld werkt het ding prima.

En in principe werkt elk wireless setje op elke versterker. Gaat gewoon in de input van je versterker.

PS Maar ik vraag me ook af of je het nodig hebt. Voor thuis is het gewoon niet aan te raden, daarvoor verslindt zo'n ding te veel batterijen.

Het is vooral voor repetities en optredes
op de repetities zitte we altijd met tprobleem we zijn met 2 gitariste een bassist en een zanger die kabels nodig hebben en op de duur is het zo een warboel en alles zit in de strop dat een wireless me gewoon makkelijker lijkt.
mijn ogen vielen op deze: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/-/art-PAH0006459-000
maar is die wel goed/duurzaam genoeg?
Grtz

arcane
4 januari 2009, 18:57
moeilijk te zeggen, proberen = weten in dit geval denk ik. Het ligt er maar net aan hoe puristisch jij bent ingesteld. Zo ben ik zelf vrij snel tevreden, ik heb dan ook meerdere goedkopere gitaren, en niet van die hele dure dingen. Een ander daarentegen kan veel hogere eisen stellen.

-edit-

Ik heb dus deze:
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Samson-Stage-5-ND-Git/Bass-System-Non-Diversity-VHF-System-kabel/art-GIT0006223-000

Laurens123
4 januari 2009, 19:07
moeilijk te zeggen, proberen = weten in dit geval denk ik. Het ligt er maar net aan hoe puristisch jij bent ingesteld. Zo ben ik zelf vrij snel tevreden, ik heb dan ook meerdere goedkopere gitaren, en niet van die hele dure dingen. Een ander daarentegen kan veel hogere eisen stellen.

-edit-

Ik heb dus deze:
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Samson-Stage-5-ND-Git/Bass-System-Non-Diversity-VHF-System-kabel/art-GIT0006223-000

welke denk jij dat het beste is gezien aan de info, de jouwe of die die ik stuurde?

arcane
4 januari 2009, 20:42
Die die jij hebt aangegeven biedt de mogelijkheid te kiezen uit meerdere frequenties, die die ik heb heeft er maar 1. Meerdere is natuurlijk handig, zo kun je dus altijd een ander kanaal selecteren mocht er storing zijn door een andere zender (2e gitarist bijv.)

Mijne werkt op 9 volt, die andere op 2 keer 1,5 volt. Ik denk dus dat die van mij langer werkt op 1 batterij (volgens de handleiding 10 uur).

Mijn ervaring met fame producten verder is eigenlijk alleen maar positief. Het is het huismerk van Fame, ze maken het niet zelf, maar kopen allerlei producten in bij producenten en laten er Fame op zetten.
Ik heb een Fame gitaar, en een Fame buizenversterker waar ik uitermate tevreden over ben.

Als je gaat zoeken naar user-reviews van de Samson stage 5 dan kom je eigenlijk ook alleen maar positieve reacties tegen. Van de Fame heb ik niets kunnen vinden.
Ik vermoed dat ze beide van gelijke kwaliteit zijn.

Je kunt de natuurlijk altijd bestellen, testen, en indien het niet naar je zin is binnen 30 dagen terugsturen :)

Rongear
6 januari 2009, 20:51
Gebruik zelf 2 van die stage 5 dingen van Samson en ik moet zeggen tot tevredenheid, klein minpuntje de zender heeft niet zoveel headroom bij gebruik van een high output humbucker, gaat bij mijn LP kloon net goed. Heb ook andere goedkope setjes geprobeerd maar deze is beslist niet slecht....:strat::lp:

arcane
6 januari 2009, 23:08
Trouwens, ze vragen we een schandalige prijs voor een rackmount voor de stage 5, meer dan €40,- . Echt te aso.

dml
7 januari 2009, 07:06
Mijne werkt op 9 volt, die andere op 2 keer 1,5 volt. Ik denk dus dat die van mij langer werkt op 1 batterij (volgens de handleiding 10 uur).


Psssst, het type batterij zegt weinig tot niets over de werkingstijd.

sanderr
7 januari 2009, 09:17
mijn neef heeft 2 wire-less systems waarvan hij er 1 wil verkopen. weet ff niet het emrk en aantal frquenties, maar indien gewenst kan ik dat wel eens navragen voor je.

gr Sander