PDA

View Full Version : Zweterige handen & plectrums



Raaf
4 januari 2009, 17:13
Hallo iedereen,

ik speel zo ondertussen een half jaar gitaar en de laatste maand houd ik me oa bezig met strumming patterns. Dit begint ondertussen wel aardig te vlotten, maar het feit dat mijn handen nogal snel beginnen te zweten bemoeilijkt dit nogal. Hierdoor verschuift mijn plectrum langzaam in allerlei richtingen, waardoor het redelijk lastig is mijn strumming constant aan te houden.

Hebben sommigen van jullie hetzelfde probleem? Zouden jullie me hierover wat tips kunnen geven?

Groetjes :strat:

jaspie
4 januari 2009, 17:25
Hallo iedereen,

ik speel zo ondertussen een half jaar gitaar en de laatste maand houd ik me oa bezig met strumming patterns. Dit begint ondertussen wel aardig te vlotten, maar het feit dat mijn handen nogal snel beginnen te zweten bemoeilijkt dit nogal. Hierdoor verschuift mijn plectrum langzaam in allerlei richtingen, waardoor het redelijk lastig is mijn strumming constant aan te houden.

Hebben sommigen van jullie hetzelfde probleem? Zouden jullie me hierover wat tips kunnen geven?

Groetjes :strat:

is hier niet al een topic over?? Dacht iig dat sommige mense hun plectrum opschuurde fzo voor meer grip. Weetet nie cker alleen, zoek ff rond.

Jeroensnake
4 januari 2009, 17:54
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=61902
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115891

Raaf
4 januari 2009, 19:19
bedankt :)

Bloodline
6 januari 2009, 09:55
Ibanez grip wizard is geniaal.

Grindpad
8 januari 2009, 14:27
ik kras soms gewoon met mijn sleutel een paar keer over het plectrum om hem op te ruwen, werkt prima.

wat ik vroege rwel deed was (begonne uit verveling) een plectrum onder de perforator leggen en er een paar gaten in maken.

"zweet afvoer gaten" noemde ik het :satisfie:

(geeft serieus wel heel veel grip)

Muzieknono
8 januari 2009, 17:28
FF met een gloeiende spijker gaatjes in branden, de opstaande randjes hiervan licht afschuren en je hebt een zee van grippppppppp.
Mvgr Dirk Jan :B

vulvasonic
8 januari 2009, 19:17
FF met een gloeiende spijker gaatjes in branden, de opstaande randjes hiervan licht afschuren en je hebt een zee van grippppppppp.
Mvgr Dirk Jan :B

Het doet wat pijn, die gloeiende spijker in je vingers (en dan ook nog opschuren!), maar de grip is waanzinnig!
Waarschuwing; doe dit alleen in goed overleg met je eega! :satisfie: