PDA

View Full Version : S-D blackout & the chambers of tone..



macwilliams
4 januari 2009, 14:51
Omdat ik thuis nog een paar blackouts had liggen en ik nog maar 2 LP's had leek het mij leuk om deze in zo'n ongelakte gibson met tone chambers te doen. Grayfink wilde de zijne niet aan mij verkopen dus zelf maar op zoek..


Deze is van 2008 en heb ik voor een heel zacht prijsje over kunnen nemen.


Genoeg geluld, foto's


Je kunt het mooi vinden of juist niet
Je kunt van gaten houden of juist niet
In combinatie met de blackouts is dit een
vette geweldenaar dit is geen axe dit is
een chainsaw massacre,
just kill 'em all & have a ball

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08547.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08549.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08566.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08567.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08568.jpg

Je voelt idd dat het hout ruw is, word ook wel omschreven als een goedkope trapleuning, maar ja ik heb eelt en gil niet bij de eerste de beste splinter...

Dit is gewoonweg geweldig hoe dit aanvoelt. Waar is m'n geruite bloes ik ga bomen kappen!!

jippykayee moth3rf0ck3rs:rockon:

Mr.Fingers
4 januari 2009, 14:53
Mac, dit is gewoonweg RUIG :rockon:

PieterFX
4 januari 2009, 14:59
Wat heb je met mijn studio gedaan!?

nee hoor geintje, maar waarom geen pickup rings?

verder blijft deze gitaar de beste bang for the buck, absoluut

almarvk
4 januari 2009, 15:18
Damn, dit vind ik zelfs een verbetering van de gitaar!! Lekker!

Apenzoon
4 januari 2009, 15:27
Owah! Gruwelijk!

Heb je trouwens de pickups nu rechtstreeks op het hout? Is dat beter voor je klank? Ik heb wel eens gehoord dat het dikker zou klinken?

Guitar GoD
4 januari 2009, 15:44
woah!:blast: wat een ontzettend uber delux mega cool fantastische gitaar!

JelmerOnGuitar
4 januari 2009, 15:50
Tsjah ik kan niet anders zeggen dan: Fucking awesome! Echt een superbruut karakter krijgt ie hier van. Supermooie gitaar, die blackouts maken hem lekker aggressief! Hoe klinkt ie clean? Of offtopic: Hoe klinken blackouts clean?

Overstuurd neem ik aan dat ie hard rockt.. Supervet, gefeliciteerd!:D

macwilliams
4 januari 2009, 15:51
De pickup ringen zijn verdwenen die hangen om de orginele elementen, ook die
printplaat is er dus uit om ruimte te geven aan old fashioned soldeerwerk.
De speedknoppen zijn er af en dat zijn nu dus deze geworden. waarschijnlijk
gaan deze er ook af en komen er witchhats op want die vind ik cool.
De elementen zitten door middel van schroeven koud op het hout, er is dus geen
mogelijkheid tot afstellen. Ik heb de door S-D geadviseerde hoogte aangehouden
en de elementen dus op plaatjes hout bevestigd. Dit alles om de juiste hoogte te verkrijgen.
Ook het headstock type plaatje ligt nu in de koffer..

Door de gekamerde body is het geluid erg rijk aan mid/laag geworden. Dit wordt heel
mooi gekarakteriseerd door de actieve elementen. Laad daar een portie gain op los en :blast::blast::blast:


is inderdaad best wel ruig ja, vinnik

iemand nog een kopje thee?

Franc
4 januari 2009, 16:01
Waanzinnige gitaar, ongeacht de elementen :blast:

toon-
4 januari 2009, 16:02
Mooi vind ik het niet, maar wat moet dat verdomme lekker klinken!
Geen samples? :chicken:

Franc
4 januari 2009, 16:06
Stomme vraag hoor, maar wat is nu precies de type- en kleuraanduiding van deze gitaar?

PieterFX
4 januari 2009, 16:57
Gibson Les Paul Studio Worn Brown

macwilliams
4 januari 2009, 17:02
Ik had graag een soundsample willen plaatsen.
Maar dan komen jullie erachter dat ik nauwlijks
kan spelen. Daarbij kan ik alleen opnemen met
een cassette deck en dat is weer niet te up-
loaden.



Maar nog wat, op mijn versterker
klinkt de meest gare plank met blackouts
nogsteeds waanzinnig....(kuch kuch)

sjoerd5
4 januari 2009, 17:04
zon ding heeft toch wel een line out.
Met een apart kabeltje of verloopstukje plug die zo in je computer.

Struik
4 januari 2009, 17:08
Zooo, mooi stukje hout.....lekker subtiele elementjes

Is er nu een zwarte Les Paul overbodig geworden? :)
Dan zal ik eens gaan sparen

macwilliams
4 januari 2009, 17:20
zon ding heeft toch wel een line out.
Met een apart kabeltje of verloopstukje plug die zo in je computer.

Ah ok zal van de week eens proberen, Ik heb hier nog een laptop liggen die wat omgeprogrameerd moet worden. Daar heb ik helaas nog geen tijd voor gehad. Deze word dan aangesloten op mijn G-major daarna nog wat andere programmaatjes downloaden die ik kan gebruiken.


Zooo, mooi stukje hout.....lekker subtiele elementjes

Is er nu een zwarte Les Paul overbodig geworden? :)
Dan zal ik eens gaan sparen

Dan kun je sparen tot je een ons weegt...:seriousf:

Sinner1980
4 januari 2009, 17:20
Errug vet hoor, niks mis mee!

Alleen nog even ringetjes om je pups heen en hij is af:dance:

Franc
4 januari 2009, 17:23
Gibson Les Paul Studio Worn Brown

Thanks!!
...........

Struik
4 januari 2009, 17:24
Dan kun je sparen tot je een ons weegt...

Neh, laat dan maar, duurt in mijn geval te lang

richwoodplayer
4 januari 2009, 17:58
super vette gitaar!
ben benieuwd hoe het klinkt!:rockon:

macwilliams
4 januari 2009, 18:25
Neh, laat dan maar, duurt in mijn geval te lang:seriousf: Was ook een schot voor open doel :seriousf:


Errug vet hoor, niks mis mee!

Alleen nog even ringetjes om je pups heen en hij is af:dance:

Nee joh geen ringen om die pups, deze is ge-chopped.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van het "clean" geluid moet vinden.
Hij klinkt gewoon goed en levendig en warm en vol en vet enz enz enz
't is maar net hoe ik mn amp zet. Maar hij zal nooit als een single coil klinken:noob:

Hij kinkt helemaal goed voor mij. En weegt bijna geen drol!!

grayfink
4 januari 2009, 20:18
Prachtige gitaar natuurlijk.:D Om duistere redenen heb ik de looks van de mijne tot een tijdje terug niet overmatig kunnen waarderen. Maar het is zo'n fijn gitaartje dat ik er helemaal verliefd op ben geworden, niet alleen de feel, ook de looks. Superaankoop. En nu ga ik pijltjesgooien kijken.

macwilliams
4 januari 2009, 22:39
Prachtige gitaar natuurlijk.:D Om duistere redenen heb ik de looks van de mijne tot een tijdje terug niet overmatig kunnen waarderen. Maar het is zo'n fijn gitaartje dat ik er helemaal verliefd op ben geworden, niet alleen de feel, ook de looks. Superaankoop. En nu ga ik pijltjesgooien kijken.


Het is allemaal jouw schuld:sneaky:

Bedankt ;)

Wiellem
5 januari 2009, 22:46
Ik wil eigenlijk deze week ook ergens Blackouts gaan halen alleen twijfel nog steeds een beetje, scheelt het echt zoveel met de originele pickups?

pannekoek
5 januari 2009, 23:41
Ik wil eigenlijk deze week ook ergens Blackouts gaan halen alleen twijfel nog steeds een beetje, scheelt het echt zoveel met de originele pickups?

ik heb nu ook 2 les pauls met blackouts, wat een vette scheurplanken zeg!
in m'n gibson custom en in m'n epiphone zakk wylde, en jezus wat een vette pickups.

waanzinnig mooie clean, heel mooi helder maar toch ontzettend veel body.
en een scheur waar je u tegen zegt.

once you go black(out), you never go back!

Geoffrey
6 januari 2009, 07:52
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08568.jpg


Dit is nog eens :rockon: !!!

Toch vind ik dat er ringen op ontbreken.. dit kost toch niet zo veel..

budje
6 januari 2009, 08:01
Dit is nog eens :rockon: !!!

Toch vind ik dat er ringen op ontbreken.. dit kost toch niet zo veel..

Geen ringen is juist Rock 'n' Roll!:blast:

macwilliams
6 januari 2009, 09:25
Ik wil eigenlijk deze week ook ergens Blackouts gaan halen alleen twijfel nog steeds een beetje, scheelt het echt zoveel met de originele pickups?Het verschil is natuurlijk relatief. Tegen welke wil je ze uitwisselen? Bij mij zijn ze eerst uitgewisseld tegen std epi pups en dan is het verschil significant verbluffend. De wissel met de std pups uit deze studio is minder qua verschil maar toch nogsteeds aanzienlijk. Het is ook nog eens noise reducing en dat is mooi meegenomen. Ik heb de eerste serie blackouts, ik weet niet hoe goed de tweede is.

Wiellem
6 januari 2009, 18:00
Daar ben ik ook beniwued naar ja of de metal versie beter zal klinken.

Maar is het installeren van deze elementen op je gitaar moeilijk voor een leek die maar 1 keer gesoldeerd heeft?

Thijssie06
6 januari 2009, 19:55
:o

wow wat een beest zeg

dat noem ik nou nog eens een gitaar:rockon:
altijd al ongelakte lp tjes mooi gevonden en van die smartwoods

zeg als je nhem weg wilt, laat me het ff weten :):satisfie:;)

macwilliams
6 januari 2009, 20:17
Daar ben ik ook beniwued naar ja of de metal versie beter zal klinken.

Maar is het installeren van deze elementen op je gitaar moeilijk voor een leek die maar 1 keer gesoldeerd heeft?

Met enig logisch denkvermogen en technisch inzicht kom je een heel eind met de bijgeleverde tekening. Let er wel op dat je de rotzooi niet verbrand.
Misschien dat ik die nieuwe B O's ga aanschaffen in de toekomst. Ik zou ze in mn custom kunnen drukken of die andere studio of in de fenderstrat of in mn bc rich of of of ehhhmm ik zie wel als de tijd daar is.




:o

wow wat een beest zeg

dat noem ik nou nog eens een gitaar:rockon:
altijd al ongelakte lp tjes mooi gevonden en van die smartwoods

zeg als je nhem weg wilt, laat me het ff weten :):satisfie:;)

Hey thijssie ik probeer al een tijdje grayfink zo gek te krijgen dattie hem aan mij zou verkopen maar dat wou hij niet....

Zou ik dan zo gek zijn om nu al te overwegen deze weg te doen??


Maar als je er echt een wilt, zo duur zijn ze niet hoor! €780 bij musicstore.de

Wiellem
7 januari 2009, 19:26
Ik bedacht me net..

Zijn de Blackouts nog wel veelzijdig genoeg om een beetje een Santana achtig solo geluid te krijgen of zit jij altijd vast aan een shred /metalsolo geluid?

macwilliams
7 januari 2009, 19:53
Daar kan ik kort over zijn. Nee!
Het is een mooi en fijn element
die niet het karakter van je gitaar
om zeep helpt.

vulvasonic
7 januari 2009, 20:41
Bloedmooi, een Les Paul in die hoedanigheid. Lekker ruig, no-nonsense uitstraling, helemaal perfect.

Bijna helemaal, want ik heb het persoonlijk niet zo op die elementen. Maar ieder zijn smaak, toch?
Ik neem aan dat je hier nog veel plezier aan gaat beleven. Gefeliciteerd! :rockon:

macwilliams
8 januari 2009, 20:00
De elementen dragen veel bij aan de uitstraling van deze no nonsense gitaar. wellicht was het nog mooier met een paar open humbuckers maar die heb ik al in mn strat gepropt. Chroom of goud vond ik echt niet passen.

Ik vind dit een hele mooie aanvulling op mijn collectie.

kalmah
8 januari 2009, 20:28
Is dit die 'the paul' die laatst op mp stond voor 400? Met een slechte fret?

Nice ding!

vulvasonic
8 januari 2009, 21:40
Is dit die 'the paul' die laatst op mp stond voor 400? Met een slechte fret?

Nice ding!

Een The Paul is een ander instrument, dus dat zal deze niet geweest zijn.

macwilliams
9 januari 2009, 20:55
Is dit die 'the paul' die laatst op mp stond voor 400? Met een slechte fret?

Nice ding!

Zoals in de openingspost is gezegd, het is een LP studio worn brown uit 2008
en dus geen "the paul" hoewel die ook wel een te gekke uitstraling hebben is
deze toch een stukkie mooier. Vooral nu hij een kleine verbouwing achter de rug heeft.

Tho
9 januari 2009, 21:09
oh hij's vet!!! Volgens mij scheurt dat als een tierelier

Orpheo
9 januari 2009, 22:10
@macwilliams: ongelooflijke eikel ;) Wat een gave gitaar!! Ik zit er serieus aan te denken 'm zelf ook te doen. Twijfel nog tussen deze en een BFG...

macwilliams
9 januari 2009, 23:52
oh hij's vet!!! Volgens mij scheurt dat als een tierelier
Als een dolle nachtvlinder tegen een bouwlamp:blast:


@macwilliams: ongelooflijke eikel ;) Wat een gave gitaar!! Ik zit er serieus aan te denken 'm zelf ook te doen. Twijfel nog tussen deze en een BFG...

Met dat idee zat ik eerst ook te spelen een bfg te kopen den dan vervolgens de vlammen eraf te schuren
zodat het hout mooier naar voren komt en dat in z'n geheel te bewerken met een verdunde beits zodat
het in het hout zou trekken. Om dan vervolgens de blackouts er in te proppen.
Maar omdat ik de eigenschappen van de blackouts ken wilde ik het eigenlijk gaan proberen met een
hollere gitaar. En daar heb ik dus echt geen spijt van gehad. Ik wil niet beweren dat het het mooiste geluid
is dat je uit een gitaar kan halen, dat wilde ik ook niet bewerkstelligen. Het is gewoon een lekkere en vooral
bruikbare thrashmetal plank geworden die ondanks de powerpups ook clean lekker klinkt.

Het is een beetje maf eigenlijk, je zou het zelf eens moeten proberen.

groovieguitarguus
10 januari 2009, 07:57
Mac Williams, ik had al de complimenten gegeven in de 'Les Paul' topic.
Wat betreft je element ringen, zou je ook aan zoiets kunnen denken:

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0118802806_xl.jpg

Orpheo
10 januari 2009, 11:47
Als een dolle nachtvlinder tegen een bouwlamp:blast:



Met dat idee zat ik eerst ook te spelen een bfg te kopen den dan vervolgens de vlammen eraf te schuren
zodat het hout mooier naar voren komt en dat in z'n geheel te bewerken met een verdunde beits zodat
het in het hout zou trekken. Om dan vervolgens de blackouts er in te proppen.
Maar omdat ik de eigenschappen van de blackouts ken wilde ik het eigenlijk gaan proberen met een
hollere gitaar. En daar heb ik dus echt geen spijt van gehad. Ik wil niet beweren dat het het mooiste geluid
is dat je uit een gitaar kan halen, dat wilde ik ook niet bewerkstelligen. Het is gewoon een lekkere en vooral
bruikbare thrashmetal plank geworden die ondanks de powerpups ook clean lekker klinkt.

Het is een beetje maf eigenlijk, je zou het zelf eens moeten proberen.

bfg: geen inleg
studio faded: inleg
bfg: grove top
studio faded: gladde top
bfg: p90+humbucker
studio faded: 2x humbucker (ik wil n nieuwe gibson om er nieuwe pups in te zetten. dean hands without shadows in de hals en een mountain of toneeee in de brug, dus das handiger dan de studio faded).
bfg: maple top
studio faded: mahonie top
beiden: uitgehold.

Ik vind de studio faded VEEL meer bang for the buck dan de bfg...

macwilliams
10 januari 2009, 19:43
Mac Williams, ik had al de complimenten gegeven in de 'Les Paul' topic.
Wat betreft je element ringen, zou je ook aan zoiets kunnen denken:

http://www.fender.com/products/prod_images/guitars/0118802806_xl.jpg

Daar heb ik ook al aan gedacht, leek mij heel mooi.
Maar weet je wat ook heel mooi staat? Koperen ringen

Misschien bij mn volgende die ik ga kopen....?? Wie weet


bfg: geen inleg
studio faded: inleg
bfg: grove top
studio faded: gladde top
bfg: p90+humbucker
studio faded: 2x humbucker (ik wil n nieuwe gibson om er nieuwe pups in te zetten. dean hands without shadows in de hals en een mountain of toneeee in de brug, dus das handiger dan de studio faded).
bfg: maple top
studio faded: mahonie top
beiden: uitgehold.

Ik vind de studio faded VEEL meer bang for the buck dan de bfg...

Ik vond vooral de uitstraling van mijn studio, nu die gestripped is much more bad ass dan die van de bfg. Die vlam top spreekt mij niet aan, is wel mooi maar is niet mij.
Als die andere de Bad Fucking Guitar is dan is die van mij
Bad Ass Mother Fucking Unique Cunt Killer Guitar

Dat ze beiden uitgehold zijn is hier dus geen issue omdat het juist de bedoeling was om die S-D op deze wijze te proberen en dat is waarachtig gelukt.


Maaaaar vertel wat ben je van plan en wat zijn dat voor elementen waarover je spreekt?

Orpheo
10 januari 2009, 19:48
@mac:

ik wil 'm ook!!! het is trouwens geen flame op de bfg, maar gewoon een ruwe carve ;)

Ik wil de dean hands without shadows pickup ingooien in de hals, das de signature van michael angelo batio. In de brug. tja weet 't nog niet... Twijfel tussen de baker patch (zo heet ie geloof ik...) dies wat hotter, wat steviger in de mids en laag, of de 'mountain of tone' van leslie west. die is enorm rauw, vet, ranzig, scheurt als een tierelier, megagoeie pinches, maar de baker heeft dat ook. En dan wil ik nog een tweede van deze (ghehe, heb ik 7 gibsons!!) voor de michael schenker Lights Out pickup set. Een keer rood, een keer bruin. lijkt me wel mooi (hoewel... i kheb dan DRIE rooie LP's...)

Dweezman
10 januari 2009, 19:55
duister gitaartje :6:

Vet!

macwilliams
12 januari 2009, 20:11
@mac:

ik wil 'm ook!!! het is trouwens geen flame op de bfg, maar gewoon een ruwe carve ;)

Ik wil de dean hands without shadows pickup ingooien in de hals, das de signature van michael angelo batio. In de brug. tja weet 't nog niet... Twijfel tussen de baker patch (zo heet ie geloof ik...) dies wat hotter, wat steviger in de mids en laag, of de 'mountain of tone' van leslie west. die is enorm rauw, vet, ranzig, scheurt als een tierelier, megagoeie pinches, maar de baker heeft dat ook. En dan wil ik nog een tweede van deze (ghehe, heb ik 7 gibsons!!) voor de michael schenker Lights Out pickup set. Een keer rood, een keer bruin. lijkt me wel mooi (hoewel... i kheb dan DRIE rooie LP's...)Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die leslie west (mountain of tone) vooral dat "rauw" spreekt me wel aan. Maar wat versta jij onder rauw?

Om even te verduidelijken wat ik onder rauw versta:

Het geluid van Slayer zoals die ze live gebruiken
Het geluid van St Anger van metallica.

Als je dat bedoeld dan is het wel wat ik zoek, Dit geluid krijg ik bijvoorbeeld uit mijn strat met dimarzio implantaten met een klein beetje gain er op. Heel gek maar die klinkt echt als een nazi sergeant die thuiskomt en zn vrouw met een jood in bed vind. Dat wil ik dus ook met deze LP en de duncans klinken eigenlijk te mooi. Begrijp me goed hoor hij scheurt als valentino rossi op z'n motor met een nauwkeurigheid van een chirurg en dat is allemaal heel mooi maar dat wil ik dus niet in deze gitaar.




duister gitaartje :6:

Vet!

Hell YEAH :cheerup: thnx

Orpheo
12 januari 2009, 22:59
dat, rauw? nee, neee!! overprocessed, dichtgesmeerd. voor mij is rauw iets heel anders. de sound van 'she's tight' van cheap trick, das rauw, of uhm, de sound van los lonely boys, of nja lastig uit te leggen, maar zeker niet dat. Het clipje dat je hoort van de mountain of tone, DAT is rauw.


maar nee, ik heb afgezien van dit project. Ik heb een veel leukere gitaar op 't oog. Nog even, en dan ga ik 'm posten... Effe tussendoortje voor mijn custombuilds af zijn. duurt n EEUWIGHeid...

Wiellem
13 januari 2009, 11:49
Ik ga vanmiddag even bij de lokale muziekboer informeren naar de Blackouts :)

Wiellem
13 januari 2009, 17:51
Het installeren van de Blackouts laten doen kost zon 50 a 60 euro.. voor dat geld ga ik het wel zelf proberen of samen met iemand doen.

macwilliams
13 januari 2009, 19:36
Het instaleren is heel eenvoudig. Dus ze bevallen je??

macwilliams
13 januari 2009, 19:42
dat, rauw? nee, neee!! overprocessed, dichtgesmeerd. voor mij is rauw iets heel anders. de sound van 'she's tight' van cheap trick, das rauw, of uhm, de sound van los lonely boys, of nja lastig uit te leggen, maar zeker niet dat. Het clipje dat je hoort van de mountain of tone, DAT is rauw.


maar nee, ik heb afgezien van dit project. Ik heb een veel leukere gitaar op 't oog. Nog even, en dan ga ik 'm posten... Effe tussendoortje voor mijn custombuilds af zijn. duurt n EEUWIGHeid...
Het viel mij juist op dat tov andere/ modernere metalbands slayer juist weinig gain gebruikt en daardoor heel open.

Ben benieuwd naar je tussendoortje. :)

Wiellem
13 januari 2009, 20:32
Het instaleren is heel eenvoudig. Dus ze bevallen je??

Als je mij bedoeld ik koop ze gewoon en kijk het dan aan, ik neem aan dat ik er nooit echt een buil aan kan vallen :)

macwilliams
13 januari 2009, 22:23
ik neem aan dat ik er nooit echt een buil aan kan vallen :)

Gaat helemaal goed komen :D

Orpheo
13 januari 2009, 22:49
Het viel mij juist op dat tov andere/ modernere metalbands slayer juist weinig gain gebruikt en daardoor heel open.

Ben benieuwd naar je tussendoortje. :)

ghehe slayer, weinig gain?? nja, smaakverschil lijkt me zo.

ik heb al een tip van de sluier opgelicht in het topic 'welke gitaar wil je nog heel graag hebben'.

Ibanez666
13 januari 2009, 23:23
mooi kleurtje, lijkt wel wat op die bruine Blazer die ik heel even in mn bezit heb gehad.

Wiellem
15 januari 2009, 14:36
Ik heb even gekeken hoe de potmeters nu allemaal vastzitten maar ik vrees dat dit toch een aardig precies klusje is...

Zal het het proberen waard zijn of zal ik gewoon 60 euro aan de gitaarzaak geven? Ik heb pas 1 keer gesoldeerd, en kan ik iets fout doen?

Orpheo
15 januari 2009, 14:41
Ik heb even gekeken hoe de potmeters nu allemaal vastzitten maar ik vrees dat dit toch een aardig precies klusje is...

Zal het het proberen waard zijn of zal ik gewoon 60 euro aan de gitaarzaak geven? Ik heb pas 1 keer gesoldeerd, en kan ik iets fout doen?

nee, solderen is niet lastig. zeker niet n gitaar. de pots, das makkelijk. je hebt maar 2 dingen per pot wat je vast moet solderen. je vervangt pickups, dus je hoeft maar 2 draadjes te solderen per pup. hot en aarde. en welke draad dat is, staat aangegeven bij de pickup. zij noemen 't waarschijnlijk signal of hot en ground of earth.

eerst zelf proberen, en als 't dan niet gaat, eerst hier navragen!!! en als 't dan NOG niet gaat, dan pas die 60E doen. kom op, n soldeerbout met soldeer is 11 a 13 euro :P houd je toch wel mooi 47E in je zak! das veel bier hoor...

Wiellem
15 januari 2009, 14:43
nee, solderen is niet lastig. zeker niet n gitaar. de pots, das makkelijk. je hebt maar 2 dingen per pot wat je vast moet solderen. je vervangt pickups, dus je hoeft maar 2 draadjes te solderen per pup. hot en aarde. en welke draad dat is, staat aangegeven bij de pickup. zij noemen 't waarschijnlijk signal of hot en ground of earth.

eerst zelf proberen, en als 't dan niet gaat, eerst hier navragen!!! en als 't dan NOG niet gaat, dan pas die 60E doen. kom op, n soldeerbout met soldeer is 11 a 13 euro :P houd je toch wel mooi 47E in je zak! das veel bier hoor...

Soldeerbout heb ik laatst al een gekocht met soldeertin dus die heb ik al :)

Ik zal de pickups straks maar gewoon bestellen en kan dan altijd nog zien :)

Is Thomann eeen beetje snel in leveren? Das de enige winkel waar ik ze zo snel zie staan.

Orpheo
15 januari 2009, 14:50
Soldeerbout heb ik laatst al een gekocht met soldeertin dus die heb ik al :)

Ik zal de pickups straks maar gewoon bestellen en kan dan altijd nog zien :)

Is Thomann eeen beetje snel in leveren? Das de enige winkel waar ik ze zo snel zie staan.

jep. binnen 3 dagen met wat mazzel. Ik had 't op n maandag besteld, en op n donderdag of vrijdag, weet ik niet meer zeker, in huis.

iWishmaster
15 januari 2009, 15:24
Bah, ik kan de foto's niet zien hier op mijn werk ...

Maar aan de reacties te zien is 't precies wat ik ook zoek, een no-nonsense herry-machine!

macwilliams
15 januari 2009, 17:04
ghehe slayer, weinig gain?? nja, smaakverschil lijkt me zo.

ik heb al een tip van de sluier opgelicht in het topic 'welke gitaar wil je nog heel graag hebben'.

Misschien een foute formulering. Ze gebruiken natuurlijk wel een stapel gain maar klinken gewoon veel anders als die metalbands van tegenwoordig. Heeeel veel mid en honkerdie honk honk. Die anderen klinken alsof ze enkel bas en treble kennen. Als zand op een metalenplaat in verschillende toonhoogtes... ofzo


Ik heb even gekeken hoe de potmeters nu allemaal vastzitten maar ik vrees dat dit toch een aardig precies klusje is...

Zal het het proberen waard zijn of zal ik gewoon 60 euro aan de gitaarzaak geven? Ik heb pas 1 keer gesoldeerd, en kan ik iets fout doen?

Wat orpheo zei!!


Bah, ik kan de foto's niet zien hier op mijn werk ...

Maar aan de reacties te zien is 't precies wat ik ook zoek, een no-nonsense herry-machine!

Precies!
Maar zonder daarbij een one trick knol te zijn.
:speed:

Blend
15 januari 2009, 17:12
Coole filosofie! 'Ik had nog wat elementen over, dus ja, dan koop ik toch gewoon een nieuwe Gibson?'

Orpheo
15 januari 2009, 17:14
Coole filosofie! 'Ik had nog wat elementen over, dus ja, dan koop ik toch gewoon een nieuwe Gibson?'

doe ik ook :chicken:

iWishmaster
15 januari 2009, 21:02
Ziet er zeer ruig uit inderdaad! Ik zou persoonlijk toch voor de rode gaan. Als die ooit eens voorbij komt op MP voor een zacht prijsje dan gaat 't 'em worden denk ik.

macwilliams
16 januari 2009, 17:45
Coole filosofie! 'Ik had nog wat elementen over, dus ja, dan koop ik toch gewoon een nieuwe Gibson?'
Moet binnenkort maar weer wat humbuckers halen...:cooler:

macwilliams
13 februari 2009, 15:56
Ziet er zeer ruig uit inderdaad! Ik zou persoonlijk toch voor de rode gaan. Als die ooit eens voorbij komt op MP voor een zacht prijsje dan gaat 't 'em worden denk ik.

Er staat er een op tweedehands.Nl gast vraagt €400,-
Misschien wat voor jou?

Braindead
11 juni 2009, 21:49
Even een bump van dit topic omdat ik een vraagje heb over blackouts. en dit ook over blackouts ging

Bij emg's wordt gebuikk gemaakt van andere potmeters. Mijn vraag is of die emg potmeters gewoon kunnen blijven zitten als je blackouts neemt? Of is het makkelijker blackouts in een passieve gitaar te zetten met de standaard potmeters?

macwilliams
11 juni 2009, 21:56
Als de waardes maar het zelfde zijn dan komt het wel goed.

Braindead
11 juni 2009, 21:57
Ja dat is dus mijn vraag. M.a.w. zijn die waardes van de potmeters van blackouts hetzelfde als die van emg?


Als de waardes maar het zelfde zijn dan komt het wel goed.

Gothra
11 juni 2009, 22:09
zijn hetzelfde, heb iig geen problemen gehad toen ik mijn EMG's verving voor SD's

macwilliams
11 juni 2009, 22:11
Dat weet ik niet

Braindead
11 juni 2009, 22:14
Ok thanks. Nog een vraagje, heet er ook iemand ervaring met blackout in de brug samen met een EMG in de neck?

Gothra
12 juni 2009, 11:47
Ja, had ooit een blackout in de brug en EMG 85 in de neck, is niet verkeerd hoor! Het was alleen niet wat ik zocht, dus heb er een livewire in gedaan.