PDA

View Full Version : Nieuwe gitaarkabel gekocht ( effect kabel op geluid ?)



bagheera
4 januari 2009, 13:58
hey iedereen,

ik heb vrijdag een nieuwe kabel gekocht.
Ik had thuis een yellow cable liggen maar die gaf een slecht contact.
Toen ik in de winkel kwam zag ik ook weer yellow cable liggen maar eigenlijk vind ik die echt niet zo goed.
Dus ik kijk verder en ik vind elexir cables met in het dik do cables really impact guitar tone en dan een grafiekje op de achterkant: gewone kabels versus elexirs ( zie de website http://www.elexircables.com als je die grafiek wilt zien )

Zelf geloofde ik er weinig van en hij kostte bijna 60 Euro maar goed uiteindelijk toch gekocht en ik moet zeggen, hij is niet slecht maar nu om te zeggen waaw ik weet het niet.

Zijn er hier nog mensen met speciale kabels of maakt het allemaal niet uit.

Mr.Fingers
4 januari 2009, 14:12
Ik heb sinds kort een Fender Koiled Kord Premium

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0748.jpg

Om nu te zeggen dat het bijzonder is qua klank? je trapt niet meer op je eigen kabel, en je hebt 10m loopruimte, dus dat is voor mij al goed!

TimmU
4 januari 2009, 16:57
ik hoor dat verschil allemaal niet.Ik heb ooit eens geinvesteerd in 2 goeie kabels die ik heb laten maken door mn amptech, gewoon om kwaliteit te hebben. was ik 40 euro voor kwijt, 2x10 meter met neutrik plugs. Vind ik een goeie prijs. Gitaar naar FX is nu toch wireless, dus daar heb ik ook geen last van.


Die hele tonegalore over monsterkabels , van mij hoeft dat allemaal niet hoor.Ik hoor t verschil toch niet

Eko
4 januari 2009, 18:13
Het verschil tussen goedkope kabels en goede kabels is groot. Heel groot. Je moet alleen wel goede materialen hebben en clean spelen om het echt goed te horen. Verschillen zitten in het tophoog en warm laag. Veel mensen die met overdrive spelen merken er te weinig van.
Als je bv een strat hebt met bv Kinmans en een goede amp hoor je het heel goed. Het is de reden waarom ik op een gegeven moment de wireless de deur uit heb gedaan. Ik vond het teveel ten koste gaan van de geluidskwaliteit. Goede kabel met dito pluggen doet wonderen voor je sound.

aaronstonebeat
4 januari 2009, 18:21
Een kabel werkt als een condensator tussen de hete leiding en de aarde, net als bij de toonregeling. Hoe langer de kabel, hoe groter de capaciteit. Daarom wordt wel geadviseerd om geen kabels te gebruiken langer dan 6 m, of anders een preamp in de gitaar te zetten.
Ik zou het zelf ook 'ns moeten proberen; het schijnt dat het verschil tussen een kabel van 30 cm (ik zie me er al mee op het podium staan :seriousf:) en 6 m wel te horen is. En dat zal idd vooral bij een clean geluid zijn.

Je hebt ook nog goedkope kabels die geluid maken als je ze beweegt, klinkt een beetje alsof er water in de kabel zit.

jutter
4 januari 2009, 18:22
Het verschil tussen goedkope kabels en goede kabels is groot. Heel groot. Je moet alleen wel goede materialen hebben en clean spelen om het echt goed te horen. Verschillen zitten in het tophoog en warm laag. Veel mensen die met overdrive spelen merken er te weinig van.
Als je bv een strat hebt met bv Kinmans en een goede amp hoor je het heel goed. Het is de reden waarom ik op een gegeven moment de wireless de deur uit heb gedaan. Ik vond het teveel ten koste gaan van de geluidskwaliteit. Goede kabel met dito pluggen doet wonderen voor je sound.

Je hebt een PM

Jasper.
4 januari 2009, 19:35
rond wat voor prijs zit een beetje een goede gitaarkabel dan? niet overdreven duur maar een redelijk goede, en welke merken?? ik moet namelijk ook nog een nieuwe hebben.

beruk
5 januari 2009, 09:56
Doe jezelf een lol en geef een paar centen uit aan een hele goede zoals deze:
http://images4.thomann.de/pics/prod/138318.jpg
(monster cable rock 3)
kost 40 euro maar dan héb je ook wat! Verschil met goedkope kabels (zo rond 10 euro is echt hoorbaar)

Mitch
5 januari 2009, 11:06
Er zijn al wat topics over geweest in dit subforum maar ook in Elektrische Gitaren. Op 'kabels' 'snoeren' of 'instrumentkabels' kun je ook wel zoeken op label.

humbucker
5 januari 2009, 11:55
rond wat voor prijs zit een beetje een goede gitaarkabel dan? niet overdreven duur maar een redelijk goede, en welke merken?? ik moet namelijk ook nog een nieuwe hebben.

ik heb een kabel van cordial van rond de 35 euro geloof ik. En het is echt een hele verbetering in sound tov mn oude kabels die een 10tje kostte.. Het hoog wordt veel beter doorgegeven en de algemene sound is beter gearticuleerd vind ik.

pannekoek
5 januari 2009, 13:05
Er zijn al wat topics over geweest in dit subforum maar ook in Elektrische Gitaren. Op 'kabels' 'snoeren' of 'instrumentkabels' kun je ook wel zoeken op label.



lang topic met discussie over verschillende kabels en hun werking:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111747&highlight=monster+cable


erg interessant

Mitch
5 januari 2009, 22:06
En bij vlagen hilarischer dan Geer en Goor bij elkaar :soul:

Roro92
5 januari 2009, 22:36
Maar daar wordt nu net gedaan alsof Monster alles is.

Zelf speel ik met Bayou's. Zijn custom made voor mij in den VS, kosten minder dan Monster en zijn beter.


Tsja, wat je wilt.

Toon DW
5 januari 2009, 23:11
Ik heb zaterdag ook zo'n elixirkabel gekocht. Voor de mijne was het maar 35 euro, maar die is ook maar 3 meter lang. Ik heb een A/B test gedaan tussen mijn "oude" cordial kabel en de elixir en ik moet zeggen: het verschil is enorm groot! In vergelijking klinkt de cordial (pro line) dun, weinig warm, en weinig gedetailleerd, meer op het midden gericht. De elixir is erg gelijkmatig van toon, klinkt warmer en meer gedetailleerd, meer tophoog. Het lijkt alsof je plots van lp naar cd gaat. Ik ben er iig erg tevreden over!

Mitch
5 januari 2009, 23:20
Maar daar wordt nu net gedaan alsof Monster alles is.
Dat was nu juist het hilarische ;)
Tja, 3m kabels....die gebruik ik alleen in de oefenruimte of heel erg krapbemeten podia waar ik toch geen kant op kan. Zou ik nooit veel geld aan uitgeven, 6m kabels daarentegen: dat mag kwaliteit zijn. But that's just me.

bagheera
5 januari 2009, 23:31
tja ik zou mijn kabel ook graag aan een grondige test onderwerpen maar voorlopig ben ik mijn koch multitone kwijt bij de winkel lampen worden vervangen

deze week komt hij terug.

Nu speel ik op een fame ampje van 60 Watt zonder lampen ( wel 1 in de voorversterker)

Maar ja ik moet zeggen mijn oude kabel haalt het totaal niet van de elexir kabel ( 6m)