PDA

View Full Version : Dagje Music Store Keulen..



Geoffrey
4 januari 2009, 13:20
Van mn vriendin had ik een 2daagse Keulen gekregen hoofdzakelijk om dus een bezoek te brengen aan de Music Store.. Het was me wel een teleurstelling eigenlijk.
Zo groot leek me de winkel nu niet.. en het was een chaos qua gitaren en amps.
Op hun site vind je behoorlijk wat terug van Dean.. maar in de winkel zelf is er weinig tot niets van terug te vinden.
De Jack & Danny gitaren vind je er overvloedig terug..maar deze doen het me toch net niet.
In de testruimtes ben ik niet geweest.. behalve dan even snel binnengekeken.
Het was een onmogelijke zaak en ik had er ook niet op gerekend.
Er was precies ook weinig mogelijkheid om effecten te testen.. de rekken waren dan ook nogal leeg.

Dan maar even het drum-gedeelte bezocht..
Hier vond ik ook al niets intressant aan (misschien door de teleurstelling in het gitaar-gedeelte)
Hier ook weer een chaos aan drumstellen.. en van het grote rek met cymbalen was nagenoeg weinig tot niets van terug te vinden.

Het was voor mij dus een domper op de feestvreugde.. maar laat het je niet weerhouden om er even binnen te springen.
Voor anderen kan dit wel een intressante winkel zijn.

Jurre92
4 januari 2009, 13:40
Zonde dat het niks is geworden, maar de stad was wel leuk ?

Geoffrey
4 januari 2009, 13:52
De stad zelf viel heel goed mee.. ons hotel was super.. overal ook vriendelijke mensen..
Hoewel we meer op zoek gaan naar de mindere toeristische gedeeltes en de kleine straatjes waar je dan nog dikwijls de leukste winkels vind.

De Saturn Musicdome is dan wel een aanrader.. wat een gigantische cd-winkel!!

Het was voor mij het perfecte cadeau.. en we hebben er een leuke 2daagse van gemaakt!!

Hardguitar
11 januari 2009, 10:58
Hey Geoffrey,


Ik heb precies dezelfde mening over Musicstore, ten eerste wat je zegt veel merken/producten die op de site staan vind je in het gitaargedeelte niet terug.
Maar toevallig dat de gitaar die een maat van me destijds wou kopen ook niet in de winkel aanwezig was en we naar het Magazijn van Musicstore moesten rijden en ik denk dat hier hun assortiment hier wel compleet is.

Voor de rest als het er druk is is het een grote zooi je kunt niets goed uitproberen de testhokken zitten propvol dus het geweldig is het niet.

Gr,
Sander

Geoffrey
11 januari 2009, 12:07
Daar zal hun assortiment waarschijnlijk wel compleet zijn.. maar ik had toch gehoopt om er meer van terug te vinden in de winkel, en wat minder J&D gitaren.

gorgasm
11 januari 2009, 12:56
zijn die niet bezig met n nieuwe winkel ofzo?
idd, een dikke cataloog waar je ene mee kan doodkloppen, maar eens je daar komt ist nogal weinig ivm de kataloog.
geof, daar boven ook geweest, waar de elecktrische drums enzo staan? wij hadden wel keus genoeg aan cymbalen.
Köln is verder idd ook n leuke stad.
guitarshop Köln niet bezocht wrs?(ligt uit centrum)

Wizz
11 januari 2009, 13:03
Ik kwam met een vriend, hij wou een versterker en ik een gitaar. Waren geen van beide op voorraad. Maar vervolgens ook geen enkele moeite doen, uit te zoeken hoe snel het te bestellen zou zijn. Des te pijnlijker vind ik het om te zien hoe dit soort winkels hier op GN de lucht in geprezen worden. Hier draait echt alles om het snelle geld, en niet om de muzikant.

Wizz

Geoffrey
11 januari 2009, 13:24
zijn die niet bezig met n nieuwe winkel ofzo?
idd, een dikke cataloog waar je ene mee kan doodkloppen, maar eens je daar komt ist nogal weinig ivm de kataloog.
geof, daar boven ook geweest, waar de elecktrische drums enzo staan? wij hadden wel keus genoeg aan cymbalen.
Köln is verder idd ook n leuke stad.
guitarshop Köln niet bezocht wrs?(ligt uit centrum)

Geen idee of ze bezig zijn met een nieuwe winkel..
Ja..we zijn overal geweest want we hebben verschillend keren rondgelopen om er zeker van te zijn of het "dit" nu was. :satisfie:
Nee..die guitarshop hebben we niet bezocht. Ik had er even genoeg van.

Dit is wel grappig.. het lijkt alsof dit de gehele winkel is alhoewel het misshien 1/3de winkel is
http://images.musicstore.de/intershop/images/allgemeineseiten/EuropasGroessterMS.jpg

Mitch
11 januari 2009, 13:32
Verfrissend, eens een negatief verhaal over een Duitse massawinkel :D

Geoffrey
11 januari 2009, 13:36
Ik heb het zo al niet voor massawinkels en internetshops..
Dan betaal ik liever iets meer bij een plaatselijke hardwerkende zelfstandige die me tenminste behandelen als persoon en niet als nummer.

arcane
11 januari 2009, 15:10
Ja ze zijn bezig met een nieuwe winkel. En inderdaad, de indeling van de winkel was op dat moment dat de TS er was (toen was ik er ook) minder dan een half jaar geleden.
Maar ik neem aan dat ze in het nieuwe pand meer aanbieden.

Ruudj
11 januari 2009, 17:32
Ik ben ook in Oktober speciaal naar Keulen geweest omdat ik nogal grote verwachtingen had van Music Store . Nou zeg , dat valt tegen daar... Ik heb niet gevonden wat ik zocht .... En ik geloof ook niet dat dit de GROOTSTE :( muziekwinkel in Europa is, NO WAY

Madcow
11 januari 2009, 23:48
dit hoorde ik vandaag over music store.

De gitaren die daar hangen krijg je niet bij de kassa. 'jouw' gitaar komt uit het magazijn. ongecheckt en al. met alle gevolgen van dien.

arcane
12 januari 2009, 00:02
dit hoorde ik vandaag over music store.

De gitaren die daar hangen krijg je niet bij de kassa. 'jouw' gitaar komt uit het magazijn. ongecheckt en al. met alle gevolgen van dien.

Als je er niet om vraagt wel ja. Als je in de winkel een gitaar test, en je vraagt om een uit het magazijn, dan kun je er ook gewoon op spelen om te testen hoor. Van te voren bellen is ook erg fijn, heb ik al meermaals gedaan. Gewoon zeggen dat je van ver komt, en of ze dan wat gitaren voor je apart zetten.

De grootste winkel in Europa qua winkel oppervlakte is het niet, maar dat beweren ze ook niet, ik denk wel dat ze de grootste zijn qua aanbod.

Geoffrey
12 januari 2009, 18:35
Ja ze zijn bezig met een nieuwe winkel. En inderdaad, de indeling van de winkel was op dat moment dat de TS er was (toen was ik er ook) minder dan een half jaar geleden.
Maar ik neem aan dat ze in het nieuwe pand meer aanbieden.

Misschien ga ik nog eens naar hun nieuwe winkel.. ik wacht wel af tot hier iemand geweest is. :satisfie:


De gitaren die daar hangen krijg je niet bij de kassa. 'jouw' gitaar komt uit het magazijn. ongecheckt en al. met alle gevolgen van dien.

Ik zou er ook geen gitaar uit de winkel willen..je loopt waarschijnlijk minder risico met een gitaar uit het magazijn.


De grootste winkel in Europa qua winkel oppervlakte is het niet, maar dat beweren ze ook niet, ik denk wel dat ze de grootste zijn qua aanbod.

Wat ik vond op hun site:
"Europas größter Music Store!"

arcane
12 januari 2009, 21:27
Wat ik vond op hun site:
"Europas größter Music Store!"

Ja, dat is precies wat ik eerder al schreef, er staat niet bij dat het dan gaat om oppervlakte, een online store is ook een winkel, ze zullen dus het aanbod bedoelen. Musikproduktiv is wel wat groter qua oppervlakte, helemaal voor de brand. Thomann weet ik niet, dat is me echt te ver weg;)

Geoffrey
12 januari 2009, 21:39
Ben je al in Musikproduktiv geweest?
Ik ben wel nieuwsgierig naar de winkel van Thomann..

arcane
12 januari 2009, 22:10
Ja musicstore en musikproduktiv al meermaals. Musicstore kom ik denk ik 3 a 4 keer per jaar, ook al ga ik er niets kopen, gewoon lekker dagje uit.
Musik-produktiv meestal 1 keer per jaar.

Triffid
13 januari 2009, 19:27
Och ja, iedereen heeft recht op zijn/haar mening.

Ik vond de afdeling electrische gitaren een redelijk zootje, krap behuisd (maar ze zouden idd op termijn gaan verhuizen) en ik kan me voorstellen dat het verre van ideaal is om instrumenten te testen.

De afdeling akoestische gitaren vond ik op het eerste zicht ook maar tegenvallen. Op het eerste zicht ook veel te veel instrumenten op elkaar gepakt op het gelijkvloers. Hier bevonden zich de goedkopere merken. De duurdere waren beschikbaar in de kelder. Indeling vind ik persoonlijk wel ergens logisch. Je hebt heel veel bezoekers die maar eens komen kijken en weinig of geen respect hebben voor de instrumenten. Dan kan je beter al eens tegen een gitaar van 80 euro aanlopen dan tegen een Martin van 2500 euro. Nu niet dat de prijs een reden mag zijn om een goedkopere gitaar met minder respect te behandelen dan een duurdere, but you know what I mean.

Ik had op voorhand laten weten dat ik een gitaar ging kopen en welke merken/types ik absoluut wou uitproberen. Ik heb me bij die persoon gemeld, en die heeft me vervolgens naar de kelder begeleid, waar de gevraagde gitaren mooi uitgestald stonden (een 12-tal) en die ik naar hartelust kon testen. Ik heb uitgebreid de tijd genomen, en af en toe kwam meneer eens checken of ik nog vragen had, of ik een kopje koffie wilde etc etc

Na het testen heb ik de gitaar meegekregen (euhm, na betaald te hebben:D) die ik in mijn handen heb gehad (dus niet uit het magazijn). Ik kreeg er nog een mooie korting bovenop.

Ik heb toen ter plaatse nogmaals ondervonden dat testen echt wel belangrijk is, ik zou nooit via internet een gitaar bestellen zonder ze gehoord/getest te hebben.

Wat mij betreft geen klachten over Musicstore.

Mukkez
27 januari 2009, 19:13
Mijn verhaal:

Ik ben in de zomer van 2008 naar limburg op vakanie geweest (ja kom uit friesland hè :seriousf: ). Ik stond erop om naar keulen toe, want ik was daar nog nooit geweest, grootste winkel bla bla, mooie site, en bovendien: ik wilde een nieuwe gitaar!

Dus op een dag, in de auto, vanuit arcen (daar zaten we) naar keulen. Eenmaal aangekomen (na een dikke hel door die stad, en moeilijk parkeren in die flat (de parkeergarage zit ook in dat gebouw op het plaatje!) ) kon ik de winkel in! Superblij natuurlijk, maar het viel erg tegen :( . Het ziet er schraal/goedkoop uit, met 6 uitprobeerhokken die ALTIJD vol waren. Desondanks keek ik mijn ogen uit want het was nog steeds veel beter dan de gemiddelde gitaarwinkel hier.

Hier een afbeelding van de Gibson wand (errug mooi)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/27/1233078600-590.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1252503.html)


Er hongen blaadjes bij met: niet aanraken. Of. Niet op spelen.

Maar ik had even gevraagd of ik eentje mocht uitproberen en zo'n meewerken zei: Pak um en bespeel um. Dus zo gezegd zo gedaan.

Ik pakte daar deze gitaar uit het rek:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/27/1233078822-050.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1252531.html)

Maar die speelde zwaar ruk, vergeleken met mijn gitaar die ik daar voor (even) had gehad: een Ibanez RG350EX. (vanwege de wizard neck natuurlijk). Maar ik was zo bezeten dat ik zo'n Gibson wilde dus ik heb er nog één uitgeprobeerd die daar toevallig in een koffer op de grond lag. (naast de bank op foto 1). Die gitaar speelde al beter, maar omdat ik niet wist wat daar allemaal al mee was gebeurd, vroeg ik of ik een helemaal 'verse' SG Standaard mocht. Een medewerker zocht een doos op, scheurde de doos open en daar kwam een koffer uit een SG standaard HC erin. Even stemmen en spelen maar.

Uiteindelijk is het die toch geworden (ondanks dat het niet de beste gitaar was die ik ooit had bespeeld).

Waarom?
- Hij was 1100 euro, dat is 400 euro goedkoper dan bij www.mstore.nl de lokale muziekwinkel met Gibson (en een SG standaard in HC in het speciaal).
- Hij speelde beter dan de Gibson SG Standaard bij musicstore in leeuwarden.
- Hij zag er beter uit.

Ik, als troste eigenaar van een Gibson, en mijn broertje (die het allemaal wel best vond) en mijn ouders (die super bezorgd waren vanwege het feit dat ik 1100 had uitgegeven) gingen terug naar Limburg. Mijn ouders vinden het niet leuk wanneer ik (grote) uitgaven wil doen op gitaargebied. Dat snap ik niet :???: (ja tuurlijk wel, maar ik vind het niet leuk).

Verder weet ik zo niets meer te vertellen, maar als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Triffid
27 januari 2009, 19:59
[QUOTE=Mukkez;1937253]

Dus op een dag, in de auto, vanuit arcen (daar zaten we) naar keulen. Eenmaal aangekomen (na een dikke hel door die stad, en moeilijk parkeren in die flat (de parkeergarage zit ook in dat gebouw op het plaatje!) )

Misschien toch even een tip voor mensen die naar Musicstore Keulen willen :
In de rand rond Keulen zijn verschillende gratis parkings (wij hebben onze auto geparkeerd in Longerich). Van daaruit heb je treinen naar Keulen- centrum voor een paar euro, een stuk of 4 treinen per uur. Het ritje duurt ocharme een minuut of 7 en je staat in volle centrum (rechtover de Dom).
Van daaruit ben je in 5 minuten in Musicstore.

Keulen is een heel drukke stad om met je wagen in te ploeteren, zeker in de kleine straatjes rondom de Dom. Daar komt nog bij dat je eigenlijk een Umweltplakke (of hoe heet het ding) moet hebben om de stad in te mogen. Dus als je dat niet hebt, heb je er voor hetzelfde geld nog een leuke boete bovenop.

Mukkez
27 januari 2009, 21:02
Jup, wat Triffid zegt. De Dom licht praktisch naar de musicstore (mooi gebouwtje trouwens). En dat met die weggetjes is ook helemaal waar (proefondervindelijk vastgesteld :seriousf:)

zeiler
27 januari 2009, 21:45
grappig, ik ben er (ik weet niet precies wanneer) ook gweest, ff mijn hyves WWW's nakijken ;)... ergens begin Augustus...

Ik heb toen gespeeld op een paar gitaren in het "blues hok" over een Fender buizenamp... Was wel vèt... De service was opzich wel goed, maar weinig keuze. Veel opties van zeg maar een 500 tot 1000 euro waren er niet, en bijna al metteen Fender waar je op uit kwam...

oefenruimtes vol, en verder... nee, ik ga voor een muziekhandel om de hoek, al is het duurder :D!

wij hebben btw geparkeerd in de dierentuin van de zoo ;) waar de kabelbaan over de rivier gaat! :D lekker aan de rivier gezeten, GS9's in bootjes voorbij zien komen en, wat helemaal geweldig was, de boot van de zus van m'n beste vriendin ;)! iig, toen naar het centrum toegelopen, gezellig de boel bezocht en bekeken en daarna maar MS, dat viel dus beetje tegen maarjah :)

ik begrijp volledig wat de TS bedoeld!

rufus
29 januari 2009, 10:39
Ik heb ben er al 3 maal geweest, heb er 1 gitaar gekocht en eigenlijk wel dik tevreden erover.
Ik heb een dik halfuur zitten spelen op verschillende gitaren en versterkers alleen in zo'n testhok, niemand die kwam storen ofzo.
Heb toen nog wat kunnen afdingen van de prijs, en tenslotte de aktie lager laten afstellen door die techniekers in de tweedehandssectie om de hoek.
Personeel was zeer vriendelijk, gitaar echt deftig afgesteld meegekregen naar huis.
Ik heb er de gitaar wel gekocht omdat ik daar toevallig op city-trip was, speciaal naar ginder rijden om er één te kopen vind ik wel gek en zou ik nooit doen, genoeg goeie winkels in de streek die niet veel duurder zijn die ook een goeie service bieden.