PDA

View Full Version : Gitaar kopen in buitenland????



koentrend
4 januari 2009, 12:19
Allereerst beste wensen allemaal!

Ik ben al enige tijd bezig met het kijken voor een Fender strat.
Inmiddels weet ik welke ik wil, maar de gitaar is qua prijs momenteel gewoon veel gunstiger dan in NL. Scheelt echt veel (en daar zijn de invoerrechten, douane etc.) al bij berekend.

Mijn vraag:
Wie heeft wel eens een gitaar via internet besteld vanuit Amerika of bijv. Duitsland (MusikProduktive/Thomann). Ik vind het namelijk erg spannend en vraag me af of het het risico waard is....

Wat zijn jullie leuke/minder leuke ervaringen hiermee?

budje
4 januari 2009, 12:20
Je bent al lang geregistreerd, maar schijnbaar de laatste tijd niet meegelezen? Dit is echt al heel vaak gepasseerd, beetje zoeken ;)

Nocki
4 januari 2009, 13:52
ja man, ei, klojo, miereneuker, rotzak, mietje... eerst de zoekfuncit gebruiken!

Zelf weet ik het antwoord ook niet maar je moet toch even op elk topic je topiccount omhoog halen he. zo hoort dat...



Tis maar een geintje. Ik ken Koen. Maar dat eeuwige gezeik over de zoekfunctie is ook een beetje van 2008 hoor...
De dingen die ik uit duitsland heb waren altijd snel en goed geregeld. Iban en BIC code weten en alles was binnen een week binnen. met de UK en de US hebik verder geen ervaring maar ben wel benieuwd...

keessie
4 januari 2009, 13:59
Hey ondanks dat dit al een paar keer is gepasseerd wil ik je wel antwoord geven hoor ben de beroerdste niet
ik heb laatst een gitaar besteld in engeland bij sounds life (is de goed koopste) heb hem alleen nog niet binnen
en van uit engeland betaal je geen invoerrechten :cheerup:
groeten kees

koentrend
4 januari 2009, 14:07
heb je een url/link kees?

Saf
4 januari 2009, 14:07
heeft er iemand links van online gitaarwinkels in engeland?

koentrend
4 januari 2009, 14:13
Is dit hem Kees?

http://www.soundslive.co.uk/


Dus je betaald geen 3,5% invoerrechten en 19% BTW als je vanuit engeland besteld?

keessie
4 januari 2009, 14:33
Is dit hem Kees?

[url]http://www.soundslive.co.uk/[/url

Dus je betaald geen 3,5% invoerrechten en 19% BTW als je vanuit engeland besteld?

Jep dat is hem :dance:

keessie
4 januari 2009, 14:39
Nee volgens mij betaal je geen btw en invoersrechten al zal je wel 19 % betalen het is van uit engeland nu echt de moeite waard ik heb een fender tele 52 RI besteld kost hier 1700 engeland (hij is van de week iets duurder geworden ) maar goed z'n 1100 euro dat is echt de moeite waard

koentrend
4 januari 2009, 14:43
en ik neem aan dat je ook in ponden betaald en niet in euro's wat ook een mogelijkheid is?
Heb je al eens een gitaar laten overkomen via die winkel?
Wat ik nog belangrijker vind.. kan je rechtstreeks op hun rekeningnummer betalen en niet via een tussenbank enzo...

Ik hoor het wel.

keessie
4 januari 2009, 14:50
en ik neem aan dat je ook in ponden betaald en niet in euro's wat ook een mogelijkheid is?
Heb je al eens een gitaar laten overkomen via die winkel?
Wat ik nog belangrijker vind.. kan je rechtstreeks op hun rekeningnummer betalen en niet via een tussenbank enzo...

Ik hoor het wel.

Ik heb via credit card betaald dan betaal je rechtsreeks maar je moet zorgen dat je card is geverifieerd dus een veiligheids code (vraag je op bij bv visa)
Nee dit is de eerste keer voor mij ik weet dat Jay75 die ook lid is van dit forum er ook een besteld heeft en dat hij hem vrij snel binnen had

koentrend
4 januari 2009, 15:41
HE Kees,
Hou me op de hoogt! Ik hoor graag van je wanneer je hem binnen hebt en hoe lang het heeft geduurt. Mzzl

keessie
4 januari 2009, 16:01
HE Kees,
Hou me op de hoogt! Ik hoor graag van je wanneer je hem binnen hebt en hoe lang het heeft geduurt. Mzzl

ja zal ik doen maar ze hadden hem niet meer op vooraad dus moet ff geduld hebben (dan kan die pond nog lager worden mwwhaha ) je hoord het gr kees

SaferSephy
4 januari 2009, 21:58
Wil je dan niet eerst proberen voordat je een gitaar koopt? Ik snap het voordeel wel, Scheelt soms bijna de helft, maar toch...

ijzerbroot1
4 januari 2009, 22:00
pas nog een fender strat bij mp besteld. Verliep gladjes, snel geleverd, geen klachten.

keessie
4 januari 2009, 22:13
Wil je dan niet eerst proberen voordat je een gitaar koopt? Ik snap het voordeel wel, Scheelt soms bijna de helft, maar toch...

Ja dat is ook waar ,maar heb zulke goede berichten over gelezen en heb toevallig een baja in me handen gehad en was ook goed maar ga er van uit dat de 52 ri nog even beter is en hij blijft wel zijn waarden houden heb er allen vertouwen in :satisfie:

RammerStein
4 januari 2009, 22:30
heeft er iemand links van online gitaarwinkels in engeland?

www.guitarguitar.co.uk
www.guitarvillage.co.uk

fredv
5 januari 2009, 23:33
Import uit USA: reken op 25-30% BTW+invoerrechten over de aankoopprijs+transportkosten.

Ik heb goeie ervaringen met ebay en gbase.com, maar is eigenlijk alleen echt interessant voor spullen die hier in europa gewoon nauwelijks te krijgen zijn.

Super goed verpakt, snelle levering, goede communcatie

koentrend
11 januari 2009, 08:25
Uiteindelijk heb ik niet uit het buitenland gehaald! (Misschien in de toekomst nog iets).
De persoon van wie ik de tip had gekregen, had zelf zijn gitaar te koop gezet waar hij na enkele dagen toch van afzag. Vorige week belde hij me op dat hij alsnog wilde verkopen!

Ik ben dus nu een 4 maanden oude gitaar rijker.
Een Fender Stratocaster HOTROD 62 Olympic White! Zo goed als nieuw!

Ben er erg blij mee!
Bedankt voor jullie reacties.




Kees? Heb jij je gitaar inmiddels al ontvangen?

keessie
11 januari 2009, 08:45
Uiteindelijk heb ik niet uit het buitenland gehaald! (Misschien in de toekomst nog iets).
De persoon van wie ik de tip had gekregen, had zelf zijn gitaar te koop gezet waar hij na enkele dagen toch van afzag. Vorige week belde hij me op dat hij alsnog wilde verkopen!

Ik ben dus nu een 4 maanden oude gitaar rijker.
Een Fender Stratocaster HOTROD 62 Olympic White! Zo goed als nieuw!

Ben er erg blij mee!
Bedankt voor jullie reacties.




Kees? Heb jij je gitaar inmiddels al ontvangen?

:sneaky:Nee :confused:Hij zou daar bijna binnen zijn dus wacht nog ff af .
Gefeliciteerd man met je nieuwe gitaar (speelt ie goed??)Gr kees

keessie
11 januari 2009, 08:46
Wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?

koentrend
11 januari 2009, 08:54
:sneaky:Nee :confused:Hij zou daar bijna binnen zijn dus wacht nog ff af .
Gefeliciteerd man met je nieuwe gitaar (speelt ie goed??)Gr kees


Hou me op de hoogte! Ben benieuwd! Hij speelt echt top en is woest sexie:)
Het is een dikkere hals, waar ik wel eerst even aan moest wennen, maar na een paar dagen glij ik er echt over! Ik ben helemaal blij. Trouwens die standaard snaren die er op zitten (nog van de winkel uit) spelen top. Het zijn als het goed is Fender snaren, type weet ik momenteel nog niet, wacht op een reactie van hun.

koentrend
11 januari 2009, 09:07
Wat heb je er voor betaald als ik mag vragen?

4 maanden oud, zo goed als nieuw, e1.150,00.
Bij Feedback np e1.750,00
In Duitsland e1.500,00

Het voordeel van deze aanschaf is dat ik hem wel in mijn handen heb gehad. Ergens vind ik, hoewel het goedkoper is, het altijd prettig als ik kan zien, horen en voelen wat ik koop.

keessie
11 januari 2009, 09:12
4 maanden oud, zo goed als nieuw, e1.150,00.
Bij Feedback np e1.750,00
In Duitsland e1.500,00

Het voordeel van deze aanschaf is dat ik hem wel in mijn handen heb gehad. Ergens vind ik, hoewel het goedkoper is, het altijd prettig als ik kan zien, horen en voelen wat ik koop.

Ja dat is ook zo heb hem net even op google op gezocht wat een plaatje mooi ding :strat: veel plezier ermee ik hou je op de hoogte van de mijne

koentrend
11 januari 2009, 09:22
Hoe kan ik een plaatje/afbeelding/bijlage toevoegen? Dan zet ik er ff een afbeelding hier op.

keessie
11 januari 2009, 09:23
[QUOTE=koentrend;1919222]Hoe kan ik een plaatje/afbeelding/bijlage toevoegen? Dan zet ik er ff een afbeelding hier op.[/QUOTE
Phoe dat weet ik ook niet ben niet z,n computer genie:seriousf:

zjanke
11 januari 2009, 10:51
Het plaatje ergens hosten (imageshack of photobucket) en dan bij het intypen van het bericht net boven het venstertje het 5de icoontje van rechts aanklikken.

Mad mind
11 januari 2009, 13:49
Ik ben net eens gaan kijken op de site van soundslive.co.uk gaan kijken en een Fender USA is daar al snel €200-300 goedkoper dan bij ons.
Zit hier dan geen addertje onder het gras? Dat is toch te mooi om waar te zijn? Is er een wachttijd van een half jaar, moeilijke betaling, kan je nergens met je gitaar komen voor onderhoud,.....? Of is het gewoon dé manier om goedkoop gitaren te kopen?

zjanke
11 januari 2009, 18:19
Het is momenteel DE manier om goedkoop gitaren te kopen. Tot een paar maanden gelden was de Engelse pond ongeveer 1.45 euro waar, nu ongeveer 1.10 euro (en het is zelfs 1.03 geweest) Een gitaar die 750 pond is (en was) is dus nu voor de eurolanden inderdaad 200-300 euro goedkoper. Als de pond gaat stijgen dan verdwijnt dit verschil ook weer.

Geen addertjes onder het gras, geen verborgen kosten, wachttijd is ook niet extreem. Je kunt hem alleen niet vasthouden en uitproberen als je niet zelf naar de UK gaat, het is dus afwachten wat je krijgt. (maar daar lees ik ook geen klachten over)

Nielsje
11 januari 2009, 18:26
Het is momenteel DE manier om goedkoop gitaren te kopen. Tot een paar maanden gelden was de Engelse pond ongeveer 1.45 euro waar, nu ongeveer 1.10 euro (en het is zelfs 1.03 geweest) Een gitaar die 750 pond is (en was) is dus nu voor de eurolanden inderdaad 200-300 euro goedkoper. Als de pond gaat stijgen dan verdwijnt dit verschil ook weer.

Geen addertjes onder het gras, geen verborgen kosten, wachttijd is ook niet extreem. Je kunt hem alleen niet vasthouden en uitproberen als je niet zelf naar de UK gaat, het is dus afwachten wat je krijgt. (maar daar lees ik ook geen klachten over)

De liefhebbers van koopjes (wij allemaal :D) zouden natuurlijk ook gewoon kunnen overwegen om dingen te kopen die niet van elkaar verschillen in serie-productie, zoals effecten, en in mindere mate: versterkers.

Mad mind
11 januari 2009, 19:54
Het is momenteel DE manier om goedkoop gitaren te kopen. Tot een paar maanden gelden was de Engelse pond ongeveer 1.45 euro waar, nu ongeveer 1.10 euro (en het is zelfs 1.03 geweest) Een gitaar die 750 pond is (en was) is dus nu voor de eurolanden inderdaad 200-300 euro goedkoper. Als de pond gaat stijgen dan verdwijnt dit verschil ook weer.

Geen addertjes onder het gras, geen verborgen kosten, wachttijd is ook niet extreem. Je kunt hem alleen niet vasthouden en uitproberen als je niet zelf naar de UK gaat, het is dus afwachten wat je krijgt. (maar daar lees ik ook geen klachten over)

Je kan ook gewoon hier een gitaarwinkel binnenstappen en de gitaar in kwestie testen. Als ze je bevalt kan je ze bestellen in Engeland. Dat zou/ga ik toch doen.

Nielsje
11 januari 2009, 19:57
Je kan ook gewoon hier een gitaarwinkel binnenstappen en de gitaar in kwestie testen. Als ze je bevalt kan je ze bestellen in Engeland. Dat zou/ga ik toch doen.

Leuk.... beetje genieten van de service van de lokale gitarenboer, en dan in het buitenland bestellen.
Maar goed, blijkbaar heb je m'n laatste post niet helemaal goed gelezen.
De enige gitaar die ik zo out of the blue over zou durven laten vliegen is een PRS.

Mitch
11 januari 2009, 20:04
Jullie doen je best maar met je blinde internet aankopen, des te meer blijft er hier over op de tweedehands markt. Voor de jongeren onder ons: dat is een wereld naast je beeldscherm waarin je een stuk moet reizen om bij een andere persoon te komen die een gitaar te koop heeft staan en die je dan eerst zelf moet en kan beoordelen in plaats van een jubel-review te lezen of een nietszeggend doodgecomprimeerd Youtube filmpje bekijken.

zjanke
11 januari 2009, 20:16
Ik ben benieuwd welk effect dat gaat hebben op de tweedehands markt. Er worden nu goede gitaren uitgezocht bij de lokale gitaarboer voor een beetje meer en die worden over een tijdje ook tweedehands te koop aangeboden, naast de wellicht mindere, maar oorspronkelijk goedkopere exemplaren. Dan wordt het echt proberen om de kaf van het koren te scheiden...

Mad mind
11 januari 2009, 22:16
Is het niet een beetje normaal dat wanneer je een gitaar €200 goedkoper kan aankopen, sommige mensen dat ook doen. Met die extra die je dan hebt kan je al sparen voor je volgende aankoop. Of er een leuk versterkertje bijkopen.