PDA

View Full Version : Filmpjes opnemen



Bloodline
4 januari 2009, 00:46
Hallo heren en dames, hier volgt mijn vraag:

Ik wil graag filmpjes maken waarbij je het geluid dat uit de geluidskaart komt hoort.

Dus ik speel gitaar via mijn pod die in de line in van mijn phase 22 kaart zit en op de achtergrond speel ik een backingtrack af waar ik overheen improviseer.

Hoe doe ik dit ?


Alvast enorm bedankt !

fivelastwords
4 januari 2009, 01:00
ik zou gewoon in je sequenser (wat je dan ook gebruikt om muziek op te nemen) lekker je takes inspelen terwijl je je filmpje opneemt en het daarna eronder editen met een video-editing programma. Klein beetje nabewerken, maximaal resultaat!

Megadeth22
4 januari 2009, 01:29
Backing track in je programma pleuren, net zoveel takes opnemen totdat je vind dat ie goed klinkt, beide tracks als 1 bestand in een video-opneem-programma geval (geen idee wat dat bij Windows is, ik gebruik op Mac Imovie) en dan playbacken

Bloodline
4 januari 2009, 15:39
Backing track in je programma pleuren, net zoveel takes opnemen totdat je vind dat ie goed klinkt, beide tracks als 1 bestand in een video-opneem-programma geval (geen idee wat dat bij Windows is, ik gebruik op Mac Imovie) en dan playbacken

Playbacken wil ik juist voorkomen ;)

Ik zie van die clips van guthrie govan bijvoorbeeld en ik vraag me af hoe ze filmen en de directe audio krijgen.

Bailey
4 januari 2009, 15:50
Je Webcam of videocamera starten, daarna ga je opnemen in je opname programma. nadat je dat hebt opgenomen maak je vanj je opname een file, en die gooi je bijvoorbeeld in Sony Vegas op het audio kanaal, dan gooi je je filmbestandje in het videokanaal, en ga je ze op elkaar afstellen zodat beeld en geluid gelijk lopen.

Voorbeeldje

http://www.youtube.com/watch?v=CD2Gk9w6R84&feature=channel_page

harrie-beton
6 januari 2009, 16:26
Dit is hier ook door mij gedaan:
http://www.besidesdata.nl/papeseck/djembe.mpg
Opname komt van een digtale recorder. De video is van een gewoon JVC consumenten cameraatje. In Pinnacle Studio 9.4 de losse audio en losse video samengevoegd. Studio 9.4 is al redelijk oud programma maar werkt beter dan versie 10! De geluidsopname is onder de video gesleept en na een paar keer verplaatsen was het correct. Ik "mute" dan het geluidsspoor van de video. Dat klonk redelijk maar zat geen enkele bas in.