PDA

View Full Version : Westone (de nieuwere modellen)



Daniel91
3 januari 2009, 23:56
Iemand ervaring met het merk Westone? Met name de XL10
http://www.westone-guitars.info/e-gitarren/lp-gitarren/wtxl10ag.html

Ik zag een enkel eerder topic waarbij gesteld werd dat Westone gelijk staat aan bagger, maar latere (ervarings-)reacties zeiden het tegenovergestelde.

Iemand biedt me een ruil aan, een splinternieuwe Westone XL10 met andere elementen, voor mijn Hendricson Explorer (huismerk Dirk Witte..).

Orgasmocaster
4 januari 2009, 03:08
De Japanse Westones en sommige Koreaanse Westones waren erg goed. in de jaren 90 is er nog een made in england versie geweest (door sid poole) die ook goed moeten zijn.

De moderne westones hebben niets te maken met SLM (St Louis Music) die de orginele eigenaar was van het merk. Ik doe een gokje en denk dat deze westones dezelfde gitaren zijn als stagg en richwood etc die worden geimporteerd door een duits bedrijf die de merknaam Westone op de kop heeft getikt.

episua
4 januari 2009, 08:54
Bovenstaand klopt idd wel. Het is een groot duits bedrijf die de merknaam heeft gekocht. De nieuwe Westones zijn best goede gitaren voor het geld. Bijvoorbeeld 225 euro voor een les paul model met gelijmde hals en wilkinson pickups is niet duur. Materiaal van de body is massief lindehout ipv mahonie zoals het eigenlijk hoort op dit type gitaar.

wietse
4 januari 2009, 09:35
Ik doe een gokje en denk dat deze westones dezelfde gitaren zijn als stagg en richwood

dan is al niet mogelijk, richwood is toch een tandje beter dan stagg, kunnen dus nooit dezelfde zijn.
trouwens stagg is van belgische importeur als ik me niet vergis.
en richwood van een nederlandse.

guitartub
4 januari 2009, 09:45
Mijn simpele mening: Denk niet dat je erop vooruit gaat.
(De Westone zal waarschijnlijk niet echt veel beter zijn dan de gitaar die je nu hebt.)

jutter
4 januari 2009, 09:49
Ik heb zelf laatst de nieuwe Westone XL-10 LesPaul gekocht. Made in China, maar zeker geen crap. De Wilkinson pickups klinken redelijk en die ga ik ook vervangen. Voor de rest allles even bij langslopen; niet alles zit even goed vast. Voor de rest een heerlijke gitaar, vooral de hals is heerlijk dik.

Daniel91
4 januari 2009, 11:26
Ik heb zelf laatst de nieuwe Westone XL-10 LesPaul gekocht. Made in China, maar zeker geen crap. De Wilkinson pickups klinken redelijk en die ga ik ook vervangen. Voor de rest allles even bij langslopen; niet alles zit even goed vast. Voor de rest een heerlijke gitaar, vooral de hals is heerlijk dik.

De elementen wilde ik sowieso gaan vervangen voor zwarte open exemplaren a la slash, dus het gaat me meer om bouwkwaliteit en afwerking. Verder is het dus een kwestie van een goed exemplaar in handen krijgen?

En tussen Stagg en Richwood zit volgens mij nog een heel groot verschil...

jutter
4 januari 2009, 11:58
De elementen wilde ik sowieso gaan vervangen voor zwarte open exemplaren a la slash, dus het gaat me meer om bouwkwaliteit en afwerking. Verder is het dus een kwestie van een goed exemplaar in handen krijgen?

En tussen Stagg en Richwood zit volgens mij nog een heel groot verschil...

In de 80'er jaren maakte Westone best goede gitaren. Bij de plaatselijke gitaarboer staat er nog zo'n oude. Daar zit ik al 25 jaar op te asen maar die verkopen ze niet omdat het een testexemplaar is en dus niet voor de verkoop. Toen ik in de gaten kreeg dat Westone weer gitaren maakt ben ik er meteen een aantal gaan testen. Onderling zit er wel verschil tussen maar dat is minimaal. Je krijgt veel gitaar voor je geld; wat ik ga vervangen zijn de tuners en de pickups. Ik zat zelf te denken aan Bill Lawrence L-500. De potmeters zijn wel wat slordig geplaatst; niet mooi haaks op de body maar daar kun je zelf ook wat aan doen. Ik heb de zwarte omdat ik die wel héél erg mooi vind. Misschien heb je wat aan deze info en anders vraag je maar hoor!

Daniel91
4 januari 2009, 12:13
In de 80'er jaren maakte Westone best goede gitaren. Bij de plaatselijke gitaarboer staat er nog zo'n oude. Daar zit ik al 25 jaar op te asen maar die verkopen ze niet omdat het een testexemplaar is en dus niet voor de verkoop. Toen ik in de gaten kreeg dat Westone weer gitaren maakt ben ik er meteen een aantal gaan testen. Onderling zit er wel verschil tussen maar dat is minimaal. Je krijgt veel gitaar voor je geld; wat ik ga vervangen zijn de tuners en de pickups. Ik zat zelf te denken aan Bill Lawrence L-500. De potmeters zijn wel wat slordig geplaatst; niet mooi haaks op de body maar daar kun je zelf ook wat aan doen. Ik heb de zwarte omdat ik die wel héél erg mooi vind. Misschien heb je wat aan deze info en anders vraag je maar hoor!
Tuurlijk heb ik hier wat aan, bedankt! Het ging me er meer om of die Stagg-vergelijking juist is, volgens mij namelijk niet, en of ik er een goede ruil aan doe

Die kerel gaat hem volgende week ook testen in de winkel :) Leeuwarden is helaas iets te ver voor mij

jutter
4 januari 2009, 12:18
Tuurlijk heb ik hier wat aan, bedankt! Het ging me er meer om of die Stagg-vergelijking juist is, volgens mij namelijk niet, en of ik er een goede ruil aan doe

Die kerel gaat hem volgende week ook testen in de winkel :) Leeuwarden is helaas iets te ver voor mij


Is niet te vergelijken met een Stagg! Die van mij heb ik ook gekocht in L'warden. Als het een goed exemplaar is, zou ik zeggen dat een ruil voor jou zeer zeker interessant is! Let ook even op de hals; issie mooi recht en hoe zijn de frets?

Orgasmocaster
4 januari 2009, 17:51
dan is al niet mogelijk, richwood is toch een tandje beter dan stagg, kunnen dus nooit dezelfde zijn.
trouwens stagg is van belgische importeur als ik me niet vergis.
en richwood van een nederlandse.

het was maar een voorbeeld.. ik heb nog nooit een stagg of richwood vastgehouden, en heb geen idee hoe goedkope chinese crap in NL heet.

Squier4ever
4 januari 2009, 17:57
Heibel heeft er eentje volgens mij, misschien hem eens een berichtje doen. ik zou het persoonlijk niet doen volgens mij.

Heibel
5 januari 2009, 12:10
@ Daniel91, je hebt PM. Na een jaar gebruik vind ik Westone prima waar voor je geld, degelijk en behoorlijk netjes afgewerkt. Zeker als je de elementen gaat vervangen.

blindfaith85
5 januari 2009, 20:01
Hoi,

ik heb laatst een ES-model gespeeld en vond hem super, als ik nog keer ES-type wil neem ik die

Daniel91
5 januari 2009, 21:02
Bedankt :)
Keuze wordt nog wel lastig aangezien een goede (mijn huidige) Explorer in deze (prijs)klasse ook redelijk uniek is...