PDA

View Full Version : Ltd of epiphone necks?



gibsonfreak7
3 januari 2009, 19:31
hallow :)
ik heb een klein vraagje.
Aangezien ik nu echt metal gericht ben zou ik het liefste een les paul of explorer kopen.
Ltd trekt mijn aandacht ENORM maar ik zou echt moeten weten of het neckprofiel veel verschild van een Ltd tegenover een epiphone.(ik hou namelijk van chunky necks :D )
Ik speel namelijk niet graag met ibanez tandenstokertjes:satisfie:
Normaal gezien zou ik een Ltd gaan uittesten maar mijn lokale muziekboer verkoopt er geen :( (+ voor welke series moet ik oppassen? dat ze qua kwaliteit stagg niveau zijn ofzo)
Dus doe ik een beroep op de forumleden :D
Ik hoop dat jullie me wat wijzer maken :)
groetjes en bedankt alvast !!

Squier4ever
3 januari 2009, 19:31
hallow :)
ik heb een klein vraagje.
Aangezien ik nu echt metal gericht ben zou ik het liefste een les paul of explorer kopen.
Ltd trekt mijn aandacht ENORM maar ik zou echt moeten weten of het neckprofiel veel verschild van een Ltd tegenover een epiphone.
Ik speel namelijk niet graag met ibanez tandenstokertjes:satisfie:
Normaal gezien zou ik een Ltd gaan uittesten maar mijn lokale muziekboer verkoopt er geen :( (+ voor welke series moet ik oppassen? dat ze qua kwaliteit stagg niveau zijn ofzo)
Dus doe ik een beroep op de forumleden :D
Ik hoop dat jullie me wat wijzer maken :)
groetjes en bedankt alvast !!

www.zoekfunctie.nl

Sinner1980
3 januari 2009, 19:35
Ik kan je hier niet mee helpen maar ga eens op zoek naar een dealer die wel LTD verkoopt en test het even zelf, dan weet je het zeker dude...succes:rockon:

MattellicA
3 januari 2009, 19:37
Stagg niveau is moeilijk te bereiken hoor :D

ga idd gewoon ergens een LTD testen... :satisfie:

robert-gitarist
3 januari 2009, 19:38
Ik heb een gemodificeerde LTD Viper 50 (SG model) en een aantal Epiphones ;) De halzen zijn wel erg verschillend. De hals van mijn LTD is niet plat maar bol (C profiel) en niet erg breed. De hals van mijn Epiphone's zijn breeder. Dikte komt redelijk met mekaar overheen na mijn idee.

gibsonfreak7
3 januari 2009, 19:44
www.zoekfunctie.nl

oke aan dit heb ik nu echt niks
ik heb al gezocht :sneaky:

Squier4ever
3 januari 2009, 19:46
misschien beter zoeken dan, er zijn echt honderden topics over epiphone en LTD

gibsonfreak7
3 januari 2009, 19:51
misschien beter zoeken dan, er zijn echt honderden topics over epiphone en LTD

wat is dat toch met dat vitten
omdat ik en jij en crude saphire eens in de clinch gelegen hebben blijf jij maar vitten
echt niets beters te doen?
no offence

Misery Signals
3 januari 2009, 19:55
misschien beter zoeken dan, er zijn echt honderden topics over epiphone en LTD
Kerel, als je echt niets beters weet als www.zoekfunctie.nl, reageer dan gewoon niet, da's nu al de tweede keer op twee topics dat ik je dat zie zetten, daarnet ook bij een versterkertopic. Ik heb hier al stommere topics geholpen zien worden als eentje over een neckprofiel. Dan kan je dat ook even goed zetten telkens men over een Peavey Valveking begint, want zo'n topics zijn er pas veel teveel... Je hebt trouwens daarnet nog in een topic over een Epiphone gepost haha blabla... EDIT ze waren me al voor...

@ TS: Een LTD heeft een iets smallere en snellere neck als een Epiphone, dat zijn pas boomstammen en voor metal vind ik ze persoonlijk iets te oncomfortabel. De LTD's neck is wel dikker als een Ibanez Wizard neckje dat plat is dus maak je geen zorgen.
Begin bij een LTD vanaf de 400 reeks te kijken, hebben o.a. betere elementen en tuners, de 500 en de 1000 Deluxe reeks komen ook in aanmerking...

MS

gibsonfreak7
3 januari 2009, 20:02
Kerel, als je echt niets beters weet als www.zoekfunctie.nl, reageer dan gewoon niet, da's nu al de tweede keer op twee topics dat ik je dat zie zetten, daarnet ook bij een versterkertopic. Ik heb hier al stommere topics geholpen zien worden als eentje over een neckprofiel. Dan kan je dat ook even goed zetten telkens men over een Peavey Valveking begint, want zo'n topics zijn er pas veel teveel... Je hebt trouwens daarnet nog in een topic over een Epiphone gepost haha blabla... EDIT ze waren me al voor...

@ TS: Een LTD heeft een iets dunnere en snellere neck als een Epiphone, dat zijn pas boomstammen en voor metal vind ik ze persoonlijk iets te oncomfortabel. De LTD's neck is wel dikker als een Ibanez Wizard neckje dus maak je geen zorgen.
Begin bij een LTD vanaf de 400 reeks te kijken, hebben o.a. betere elementen en tuners, de 500 en de 1000 Deluxe reeks komen ook in aanmerking...

MS

dude écht bedankt :) hetzelfde voor robert :D
zie squier4ever aan dit heb ik tenminste iets

casper innosence
4 januari 2009, 00:25
de 1000 serie LTD's is echt goed, ik heb een ec 1000 en een viper standaard, ontlopen elkaar heeeel weinig, de esp wint met de hakken over de sloot..

maar kwa nek feel, verschillen ze nog, de ec is n tikkie diker dan de viper, beiden stukken platter dan gibson/epi necken..