PDA

View Full Version : Epiphone black beauty VS Ibanez SAS36FM



mitzdaking
3 januari 2009, 19:21
Ik speel nu een tijdje op mijn trouwe washburn western maar het is tijd om een electrische gitaar te kopen...

de grote vraag is nu,WELK MODEL?! :???:

ik heb 2 vrienden die gitaar spelen,de ene zegt dat epiphone goed is en de andere zegt dat ik voor ibanez moet gaan

dus leg ik het aan de forumgebruikers voor,hopen dat jullie me wat meer kunnen helpen dan zogezegd in een crossfire te zitten :seriousf:

de prijs is ongeveer even hoog,dus daar zal het niet aan liggen.

mijn muzieksmaak/stijl ligt bij blues as in jimmi en stevie rock as in led slash en ZZ en soms HEEEEEEEEL soms een pietsje metal

duuus,wat is wijsheid :S

hoop dat jullie me een handje kunnen helpen :zz:

greetz

Mitchell

Squier4ever
3 januari 2009, 19:23
het zijn beide geen slechte gitaren, ik heb persoonlijk alleen de voorkeur voor de LP. wat jij zou moeten doen is gaan testen, beide gitaren en beoordelen op bespeelbaarheid en klank.

Guitar GoD
3 januari 2009, 19:24
voor blues zou ik een eerder een epiphone nemen. les paul bij voorkeur. die heeft wel een lekkere blues in zich. :lp: :chicken:

Squier4ever
3 januari 2009, 19:28
voor blues zou ik een eerder een epiphone nemen. les paul bij voorkeur. die heeft wel een lekkere blues in zich. :lp: :chicken:

kan vast op die ibanez ook, je moet er alleen van houden. (ik dus niet) nogmaals ga testen, testen en testen. er zijn meer gitaren binnen dat budget.

Sinner1980
3 januari 2009, 19:32
Jezus! Same old question zal ik maar zeggen... Weet je, kijk eens waar je voorbeelden op spelen, ga dan eens kijken of daar een budgetversie van is (of spaar even door voor het echte werk). Ga deze vervolgens testen en wie weet, misschien klikt het...:satisfie:

sjaak1990
3 januari 2009, 19:48
Ibanez is wat meer voor moderner spul. Het is een kwestie van smaak. Ibanez vind ik fijner spelen.

3ss
3 januari 2009, 19:54
Er zijn nog wel andere merken hoor. Ik zou voor een Epi Dot gaan :dance:

mitzdaking
3 januari 2009, 19:59
Er zijn nog wel andere merken hoor. Ik zou voor een Epi Dot gaan :dance:

no tnx,geen hollow body gitaren voor mij,althans nog niet:P

ik wil een lekkah klinkend gitaartje hebben waar ik veel mee kan :gitarist:

Bram+
4 januari 2009, 06:59
De Epiphone is een BB3 (met drie humbuckers)?

Wat hebben we dan:

Allebei een mahonie body met al dan niet een esdoorn top (volgens mij heeft de Epiphone er geen)
Allebei een gelijmde hals (esdoorn voor de Ibanez, mahonie voor de Epi)
Pickupconfiguratie:HHH voor de Epi: volgens sommigen niet de meest bruikbare configuratie alhoewel die middelste er natuurlijk 'tussenuit' te halen is; HSS met coiltap voor de Ibanez.
Standaard tremolo (Ibanez) tegenover vaste brug (Epiphone)
Twee redelijk verschillende halzen en bodyvormen met dito verschil in ergonomie.
De SAS36FM kwam tot op heden uit Korea i.v.m. de set-in halsverbinding en kent een redelijk tot goede quality control gezien de prijs. Epiphone is Epiphone. Ik heb er zelf weinig ervaring mee, op het forum is er wel het een en ander over geschreven.

Voor de stijlen die je noemt zijn beide gitaren geschikt. Wat betreft de pickups zal de Ibanez waarschijnlijk iets meer verschillende geluiden kunnen voortbrengen. Wat Squier4Ever al zei is dat beide gitaren redelijk anders in de hand liggen, dat is iets dat je zelf moet ervaren.

kenx
4 januari 2009, 07:18
Hoy,

Gezien jouw stijl zou ik voor een les paul gaan, het is maar wat jij van het geluid vind... Ook als je gaat testen, probeer ook eens wat andere gitaren van al/dan niet andere merken. Op een Jackson zal blues ook gaan, maar of het zal klinken...:dance:??? Dat is natuurlijk de vraag. Dus zo veel mogelijk gitaren testen en degene nemen (indien mogelijk) die jij het beste vind klinken en helemaal top vind...

Ps: Goeiemorgend:satisfie:

mitzdaking
4 januari 2009, 09:11
tnx voor alle feedback guys :satisfie:

Braindead
9 oktober 2009, 19:33
Edit: Ooops een hele vette Bump :D Ik zat ff oude topics door te spitten... Maar uh wat is het geworden?


Dus deze:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/9/4/6/474946.jpg

of deze:
http://www.soft.com.sg/albums/album47/Ibanez_SAS36fm.jpg

Zien er beide niet verkeerd uit. De vraag is wat wil je? Een snelle hals en jengelen met een tremolo of wil je een gitaar met een dik Les Paul geluid.
Als je al voor die LP zou gaan zou ik eerst even checken of je die 3de pickup niet irri vindt. Ik vind dat namelijk onwijs kut zo'n pickup net waar je met je plectrum zit.
Ik zeg het niet vaak maar misschien kun je ook 2dehands overwegen. Dan kun je wellicht iets met een floydje nemen....alhoewel je dan ook weer moet uitkijken dat je geen slechte floyd hebt die snel ontstemd.