PDA

View Full Version : Hulp bij kiezen nieuwe versterker



Laurens123
3 januari 2009, 18:25
jo;

Ik heb eerder al een bericht geplaats over randall/marshall, maar met de dingen die ik allemaal al gehoort heb ben ik van zin om een algemene kijk te nemen.

Ik zou dus binnekort een nieuwe versterker willen aanschaffen, een half-stack (met lampen). Mijn merkvoorkeuren gaan naar Marshall, Hughes and kettner en ENGL.

Genre van speelstijl: www.myspace.com/noyalty, zoals deze groep

Budget: voor de head minder dan 1000 euro
cabinet 500-1000

Staat: nieuw

De versterker moet ook een goeie clean hebben.

Of hebben jullie soms andere merken in gedachten, je mag het mij altijd laten weten!

grtz

Squier4ever
3 januari 2009, 18:35
kun je toch ook fijn in je ouwe topic doen.

Laurens123
3 januari 2009, 18:46
kun je toch ook fijn in je ouwe topic doen.

sorry ik ken niks van et forum

GibsUn
3 januari 2009, 21:25
kan je het budget voor de head niet opdrijven tot +- €1500 & de cabinet beperken tot €500 ?

Dan zou ik voor een ENGL Powerball gaan ((+-€1400))
Dan kan je nog een mooie 2x12 kopen..

:hippie:

Jeroen76
3 januari 2009, 21:37
Als je perse ook een goede clean wilt hebben zou ik Fender niet vergeten, hoewel de voicing je wel aan moet staan.
Welke ervaring heb je met welke merken?

Groetjes,
Jeroen

Laurens123
3 januari 2009, 23:26
Als je perse ook een goede clean wilt hebben zou ik Fender niet vergeten, hoewel de voicing je wel aan moet staan.
Welke ervaring heb je met welke merken?

Groetjes,
Jeroen

Mijn eerste versterker was een bc rich 12 watt maar da was natuurlijk ni zo goe die was bij het beginnerspakket.
en nu heb ik momenteel een roland cube 60.
grtz

Laurens123
3 januari 2009, 23:29
kan je het budget voor de head niet opdrijven tot +- €1500 & de cabinet beperken tot €500 ?

Dan zou ik voor een ENGL Powerball gaan ((+-€1400))
Dan kan je nog een mooie 2x12 kopen..

:hippie:

Ja inderdaad die powerball heeft nog iets! bedankt voor de tip

Laurens123
3 januari 2009, 23:31
kan je het budget voor de head niet opdrijven tot +- €1500 & de cabinet beperken tot €500 ?

Dan zou ik voor een ENGL Powerball gaan ((+-€1400))
Dan kan je nog een mooie 2x12 kopen..

:hippie:

POWERBALL >> 100 Watt vermogen (4x 6L6GC) met Mega-Low-End in een uiterst flexibel vierkanaals concept

wat is mega low end?
grtz

sjaak1990
3 januari 2009, 23:40
Waarom heb je voorkeur voor die merken?

Ik heb niks voor of tegen merken zonder ervaring ermee.

Verder zou engl die sound opzich wel kunnen geven. Ik was zelf alleen DIEP en echt DIEP teleurgesteld toen ik de powerball teste. Clean vond ik vreselijk, crunch was zelfde gevoiced als lead. Alles klonk hetzelfde, zat wel één lekker sound in maar daar hield het mee op.

Laurens123
3 januari 2009, 23:41
Waarom heb je voorkeur voor die merken?

Ik heb niks voor of tegen merken zonder ervaring ermee.

Verder zou engl die sound opzich wel kunnen geven. Ik was zelf alleen DIEP en echt DIEP teleurgesteld toen ik de powerball teste. Clean vond ik vreselijk, crunch was zelfde gevoiced als lead. Alles klonk hetzelfde, zat wel één lekker sound in maar daar hield het mee op.

Clean. It is commonplace for high gain amps to suffer in the cleans department, however this certainly isn't the case with the Powerball. This channel allows you to go from crystalline cleans to a low/med crunch without losing clarity. The bright and bottom buttons allow you to add a little bit extra resulting in either a sharp or warmer sound respectively. The clean channel is really important to me and Engl have done really well in this department.

dit vond ik op ultimate guitar over de clean

Mr.Bluesbreaker
4 januari 2009, 01:48
kun je toch ook fijn in je ouwe topic doen. en daarbij zijn die rode letters irritant en voor moderators.

Vent, kunnen ze jou niet gewoon een ban geven. Ik struin een paar topics af en 90% van de onzin die je uitkraamt is alleen maar commentaar op vragen die worden gesteld. Wat een Digitech voor fnark is, is ''zoekfunctie" voor jou, hou es op joh.

Tip voor de TS: blijf van alle zogenaamde 'hybride' versterkers af. Als je toch alles nieuw wilt kopen, test dan ook eens dezelfde amp op 2 hele verschillende cabinetten.

Laurens123
4 januari 2009, 01:56
Vent, kunnen ze jou niet gewoon een ban geven. Ik struin een paar topics af en 90% van de onzin die je uitkraamt is alleen maar commentaar op vragen die worden gesteld. Wat een Digitech voor fnark is, is ''zoekfunctie" voor jou, hou es op joh.

Tip voor de TS: blijf van alle zogenaamde 'hybride' versterkers af. Als je toch alles nieuw wilt kopen, test dan ook eens dezelfde amp op 2 hele verschillende cabinetten.

Ik denk dat ik ga sparen voor de H&K trilogy ...

caliban
4 januari 2009, 12:45
Test eerst een aantal amps uit voor je beslissingen neemt, anders ben je erna misschien heel erg teleurgesteld.

marter544
4 januari 2009, 13:40
Ik denk dat een Powerball wel een hele goede is, of als het wat goedkoper moet, een Fireball.

Toosh
5 januari 2009, 13:05
Vind die fireball en powerball nu niet bepaald een mooie warme clean hebben, vind het maar steriel, klinisch.
Ik zoek ook een soort versterker als jou. ben momenteel aan het sparen voor een rivera knucklehead, is wat duurder. Maar doet alles wat ik wil goed: clean, crunch en lead. Check de filmpjes maar op Youtube en op de site van Rivera.

pannekoek
5 januari 2009, 13:36
probeer eens de combinatie:

marshall dsl50
orange ppc412 cabinet


erg vette combinatie! zeker als je op een gitaar speelt met humbuckers.

Marc Oblivian
5 januari 2009, 15:46
Probeer eens de combinatie:

- minder op internet rondstruinen
- meer 'in het echt' versterkers testen


Ik garandeer je: op een gegeven moment weet je wat je het mooiste vindt klinken:-)

jazz studio
5 januari 2009, 19:30
Probeer eens de combinatie:

- minder op internet rondstruinen
- meer 'in het echt' versterkers testen


Ik garandeer je: op een gegeven moment weet je wat je het mooiste vindt klinken:-)

ja!! zeker doen !! zodner testen en horen kom je nergens ... en zeker neit het eerste het beste kopen ;)
greetzz...!

JohnLord
5 januari 2009, 21:07
Ik denk dat ik ga sparen voor de H&K trilogy ...

Het mooie van sparen is ook nog eens dat je nog geen beslissing hoeft te nemen en lekker kunt gaan testen...

sjaak1990
5 januari 2009, 22:01
Clean. It is commonplace for high gain amps to suffer in the cleans department, however this certainly isn't the case with the Powerball. This channel allows you to go from crystalline cleans to a low/med crunch without losing clarity. The bright and bottom buttons allow you to add a little bit extra resulting in either a sharp or warmer sound respectively. The clean channel is really important to me and Engl have done really well in this department.

dit vond ik op ultimate guitar over de clean

Ik kijk altijd liever naar daden dan naar woorden. Er wordt zo vaak gezegd dat iets goed is, dit is ook erg persoonlijk en ook vaak onzin. Ik vind een engl geen slechte geloof me niet verkeerd, ik heb er nog één gehoord die me beviel of waar ik ook maar een beetje gas van kreeg. Het clean vind ik lelijk bij de powerball, en de crunch hetzelfde als lead.

Ik zou zeggen probeer wat. Een 2e hands triamp is veel leuker dan een trilogy. H&K is 2e hands altijd goedkoop, lijkt alsof ze niet aan de straatstenen kwijt te raken zijn, erg apart want het zijn gewoon goede amps!

Gewoon tops testen en ook cabinets, waarbij vooral op letten welke speaker je bevalt, dan kijken welke cab met die speakers je het beste vind.