PDA

View Full Version : tone-knop 60th ann. strat.



Buzz
3 januari 2009, 16:06
Sinds enige tijd bezit ik een 60th anniversary strat. Fijne gitaar.

Ik merk aan de onderste tone-knop dat de "voluit-stand" een klikje geeft. Niet hoorbaar dus, maar alsof je een bepaalde schakeling instelt.

Kennen jullie dat klikje en zo ja, wat wordt dan in- of uitgeschakeld?

Snaar'n Bennie
3 januari 2009, 16:36
Volgens mij is dat de 'no-load' potmeter.

''The No Load tone pot when on 10,removes the load of the pot and the cap.. Once you put your tone control on or around the "9" position, you now return to a normal working tone control... This is a cool mod because you not only gain more high end, but you also get a bit more rawness of tone and slightly more perceived output... The guitar circuit absolutely has no negative drawbacks to having this tone pot in place... On a Strat you can use these pots in both positions...''

Is de opvolger van het TBX-circuit.

Eko
3 januari 2009, 19:56
Oftewel het systeem werkt zo dat ,als de toonpot helemaal open gezet wordt, het toonpotje helemaal wordt gebyspassed. Er is dan geen verlies van signaal.
Dit systeem is zo nieuw dat het al zat op de Esquire in de jaren vijftig. Bij die werkte het enorm goed.

Guitar GoD
3 januari 2009, 20:29
ik heb zelf de 60 diamond annyversy telecaster ook een gaaf ding. maar dat klikje heb ik niet. :noob:

Gjalt
4 januari 2009, 01:28
goh, en ik maar altijd denken dat het gewoon een stugge potmeter was...

hij klinkt wel zeer lekker daarom, heerlijk rauw ook. 'k was op mijn squier namelijk nooit zo'n fan van het brugelement, op mijn fender strat wel.

Buzz
4 januari 2009, 14:35
OK! Wow!

eens geprobeerd en yes! het werkt!

Bedankt mensen!