PDA

View Full Version : Marshall of randall



Laurens123
3 januari 2009, 13:31
jo,

ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen, maar ik twijfel nog tussen een randall rh200(met lampen) of een marshall mg100hdfx(zonder lampen).

wie kan mij helpen?
:???:

Nielsje
3 januari 2009, 13:35
jo,

ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen, maar ik twijfel nog tussen een randall rh200(met lampen) of een marshall mg100hdfx(zonder lampen).

wie kan mij helpen?
:???:

Hallo Laurens,

welkom op dit forum.
We kunnen je beter helpen als je de volgende informatie geeft:

* budget
* versterker
* muziekstijl
* nieuw of 2e hands
* etc

In ieder geval moet je niet de Marshall MG serie hebben, die is echt bagger.

JohnLord
3 januari 2009, 13:37
Lees ook even het topic van Vipskate over die Marshall. En ja, Niels heeft gelijk!

Laurens123
3 januari 2009, 13:39
Hallo Laurens,

welkom op dit forum.
We kunnen je beter helpen als je de volgende informatie geeft:

* budget
* versterker
* muziekstijl
* nieuw of 2e hands
* etc

In ieder geval moet je niet de Marshall MG serie hebben, die is echt bagger.

De prijs is alle2 rond de 600euro en mijn budget is onder de 1000, muziekstijl: alles in de vorm van punk en rock (of soms hardcore punk)
Liefste een nieuwe.
Maar is de randall ook goe voor clean?
grtz

JvD.
3 januari 2009, 13:52
ENGL Thunder!

toneblo
3 januari 2009, 13:55
marshall vintage modern!

Laurens123
3 januari 2009, 14:11
ENGL Thunder!

wat is er zo goe aan?

Squier4ever
3 januari 2009, 14:17
er is niks goe, hooguit goed.

Jeroen76
3 januari 2009, 14:39
Don't shoot me, maar de Randall staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. De MG-series worden serieus gekraakt op meerdere fora en als ik je stijlen zo bekijk zou ik eens serieus een aantal Engl's en aanverwanten gaan testen. Daar wordt namelijk nogal positief over geschreven door een aantal ervaringsdeskundigen.

Dussss.... Eerst maar eens serieus gaan testen en dan ben ik benieuwd of je spectrum breder wordt.
Groetjes,
Jeroen


Oh en voor jou stijl raad ik niet de FM-series van 7ender aan. De drive is dan far to low.

Laurens123
3 januari 2009, 15:22
Don't shoot me, maar de Randall staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. De MG-series worden serieus gekraakt op meerdere fora en als ik je stijlen zo bekijk zou ik eens serieus een aantal Engl's en aanverwanten gaan testen. Daar wordt namelijk nogal positief over geschreven door een aantal ervaringsdeskundigen.

Dussss.... Eerst maar eens serieus gaan testen en dan ben ik benieuwd of je spectrum breder wordt.
Groetjes,
Jeroen


Oh en voor jou stijl raad ik niet de FM-series van 7ender aan. De drive is dan far to low.


hey jeroen!
Ik denk dat ik niet meer voor de randall ga, want er zit maar 1 lamp in...
Maar Engl bevalt mij wel eigelijk, wat dacht je van de engl thunder? of mss hughes and kettner?
Grtz

marter544
3 januari 2009, 15:32
Don't shoot me, maar de Randall staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. De MG-series worden serieus gekraakt op meerdere fora en als ik je stijlen zo bekijk zou ik eens serieus een aantal Engl's en aanverwanten gaan testen. Daar wordt namelijk nogal positief over geschreven door een aantal ervaringsdeskundigen.

Dussss.... Eerst maar eens serieus gaan testen en dan ben ik benieuwd of je spectrum breder wordt.
Groetjes,
Jeroen


Oh en voor jou stijl raad ik niet de FM-series van 7ender aan. De drive is dan far to low.

Dat Randalls niet betrouwbaar zijn kan ik beamen... gammele pokkedingen, maar wel een vette sound voor het geld. Engl thunder is een fijn ding! Kijk ook ff naar de screamer, heb je net wat meer opties. Heb de thunder laatst getest, erg fijn voor alles dat met rock te maken heeft, alhoewel ik zelf voor de Fireball ben gegaan, maar die raad ik niet aan voor punk ed., misschien wel voor hardcore.

Laurens123
3 januari 2009, 15:35
Dat Randalls niet betrouwbaar zijn kan ik beamen... gammele pokkedingen, maar wel een vette sound voor het geld. Engl thunder is een fijn ding! Kijk ook ff naar de screamer, heb je net wat meer opties. Heb de thunder laatst getest, erg fijn voor alles dat met rock te maken heeft, alhoewel ik zelf voor de Fireball ben gegaan, maar die raad ik niet aan voor punk ed., misschien wel voor hardcore.

Onder welke hardcore versta je het dan? (stuur anders is een vb via youtube)

Gjalt
3 januari 2009, 15:49
een tweedehands marshall JCM800 combo ?, die vind je voor ongeveer 600 euro tweedehands.

En anders inderdaad een engl (al vind ik die meestal wat meer richting de metal klinken)

JvD.
3 januari 2009, 15:54
wat is er zo goe aan?
Het is natuurlijk altijd persoolijk. Maar ik vind het een oer degelijke amp. heel stevig en compakt. ik heb de combo versie.
een distortion waar je u tegen zegt en een clean die zelfs sprankelend klinkt op een humbucker gitaar.
ik had meteen een goede sound zonder veel aan de al wijnig knoppenn te draaien die het ding heeft.

Laurens123
3 januari 2009, 15:55
Het is natuurlijk altijd persoolijk. Maar ik vind het een oer degelijke amp. heel stevig en compakt. ik heb de combo versie.
een distortion waar je u tegen zegt en een clean die zelfs sprankelend klinkt op een humbucker gitaar.
ik had meteen een goede sound zonder veel aan de al wijnig knoppenn te draaien die het ding heeft.

en welk cabinet?

JvD.
3 januari 2009, 16:04
en welk cabinet?
ik snap dat mensen voor hun metal super lekker druk in het laag willen en dan heeft een 4x12 zin. maar ik zie bands in de HMH met een combo en ik hou van "handzaam" dus ik zou noot een cabinet nemen. combo for the win. misschien ooid een 1x12 voor meer sprijding maar dat is nu al niet nodig.

heavy-metal-thunder
3 januari 2009, 23:40
hey jeroen!
Ik denk dat ik niet meer voor de randall ga, want er zit maar 1 lamp in...
Maar Engl bevalt mij wel eigelijk, wat dacht je van de engl thunder? of mss hughes and kettner?
Grtz


H&K triamp gaat van clean tot mean. 2de hands vind je ze beneden de 1000

Laurens123
4 januari 2009, 00:32
H&K triamp gaat van clean tot mean. 2de hands vind je ze beneden de 1000

Ik vind de h&k trilogy nog goed

ben vanhoof
5 januari 2009, 19:04
Londen city bulldog ook niet vergeten! Verdomd goeie versterker voor het geld, je komt zeker geen volume tekort als je in een band speelt.