PDA

View Full Version : ESP LTD Alexi600 Alexi Laiho Sig.



SloeGin
3 januari 2009, 00:07
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb niets uitgebreid over deze gitaar gevonden ...

Graag had ik jullie ervaringen met deze gitaar gehoord.

http://www.zzounds.com/item--ESPALEXI600

Is deze gitaar de moeite waard of zijn er betere en goedkopere alternatieven bv. een jackson (met neck pickup)?

Alvast bedankt!

bagheera
3 januari 2009, 00:21
ik heb die gitaar hier wel al zien passeren er is dus goede hoop dat je geluk zult hebben en iemand zult vinden met een goede uitleg

Sami
3 januari 2009, 00:40
Ik heb het apparaat zelf niet bespeeld, maar wel een review gelezen in een amerikaans of engels gitaarblad. Het zou een verschrikkelijk goede gitaar zijn, maar wel een one-trick pony.

De hardware en afwerking moesten zeer goed zijn. Het one-trick pony verhaal zou komen door het feit dat er, maar een pickup in zit en geen tonepot. Alleen een volumeknop. Het moest echter voor hetgeen hij bedoeld is, shredden en dikke metalriffs, zeer goed zijn.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Arvoitus
3 januari 2009, 00:45
Het is een uitstekende gitaar. Precies wat Sami beschrijft.

Maar je hebt betere gitaren. Zoek op ebay naar een Jackson RR Professional (of elke willekeurige jackson van voor 1995 ofzo)

Misery Signals
3 januari 2009, 10:01
Let ook op: Er zit normaal geen actieve EMG in, maar een passieve EMG-HZ, die Alexi zelf ook prefereert én zelfs in zijn ESP model zit. Ik vind dat element maar plat klinken, maar je kan zelf er vanalles anders insteken he, er zijn betere passieve modellen...

MS

nevyn292
3 januari 2009, 11:39
SD Blackout erin!!

SloeGin
3 januari 2009, 11:42
Bedankt voor de feedback ;)

Hebben jullie soms enig idee waar je deze kan testen in het Antwerpse bv of moet ik daarvoor naar Keulen rijden?

toon-
3 januari 2009, 16:05
Van EMG's moet je houden, al heb ik geen ervaring met de passieve modellen. Dus goed dat je gaat testen alvorens te kopen. Beatshop verkoopt Ltd's denk ik, maar je moet natuurlijk geluk hebben dat deze gitaar net in de winkel is. Anders eens bij Piens in Deinze horen. Al is het alleen maar om te testen, beide winkels hebben niet zo'n goede naam ;)

RouwGrasSlayer
4 januari 2009, 11:52
Alexi heeft naast de EMG-HZ ook nog een active booster in zijn gitaar zitten. Deze booster zit niet in de LTD's maar wel in de ESP's.
Volgens mij maakt hij nu gebruik van SD blackouts en niet meer van die booster met de EMG-HZ. Er zijn volgens mij LTD en ESP modellen te verkrijgen met de blackouts.
Ik zie net dat er nieuwe modellen uit komen in 2009:
http://www.espguitars.com/news/news.html

SloeGin
6 januari 2009, 20:09
Alexi heeft naast de EMG-HZ ook nog een active booster in zijn gitaar zitten. Deze booster zit niet in de LTD's maar wel in de ESP's.
Volgens mij maakt hij nu gebruik van SD blackouts en niet meer van die booster met de EMG-HZ. Er zijn volgens mij LTD en ESP modellen te verkrijgen met de blackouts.
Ik zie net dat er nieuwe modellen uit komen in 2009:
http://www.espguitars.com/news/news.html

Iemand eigenaar van deze gitaar soms die zen ervaringen hier kan meedelen?

GibsUn
6 januari 2009, 20:17
lijkt me vrij sterk :satisfie: