PDA

View Full Version : multi multi en nogs multi!!



ibanez260
2 januari 2009, 21:34
ok naa veel research te doen vraag ik aan jullie,
als jullie mochten kieze
welke zou je dan kopen
-boss gt-10
-line 6 pod x3 live
-line 6 m13
-tc electronics nova system
digitech rp1000
- of alles apart??

Dirk_Hendrik
2 januari 2009, 21:47
Kan "nee dank je, ik houd m'n spaargeld niog even waar het is" ook 1 van de opties?

Alles apart dus.

Nielsje
2 januari 2009, 21:47
met alles apart: Bedoel je daarmee effecten apart, of hetgeen wat je opsomde apart?
Ik ben in ieder geval vóór losse effecten.

Nocki
3 januari 2009, 19:03
ok naa veel research te doen vraag ik aan jullie,
als jullie mochten kieze
welke zou je dan kopen
-boss gt-10
-line 6 pod x3 live
-line 6 m13
-tc electronics nova system
digitech rp1000
- of alles apart??

het zijn allemaal totaal verschillende dingen.

Wat heb je nu voor gear en wat zijn je verwachtingen?
Waar ga je het voor gebruiken en welke sounds wil je eruit toveren?

pannekoek
3 januari 2009, 19:05
ik ga ook een multi effecten pedaal aanschaffen omdat het gewoon ontzettend handig is. zeker voor de repetities en plekken waar ik gewoon niet mijn amp mee kan nemen.


ik zit ook te twijfelen tussen de boss gt10 en de line 6 pod x3 live, voordeel van de line 6 is dat je 2 soorten (amps/geluiden) tegelijk kunt maken, nadeel is dat ik de knopjes ene beetje fragiel vind en ontzettend lang bezig bent om een goed geluid eruit te krijgen. hij is erg ingewikkeld.

de boss gt10 is erg simpel, maar wel effectief, behuizing is gemaakt als een tank en alles is erg duidelijk, de sounds zijn erg strak, misschien is de line 6 net wat beter maar de boss heeft zeker killer sounds.

eigenlijk heb ik dus mijn keuze al gemaakt voor de boss gt10, maar ik twijfel dus ook nog een klein beetje.

ibanez260
3 januari 2009, 19:14
het zijn allemaal totaal verschillende dingen.

Wat heb je nu voor gear en wat zijn je verwachtingen?
Waar ga je het voor gebruiken en welke sounds wil je eruit toveren?

ik zou mijn sounds die ik nu uit mijn cubeje krijg willen verbeter, gewoon mijn geluid verruimen, en ik zou wel geld genoeg hebben om alles apart te kopen, maar ik vind zo apparte pedaaltjes zoo spuuglelijk!
ik zou het gewoon op mijn kamer gebruiken en ik zou graag hebben dat het nogal universeel is..

Nocki
3 januari 2009, 20:26
ik zou mijn sounds die ik nu uit mijn cubeje krijg willen verbeter, gewoon mijn geluid verruimen, en ik zou wel geld genoeg hebben om alles apart te kopen, maar ik vind zo apparte pedaaltjes zoo spuuglelijk!
ik zou het gewoon op mijn kamer gebruiken en ik zou graag hebben dat het nogal universeel is..

In dat geval zou ik voor een x3 live gaan. dan heb je al een goede versterker ervoor en kan je all je sounds uit je x3 halen. Bij een M13 heb je alleen effect pedalen en mis je de verschillende versterker sims.

Voor wat jij wilt zou ik zeker voor de x3 live gaan.

The Lo Lands
3 januari 2009, 20:30
ik zou mijn sounds die ik nu uit mijn cubeje krijg willen verbeter, gewoon mijn geluid verruimen, en ik zou wel geld genoeg hebben om alles apart te kopen, maar ik vind zo apparte pedaaltjes zoo spuuglelijk!
Ik vind apparte pedaaltjes ook zoo spuuglelijk en dan heb ik het nog niet eens over zo'n lullek cubeje :seriousf: Hoe kun je hier nou nog serieus op reageren :sneaky:

Maar om toch een beetje on-topic te blijven stem ik voor de TC electronics Nova systeem. Slechte service maar prima spullen.

ibanez260
3 januari 2009, 20:43
In dat geval zou ik voor een x3 live gaan. dan heb je al een goede versterker ervoor en kan je all je sounds uit je x3 halen. Bij een M13 heb je alleen effect pedalen en mis je de verschillende versterker sims.

Voor wat jij wilt zou ik zeker voor de x3 live gaan.

en de boss gt-10??

Nocki
3 januari 2009, 20:49
De cube 30 is een hele fijne basis voor een modeling amp.
De boss is meer geschikt voor veel gitaarversterkers.
Door wat ie heeft en wil zou ik dus voor de line6 gaan. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk... Bij een echte gitaaramp zou de m13 leuker zijn.
Maar nogmaals de cube is een fantastische basis voor veel modeling amps! ( niet alle)

Speeddemon
4 januari 2009, 14:07
Vergeet in dat rijtje de Vox Tonelab LE en de Zoom G7.1 of de Zoom G9.2 TT niet. Allemaal rond de 300-400 euro, en de consensus is vaak dat voor degenen die totale controle willen over veel effecten, voor de Boss GT-10 gaan, degenen die de meest realistische amp-sims willen, voor de Vox gaan en dat de Line 6 en Zooms er een beetje tussenin zitten; betere amp-sims dan de Boss, maar iets minder controle over effecten of gewoon überhaupt minder effecten.

Als ik NU zou moeten kiezen, zou ik voor de Vox of één van de Zooms gaan. Ik heb de Zoom G9.2TT getest op de Frankfurter Messe, 2 jaar geleden, en die klonk behoorlijk overtuigend. Minder 'plastic' dan de trademark-Line6 sound, zeg maar.

FNaRK
4 januari 2009, 14:32
Digitech RP500 of de RP1000

http://www.digitech.com/images/products/RP500_02.jpg

(of anders een zgan Digitech 2120 ??)

ibanez260
4 januari 2009, 17:23
Vergeet in dat rijtje de Vox Tonelab LE en de Zoom G7.1 of de Zoom G9.2 TT niet. Allemaal rond de 300-400 euro, en de consensus is vaak dat voor degenen die totale controle willen over veel effecten, voor de Boss GT-10 gaan, degenen die de meest realistische amp-sims willen, voor de Vox gaan en dat de Line 6 en Zooms er een beetje tussenin zitten; betere amp-sims dan de Boss, maar iets minder controle over effecten of gewoon überhaupt minder effecten.

Als ik NU zou moeten kiezen, zou ik voor de Vox of één van de Zooms gaan. Ik heb de Zoom G9.2TT getest op de Frankfurter Messe, 2 jaar geleden, en die klonk behoorlijk overtuigend. Minder 'plastic' dan de trademark-Line6 sound, zeg maar.

maar met de vox tonelab gaa krijg ge tog geen goeie hardrock-metal distortions uit?

blindfaith85
4 januari 2009, 17:32
Doe mij de novasystem maar

Speeddemon
4 januari 2009, 18:39
maar met de vox tonelab gaa krijg ge tog geen goeie hardrock-metal distortions uit?

Met die nieuwe (LE) schijnbaar wel.

http://www.ostfoldmusikk.no/catalog/images/vox%20tonelab%20le.jpg

M Kactus
4 januari 2009, 18:56
Maar uit de vox tonelab krijg je toch geen goeie hardrock-metal distortion ?

No offence, maar volgens mij heb je al heel veel reviews gelezen, maar zelf nog niet veel geprobeerd. Stap eens een gitaarwinkel in en probeer de verschillende modelers eventjes uit. Ik geef Nocki gelijk, de M13 is leuker voor als je een goede amp hebt waar je tevreden over bent.
Probeer alle merken eens uit, dat zou je bij een versterker toch ook doen ? En als geld geen probleem is, speur dan ook eens een Damage Control multi-fx (gegroepeerd per soort) op, dat loont zeker de moeite.
Een Rocktron Utopia zal je ook een compleet andere sound geven dan een Line6 x3, proberen dus.

crapton
4 januari 2009, 20:49
Minder 'plastic' dan de trademark-Line6 sound, zeg maar.

Leg ns uit wat je nou bedoelt... wat is een 'plastic' Line6 sound?

In het draadje over 'welk effect had ik nooit moeten kopen' wordt Zoom regelmatig genoemd... Line6 niet.

Speeddemon
4 januari 2009, 21:31
Leg ns uit wat je nou bedoelt... wat is een 'plastic' Line6 sound?


De POD 2.0 staat niet echt bekend om z'n overtuigende cleane en licht crunchy sounds. Ik heb een oude Digitech Genesis 3, die dat al wat beter deed. Los daarvan heb ik veel ervaring met de Flextone I en II's in oefenruimtes, die hetzelfde euvel hebben; ze klinken lekker als je in je eentje speelt, zodra de hele band mee gaat spelen, blijft je geluid in de versterker hangen, zeg maar. Ze hebben geen druk en daarnaast hebben de wat meer classic rock-gevoice-te sounds een soort 'plastic sheen', die moeilijk te omschrijven is. Vox klinkt wat dat betreft veel overtuigender, en dus ook hun Valvetronix versterkers.


In het draadje over 'welk effect had ik nooit moeten kopen' wordt Zoom regelmatig genoemd... Line6 niet
Ja, die oude meuk en beginners-spul ja. Maar men heeft het hier over multi-effecten in de prijsklasse rond de 400 euro. En ik zie die Zoom G7 en G9 niet in die 'nooit moeten kopen' thread staan.

Mitch
4 januari 2009, 21:44
Terwijl het toch zo gezaghebbend is, het "nooit moeten kopen' topic :D
't Is mijn ervaring ook, de Vox Tonelabs wat beter in de clean/crunch sounds, L6 beter in het high gain werk maar dan nog eignelijk vooral voor opnames. Maar da's persoonlijk....

vammel
4 januari 2009, 23:30
Die Tonelab is inderdaad geweldig voor crunch-overdrive geluiden. HiGain kan hij ook aan maar dan heb je een beperktere keuze aan geluiden.
Voor de rest een prima bak met veel mogelijkheden en bruikbaar.

iWishmaster
5 januari 2009, 09:57
Ik heb een Boss GT-8 omdat ik in bandverband toch alleen de effecten gebruik en geen amp modeling (toevoeging van de amp controll functie gaf de doorslag). Thuis gebruik ik de modelling opties wel en krijg ik goede clean en redelijke crunch. Vanaf stevige crunch tot hardrock en metal klinkt het gewoon goed. Lead sounds (voor solo) zijn ook erg goed.

Probleem is dat in bandverband de amp modelling gewoon slecht klinkt: er blijft weinig van het geluid over en valt vaak weg in de mix. Dit valt waarschijnlijk wel te verbeteren, maar dan moet je er erg veel tijd in steken.

Andere gitarist van mijn band gebruikt zijn GT-10 als preamp en hij komt elke week met een nieuw geluidje dat 'helemaal vet super geweldig' is. Zodra we beginnen te spelen en het volume omhoog gaat klinkt het al slechter en zodra de rest van de band erbij komt valt het geluid vaak gewoon weg. Ik heb 'em bijna zover dat ik 'em een handje mag helpen met zn sound gelukkig ... (Recto simulatie met de gain op 95/120 en een enorme compressor om rondzingen te voorkomen werkt gewoon niet).