PDA

View Full Version : LTD h1001 of Schecter C-1 Hellraiser??



joelvereycken
2 januari 2009, 19:09
Hallo allemaal, zoals waarschijnlijk al wel een paar van jullie weten is dat ik op het moment in bezit ben van een ibanez S470 een Gibson LP Studio en een Fender Strat. Ik gebruik op dit moment voor metal mijn S470, klinkt op zich vrij aardig, maar ik wil toch nog een klasse hoger gaan. Ik wil mijn Ibanez verkopen (Geinteresseerde: stuur maar een berichtje!!! i.g.s!!!) en ik wil een andere gitaar kopen. Nu ben ik aan het twijfelen tussen die schecter (de witte, GEEN FR!!) en die LTD (de paarse)... Ik denk dat die Schecter voor metal beter is. Maar ik heb nog helemaal geen ervaring met EMG en/of Seymour Duncans. Hier zijn natuurlijk de meningen wel over verdeeld maar wat raden jullie mij aan in mijn geval?

arcane
2 januari 2009, 19:12
eh, welke witte en welke paarse?

Sinner1980
2 januari 2009, 19:20
Ik heb geen ervaring met de LTD's maar die Schecter kan ik je van harte aanbevelen qua sound. Ik had een Hellraiser met EMG's en die klonk bruut.
Ik had de floyd rose versie maar jij gaat voor die zonder FR, en dat doe je goed hoor want ik werd er niet echt vrolijk van,onstemde mij te vaak.
Toch zou ik die Schecter wel eerst even uit proberen want de neck is vrij 'chunky' en daar moet je van houden, zeker als je hem als scheurijzer gaat gebruiken. Als je vooral snel wilt spelen zou ik lekker voor een wat dunnere nek gaan en het liefst ongelakt maar voor lekkere doomriffs is ie perfect:rockon:

EpiCenturiesAWAy
2 januari 2009, 19:39
Heb die schecter nog maar een keertje bespeeld ofzo, maar 100% de LTD!

Supergitaar, perfect afgewerkt en afgesteld (uit de fabriek).
Ik heb een Ltd EC 1000, H1000 en H1001 gehad en dat waren/zijn allemaal supergitaren!
Ik speel er metal mee, en wees gerust die scheuren als de beesten!

RammerStein
2 januari 2009, 23:44
Heb die schecter nog maar een keertje bespeeld ofzo, maar 100% de LTD!