PDA

View Full Version : Rock Werchter 2009



GibsUn
2 januari 2009, 19:00
Aangezien we nu officiel 2009 zijn,, én RW2009 IN 2009 plaatsvindt ((2,3,4 & 5 july)) kunnen we deze discussie misschien al op gang trekken :satisfie:

Ik heb zelf nog geen geruchten over mogelijke headliners gehoord,, maar ik ben er zeker van dat enkele onder jullie dat wél al hebben .. :chicken: !!

humbucker
2 januari 2009, 19:17
Wie komt er?

want ik weet van niks :D

Kakihara
3 januari 2009, 14:16
Ik meende opgevangen te hebben dat alvast Oasis één dag zou afsluiten. Neil Young en AC/DC worden ook wel genoemd, maar dat is - vermoed ik - vooral wishful thinking.

humbucker
3 januari 2009, 14:34
let's hope so!!

soup
3 januari 2009, 15:50
Ik hoop echt geen AC/DC, aub niet.


Neil Young mag imho ook passen.


met AC/DC krijg je direct oude lullen die nog eens de goede oude tijd willen herbeleven en dan op zolder hun oude jeans-vestje gaan zoeken met hun AC/DC patches op, n/o ;) ;) ;)

Megadeth22
3 januari 2009, 16:05
Ik hoop echt geen AC/DC, aub niet.


Neil Young mag imho ook passen.


met AC/DC krijg je direct oude lullen die nog eens de goede oude tijd willen herbeleven en dan op zolder hun oude jeans-vestje gaan zoeken met hun AC/DC patches op, n/o ;) ;) ;)

Ik zou vooral op hun uiterlijk letten en niet op de muziek, als je naar een festival gaat.

GibsUn
3 januari 2009, 18:40
Ik hoop echt geen AC/DC, aub niet.


Neil Young mag imho ook passen.


met AC/DC krijg je direct oude lullen die nog eens de goede oude tijd willen herbeleven en dan op zolder hun oude jeans-vestje gaan zoeken met hun AC/DC patches op, n/o ;) ;) ;)

Als ACDC komt, ga ik sowieso,, en ik ben geen oude lul :dontgeti:

Kakihara
3 januari 2009, 20:00
AC/DC en Neil Young zijn maar geruchten, Metallica doet ook de ronde, maar die kans lijkt me erg klein, andere mogelijke namen zouden zijn Radiohead en MGMT.

Mr.Fingers
3 januari 2009, 20:24
zolang Amy MacDonald maar wegblijft!

GibsUn
3 januari 2009, 20:28
Oh the wind whistles down
The cold dark street tonight
And the people they were dancing to the music vibe
And the boys chase the girls with the curls in their hair
While the shy tormented youth sit way over there
And the songs they get louder
Each one better than before

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?
Where you gonna sleep tonight?

So your heading down the road in your taxi for four
And you're waiting outside Jimmy's front door
But nobody's in and nobody's home 'til four
So you're sitting there with nothing to do
Talking about Robert Riger and his motley crew
And where you're gonna go and where you're gonna sleep tonight

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?
Where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

And you're singing the songs
Thinking this is the life
And you wake up in the morning and your head feels twice the size
Where you gonna go? Where you gonna go?
Where you gonna sleep tonight?

Where you gonna sleep tonight?

reneding
4 januari 2009, 12:54
de kans dat neil young 2 jaar achterelkaar komt/een dag gaat afsluiten, is ongeveer nul.
metallica of pearl jam lijken me eerder kanshebbers

barno
4 januari 2009, 18:45
Ik hoop echt geen AC/DC, aub niet.

Neil Young mag imho ook passen.




dokter, dokter, snel!! waarschijnlijk al te laat want welke levensvatbare vorm uit dit soort nonsens? :)

Mike McCready
5 januari 2009, 13:53
Vind AC/DC ook een van de grootste schijtbands die er is, maar Neil Young rockt natuurlijk erg hard! Maar lijkt me onwaarschijnlijk voor dit jaar evenals Radiohead (allebei vorig jar al gespeeld). Metallica en Pearl Jam allebei 2 jaar geleden gespeeld maar zeg nooit nooit...

Kakihara
5 januari 2009, 14:32
Vind AC/DC ook een van de grootste schijtbands die er is, maar Neil Young rockt natuurlijk erg hard! Maar lijkt me onwaarschijnlijk voor dit jaar evenals Radiohead (allebei vorig jar al gespeeld). Metallica en Pearl Jam allebei 2 jaar geleden gespeeld maar zeg nooit nooit...

En plus: Metallica stond vorig jaar op Pukkelpop, dat gaat waarschijnlijk ook wel meespelen.
Overigens zou Bloc Party ook al (officieus) bevestigd hebben...
Andere mogelijke kandidaten zijn Green Day en Therapy? : allebei de groepen komen binnenkort met een nieuwe plaat uit en zijn dus ook bezig met de daarbij horende tour uit te stippelen...

Mr.Fingers
5 januari 2009, 15:05
Pff, bloc-party, dus voor het 3e jaar dezelfde show.

Wie mag er komen

Sigur Ros (kans is klein, maar toch)
The Killers (kans is reëel, ze hebben een nieuwe plaat)
Neil Young (onbestaande)
Explosions in the Sky (onbestaande, staan op non-actief)
Mark Ronson (was een vet feestje)
Editors (meer vantzelfde, was wel goed)
The Hives (altijd goed voor wat powerrrrrrrrrrr op de wei)
Fleet Foxes (alhoewel, misschien te intiem voor de marquee)
Bon Iver (idem als bij FF)
Admiral Freebee (de baardige bard weet hoe hij een tent op z'n kop moet zetten)

Wie zeker niet:

JayZ en andere hiphopnegers! En Amy Macdonald natuurlijk!

PieterFX
5 januari 2009, 16:35
AC/DC mag van mij altijd komen en overal, zelfs in de Arena of in Duitsland of op mijn vriendin, whatever

GibsUn
5 januari 2009, 18:50
AC/DC mag van mij altijd komen en overal, zelfs in de Arena of in Duitsland of op mijn vriendin, whatever

Ik weet niet zeker of ge die mannen op u vriendin wilt :dontgeti:
Ze zijn misschien 50+ maar als ge ze op het podium ziet rondhuppelen :rockon:

((maar misschien geilt gij op het idee :satisfie:))

Kakihara
28 januari 2009, 08:29
Officieel bevestigd : The Killers, Placebo, Coldplay en Metallica...

rock 'n roll
28 januari 2009, 08:58
metallica dus al voor het 3de jaar op rij op een belgisch festival, weet niet of ik daar nu heel blij mee moet zijn of dat ze dat geld beter aan een andere groep hadden kunnen geven die nog niet zo dikwijls op belgische grond hebben gestaan.

Mr.Fingers
28 januari 2009, 11:10
The Killers

Dan zal ik er zijn!!!

PieterFX
28 januari 2009, 12:09
ik las ook ergens slipknot, oasis en kings of leon confirmed

Mike McCready
28 januari 2009, 12:23
En dan nu wachten op de namen die niet al 10x op een dergelijk festival hebben gestaan...

Band of Horses was een welkome afwisseling vorig jaar evenals Blonde Redhead twee jaar geleden. Maar goed, ik weet dat er niet veel van dat soort bands zullen komen maar blijft toch een traditie om te gaan ieder jaar...

soup
28 januari 2009, 13:49
COLDPLAY, METALLICA, PLACEBO EN THE KILLERS OP 35STE EDITIE ROCK WERCHTER | TICKETS VANAF 14 FEBRUARI‏


Zucht, ALWEER metallica.


Placebo = goed

killers , alweer

coldplay, oke dan

Kakihara
28 januari 2009, 15:02
Metallica en Coldplay zijn redelijk grote namen, al zijn ze niet direct mijn smaak. Ik vraag me af wie de Schuer nog achter de hand houdt om bekend te maken op 14 februari ? U2 ? The Cure ? ACDC ?

GibsUn
30 januari 2009, 23:16
Madonna .. blijkbaar.

soup
30 januari 2009, 23:24
Werchter classic toch?

toon-
31 januari 2009, 11:38
Madonna komt niet naar Rock Werchter. Ze komt immers op 11 juli en dan is Rock Werchter al voorbij. TW Classic is het ook niet, want dat is op 20 juni. Ik denk dat het een gewoon Madonna concert is dat doorgaat in Werchter, snap het ook niet helemaal.

T!M
31 januari 2009, 11:43
Nee, ze komt echt naar Rock Werchter

Triffid
31 januari 2009, 12:21
Nee, ze komt echt naar Rock Werchter

Ze komt niet naar Rock Werchter, en ook niet naar Werchter Classic.
In Werchter mag er buiten deze 2 evenementen nog 1 concert georganiseerd worden op de weide.
Vorig jaar was dat Werchter Boutique, wat zogezegd meer op families met kinderen gericht was (oa Tokio Hotel).

Werchter Boutique gaat dit jaar niet door, en in de plaats komt mevrouw Madonna nu optreden. Ik vermoed dat er nog een aantal groepen voor haar optreden als een soort warming up, wat dus weer meer op een festivalletje gaat lijken.

caliban
1 februari 2009, 01:02
Pff, bloc-party, dus voor het 3e jaar dezelfde show.


Een van de slechtste dingen die ik ook gezien heb, dit jaar op pukkelpop.

richwoodplayer
1 februari 2009, 01:14
als velvet revolver komt ga ik er misschien wel heen :cheerup:

maar ik ga ook al naar graspop, dus moet nog even kijken..

kenx
1 februari 2009, 09:33
Madonna op Werchter Boutique.

ellisvertellis
3 februari 2009, 16:50
als velvet revolver komt ga ik er misschien wel heen :cheerup:

maar ik ga ook al naar graspop, dus moet nog even kijken..

Ik dacht dat Velvet Revolver dood waren? Ik heb hun laatste concert nog gezien in AB...

Amy Winehouse zou ik toch ook nog willen meepikken voor ze dood is :chicken:

3ss
3 februari 2009, 19:10
als velvet revolver komt ga ik er misschien wel heen :cheerup:

maar ik ga ook al naar graspop, dus moet nog even kijken..

Ik vind die gast echt niet leuk. Hoeveel keer dat die mothafucker mothafucka's zei in één zin was .. ja.. veel.

3ss
3 februari 2009, 19:13
ik las ook ergens slipknot, oasis en kings of leon confirmed

Volgens mij speelt Oasis niet graag op festivals.. Ik heb ze anders nog nooit op een festival zien staan.

J.G.
5 februari 2009, 10:01
Mastodon kondigt op hun website ook aan dat ze naar werchter komen

http://www.mastodonrocks.com/tour

Kakihara
12 februari 2009, 15:31
Volgens ons aller Laatste Nieuws (http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festivals/article/detail/688926/2009/02/12/Oasis-en-Kings-of-Leon-headliners-op-Rock-Werchter.dhtml) hebben Oasis en Kings of Leon bevestigd, net als het eerder genoemde Mastodon en de Franzen Ferdinand.

EDIT: StuBru (http://www.stubru.be/node/84225) noemt nog meer namen : Dave Matthews Band, Bloc Party, Amy McDonald (ik eis excuses van de Schuer aan Mr. Fingers !), Elbow, The Streets, en als klap op de vuurpijl : Limp Bizkit *krijgt hevige braakneigingen*

-geert-
12 februari 2009, 17:18
Zeeeeeeeeeer nice !!!!!! Wow daar wil ik wel heen. Kings of leon wil ik graag zien, oasis is ook wel leuk denk :D. Dave matthews band is super, wou ik graag nog keer zien. Echt mooie live band, viool erbij enzo! Limp bizkit is ook wel cool, gelukkig dat Wes Borland er bij zit, zijn gitaarriffs horen der gewoon bij. Nouja en dan metallica, ook niet onaardig, ook al heb ik die dan al 3 keer gezien, blijft goed. En dan nog coldplay, ik vind het nu al een heel goed programma.

Wat er voor mij nog bij zou mogen, lol, denk niet dat er nog veel grote namen zullen bijkomen.

- qotsa
- pearl jam
- acdc? :D
- john butler trio
- muse
- Bruce Springsteen

Velter
20 februari 2009, 17:55
Rock Werchter begint er steeds beter uit te zien. Dit zijn nieuwe namen: 2manydjs, Nick Cave and The Bad Seeds, The Prodigy, Tiga, Katy Perry, Jason Mraz, Seasick Steve, Emiliana Torrini en Henry Rollins Spoken Word.

programma wordt steeds beter e beter :cheerup:

GibsUn
20 februari 2009, 19:01
Rock Werchter begint er steeds beter uit te zien. Dit zijn nieuwe namen: 2manydjs, Nick Cave and The Bad Seeds, The Prodigy, Tiga, Katy Perry, Jason Mraz, Seasick Steve, Emiliana Torrini en Henry Rollins Spoken Word.

programma wordt steeds beter e beter :cheerup:

Yeah.! :rockon:

ellisvertellis
12 maart 2009, 13:04
En nog:

Nine Inch Nails, Kaiser Chiefs, Lily Allen, The Mars Volta, Flaming Lips, Pendulum, Laurent Garnier, Röyksopp, Mogwai, Ghinzu, Fleet Foxes, Social Distortion, Lady Gaga, Just Jack, Priscilla Ahn, M. Ward en The Hickey Underworld!!

Barkeepert
12 maart 2009, 17:12
Potverdorie dit wordt toch ook wel heel aanlokkelijk om heen te gaan. Dan maar m'n geplande vakantie schrappen en hiervoor plaatsmaken? Begin van de vakantie Werchter en aan het eind Lowlands.

3ss
24 maart 2009, 19:22
BLACK EYED PEAS, BOYS NOIZE, RODRIGO Y GABRIELA, EAGLES OF DEATH METAL, WHITE LIES, YEAH YEAH YEAHS, REGINA SPEKTOR, THE SCRIPT , DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG en EXPATRIATE

hebben ook bevestigd.
Wie heeft er allemaal een ticket?

happynjitram
24 maart 2009, 22:59
Ik heb sinds vorige week een ticket. Wat een line up!

-geert-
25 maart 2009, 17:41
Vogels van dood metaal! Nice:soul:. wordt steeds beter Ik ga vanavond mn ticket bestellen, tot nu toen gaan we met 4 man, gaat net passen in de 12 persoons legertent :dance:

Strangegun
25 maart 2009, 18:44
o echt, ik wil Limp Bizkit zien.. maarja oma en opa zijn dan 50 Jaar getrouwd.


''Jaloers" :stop:

3ss
26 maart 2009, 16:47
haha, bij mij kan het jubileum toch niet op tegen Werchter hoor :D

ellisvertellis
26 maart 2009, 17:37
Wij zijn met 7. Op een privéwei. Zelfs de paarden moeten plaats ruimen voor Werchter! :rockon:

rickert
26 maart 2009, 17:42
Jammer dat er nog niet bekend is welke bands welke dagen komen, er zit best veel gaafs bij:supercool:

B0UDEWIJN
26 maart 2009, 18:30
Jammer dat er nog niet bekend is welke bands welke dagen komen, er zit best veel gaafs bij:supercool:

Wat bedoel je precies? Ik zie dit op hun site: http://www.rockwerchter.be/nl/lineup/index.aspx

rickert
26 maart 2009, 19:39
Hihi, dat dus:D

classicrooock
7 april 2009, 21:12
ik ben er ook heb de kaartjes thuis :d

3ss
9 april 2009, 17:29
Er zijn sinds gisteren weer nieuwe namen bij gekomen.. en wat voor namen :/

Milk Inc sluit af in de Marquee.... :dontgeti:

classicrooock
15 april 2009, 13:40
iemand kaartjes kopen ?? milk inc ,jasper erkens.. ze kunnen toch beter....niet?:dontgeti:

-geert-
1 juli 2009, 21:01
BUMP *

whooooa eindelijk:crazyhappy:. Op naar belgie!!!:ok::cheerup:

Axelll
2 juli 2009, 05:27
Haha lekker dan, ik stap over 5 minuten in de trein. Vlaanderen maak u klaar !:cheerup:

PieterFX
2 juli 2009, 08:20
ik rij zo weg,

tot eagles of death metal!

mikeyaxeman
2 juli 2009, 11:03
Lucky bastards allemaal! :sneaky:
Mag van het weekend op de kinderen passen want m'n vrouwtje moet zelf optreden.
Werchter (veel beter als Pinkpop) is zo kickass is alweer veels te lang geleden voor mij.
Volgend jaar beter, samen met mijn meisje naar Werchter.

Sinner
2 juli 2009, 12:07
Morgen met mijn broer weg (vrouwen en kinderen thuis latend!)

White Lies!
Killers!
Coldplay!

:crazyhappy:

LesPas89
4 juli 2009, 17:19
Jezus, wat is Placebo live goed man. Die band heeft me echt verbaasd afgelopen donderdag. Die gasten gaven echt alles.
Hoewel Oasis ook erg goed speelde, Placebo was minstens zo goed.

Volgend jaar een heel weekend, want één dag + openbaar vervoer is eigenlijk niks.

rock 'n roll
4 juli 2009, 17:31
Ik ben benieuwd naar placebo op pukkelpop.
Vanavond eens zien of ik niemand vind die morgen samen met me wil proberen binnen te geraken zonder kaartje, ik wil metallica nog eens zien.

buster
7 juli 2009, 19:25
Ik ben benieuwd naar placebo op pukkelpop.
Vanavond eens zien of ik niemand vind die morgen samen met me wil proberen binnen te geraken zonder kaartje, ik wil metallica nog eens zien.

ik wil gerust met je mee gaan (ik zoek ook nog iemand om mee te gaan), maar ik heb mn kaartje al ;)



edit: verkeerd gelezen, ik dacht dat je iemand voor Pukkelpop zocht

caliban
7 juli 2009, 20:06
Iemand Milk Inc op Werchter gezien??

rock 'n roll
7 juli 2009, 20:48
Stukje gezien op tv waar ze covers aan het spelen waren :dontgeti:.
Maar op het rock werchter forum toch een aantal mensen die het een dik feestje vonden.

-geert-
7 juli 2009, 23:40
Stukje gezien op tv waar ze covers aan het spelen waren :dontgeti:.
Maar op het rock werchter forum toch een aantal mensen die het een dik feestje vonden.

En ben je nog binne gekomen? Zag wel dat er een zootje door de hekken waren gebroken, meteen dik veel security erbij enzo :D.

ik heb geen milk inc gezien, metallica speelde toen. Is nu de derde keer dat ik ze gezien heb, maar nog nooit dat ze zo snel speelden! Meteen na het intro blackened en vol gas. Was echt supervet. En aan het eind seek and destroy, heerlijk :rockon:. Ze speelden ook iets van 4 nummers van het nieuwe album, cyanide, the day that never comes, en nog een paar. Maar echt onwijs snel, en strak. En James was ook goed bij stem enzo.(WEURCHTEUR!!) Vette shizzle..

Nog een paar hoogtepunten voor mij waren:

- Dave Matthews Band, mooi sfeertje, relaxte muziek.
- Oasis, goeie muziek, maar moet wel zeggen qua show eromheen vond ik er niet echt veel aan.
- Kings of Leon
- Coldplay, die gasten gingen er echt voor was echt mooi.
- Elbow
- Kaiser Chiefs waren ook geniaal
- Nine inch Nails


het weer zat ook goed mee, afgezien van 1 plensbui, en een lokale windhoos :o.

rock 'n roll
8 juli 2009, 10:57
Nope niet meer naar daar geweest, maat van me zat er al 3 dagen op de camping en was nog niet binnen geraakt dus ik ben niet meer gaan proberen :seriousf:.
Iemand toevallig seasick steve gezien? Die moet was blijkbaar ook heel sterk.