PDA

View Full Version : Taylor Classic 1



Sinner1980
2 januari 2009, 18:54
Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar!

Ik heb net mijn oog laten vallen op deze erg scherpe deal:

http://www.thomann.de/nl/taylor_classic_1_nt.htm

Ik heb al een akoestische gitaar van Taylor en dit is zonder meer één van de fijnste gitaren waar ik op heb gespeeld. Ik had geen idee dat deze gasten ook elektrische gitaren maakten, dit doen ze ook nog niet zo lang, maar ik vond dit wel een erg mooie gitaar voor een leuke prijs.

De reviews op het net liegen er ook niet om: deze zijn allemaal erg positief.
Nou is mijn vraag aan de almachtige gitaarkenners op dit forum of jullie hier al ervaringen mee hebben.

Ik ben erg benieuwd en wacht weer in spanning af...:dance:

Braindead
2 januari 2009, 22:03
Die Taylor solid body zien er inderdaad erg vet uit. Ik heb ze nog niet geprobeerd maar het lijken me zeer degelijke welgebouwde gitaren. Daarnaast hebben ze een naam hoog te houden dus ze zullen wel goed zijn.
In het wit is ie trouwens ook errug vet!
http://www.thomann.de/nl/taylor_classic_1_wh.htm

Wizz
2 januari 2009, 22:05
Ik heb een Custom Walnut, en da's een leuk ding. Minpuntje is dat de 5-way switch een 2Xsinglecoil-parallelschakeling (strat in standje twee of vier) kent, die véél minder volume heeft dan de overige standen, die allemaal minstens één humbucker bevatten. Concreet betekent het dat je niet alle schakelingen kunt gebruiken zonder voortdurend naar je volumeknop te grijpen. Ikzelf heb de schakeling gewoon veranderd.
De Classic I is elektronisch identiek aan de mijne (had hem bij me op de gearmeeting bij NM) maar klinkt veel zompiger dan de Custom, voor mijn oortjes duidelijk minder strak.
Ik vermoed dat dit de reden is dat de Classic I overal zwaar gedumpt wordt en Taylor inmiddels een Classic met drie Singlecoils op de markt heeft gebracht. Ik denk dat van de Taylor-solidbodies de Classic Singlecoil en de Custom Walnut/Koa de betere gitaren zijn.

Wizz

Sinner1980
3 januari 2009, 12:02
Mooi ff pech zeg.
Had ik gister de standard versie voor een mooie prijs bij Music store gezien (€859,- maar!) hebben ze dat vandaag weer gewijzigd...Zal toch wel een classic worden dan... Die singlecoil versie hebben ze trouwens niet, jammer...

Wizz
3 januari 2009, 12:40
Standard vond ik een beetje "vlees noch vis", en in het algemeen zou ik me niet zo op aanbiedingen blindstaren. Te gekke spullen die goed te verkopen zijn hoeven niet in de aanbieding...

Wizz

Sinner1980
3 januari 2009, 12:49
Standard vond ik een beetje "vlees noch vis", en in het algemeen zou ik me niet zo op aanbiedingen blindstaren. Te gekke spullen die goed te verkopen zijn hoeven niet in de aanbieding...

Wizz

Ok ok, heb je ook helemaal gelijk in.. Het grappige is ook dat het niet echt voor mij is maar voor mijn neef die voor niet al teveel geld een knappe gitaar wilt kopen. Ikzelf heb net een nieuwe tele,taylor acoustic en mn les paul standard: mn vriendin ziet me al aankomen met nog een gitaar...House for sale denk ik:seriousf:

Ik ben dus even aan het informeren voor mn neef, die had zijn oog erop laten vallen en gaat hem, gok ik, blind bestellen vanmiddag... Altijd spannend

Sinner1980
3 januari 2009, 13:29
Het kan ook zomaar een PRS SE worden...zal mij benieuwen