PDA

View Full Version : Ibanez AW 40 of 85 of Yamaha FG 730S?



martwest
2 januari 2009, 17:39
Na een pauze van 20 jaar (heb voordien 12 jaar gespeeld) wil ik weer gitaar gaan spelen. Met een nieuwe gitaar. Ik heb hier en daar gekeken en wat gitaren in handen genomen om weer een beetje thuis te raken in de nieuwe modellen, maar twijfel nog steeds. Er zijn zoveel (voor mij) nieuwe merken.
Ik denk nu aan een Ibanez AW 40 of AW 85 of toch een Yamaha FG730.
Iemand een aanbeveling voor een van deze? Dan kan ik nog gerichter gaan zoeken.
Hartelijk dank!
Mart

nevyn292
2 januari 2009, 18:50
ik vind de AW85 zelf een hele goede gitaar, hele mooie warme klank in mijn oren en ook redelijk goed te bespelen, zelfs voor een akoestische gitaar (ik ben teveel verwend met elektrisch) zou je in mijn ogen geen verkeerde keuze mee doen!

Acousticaster
2 januari 2009, 19:00
In mijn geheugen gravend zijn alle drie de modellen dreadnoughts met een massief bovenblad? In dat geval heb je in dat opzicht geen verschil. Houtsoorten kunnen wel een verschil maken (cedar is warmer/houtiger dan spar bijvoorbeeld). Beide merken staan garant voor prima speelbare/betrouwbare gitaren. Die AW40 heeft wel een toffe inlay in de toets, dus als je uiterlijk belangrijk vind zou ik die kant op neigen.

Mijn advies: welke ligt het lekkerst in je hand, klinkt het best voor jouw oor en staat het best op jouw schoot/om je nek. Bij welke gitaar je dan uitkomt, dat is JOUW gitaar....

martwest
3 januari 2009, 17:00
Dankjewel voor jullie reacties. Inderdaad allebei dreadnoughts, solid top. De Yamaha heeft een iets grotere body maar beide Ibanez vond ik lekkerder spelen. Ik zal eens uitgebreider testen.
Dank!
Mart