PDA

View Full Version : De BaneBlade promo!



Tho
2 januari 2009, 17:18
Hallo allemaal,

Wij zijn druk bezig geweest met onze eerste EP de laatste tijd. Er komen 4 nummers op.

hier staat de mix (NIET DE MASTER!) van Mediocrity, een van de nummers. Graag feedback over de sound, maar remember, het is niet de master dus het word nog beter, en MySpace verneukt het ook behoorlijk. Wat vinden jullie verder van het nummer?

www.myspace.com/baneblademusic

Cheerio!

Steven Otto
2 januari 2009, 17:30
Klinkt erg lekker! De zang doet me gedeeltelijk denken aan de zanger van Death (die opening scream :o). Het klinkt lekker agressief en energie vol.

Ik vind wel dat het wat voller mag klinken. Misschien komt dat met de Mastering nog. Wat ik me afvraag; Wat is Mastering eigenlijk? EQ + reverb?

Deze rough mix belooft wel wat en ik zal zeker de EP bestellen :D

hendrix2
2 januari 2009, 17:35
Wat een vette gitaarriffs zitten er in man! Geweldige shit!

Ik vind de zang zelfs cool en goed (normaal heb ik het wat minder voor dit type 'zang', maar aub die discussie hier niet voeren).

Echt héél lekker, Tho. Ik kreeg een instant-thrash gevoel!

TimmU
2 januari 2009, 18:24
Ik vind de zang helemaal niets. Gitaar riffs zijn lekker beukend, drum is alleen zo standaard,misschien kun je daar wat aan doen? meer variatie?

Ik vind het eigenlijk meer van hetzelfde metal. No hard feelings hoor!

arcane
2 januari 2009, 18:39
He Tho, klinkt lekker hoor!
:blast:

Tho
2 januari 2009, 18:55
thanks guys! De gitaren klinken bewust nog niet zo vol, zo hoor je het totaalplaatje goed, de master wordt beter!

Onze drummer heeft zijn metalskills in een jaar moeten ontwikkelen, het is weinig bijzonders, maar voor ons goed genoeg. Bovendien zijn drummers voor onze stijl zeer schaars.

Bedankt voor de complimenten en feedback!

@TimmU: Het is tegenwoordig erg moeilijk om 'apart' te zijn in metal. Deze band staat in zijn kinderschoenen, en deze nummers zijn praktisch een greep uit het eerste half jaar dat BaneBlade bestond. Wij houden van thrash- en deathmetal, dus dat is wat we doen :)

Noctiis
2 januari 2009, 19:14
Ik vind het ook zeker heel vet klinken Tho!! Strak ingespeeld! Kwa stijl, ach wat is tegenwoordig nog wel origineel inderdaad? Zolang je er lol in hebt toch!

Bij Fangor houden we juist allemaal van andere dingen, vandaar dat wij meer een mengelmoes zijn waar we geen label voor kunnen bedenken :noob:

Tupelo
3 januari 2009, 20:35
I haat het & ik haat metal... dus ergens doe je het goed.
Is het type muziek waarbij ik - als met alle metal - na 45 minuten met mijn hoofd op de bar doodmoe lig te wezen.

Dus raar als dit klinkt; het is een compliment. :)

Tho
3 januari 2009, 20:43
Ik begrijp enigzins (niet volledig, maar ik dénk het te begrijpen) wat je bedoelt Tuup, en dat beschouw ik zeker als compliment! Dank je wel.

Tupelo
3 januari 2009, 20:50
'T komt er op neer dat wanneer het kneuterig geklonken had, het minder aan mijn hoofd zou bonken en er niet automatisch een zekere vermoeidheid zou toe slaan. En dat doet het wel... :)

Hiddie
3 januari 2009, 21:41
Hele vette gitaarriffs, de drums zijn een beetje standaard, oke, maar het kan ermee door. Was het niet voor de in mijn ogen afschuwelijke zang stijl geweest zou ik zeker naar jullie luisteren! :rockon:

GibsUn
3 januari 2009, 21:52
Klinkt vétgaafcool.!! :rockon:

Tho
4 januari 2009, 03:24
dank jullie wel jongens!

Het voelt echt goed dit van medegitaristen te horen!

Alberto
4 januari 2009, 10:56
Jullie zijn goede muzikanten maar wat een afschuwelijke muziek :o
Respect voor diegenen die daar naar luisteren... Ik bedoel het is schreeuwen en ritmisch gedreun waar is de melodie in zo een muziek? Wat is het dat maakt dat jullie dat zo goed vinden?
Nogmaals goed gespeeld maar ik kan me er totaal niet in vinden.

Danieldg
4 januari 2009, 11:11
:blast::blast::blast:

Klinkt goed man! Alles strak ingespeeld en ik houd van de zang! Doet idd af en toe wat aan Chuck denken, maar vooral aan de zang die ik gewend ben bij Death metal. Ik vind de mix van beide genres (thrash en death) ook zeer geslaagd, dan hoor je weer de iets vrolijkere thrash, en dan weer de zwaardere death:rockon: De drums klinken ook gewoon goed. Ik zou het eerder storend vinden als de drummer het geheel niet zou ondersteunen, maar vreemde partijen zou spelen (dus als 4de gitaar bijna fungeren). Ik vind het nu trouwens al lekker klinken. Miss. dat de gitaren iets voller mogen (wat sowieso gebeurd bij het masteringsproces). Ik hoor ook duidelijk de bas doorkomen, wat het geheel wat pompender maakt.

Conclusie: fcking goede thrash/death, man! Congrats aan alle bandmembers.

rickert
4 januari 2009, 12:17
HARRDERRRRR RRRUAAAAAAHHHH!!!


Gaaf hoor tho'tje! Ik kan er wel naar luisteren.

hendrix_appendix
4 januari 2009, 12:55
Jullie zijn goede muzikanten maar wat een afschuwelijke muziek :o
Respect voor diegenen die daar naar luisteren... Ik bedoel het is schreeuwen en ritmisch gedreun waar is de melodie in zo een muziek? Wat is het dat maakt dat jullie dat zo goed vinden?
Nogmaals goed gespeeld maar ik kan me er totaal niet in vinden.

Pfff een mening is een mening maar dit is wel een zaadreactie hoor.

OT- Ik vind het super, de riffs, met name de openingsriff, is supercatchy! Lekkere vocals ook, zouden misschien nog wat afwisselender mogen, maar dit zit goed in elkaar zeg!

meul
4 januari 2009, 15:27
Geinug!

doet me een beetje aan slayer denken, dat stukkie op 2:28 is cool!

Tho
4 januari 2009, 17:53
Ik had dergelijke reacties echt niet verwacht! Het is inderdaad wel een heel erg Slayerliedje ja ;)

De laatste paar maten komt nog een solo, die word woensdag ingespeeld. Ik ben heel benieuwd wat jullie van de rest vinden!

@Meul: Er komt nog een zéér Slayer-achtig riedeltje onder dat stukje ;)

almarvk
4 januari 2009, 18:53
Ik dacht al, waar blijft de solo?

Waar zijn trouwens jullie Golden Earring invloeden gebleven?!

Riky
4 januari 2009, 23:52
absoluut niet mijn ding. maar ik kan niet zeggen dat het slecht is. betere drummer zou het wel veel vetter maken, maar denk dat hij over een jaar al een stuk beter is. je speelt behoorlijk strak (precies, exact) gitaar!

Geoffrey
5 januari 2009, 00:00
Ik hou dit zeker bij.. en ik kom hier nog op terug!!!

Momenteel wat problemen met mn geluidskaart.. :sneaky:

Dude
9 januari 2009, 22:16
Jullie zijn goede muzikanten maar wat een afschuwelijke muziek :o
Respect voor diegenen die daar naar luisteren... Ik bedoel het is schreeuwen en ritmisch gedreun waar is de melodie in zo een muziek? Wat is het dat maakt dat jullie dat zo goed vinden?
Nogmaals goed gespeeld maar ik kan me er totaal niet in vinden.

ach.... dat is precies wat de ouwe lullen back in the usa 60 jaar geleden over rock and roll zeurden


Vet hoor thomas, goed bezig !!!! ERG lekker strak gespeeld die partijen !

Tho
9 januari 2009, 22:20
dankje Bart!! Heerlijk om te horen :)

skabouter
11 januari 2009, 22:25
vette shit tho! allereerst vind ik het nummer erg lekker, lekker beukend! ben ook benieuwd naar de andere nummers!

De mix lijkt me erg lekker, maar de sound mag nog wel wat dikker worden idd, ben benieuwd naar de master!! ik ga m horen :)

Megadeth22
11 januari 2009, 22:40
Goeie muziek; ook al vind ik wel dat heel soms in het liedje de vocals zo'n reverb / echo'tje mogen hebben. :blast:

Tho
11 januari 2009, 23:36
Goeie muziek; ook al vind ik wel dat heel soms in het liedje de vocals zo'n reverb / echo'tje mogen hebben. :blast:

Dat gaat ook gebeuren! Maar dat is op het moment expres weg gelaten om van alles extra duidelijk de kwaliteit te laten horen. Zelfde reden waarom de gitaar zo dunnetjes klinkt dus :)

@Arjen: Dankjewel man!

Megadeth22
12 januari 2009, 07:49
Dat gaat ook gebeuren! Maar dat is op het moment expres weg gelaten om van alles extra duidelijk de kwaliteit te laten horen. Zelfde reden waarom de gitaar zo dunnetjes klinkt dus :)

@Arjen: Dankjewel man!
Aah ok. Dan gaat het helemaal goed komen. :blast:

sjoerd5
12 januari 2009, 08:30
Tho, dit klinkt echt supervet.
Normaal heb ik het niet zo op grunten, maar dit vet gedaan.
Al lijkt het wel of de zanger het moeilijk bij de opening scream maar veder.
De gitaren klinken soms een beetje ver weg, maar dat is maar soms.
Vette bas riffs ook.
Dit rockt zeer hard.