PDA

View Full Version : picture wah



Rick trodat
2 januari 2009, 02:06
Gister een picture wah aangeschaft. Maar een probleem.

Met batterij werkt ie gewoon, met mijn ac adapter (one spot) niet. Als ik em dan aansluit, geeft ie een hele lichte brom, maar komt geen geluid uit.

Zou iemand dit weten, wat het kan zijn?

robert-gitarist
2 januari 2009, 07:51
Heb je de adaptor niet te dicht bij de wah liggen? Dit geeft namelijk ook een (lichte) brom ;)

Rick trodat
2 januari 2009, 10:35
Nou die brom kan ik wel oplossen, maar niet dat er geen geluid uit komt als ik een adapter aansluit.

lauke_101
2 januari 2009, 10:50
Van de RMC site:
"If an AC adapter is used, the adapter requires a 5.5/2.1mm coax plug with a negative center post, 9VDC AC regulated Class II, 20mA to 200mA max current output."

Daar zit je probleem, een one spot levert 1700mA. Versier even een aparte voeding van maximaal 200mA. Of doe hem op batterijen, volgens de site slurpt ie minder dan 10mA dus hij is wel even zoet met een batterijtje ;)

Nielsje
2 januari 2009, 10:56
Daar zit je probleem, een one spot levert 1700mA. Versier even een aparte voeding van maximaal 200mA. Of doe hem op batterijen, volgens de site slurpt ie minder dan 10mA dus hij is wel even zoet met een batterijtje ;)

Niet dus. Een One-spot kán 1700 mA leveren, maar als een pedaal slechts 10 mA trekt, dan gaat de One-spot dat pedaal écht niet overvoeden o.i.d. Dat zou betekenen dat iedereen die een One-Spot gebruikt, minstens 7 drive pedalen en 6 digi-delays zou moeten gebruiken...

Er was redelijk recent hier nog een draadje hierover, zal hem wel even opzoeken.

edit:

klikkerdeklik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115161&highlight=RMC*) Helaas geen sluitende beschrijving waarom 'ie het nu niet zo best doet.
Doet de wah echt helemaal niets, of hoor je gewoon veel nare bijgeluiden?

Rick trodat
2 januari 2009, 10:59
klopt ik ken die discussie, dat is het probleem niet.

lauke_101
2 januari 2009, 11:40
Klopt en ik begrijp ook dat een pedaal alleen maar de hoeveelheid stroom trekt die hij nodig heeft.Vind het ook vreemd van RMC dat ze dat zeggen, maarja.

Alleen een vriend van me heeft een RMC3 en hij gebruikt een voeding van 1600mA voor z'n board en als hij daar z'n wah op aansluit doet het ding het niet. Hij heeft nu een aparte 200mA voeding gekocht en daar doet die wah het wel op. Toch ook vreemd zou je zeggen.. :confused:

Nielsje
2 januari 2009, 11:53
hmz..

wellicht even contact opnemen met Teese zelf, of anders met D_H van dit forum. Beiden weten vast wel wat je ermee aan moet :)

Spitfire
2 januari 2009, 12:44
Weet je zeker dat je center pole negatief is? Zelfde probleem had ik namelijk met mijn J&H.

Nielsje
2 januari 2009, 12:51
One-spots zijn allen center-negative.
Heb je het probleem overigens met alléén de wah aan de one-spot, of via een daisychain?


Weet je zeker dat je center pole negatief is? Zelfde probleem had ik namelijk met mijn J&H.

Wat voor probleem had je er dan mee? Aangezien de One-spot en de J&H beiden van dezelfde fabrikant zijn, neem ik aan dat dat toch feilloos moet samenwerken..?

Rick trodat
2 januari 2009, 13:42
Vanmorgen ff gemaild, en nu al een reactie terug.
Volgens hem lag het niet aan de wah of aan de one spot, maar aan de aansluiting. Bij sommige wahs, ook van rmc, ligt de aansluiting te diep in de wah, waardoor de plug er net niet bij kan.

zijn advies haal, met een scherp mesje, een stukje plastic weg bij de plug van de one spot en dan past ie.

Ik heb dat gedaan, en inderdaad nu past ie en heb ik dus geluid. Oplossing was dus best simpel. De brom is trouwens nu ook weg.

Nielsje
2 januari 2009, 13:44
Vanmorgen ff gemaild, en nu al een reactie terug.
Volgens hem lag het niet aan de wah of aan de one spot, maar aan de aansluiting. Bij sommige wahs, ook van rmc, ligt de aansluiting te diep in de wah, waardoor de plug er net niet bij kan.

zijn advies haal, met een scherp mesje, een stukje plastic weg bij de plug van de one spot en dan past ie.

Ik heb dat gedaan, en inderdaad nu past ie en heb ik dus geluid. Oplossing was dus best simpel. De brom is trouwens nu ook weg.

Ah, herkenbaar probleem. Toen de daisychains van ibanez er nog niet waren, had je al wel de daisy van boss (kon je gebruiken met de psm-5 masterswitch). De heeft ook stekkertjes die je moet afsnijden om te gebruiken met je wah. Ik heb nog zo'n boss kabel op m'n bord liggen, en bijna alle stekkertjes afgeschuind. Bijvoorbeeld voor T-rex pedalen.

Spitfire
2 januari 2009, 14:41
Wat voor probleem had je er dan mee? Aangezien de One-spot en de J&H beiden van dezelfde fabrikant zijn, neem ik aan dat dat toch feilloos moet samenwerken..?
Nee nu niet meer dus, ik heb een center-pole positive adapter en ik had dus alleen brom op m'n J&H. Na nog eens de handleiding doorgelezen te hebben kwam ik er achter dat de J&H center-pole negative was dus moest ik de adapter even ompolen (draadjes doorknippen en andersom vastmaken).

Mitch
2 januari 2009, 16:09
Ik had met mijn oude Ibanez daisy chain juist dat ik mijn Dunlop wah niet kon voeden, moest ik ook bijsnijden. Ik gebruik de Picture wah naar alle tevredenheid met een daisy chain van Visual Sound.
Ik heb overigens wel de oude grijze pic wah.

robert-gitarist
2 januari 2009, 16:15
Klopt Mitch, Crybaby's hebben dat inderdaad ook net als MXR pedalen (phase 90 bijv.) Sowieso die Ibanez daisy chains, die hebben echt lompe pluggen er aan zitten.