PDA

View Full Version : Smerig pedaaltje



Rik van der Meulen
1 januari 2009, 22:37
Hallo gitaarnetters,

Ik ben op zoek naar een pedaaltje waarmee ik me distortion kanaal smeriger kan maken (voor solo's etc..)! Het moet ook mijn geluid ermee kunnen boosten..

Ik heb wat topics gelezen en deze kwamen daar uit;
Electroharmonix LPB-1, MXR Micro Amp..
toch moet ik er iets meer gain mee kunnen geven!

Moet ik dan gewoon kijken naar een distortion pedaaltje?

Ik gebruik een PRS SE EG (hambucker) door een Marshall AVT 50.

Rik

MattellicA
1 januari 2009, 22:45
Tube screamer :D

PM ;)

robert-gitarist
1 januari 2009, 22:46
Of een simpele overdrive, level open, drive en tone naar wens. Werkt prima.
Tubescreamer is natuurlijk ook een mogelijkheid ;)

Mitch
1 januari 2009, 23:17
Tube screamer :D

PM ;)

PB wat? Als mensen iets zoeken en je hebt een goede naam dan komen ze wel naar je toe. Heb je nog geen naam dan heeft dat regelmatige gehengel naar PB'tjes weinig zin, dat bouwt eerder irritatie op dan reputatie. Dit is nu je tweede bedelbrief vanavond: kappen daarmee.

@Rik: als je al drive hebt dan kun je ook met een clean boost al harder en smeriger, maar ook met een drive pedaal met de drive laag en de level hoog ingesteld. Doe voor de gein even een kleine zoektoch op solo boost of boost, hier zijn al heeeeeeeeeel veel topics over.

Luke-wannabe
2 januari 2009, 00:08
Smeriger? Big muff of een andere fuzz.

sjaak1990
2 januari 2009, 00:17
Smeriger? Big muff of een andere fuzz.

Ik weet niet of dit het smerige is wat hij wil. Ik vind avt opzich al best fuzzy, weet niet of extra fuzz daarbij het zo goed zal doen.

Rik van der Meulen
2 januari 2009, 12:18
Nee, me amp is idd al aan de fuzzige kant!

Ik ga vandaag naar Big One Zwolle,
ik kijk daar wel een naar de tube screamer! :)

Iemand anders nog iedeeën?

Jorikjet
2 januari 2009, 12:39
proco rat!

Luke-wannabe
2 januari 2009, 12:49
Een tubescreamer word juist creamier en netter. Metaljongens gebruiken hem ook om hun scheuramp strakker te maken. Dus die moet je sowieso niet hebben.

tillens
2 januari 2009, 13:05
Probeer ook eens een boost pedaal zoals de hydra boost of een ac boost. twee hele verschillende pedalen maar ze kunnen zomaar werken voor jou. Ook een aanrader; een crunchbox achtige.

Aimé
2 januari 2009, 13:15
Die nieuwe booster van Fulltone kan redelijk smerig gaan :)

Rik van der Meulen
2 januari 2009, 20:33
Ik heb de Fulltone OCD vanmiddag getest en vond hem geweldig!!
Ze zeiden dat je niet je distortion kanaal kan boosten en dat heb ik ook ondervonden!

De tube-screamer viel me tegen, veel te veel bas over me versterker!
Ook heb ik de MXR distortion III getest, net als de tubescreamer, te veel bas..
De MXR GT-OD vond ik geweldig, alleen werd net voor me neus weg gekocht..

BamBuFan1
2 januari 2009, 22:16
Smerig? Mijn Big Muff Deluxe uit de jaren 70. Hij ruist, gilt, giert en spettert!

Speeddemon
3 januari 2009, 12:37
De tube-screamer viel me tegen, veel te veel bas over me versterker!


WHAT THE FLYING F*CK?!! :???: :(

"Tubescreamer" en "te veel bas" in één zin? Jesus Christ on a pogo stick, wat voor versterker heb jij?! :dontgeti:

Hoe heb je alles aangesloten? Gitaar--->pedaal--->versterker of het pedaal in de fx-loop?

Aimé
3 januari 2009, 20:52
Idem, heel erg vreemd. (wel heftige reactie daar, speeddemon :D)

Rik van der Meulen
4 januari 2009, 12:38
chil speeddemon! :D

Check m'n eerste post..
Ik heb hem niet in mijn fx loop!

Tsjaa.. ik moest de tone helemaal naar rechts doen, om er een beetje vatsoenlijk geluid uit te halen! :dontgeti:

Mitch
4 januari 2009, 13:14
Ik heb je eerste post nog eens gecheckt, daar staat niks over waar je het pedaal wil plaatsen maar daar gaat het ook helemaal niet om. Een TS kapt je laag gedeeltelijk af. Dat is juist de grap van zo'n ding. Voor mensen die daar niet van houden maar wel van de TS sound op zich bestaat een hele kudde modificaties om het laag wat meer te behouden. Als jij er dus 'teveel laag' in ervaart is dat op zijn zachtst gezegd opmerkelijk en ik vraag me af of je mids en laag niet met elkaar verwart.

Geoffrey
4 januari 2009, 13:34
Ik draai mn laag wat meer open als ik mn TS aan heb staan..

Ik zou ook wel teveel laag met mn TS!!!:dance:

Speeddemon
4 januari 2009, 13:44
Nou, het is meer dat het eigenlijk niet kan, teveel bas met een stock Tubescreamer. De input-condensator van een TS9 is dusdanig klein gekozen, dat ie hoe dan ook van je laag-weergave afsnoept.

Dit maakt een TS9 als stand-alone overdrive niet erg geschikt, maar des te meer om een wollig/vol/vet klinkende versterker wat strakker te krijgen. Als je namelijk high-gain distortion gebruikt, wil je niet te veel dik laag erin sturen, maar naderhand (dus na de distortion-stage) bij-EQ-en. Dit maakt een TS9 uitermate geschikt om bijvoorbeeld een Mesa Boogie Dual Rectumfrier een stuk strakker te krijgen voor high gain toepassingen.

Rik van der Meulen
4 januari 2009, 16:59
duidelijk!