PDA

View Full Version : Eerste project/profiel werkstuk



blub
1 januari 2009, 20:55
Hallo beste mensen,

Al geruime tijd houd ik dit forum in de gate en lees ik het met groot plezier. Tot dusver heb ik eigenlijk nog niks gepost maar ik heb nu toch wel jullie hulp nodig. Ik wil namelijk samen met een vriend als profiel werkstuk zelf een gitaar maken. We hebben allebei dit zelf nog nooit gedaan en dus ben ik op zoek gegaan naar verschillende "stappenplannen" om zoiets te verwezenlijken. Ik heb het helaas nog niet kunnen vinden en dus is mijn vraag of iemand een link of informatie kan geven waarin precies staat wat er allemaal nodig, zowel materialen als gereedschap is en hoe het precies in z'n werk gaat. Het grootste gedeelte gaat waarschijnlijk op school uitgevoerd worden waar we de beschikking hebben over veel gereedschap.

Mijn dank is groot

Hedge
2 januari 2009, 11:01
Dat is een goed voornemen voor het nieuwe jaar.

Het is handig als je iets duidelijker bent wat voor gitaar je wilt gaan maken. Er zijn nogal wat verschillen tussen bv electrisch en acoustisch, maar ook tussen electrisch en electrisch.
Verder is een stappenplan heel moeilijk maken en raad ik je zeker aan een goed boek te kopen waar veel in beschreven wordt. Verder zou ik dit forum blijven volgen, vooral de bouwprocessen laten veel zien over de bouw en stappen.

Heel veel succes toegewenst.

B0UDEWIJN
4 januari 2009, 19:46
Het is handig als je iets duidelijker bent wat voor gitaar je wilt gaan maken. Er zijn nogal wat verschillen tussen bv electrisch en acoustisch, maar ook tussen electrisch en electrisch.


Idd, iedere gitaar is verschillend en heeft een ander bouwplan. En: ga je zelf een body, neck enz. maken of koop je die en zet je alles in elkaar?

Maar ik zal nog wel even mijn antwoord geven: zoek eens op youtube. Veel handige, ook minder handige, filmpjes.

Zie bijvoorbeeld deze serie filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=e0kNnk7zgbs

Heel veel succes!