PDA

View Full Version : Eerste nieuwe gitaar van 2009!



Orpheo
1 januari 2009, 18:57
Nou ja... nieuwe gitaar...? Ik heb 'm nu al een dag of 2, maar sinds vandaag is ie echt af.

Het verhaal... Ik heb bijna 2 jaar geleden van Fred Dons een tele gekocht, en ik was bezig 'm te fretten, vlak voor kerst. Hij deed 't echter voor geen meter, en ben bang dat vlakken en aanverwante artikelen de gitaar niet waard is. tis noch een echte tele (thinline) noch een les paul of iets anders met hummies, maar ze is gewoon supermooi. Toch wilde ik graag een tele!!!! Die punch, de brul, de attack... te gek! maar t moet goed zijn, maar goedkoop. Ik speel 99% van mijn tijd toch les paul, en ik wil gewoon wat anders, qua feel en sound.

Dus, ik ging richting the string in Amsterdam, vond een massief alder body voor nog geen 50E van allparts, leuke maple/maple neck van allparts voor 60E, met nog aanvullende hardware voor een appel en een ei (leuk detail: de control plate komt van een ouwe Hofner vandaan, met volume, tone, 3weg switch, en serie/parallel en in/uit fase, op 1 plaat!).

mintgreen slagplaat, Ping tuners (waren ook goedkoop te krijgen, en beter spul dan wat ik thuis nog had liggen), GFS pickups (tele overwound met oversized magneten Alnico5), en een backloaded brug die ik tijdelijk als frontloaded gebruik omdat ik geen backbushings heb ghehe.

Foto's komen zo. Ik heb 'm nog niet versterkt gehoord (ben bij mijn vriendin thuis, ze heeft alleen een akoestische gitaar, geen amp...), maar onversterkt klinkt en 'voelt' de gitaar enorm resonant, veel helderheid, lekker 'knorrig', strak laag, punchy mids, drukkend stevig hoog, nou ja, ik ben in mijn nopjes ;)

Foto's komen, as said, zo. photobucket moet ik effe aanzwengelen, haha

Arvoitus
1 januari 2009, 19:01
Gaaf! Ik ben benieuwd ...

JeroenSchaaf
1 januari 2009, 19:04
Ja ben ook benieuwd! :D

Orpheo
1 januari 2009, 19:06
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_1844.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_1848.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_1846.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_1849.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_1851.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_1850.jpg

Ik ben vooral blij met de leuke figuring op de body. mooie strepen enzo. niet zozeer flames als wel kleuren. En de 'lak' is gewoon blank op het body, en niks op de hals (beetje sealer, meer niet). speelt en klinkt TE GEK!

JeroenSchaaf
1 januari 2009, 19:07
Geen plaatje van de headstock? ;) ziet er goed uit man! maar welke tele van Fred dons had je liggen dan?

Mr.Fingers
1 januari 2009, 19:09
Zo Orph, eindelijk goede smaak gekregen? :D


Ziet er mooi uit, temeer met die aparte telecaster-controlplate met sliders! Ben razend benieuwd naar hoe zo'n ding klinkt. Gefeliciteerd alvast!

Orpheo
1 januari 2009, 19:32
Geen plaatje van de headstock? ;) ziet er goed uit man! maar welke tele van Fred dons had je liggen dan?

eentje met een walnut back, macassar ebben hals, ebben toets.

@ mr fingers: ghehe, ik vind 'm lekker eigenwijs, maar niet te extravagant. maar ook niet zo'n typische tele-telecaster.

JeroenSchaaf
1 januari 2009, 19:34
eentje met een walnut back, macassar ebben hals, ebben toets.


foto :D:D:cheerup:

Guitar GoD
1 januari 2009, 20:24
holy mozes wat een gaaf ding

Orpheo
1 januari 2009, 20:31
Mr. Fingers, heeft deze body trouwens de 'juiste' shape? ik kan me zoiets herinneren dat ouwe fenders een andere vorm hebben oid...

macwilliams
1 januari 2009, 20:32
Sluit me bij de rest aan, ziet'r goed uit:cheerup:

zeiler
1 januari 2009, 20:32
Sluit me bij de rest aan, ziet'r goed uit:cheerup:

jah! goede jaaropener ;)!

Hendriks
1 januari 2009, 20:37
Die elementen ,zijn dat fatbody's?Ik her er 1 in mijnpartocaster ,gecombineerd met een Broadcaster in de brug , hele fijne combie.

Tim..
1 januari 2009, 20:45
in 1 woord: prachtig!

Orpheo
1 januari 2009, 20:59
Die elementen ,zijn dat fatbody's?Ik her er 1 in mijnpartocaster ,gecombineerd met een Broadcaster in de brug , hele fijne combie.

oh geen idee hoe ze genoemd worden. ik ben er dik tevreden over :) ik heb deze pups namelijk al eens in een andere gitaar gehad. hij heeft meer punch dan mijn ouwe charvel lijkt 't wel. Ben zeer, zeer te spreken over allparts! Wellicht over een half weekje een nieuwe strat erbij? :chicken:

jimihattricks
1 januari 2009, 21:01
die controlplate is cool :)

Hendriks
1 januari 2009, 21:34
de bodie en halzen van de String hebben toch allemaal wat "foutjes"? Of valt dit mee?

Orpheo
1 januari 2009, 21:40
de bodie en halzen van de String hebben toch allemaal wat "foutjes"? Of valt dit mee?
nee, zeker niet. mijn neck heeft een paar cosmetisch 'mindere' dingen, zoals de verkoper dat zei, maar dat is de facto gewoon een mineral streak. oh boo hoo hoo. wat erg. de bodies, nja, ik heb niks gezien waar ik van denk, poeh poeh, dat is je reinste troep! allparts halzen hebben een geweldig prettig profiel moet ik zeggen.

jimihattricks
1 januari 2009, 22:03
nee, zeker niet. mijn neck heeft een paar cosmetisch 'mindere' dingen, zoals de verkoper dat zei, maar dat is de facto gewoon een mineral streak. oh boo hoo hoo. wat erg. de bodies, nja, ik heb niks gezien waar ik van denk, poeh poeh, dat is je reinste troep! allparts halzen hebben een geweldig prettig profiel moet ik zeggen.

inderdaad cosmetisch, je kunt ze altijd bellen en dan zeggen ze wat er aan mankeert (zwart vlekje op de headstock, wat donkere strepen in het hout etc.).. constructief zijn die halzen perfect..

wat bodies betreft is het ook goed spul, al heb ik 1 keertje een body van de string gekocht waarvan de neckpocket niet helemaal lekker gefreesd was (was nog prima te herstellen).. maar als er echt iets mankeert stuur je hem gewoon terug, ze sturen namelijk alles meteen op en laten je dan pas betalen..

Orpheo
1 januari 2009, 22:08
inderdaad cosmetisch, je kunt ze altijd bellen en dan zeggen ze wat er aan mankeert (zwart vlekje op de headstock, wat donkere strepen in het hout etc.).. constructief zijn die halzen perfect..

wat bodies betreft is het ook goed spul, al heb ik 1 keertje een body van de string gekocht waarvan de neckpocket niet helemaal lekker gefreesd was (was nog prima te herstellen).. maar als er echt iets mankeert stuur je hem gewoon terug, ze sturen namelijk alles meteen op en laten je dan pas betalen..
daarom haal ik t gewoon bij the string. kan ik veel sneller zien of 't klopt.

Saf
1 januari 2009, 22:32
zo zo orph. een van je eerste gitaren die echt super mooi vind. een goed begin van een nieuw jaar!

Hendriks
1 januari 2009, 22:36
ik heb ook overwogen om bij de String te kopen , heb hier echter toch wat horror verhalen gelezen over bv scheve neckpockets en woon te ver van Adam om even te gaan kijken . Ik heb nu 2dehands maar ongebruikte spullen gekocht via ebay , dat is natuurlijk ook een gok ,maar toch zeer goed uitgevallen , bodie en hals van WD-music , ook tegn fatsoelijke prijzen, wel wat meer als jij betaalt hebt , maar toch.

Orpheo
1 januari 2009, 22:41
tja, gewoon goed opletten dus :) Ik heb natuurlijk wel de luxe om uit te zoeken in amsterdam, omdat ik er heel erg vaak ben.

Orpheo
5 januari 2009, 23:47
Zo, de bedrading zit erin. gewoon master volume en tone, 3 weg TOGGLE, serie/parallel en in/uit fase. enorm veelzijdig, eigenlijk zijn die 2 sliders overbodig, zo veelzijdig is deze (of nja, een tele an sich), maar t levert wel bruikbare sounds op, dat zeker! ik ga hier nog veel fijne dagen en speeluren mee beleven denk ik!

pannekoek
5 januari 2009, 23:53
gaaf orph zo een tele erbij! hoe ziet de headstock eruit? :satisfie:

Orpheo
5 januari 2009, 23:55
gaaf orph zo een tele erbij! hoe ziet de headstock eruit? :satisfie:
gewoon als een tele head?