PDA

View Full Version : Gitaarreparatie



Ponyboy
1 januari 2009, 16:35
Mijn vader heeft een hele mooie Spaanse gitaar. De gitaar is alleen een keer gevallen en nu zit er een scheur in. Het is nogal een duur ding en we willen hem graag oplappen.

Ik ben op zoek naar een gitaar reparateur en ik hoor van velen dat Piet Visser de juiste man is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in contact kan komen met hem?

yhcmarc
1 januari 2009, 17:57
Er wonen ook maar een paar duizend Piet Visser 's in nederland, zou je iets specifieker kunnen zijn misschien?

--=HANS=--
1 januari 2009, 18:02
Ik weet niet waar je woont maar er zijn echt meer mogelijkheden dan de door jou genoemde Piet Visser. Ik heb goede ervaringen met Luthiers gitaren in Den Bosch voor reparaties. Ik heb in diverse topics de afgelopen paar jaar nog een hoop andere namen voorbij zien komen, zou me dus niet blind staren op één reparateur, tenzij hij bij je om de hoek woont :)

jerome
1 januari 2009, 23:00
Piet Visser zit (of zat) in Egmond aan zee (of was het nou Egmond binnen?), vlak bij Alkmaar.
Aardige vent, maar ik was niet echt tevreden over zijn werkzaamheden aan mijn gitaar, maar zoiets blijft natuurlijk een moment opname...

Ponyboy
2 januari 2009, 00:20
Ik woon ook vlak bij Alkmaar dus iemand in de buurt lijkt me handig. Ik bedoel inderdaad die Piet Visser uit Egmond. Hoe kom ik met hem in contact?

jerome
2 januari 2009, 10:36
ff op www.detelefoongids.nl "Piet Visser" en "Egmond aan zee" intoetsen...
Zoveel Piet Vissers zullen er daar niet wonen ;)

yhcmarc
2 januari 2009, 14:12
Ik ga zelf altijd naar Henk kuip in Heemskerk.

groovieguitarguus
3 januari 2009, 10:21
Mijn vader heeft een hele mooie Spaanse gitaar. De gitaar is alleen een keer gevallen en nu zit er een scheur in. Het is nogal een duur ding en we willen hem graag oplappen.


Je noemt het oplappen. Voor mij dus een 'aanname' Dat het geen super strakke restauratie moet worden, maar weer een goed werkende gitaar.
In dat geval is Piet Visser... je die uit Egmond aan Zee... een prima vent.
Heb goeie ervaringen met hem wat betreft fretwerk en plaatsen van een brug.
Voor heel mooi lakwerk, zou ik niet naar hem gaan.
Piet rekent ook schappelijke prijzen... en lekker dicht bij Alkmaar in de buurt... ;-)

Pais
3 januari 2009, 18:34
Mijn vader heeft een hele mooie Spaanse gitaar. De gitaar is alleen een keer gevallen en nu zit er een scheur in. Het is nogal een duur ding en we willen hem graag oplappen.

Ik ben op zoek naar een gitaar reparateur en ik hoor van velen dat Piet Visser de juiste man is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in contact kan komen met hem?

Jan van der Wije is ook een goede. Hij doet ook reparaties voor La Guitarra Buena in Amsterdam (spaanse gitaar speciaalzaak)
Als je op zn naam googlet, vind je hem wel. Hij woont in Zaandam