PDA

View Full Version : Speakerkasten!



the feable
1 januari 2009, 16:26
He Medeforummers,

10 januari is er bij Muziekhandel Jukebox in Boekel een uitgebreide speakerkasten dag! Leek mij wel interessant: Veel speakerkasten vergelijken! Ze hebben er veel staan ook de nieuwe Kool & Elfring, daar heb ik ook veel goede dingen over gehoord! Zijn er hier nog mensen die daar heen gaan? Misschien kunnen we eventueel wat regelen met samen rijden!?

Ik ga er zeker ff heen! Als je van plan bent een cab te kopen is het zeker interessant want volgens de advertentie krijg je een gratis monster speaker kabel bij elke kast die je koopt!

robert-gitarist
1 januari 2009, 17:34
Klinkt leuk, alleen heb ik helaas geen vervoer. Lijkt me sowieso een interessante zaak om eens te gaan kijken. Geloof dat ze daar ook namelijk aardig wat pedalen hebben liggen.

ieme
1 januari 2009, 17:34
ben benieuwd, volgende week ff checke

Negative K3 fan
1 januari 2009, 17:58
bij musik produktiv hebben ze altijd een speakerkastdag... Ze hebben daar een handig systeem om er 134354534 te vergelijken.

JelmerOnGuitar
1 januari 2009, 18:27
Lijkt me heel vet zo'n dag, maar is voor mij wel een tyfus end weg.. Denk neit dat dat voor mekaar gaat komen.. Jammer!

Misschien kunnen de mensen die wel gaan naderhand hier een verslagje posten? Lijkt me vet.

the feable
1 januari 2009, 19:12
Klinkt leuk, alleen heb ik helaas geen vervoer. Lijkt me sowieso een interessante zaak om eens te gaan kijken. Geloof dat ze daar ook namelijk aardig wat pedalen hebben liggen.

Klopt. Met het openbaar vervoer kun je er trouwens makkelijk komen. Pak vanaf eindhoven de bus, die stopt daar voor de deur!

JohnLord
1 januari 2009, 19:36
Lijkt me heel vet zo'n dag, maar is voor mij wel een tyfus end weg.. Denk neit dat dat voor mekaar gaat komen.. Jammer!

Misschien kunnen de mensen die wel gaan naderhand hier een verslagje posten? Lijkt me vet.

Misschien kun je met Ieme meerijden?

Magic Bean
1 januari 2009, 19:36
Ik ben er vorige week nog geweest voor een gitaar.
Toen hadden ze daar al een ruime selectie aan K&E, Bogner en Koch cabs.
Stond volgens mij ook nog een Soldano+cab.

Zit momenteel te twijfelen tussen 3 cabs:
De Orange PPC112
Bogner Cube
Kool & Elfring XLs112

De orange heb ik afgelopen dinsdag getest tegenover de Engl 112 V30.
Amp was een Orange TT
Orange had een warmere, vollere tone met genoeg 'oemph' en klonk lekker donker, terwijl de Engl scheller overkwam met minder warmte. De Engl was daarnaast ook aan alle kanten ±2 cm groter en een stuk zwaarder dan de Orange.
Kan natuurlijk ook komen doordat de TT beter bij de Orange cab past...

De Bogner Cube heb ik met dezelfde top geprobeerd en die klonk ook superlekker...
K&E spreekt me ook nog steeds aan, maar heb ik nog niet getest.
Mja, voor de prijs van 1 bogner/K&E kan je bijna 2 orange kasten kopen!

Iemand nog tips/suggesties?
Als ik de 10e vrij heb ga ik zeker nog ns langs in Boekel.

TimmU
1 januari 2009, 19:39
waarom nou zo precies een 1x12 dan?

ieme
1 januari 2009, 19:46
Lijkt me heel vet zo'n dag, maar is voor mij wel een tyfus end weg.. Denk neit dat dat voor mekaar gaat komen.. Jammer!

Misschien kunnen de mensen die wel gaan naderhand hier een verslagje posten? Lijkt me vet.

misschien kun je met iemand meerijden :)

Magic Bean
1 januari 2009, 21:42
waarom nou zo precies een 1x12 dan?

Het liefste speel ik natuurlijk met een 4x12, maar ik ben toetsenist en heb aan gewicht en ruimte al meer te slepen dan de gemiddelde gitarist.
Ik speel nu over de PA, maar wil voor thuis en de buhne een 1x12 cabje om te gebruiken bij een Blackstar HT-5.
Er zit op die blackstar een speaker simulatie die naar de PA gaat of de cab wordt gemict, maar dan heb ik iig een directe monitor voor mijn gitaargeluid.

Lexvandoef
1 januari 2009, 21:43
waarom nou zo precies een 1x12 dan?

Vanwege het formaat misschien?

the feable
1 januari 2009, 22:36
Vanwege het formaat misschien?

Dat is 1! Maar ik vind een 1x12 bogner nou niet slechter klinken dan een 2x12, in tegendeel. Iets staat me wel aan in de Cube's van bogner. En ook de prijs is een argument!

Ibanez666
1 januari 2009, 23:50
als we het toch over speakerkasten hebben: ik heb een versterker met twee uitgangen 4 ohm en 8hm. Nou tel je normaal gesproken het aantal watts van de speakers bij elkaar op als ik het goed heb, dus als je een 4x12 hebt met 25 watt speakers heb je 100 watt. Betekent dit dat als je er twee losse 1x12s op aansluit je deze twee qua wattage ook bij elkaar op kan tellen?

sjaak1990
2 januari 2009, 00:14
als we het toch over speakerkasten hebben: ik heb een versterker met twee uitgangen 4 ohm en 8hm. Nou tel je normaal gesproken het aantal watts van de speakers bij elkaar op als ik het goed heb, dus als je een 4x12 hebt met 25 watt speakers heb je 100 watt. Betekent dit dat als je er twee losse 1x12s op aansluit je deze twee qua wattage ook bij elkaar op kan tellen?

Tuurlijk kan dat, je gebruikt toch gewoon 2 speakers, en denk daarbij aan de weerstand. 2 16 ohm cabinets zorgen voor 8 ohm, wist je vast wel maar voor de zekerheid :)

Ibanez666
2 januari 2009, 00:23
Tuurlijk kan dat, je gebruikt toch gewoon 2 speakers, en denk daarbij aan de weerstand. 2 16 ohm cabinets zorgen voor 8 ohm, wist je vast wel maar voor de zekerheid :)

Ik heb twee speaker uitgangen en ik heb 1 schakelaar voor 8 en 4 ohm. Er staat verder niet bij dat de 4 ohm 8 ohm stand alleen voor een enkel cabinet geldt. Betekent dit dat het dan niet uitmaakt of ik er 1 of 2 op aansluit?

x.a.d
2 januari 2009, 10:27
Vaak gaat het over de totale load die je op de versterker hangt. dus als er 8 ohm staat mag er 1x8ohm of 2x16ohm op.

Leuk die speakerkasten dag. Eens kijken wat die jongens van Kool & Elfring te vertellen hebben..

Ibanez666
2 januari 2009, 10:36
Vaak gaat het over de totale load die je op de versterker hangt. dus als er 8 ohm staat mag er 1x8ohm of 2x16ohm op.




Hoe kom ik daar achter, heb tot nu toe (3 keer) steeds gespeeld op de 8 ohm stand met twee 8 ohm cabinets eraan.. is het dan misschien veiliger om op de 4 ohm stand te spelen met 2 cabinets van 8ohm? Maakt het ook niet uit of de amp in serie of parallel geschakeld is?

Dude
2 januari 2009, 11:44
Als je 2 8 ohm kasten hebt moet je amp op 4 ohm staan, bij 2 kasten van 16 ohm staat je amp op 8 ohm.

x.a.d
2 januari 2009, 11:50
Ik heb een tip...Ga naar die info dag en laat je informeren ;) He blijft toch voor veel mensen een wazig iets het hele ohmage verhaal. Je moet anders eens de zoek functie gebruiken. Er zijn hier al heel veel topics over waar het heel netjes staat uitgelegt.

Ibanez666
2 januari 2009, 12:02
Als je 2 8 ohm kasten hebt moet je amp op 4 ohm staan, bij 2 kasten van 16 ohm staat je amp op 8 ohm.

Is het nooit andersom dat als je twee keer 8 aansluit het 16 wordt omdat de versterker zelf zo geschakeld is? Of is dit nooit het geval?

Magic Bean
2 januari 2009, 12:11
Is het nooit andersom dat als je twee keer 8 aansluit het 16 wordt omdat de versterker zelf zo geschakeld is? Of is dit nooit het geval?

De speakers maken het ohmage, niet de amp. De hoeveelheid ohm staat dus vast (als er altijd dezelfde set-up gebruikt wordt...)

De versterker moet zich aanpassen aan de speakers. Dus als er 2 kasten van 8 Ohm gebruikt worden:

1/8 + 1/8 = 1/4 ==> moeten beide kabels in de 4 ohm uitgangen.

Als je nou beide kasten in serie hangt (dus één kabel uit amp==> in kast 1 ==>kabel uit kast==> in kast 2.), dan wordt het ohmage verdubbelt. Dus 2 x 8 ohm= 16 ohm.

In de handleiding van de meeste amps staat overigens beschreven welke speakercombinaties er mogelijk zijn.

Ibanez666
2 januari 2009, 12:27
De speakers maken het ohmage, niet de amp. De hoeveelheid ohm staat dus vast (als er altijd dezelfde set-up gebruikt wordt...)

De versterker moet zich aanpassen aan de speakers. Dus als er 2 kasten van 8 Ohm gebruikt worden:

1/8 + 1/8 = 1/4 ==> moeten beide kabels in de 4 ohm uitgangen.

Als je nou beide kasten in serie hangt (dus één kabel uit amp==> in kast 1 ==>kabel uit kast==> in kast 2.), dan wordt het ohmage verdubbelt. Dus 2 x 8 ohm= 16 ohm.

In de handleiding van de meeste amps staat overigens beschreven welke speakercombinaties er mogelijk zijn.


ah thnx, het probleem is dat ik geen handleiding heb en er nul nada niets (bruikbaars) over mijn amp op het net te vinden is. Maar dan wordt het dus twee cabinets op mn amp in de 4 ohm stand

Nielsje
2 januari 2009, 12:31
Iets zegt me dat de impedantie FAQ te weinig wordt gelezen.. :satisfie:

Overigens bestaat "ohmage" niet", het is "impedantie".
Het zelfde geldt voor "wattage", het is "vermogen".

Ibanez666
2 januari 2009, 12:34
Iets zegt me dat de impedantie FAQ te weinig wordt gelezen.. :satisfie:

Overigens bestaat "ohmage" niet", het is "impedantie".
Het zelfde geldt voor "wattage", het is "vermogen".

ah, nou ben dan ook een noob :)

Nielsje
2 januari 2009, 12:39
ah, nou ben dan ook een noob :)

Ja, ik zie het met je schamele 3700 posts! Beginneling! :D
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar ik zie op het forum hier best veel mensen die zich het zichzelf 'moeilijk' maken door vragen te stellen die al 10 x zijn beantwoord. Met als gevolg 'juiste' antwoorden waarin het woord 'ohmage' wordt verwerkt....tja....

Ik zeg niet dat ik het altijd juist heb, maar voor vragen als deze is er gewoon de FAQ. Die dingen zijn niet voor niets geschreven :)

hole
2 januari 2009, 12:42
handleiding

Palmer handleiding (http://www.fantes.com/manuals/palmer-belgian-waffles-manual.pdf)


:chicken::cheerup::chicken::cheerup:

Ibanez666
2 januari 2009, 12:44
Ja, ik zie het met je schamele 3700 posts! Beginneling! :D
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar ik zie op het forum hier best veel mensen die zich het zichzelf 'moeilijk' maken door vragen te stellen die al 10 x zijn beantwoord. Met als gevolg 'juiste' antwoorden waarin het woord 'ohmage' wordt verwerkt....tja....

Ik zeg niet dat ik het altijd juist heb, maar voor vragen als deze is er gewoon de FAQ. Die dingen zijn niet voor niets geschreven :)


Probleem is dat ik ooit eens een amp heb gekocht van een gast die er veel verstand van leek te hebben (kan gauw vanuit mijn oogpunt) en die zei dat de amp uitgangen in serie stonden. Nou heb ik dat denk ik opgevat als dat het ook anders kan, dus parallel en toen dacht ik, misschien geldt de regel 2x 8ohm is 4 ohm niet op alle versterkers, maar in de FAQ staat dat dit dus blijkbaar wel altijd zo is...Die gast heeft me gewoon aant twijfelen gebracht

Ibanez666
2 januari 2009, 12:44
Palmer handleiding (http://www.fantes.com/manuals/palmer-belgian-waffles-manual.pdf)


:chicken::cheerup::chicken::cheerup:

Haha grapjas, ik dacht ff shit heeft hij hem gevonden! lullo ;)

Nielsje
2 januari 2009, 12:50
Die gast heeft me gewoon aant twijfelen gebracht

Dat zijn vervelende dingen. Ik denk dat het voor iedereen op dit forum geen kwaad kan als hij/zij zich eens een beetje inlezen in de techniek van iets. Dan pik je 'onzin' in berichten ook eerder op. Niet dat ik alle kennis in huis heb, maar niets is vervelender om 'adviezen' te lezen van mensen die nergens kennis van hebben.

(ik kan me bijvoorbeeld nog wel een voorval herinneren: "Schallers zijn beter dan Sperzels, want die komen uit Duitsland!")....:sneaky:

Ibanez666
2 januari 2009, 12:55
Dat zijn vervelende dingen. Ik denk dat het voor iedereen op dit forum geen kwaad kan als hij/zij zich eens een beetje inlezen in de techniek van iets. Dan pik je 'onzin' in berichten ook eerder op. Niet dat ik alle kennis in huis heb, maar niets is vervelender om 'adviezen' te lezen van mensen die nergens kennis van hebben.

(ik kan me bijvoorbeeld nog wel een voorval herinneren: "Schallers zijn beter dan Sperzels, want die komen uit Duitsland!")....:sneaky:

In principe had hij wel gelijk, want hij gaf aan of 1x4ohm op de amp, of twee van 8ohm....alleen ik trok de conclusie dat het dus ook andersom zou kunnen omdat hij het over een serie geschakelde ampuitgang had. En ja inlezen, dat doe ik al gaande weg.. :)

Magic Bean
2 januari 2009, 13:17
Iets zegt me dat de impedantie FAQ te weinig wordt gelezen.. :satisfie:

Overigens bestaat "ohmage" niet", het is "impedantie".
Het zelfde geldt voor "wattage", het is "vermogen".

hehe, oops :sssh:

Ik had me meer geconcentreerd op het berekenen van 'het ohmage' dan op het tonen van mijn taalvaardigheid. ;)

the feable
2 januari 2009, 16:37
Ik zie wel dat er genoeg vragen zijn voor op de speakerkasten dag! Whaha!
Ik ben er zeker bij!
Heeft er iemand al die Kool&Elfring 2x12 gehoord! Ik vind hem wel interessant aangezien hij erg klein is! Volgens mij kun je ze ook in alle kleuren te krijgen! Lijkt me wel gaaf een groene speakerkast onder mijn knal-oranje versterker!

Guitar-King?
2 januari 2009, 19:41
Ik zie wel dat er genoeg vragen zijn voor op de speakerkasten dag! Whaha!
Ik ben er zeker bij!
Heeft er iemand al die Kool&Elfring 2x12 gehoord! Ik vind hem wel interessant aangezien hij erg klein is! Volgens mij kun je ze ook in alle kleuren te krijgen! Lijkt me wel gaaf een groene speakerkast onder mijn knal-oranje versterker!

De Kool&Elfring 2x12 zal deze dag testklaar staan dus neem gerust je eigen top mee om de 2x12 te testen en te vergelijken.

Fijn dat mensen het een leuk initiatief vinden. De bouwers van Kool&Elfring zijn die dag ook aanwezig en zullen alle vragen rondom speakers en speakerkasten beantwoorden.

Wat ook leuk is, is dat we een goede primeurs hebben.
-De nieuwe Bogner 2x12 Alchemist.
-De nieuwe verbeterde Diezel speakerkasten.

Natuurlijk is er een groot assortiment aanwezig van o.a Engl, mesa boogie, Bogner, Brunetti,Kool & Elfring, Orange, Soldano, Diezel enz enz..
Maar wat ik graag nog zou willen weten is naar welke kasten de meeste mensen nu echt benieuwd naar zijn. Zodat we kunnen zorgen dat deze op voorraad zijn. Dus kom maar met suggesties!!

Magic Bean
2 januari 2009, 22:36
Zoals ik eerder heb aangegeven ben ik zeer geïnteresseerd in 1x12 cabjes van Orange, K&E, Bogner en Brunetti.

Henri H
2 januari 2009, 23:52
......beandwoorden.......foei!
Lijkt me niet echt een tikfout...

the sure thing
3 januari 2009, 00:07
De Kool&Elfring 2x12 zal deze dag testklaar staan dus neem gerust je eigen top mee om de 2x12 te testen en te vergelijken.

Fijn dat mensen het een leuk initiatief vinden. De bouwers van Kool&Elfring zijn die dag ook aanwezig en zullen alle vragen rondom speakers en speakerkasten beandwoorden.

Wat ook leuk is, is dat we een goede primeurs hebben.
-De nieuwe Bogner 2x12 Alchemist.
-De nieuwe verbeterde Diezel speakerkasten.

Natuurlijk is er een groot assortiment aanwezig van o.a Engl, mesa boogie, Bogner, Brunetti,Kool & Elfring, Orange, Soldano, Diezel enz enz..
Maar wat ik graag nog zou willen weten is naar welke kasten de meeste mensen nu echt benieuwd naar zijn. Zodat we kunnen zorgen dat deze op voorraad zijn. Dus kom maar met suggesties!!Haha! Speciaal hiervoor geregisteerd op dit forum :)

sjaak1990
3 januari 2009, 01:55
Hoe kom ik daar achter, heb tot nu toe (3 keer) steeds gespeeld op de 8 ohm stand met twee 8 ohm cabinets eraan.. is het dan misschien veiliger om op de 4 ohm stand te spelen met 2 cabinets van 8ohm? Maakt het ook niet uit of de amp in serie of parallel geschakeld is?

Dat is dus fout.

Ibanez666
3 januari 2009, 09:18
Dat is dus fout.

welk gedeelte?

x.a.d
3 januari 2009, 10:14
welk gedeelte?

Dat je hem op 8 ohm had staan. Als je 2 8 Ohm kasten hebt moet de versterker op 4 ohm.

Guitar-King?
3 januari 2009, 10:41
Zoals ik eerder heb aangegeven ben ik zeer geïnteresseerd in 1x12 cabjes van Orange, K&E, Bogner en Brunetti.

De bogner cubes zijn aanwezig en ook de Kool & Elfring 1x12 ook.
De orange kasten zijn in china gebouwde kastjes en zijn totaal geen vergelijkng met de bogner of de K&E. Ook de brunetti kastjes zijn een stuk minder, maar ik ga kijken of ik kan zorgen dat we deze op voorraad hebben.

Ibanez666
3 januari 2009, 11:24
Dat je hem op 8 ohm had staan. Als je 2 8 Ohm kasten hebt moet de versterker op 4 ohm.

ja ok, ik ga hem dan ook zeker op 4 ohm zetten. blij dat er niks gebeurd is tot nu toe.

Guitar-King?
6 januari 2009, 23:24
De bogner cubes zijn aanwezig en ook de Kool & Elfring 1x12 ook.
De orange kasten zijn in china gebouwde kastjes en zijn totaal geen vergelijkng met de bogner of de K&E. Ook de brunetti kastjes zijn een stuk minder, maar ik ga kijken of ik kan zorgen dat we deze op voorraad hebben.

Ik heb een klant die toch langs zou komen gevraagd het brunetti cabinetje mee te brengen. Als je wil kan je het testen.

the feable
7 januari 2009, 13:16
Hebben jullie ook Matamp kasten?

HaroldA
7 januari 2009, 13:33
Ik heb geen cabs nodig, maar dit lijkt me wel een uitgesproken moment om een keer de winkel van dichtbij te gaan bekijken!

Zal ff kijken of ik wat vrienden mee kan sjouwen...

ieme
7 januari 2009, 13:44
hoe laat begint die dag eigenlijk? of is het de hele dag door inlopen enz enz

Guitar-King?
7 januari 2009, 17:41
hoe laat begint die dag eigenlijk? of is het de hele dag door inlopen enz enz

Het is de hele dag door mogelijk te testen en vergelijken, maar om 12, 2 en 4 uur is er een algemene presentatie van over kool & Elfring.

De Jongens van Kool & Elfring zullen ook een groot assortiment kasten met apparte speaker combinaties meebrengen. Er is dan gelegenheid om deze eventueel onder begeleiding van Aryjan Kool en Floris Elfring te vergelijken met ander types of merken. Dus de test mogelijkheden zijn bijna het zelfde als bij de heren van Kool&Elfring op lokatie, maar nu is het ook mogelijk er andere merken naast te testen.



@ The feable: Op dit moment heb ik de Matamp 2x12 slanted staan.

tnijland
7 januari 2009, 23:24
Het is de hele dag door mogelijk te testen en vergelijken, maar om 12, 2 en 4 uur is er een algemene presentatie van over kool & Elfring.

De Jongens van Kool & Elfring zullen ook een groot assortiment kasten met apparte speaker combinaties meebrengen. Er is dan gelegenheid om deze eventueel onder begeleiding van Aryjan Kool en Floris Elfring te vergelijken met ander types of merken. Dus de test mogelijkheden zijn bijna het zelfde als bij de heren van Kool&Elfring op lokatie, maar nu is het ook mogelijk er andere merken naast te testen.

Wat mij altijd verbaast is dat de stereo 2x12 cabinetten meestal niet zijn gecompenseerd m.b.t. geluidsgolven die elkaar kunnen uitdempen. Het zijn namelijk verschillende signalen waarmee de speakers worden aangestuurd. Dat is volgens mij een reden dat 2 1x12 kasten beter lijken te klinken. Als het goed is uitgevoerd zijn de stereo kasten intern ook voorzien van scheidingswand en is de ruimte berekend met bijv. thiele reflex parameters. Vaak is het echt een simpel overberekend kastje dat niet is geoptimaliseerd en waar alles in kan worden gestopt. Gaat de kasten/speaker bouwer ook wat zinnigs zeggen over de preferred speaker set-up voor de stereo gitarist en de manier waarmee de kasten optimaal zijn afgestemp op de speakers???

Guitar-King?
8 januari 2009, 16:19
Wat mij altijd verbaast is dat de stereo 2x12 cabinetten meestal niet zijn gecompenseerd m.b.t. geluidsgolven die elkaar kunnen uitdempen. Het zijn namelijk verschillende signalen waarmee de speakers worden aangestuurd. Dat is volgens mij een reden dat 2 1x12 kasten beter lijken te klinken. Als het goed is uitgevoerd zijn de stereo kasten intern ook voorzien van scheidingswand en is de ruimte berekend met bijv. thiele reflex parameters. Vaak is het echt een simpel overberekend kastje dat niet is geoptimaliseerd en waar alles in kan worden gestopt. Gaat de kasten/speaker bouwer ook wat zinnigs zeggen over de preferred speaker set-up voor de stereo gitarist en de manier waarmee de kasten optimaal zijn afgestemp op de speakers???


Ik heb voor je even contact op genomen met Aryjan Kool en ook op dit gebied hebben zij veel geëxperimenteerd. Daardoor hebben de een goed onderbouwde mening over wat wel en niet werkt, en hoe een goede stereo speakerkast gebouwd word. Dus ook daarvoor ben je welkom om eens van ideeën te wisselen en je te laten adviseren door Kool & Elfring.

Chris Winsemius
8 januari 2009, 16:30
Ik kan er helaas niet bij zijn (bezoek/werk/etc. hier) maar ik vind het absoluut 'n zeer goed initiatief van Jukebox!

Ben zeer benieuwd naar de ervaringen.

Guitar-King?
9 januari 2009, 18:30
Ik kan er helaas niet bij zijn (bezoek/werk/etc. hier) maar ik vind het absoluut 'n zeer goed initiatief van Jukebox!

Ben zeer benieuwd naar de ervaringen.

Bedankt ! Jammer dat je niet kunt komen.
Ik hoop dat we veel mensen er een plezier mee doen en dat we iedereen een beetje wijzer kunnen maken op het gebied van speakerkasten.
We hebben de hele winkel verbouwd zodat alle kasten in onze 1e grote testruimte te testen zijn. In onze 2e testruimte zal vol staan met enkel Kool&Elfring kasten met verschillende speaker combinaties.
In ieder geval zorgen we dat de koffie warm is en dat het een gezellige dag word!

zjanke
10 januari 2009, 16:12
Ik ben er even geweest en buiten het feit dat het erg druk was in het hok was het erg interessant om verschillende speakers te horen in hetzelfde type kast. Gebruikte versterker tijdens de demo was een Brunetti XL r-Evo.
K&E klonk wel lekker, misschien zelf nog eens gaan vergelijken met ander merken om dezelfde speaker in verschillende kasten te horen.

Uit mijn blote bol:
Alles Celestion, volgende types: G12M25, G12H30 Anniversary, V30, CL80 (alleen gehoord in combi met een V30 kast) Gold, G12T75, G12T65

Ook een vergelijk tussen een 2x12, 4x12 en 4x12XL met V30's was verhelderend, het geluid wordt veel voller als de kast groter wordt.

Ik weet nu alleen niet meer of ik H30 heritage wil of toch een T65 :dontgeti: en om het GAS te stillen heb ik maar een Flatliner SIX meegenomen :satisfie:

Nielsje
10 januari 2009, 16:30
Ik weet nu alleen niet meer of ik H30 heritage wil of toch een T65 :dontgeti: en om het GAS te stillen heb ik maar een Flatliner SIX meegenomen :satisfie:

Bedoel je met T65 een 65 Herritage?
In ieder geval: Naar mijn mening beiden lekkere speakers, maar de H30 heeft wat meer de neiging iets 'pinniger' te worden, en de 65H wordt wat bombastisch in het laag als je een wat grotere speakerkast hebt. Ik had 65-ers in m'n Bogner 212OS en heb er nu 20 watters inhangen wat erg fijn werkt.

Mijn kast (toen nog met de 65-ers) is destijds nog even getest op de marshall meeting met jouw L&B 20, en doen vonden we het, vooral met een les paul, wel erg veel laag hebben. Wellicht dat een andere kast beter is (de HOOK 212 heeft dezelfde afmetingen, maar is beduidend lichter, fysiek, en heeft ook een minder bombastische sound).

Dat je 't even weet :satisfie:

zjanke
10 januari 2009, 17:17
Bedoel je met T65 een 65 Herritage?
inderdaad een 65 heritage.

In ieder geval: Naar mijn mening beiden lekkere speakers, maar de H30 heeft wat meer de neiging iets 'pinniger' te worden, en de 65H wordt wat bombastisch in het laag als je een wat grotere speakerkast hebt. Ik had 65-ers in m'n Bogner 212OS en heb er nu 20 watters inhangen wat erg fijn werkt.

Mijn kast (toen nog met de 65-ers) is destijds nog even getest op de marshall meeting met jouw L&B 20, en doen vonden we het, vooral met een les paul, wel erg veel laag hebben. Wellicht dat een andere kast beter is (de HOOK 212 heeft dezelfde afmetingen, maar is beduidend lichter, fysiek, en heeft ook een minder bombastische sound).

Dat je 't even weet :satisfie: Ik vind het al zo lastig.....

Misschien toch maar gewoon ruilen tegen de Marshall 1961B en eerst eens veel speakers testen in die kast.

Nielsje
10 januari 2009, 17:20
inderdaad een 65 heritage. Ik vind het al zo lastig.....

Misschien toch maar gewoon ruilen tegen de Marshall 1961B en eerst eens veel speakers testen in die kast.

psst... Vernet 2x12 met 20 watters ;)





(of kijk anders eens in m'n onderschrift *grinnik*)

Mitch
10 januari 2009, 17:41
Hoog tijd dat zjanke inderdaad die Vernet 2x12 eens probeert ;) Je weet 't Jan, ik heb de top die jij nu hebt korte tijd bespeeld: waanzinnige combinatie. Sowieso is die kast heel lekker open en niet zo stug en (over)vol in het laag als een hoop andere moderne kasten. Geen waarde oordeel, het is maar net wat je smaak en speelstijl is, maar het is een feit dat bij een hoop kwaliteitskasten de nadruk staat op dik en strak terwijl je daar lang niet altijd op zit te wachten... Als we weer eens een keer een mini-meeting organiseren krijg je een uitnodiging!

Over hoog tijd gesproken: hoog tijd dat Jukebox de 'special design' diagonale 2x12 Vernet eens in zijn assortiment gaat opnemen!

zjanke
10 januari 2009, 17:43
Hoog tijd dat zjanke inderdaad die Vernet 2x12 eens probeert ;)

Ik kaap een topic, maar wanneer wordt dat ding nou eens reverse engineered?
Zelf bouwen is ook nog een optie :satisfie:

Magic Bean
10 januari 2009, 21:59
Een geslaagde dag!

Volgende week staat er een mini-halfstackje te prijken in mijn huisje :D

Ik heb de Brunetti, Bogner en K&E 1x12's naast elkaar vergeleken met een 5 watt head.

De Bogner was toch echt de duidelijke winnaar: vet, vol, laag en warm.
De K&E kwam op de tweede plek met een strakkere, maar minder aanwezige bas en imo iets minder volume.
De Brunetti heb ik maar kort getest (aangezien de Bogner zo lekker klonk ;)), maar deze was duidelijk de minste van de drie: minder ballen, minder laag, maar nog steeds heel strak.

Volgens Aryan Kool heeft de Bogner op lager volume een voller geluid vanwege de basspoorten die erin zitten. Op hoger volume zou de kast dan een stuk losser/rommeliger worden, terwijl de K&E cab juist meer laag en meer strakheid krijgt (aangezien die toch een stukje hoger en dieper is).

Nu speel ik waarschijnlijk niet vaak op oorlogsvolume, dus ik heb gekozen voor de Bogner (met de oude prijs ;) ).
Pics en evt. soundsamples volgen!

the sure thing
11 januari 2009, 13:47
Zijn er meer mensen die hun bevindingen willen posten?

tnijland
11 januari 2009, 22:46
Ja, ben ook heel erg beniewd. Is er bijvoorbeeld een globale keuze te maken (V30 vs GT75 etc.)???

the sure thing
13 januari 2009, 15:58
... in mijn zoekocht naar een kleinere 2x12 dan mijn Bogner OS, heb ik wat research gedaan.

Wat blijkt: de Brunetti dual cab en de K&E 2x12 zijn op 1,5 cm na identiek dezelfde maat! Heeft iemand deze 2 cabs naast elkaar gehoord?

En heeft iemand de 2x12 van K&E vergeleken met de 2x12 OS van Bogner?

Nielsje
13 januari 2009, 16:09
Nee, maar ben wel benieuwd :)
De K&E schijnen echt goed te zijn, maar ik ben wel iemand die uiterlijke schoonheid ook weet te waarderen, de Bogner 212OS is toch echt wel een prachtig ogende kast naar mijn mening! Maar zo zwaar...

the sure thing
13 januari 2009, 16:23
Nee, maar ben wel benieuwd :)
De K&E schijnen echt goed te zijn, maar ik ben wel iemand die uiterlijke schoonheid ook weet te waarderen, de Bogner 212OS is toch echt wel een prachtig ogende kast naar mijn mening! Maar zo zwaar... Haha! DE reden dat ik een Bogner OS gekocht heb, is ook vanwege de looks... Al vind ik die zwarte ook errug stoer. Maar ik ben het tillen zo vreselijk zat.... En dat bonkende laag hoeft van mij niet. Ik heb getwijfeld voor een 1x12 (of 2x 1x12) maar blijf toch bij een 2x12...

HaroldA
13 januari 2009, 16:26
Haha! DE reden dat ik een Bogner OS gekocht heb, is ook vanwege de looks... Al vind ik die zwarte ook errug stoer. Maar ik ben het tillen zo vreselijk zat.... En dat bonkende laag hoeft van mij niet. Ik heb getwijfeld voor een 1x12 (of 2x 1x12) maar blijf toch bij een 2x12...

Ik heb 2 Marshall 1936's (dus niet de kleine 1922!) en die missen juist weer wat 'gebonk', zelfs met oude G12-65'ers... Ach ja, voorlopig goed genoeg voor mij (en m'n portemonnee!)

Joey Handsome
13 januari 2009, 16:28
Uiterlijk is toch voor velen erg belangrijk. Ik moet zeggen dat ik die K&E kasten nou ook niet echt mooi kan noemen. Als ik voor uiterlijk zou gaan, zou het Matamp worden. Helaas heb ik ze nog nooit gehoord.

the sure thing
13 januari 2009, 16:29
Ik heb 2 Marshall 1936's (dus niet de kleine 1922!) en die missen juist weer wat 'gebonk', zelfs met oude G12-65'ers... Ach ja, voorlopig goed genoeg voor mij (en m'n portemonnee!) Ik vind die 1936 kastjes ook te lomp, te groot. Gelukkig zijn ze wel wat lichter... Maar ze missen een handvat op de bovenkant. Ja, ik weet het, ik zeur... maar de ideale 2x12 moet nog uitgevonden worden.

Anyway: nog forummers die wat willen posten over de bijeenkomst bij Jukebox?

Nielsje
13 januari 2009, 16:33
En dat bonkende laag hoeft van mij niet.

De Hook 212 heeft dezelfde afmetingen, maar is veel minder bonkend: dunner hout.

Wat voor speakers heb je erin? Ik vond m'n G12-65H's te veel 'bonk' hebben, dus heb er nu 20W speakers erin, en dat is errug lekker.

Henri H
13 januari 2009, 16:41
Ik heb 2 Marshall 1936's (dus niet de kleine 1922!) en die missen juist weer wat 'gebonk', zelfs met oude G12-65'ers... Ach ja, voorlopig goed genoeg voor mij (en m'n portemonnee!)Haal de achterplaat er voor de gein maar 's uit.
Het laag komt dan veel beter tot z'n recht is mijn ervaring.

Volgens mij zijn er trouwens ook wel 1936 kasten met een handvat aan de bovenkant.
De diepte van de kasten zit onderling ook nogal verschil in.
De 1936 van de andere gitarist van onze band heeft zeker 10 cm minder diepte maar wel weer een handvat aan de bovenkant.

HaroldA
13 januari 2009, 16:45
Haal de achterplaat er voor de gein maar 's uit.
Het laag komt dan veel beter tot z'n recht is mijn ervaring.

Volgens mij zijn er trouwens ook wel 1936 kasten met een handvat aan de bovenkant.
De diepte van de kasten zit onderling ook nogal verschil in.
De 1936 van de andere gitarist van onze band heeft zeker 10 cm minder diepte maar wel weer een handvat aan de bovenkant.

10 cm??? Dan blijft er maar weinig over ;)

Misschien een keer testen met een 'bass reflex' poort aan de achterkant ;) Ze worden nu veel te weinig uitgelaten en staan eigenlijk alleen maar op m'n muziekkamertje. Daar mogen ze eigenlijk amper bewegen... :sssh:

Lexvandoef
13 januari 2009, 17:08
De Hook 212 heeft dezelfde afmetingen, maar is veel minder bonkend: dunner hout.

Goeie kasten zijn het he. :D


Ik vind die 1936 kastjes ook te lomp, te groot. Gelukkig zijn ze wel wat lichter... Maar ze missen een handvat op de bovenkant. Ja, ik weet het, ik zeur... maar de ideale 2x12 moet nog uitgevonden worden.

Dat hebben die HOOK 2x12's wel :).

the sure thing
13 januari 2009, 17:37
De Hook 212 heeft dezelfde afmetingen, maar is veel minder bonkend: dunner hout.

Wat voor speakers heb je erin? Ik vond m'n G12-65H's te veel 'bonk' hebben, dus heb er nu 20W speakers erin, en dat is errug lekker....

welke 20 watters heb je precies? En klinken die even "midden" als de G12M of de G12-65?

Ik heb nu 2x G12H's erin, en heb 2 G12-65 speakers op de plank liggen.

En de HOOK cabinets: die hebben een semi OPEN achterkant! Wel errug mooie cabs....

the sure thing
13 januari 2009, 17:44
De Hook 212 heeft dezelfde afmetingen, maar is veel minder bonkend: dunner hout.

Wat voor speakers heb je erin? Ik vond m'n G12-65H's te veel 'bonk' hebben, dus heb er nu 20W speakers erin, en dat is errug lekker. Welke 20 watters heb je erin zitten? En hebben ze evenveel warmte en midden als de G12M en/of de G12-65?

De HOOK 2x12 heeft een half open achterkant, waardoor het gebonk wrs. ook minder is...

Nielsje
13 januari 2009, 17:51
Ik heb G12M Heritage speakers erin:Deze dus (http://professional.celestion.com/guitar/products/heritage/detail.asp?ID=6)

Mijn bogner is ook 1/4 open, wellicht wat minder strak, maar wel lekker.

the sure thing
13 januari 2009, 19:09
Ik heb G12M Heritage speakers erin:Deze dus (http://professional.celestion.com/guitar/products/heritage/detail.asp?ID=6)

Mijn bogner is ook 1/4 open, wellicht wat minder strak, maar wel lekker. Is dat zelf gemaakt die opening aan de achterkant (andere achterplaat), of heb je ook bogners die dat stock hebben ?

Mitch
13 januari 2009, 19:21
Een niet te zware, goed te transporteren maar verdomd goed klinkende 2x12, niet teveel beuk maar lekker open, niet alleen handvatten aan de zijkant maar óók een handvat bovenop voor de krote stukjes, een achterkant in delen zodat je 'm ook gedeeltelijk open kan gebruiken....

Hoe vaak moet ik nou die Vernet 2x12 nog spammen voordat bij iemand het kwartje valt? :D Ik vind het niet erg om een uniek ding te hebben hoor, maar uit de beschrijving van zuur ding blijkt toch dat er wel meer mensen dezelfde eisen stellen aan een cab als ik.

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/ampfamily.jpg

Nielsje
13 januari 2009, 19:56
Is dat zelf gemaakt die opening aan de achterkant (andere achterplaat), of heb je ook bogners die dat stock hebben ?

De mijne heeft het standaard.

De Vernet is inderdaad een erg mooie kast, wellicht ooit, nu blijf ik lekker eigenwijs met de Bogner sjouwen :D

Dude
13 januari 2009, 20:21
leuk setje mitch.... zijn de kleintjes aan het knikkeren op de grond ?



wat is dat voor geinig fendertje trouwens ?

the sure thing
13 januari 2009, 21:39
He Mitch,

Je knikker eeeehhhh... kwartje is gevallen! Quanta costa voor zo'n Vernet 2x12? En wat zijn de afmetingen? Eigenlijk precies het kastje wat ik zoek.... GAS...Prijsmag ongeveer zijn.... En denk je dat G12-65's erin ook OK gaat, zonder het gebonk?

Mitch
13 januari 2009, 22:59
Ik wet het niet precies meer omdat er naast de kast ook andere werkzaamheden zijn uitgevoerd, het van combo tot top verbouwen van de CMW waar Dude verbaasd over is ;) Ik dacht dat de kale kast een jaartje of twee geleden zo rond de 400E was, afhankelijk van uiterlijk, tolex, doek, etc.
Echt, ik heb het al talloze keren gezegd, maar deze kast is

Praktisch:
-door de diagonale opstelling van de speakers (dat was dan wel mijn idee zei de trotse pappa :D)
-het lage gewicht (ik heb hem nooit gewogen maar loop er met gemak in mijn eentje mee weg)
-handvat bovenop om 'm even te verzetten/weg te lopen maar ook verzonken handvatten aan weerskanten om 'm de bus in te tillen.

Ik heb de plaatselijke naaiwinkel er een mooi skye hoesje voor laten maken en zo blijft -ie netjes. Ik ben zelf de bandbus en chef laadruimte, dus bang voor schade ben ik niet (vandaar trouwens ook de keuze voor drie handvatten) :D

Afmetingen weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je de AC30HH afmetingen opzoekt: die past er keurig op zoals je ziet. Zowel in breedte als diepte.

Sound:
-veel opener geluid dan een Bogner OS
-voldoende laag, in ijn geval door gebrek aan wielen -> direct vloercontact
-mogelijkheid tot gedeeltelijk open back (leuk voor H30's of 65's, niet voor de M20 die ik er in heb)
-fijnere spreiding dan de gebruikelijke horizontale 2x12s (mede danzij de beam blocker bij de speaker rechtsboven, maar ook doo rafmetingen)
Op meer dan één meeting uitgegroeid tot dé kast om amps over te testen...
Mail 'm gewoon effe, Franc is een uiterst geschikte gozer en kan je precies de mogelijkheden vertellen.

Over de speakers: ik heb na een experiment met S20's (don't ask) er de Heritage M20's ingezet en ik heb bepaald geen behoefte om die te veranderen. Nou heb ik wel M20's in een Bogner OS gehoord én Heritage 65's in de OS, dus ik denk wel dat ik enigszins kan voorspellen dat dat waarschijnlijk een lekkere combi wordt met een prikkend mid, maar... ik ben niet zo'n fan van de 65. Ik weet dat Lex ze in zijn Hook heeft gehad en daar nou originele oude 65's in heeft, die hij opener vond klinken. Als ik die kast nu nog ene keer zou kunnen horen zou ik een wat betere inschatting kunnen maken hoe de combinatie Vernet 2x12 met 65's klinkt. Ik weet niet welke jij hebt? Op voorhand zou ik zeggen: liever H30's als je die ook nog hebt liggen maar goed, ik ben gewoon veel meer een M20 man.

vinni
13 januari 2009, 23:30
Ben ook nog op zoek naar goeie cabs.
Mijn voorkeur gaat uit naar 2X12's.
Denk toch aan Bogner OS omdat deze wat groter zijn.

Die K&E's zijn zo laag......volgens mij blaast het geluid dan echt onder je door.

Iemand begrijpt wat ik bedoel en dr iets zinnigs over kan zeggen?

Vinni

Nielsje
13 januari 2009, 23:31
Ben ook nog op zoek naar goeie cabs.
Mijn voorkeur gaat uit naar 2X12's.
Denk toch aan Bogner OS omdat deze wat groter zijn.

Die K&E's zijn zo laag......volgens mij blaast het geluid dan echt onder je door.

Iemand begrijpt wat ik bedoel en dr iets zinnigs over kan zeggen?

Vinni

Nou, wellicht als ik in een gekke bui ben wil ik wel van m'n OS af, en ga ik voor zo'n Vernet... :D

Mitch
13 januari 2009, 23:37
Ben ook nog op zoek naar goeie cabs.
Mijn voorkeur gaat uit naar 2X12's.
Denk toch aan Bogner OS omdat deze wat groter zijn.

Die K&E's zijn zo laag......volgens mij blaast het geluid dan echt onder je door.

Iemand begrijpt wat ik bedoel en dr iets zinnigs over kan zeggen?

Vinni

Ik begrijp je volledig, dat was ook mijn insteek om heel eigenwijs een 2x12 te laten maken met diagonaal geplaatste speakers. Net wat meer hoogte dan een horizontale 2x12, net wat meer breedte dan een (zeldzame) verticale 2x12.
Hoe ik het in mijn hoofd had is het ook uitgekomen: je kan de cab gewoon op de grond zetten, bovenop kratjes of een flightcase is niet nodig, is lekker handzaam, afijn.... zie boven voor het volledige verhaal. Eén van de 4 stuks gear die nooit ter discussie staat tijdens GAS monologen ;)

the sure thing
14 januari 2009, 08:11
GAS GAS GAS GAS GAS GAS

Ik ga vandaag nog bellen!!!!

Franc
14 januari 2009, 08:11
Mitch, je moet nou toch eens ophouden hoor ;)
De mensen gaan nog denken dat ik je ervoor betaal ofzo! :D

De kast is 66cm breed, daar passen de meeste tops wel op denk ik, alleen een Marshall SL (en vergelijkbare) niet. Die is +/- 74cm breed.

Dat van die deelbare achterkant was ik al weer vergeten, gebruik je dat wel eens?
Ik heb daar tegenwoordig een heel handige truc voor om in een handomdraai het middenstuk eruit te halen (niet zelf bedacht - geef ik eerlijk toe)
Bij jou zitten de delen gewoon geschroefd zeker?

Blijft leuk om te lezen hoor, de lovende woorden over deze kast :rockon:

the sure thing
14 januari 2009, 08:47
Mitch, je moet nou toch eens ophouden hoor ;)
De mensen gaan nog denken dat ik je ervoor betaal ofzo! :D

De kast is 66cm breed, daar passen de meeste tops wel op denk ik, alleen een Marshall SL (en vergelijkbare) niet. Die is +/- 74cm breed.

Dat van die deelbare achterkant was ik al weer vergeten, gebruik je dat wel eens?
Ik heb daar tegenwoordig een heel handige truc voor om in een handomdraai het middenstuk eruit te halen (niet zelf bedacht - geef ik eerlijk toe)
Bij jou zitten de delen gewoon geschroefd zeker?

Blijft leuk om te lezen hoor, de lovende woorden over deze kast :rockon: Je krijgt vandaag TELEFOON!!!!!!!!!!!! :) GAS GAS GAS GAS :)

Mitch
14 januari 2009, 11:07
Geschroefd inderdaad. Voor M20's is de kast 1/3 open iets te luchtig, ghehe, die hebben gewoon meer tegengas nodig. Als je er H30's of Blues in hebt hangen wordt dat waarschijnlijk een ander verhaal, daar zal het best lekker mee klinken. Hoe dan ook is 1/3 voor een dergelijke kast vrij groot, misschien dat ca 1/4 mooier is voor dat soort toepassingen. Maar goed, ik ken al die Thiele berekeningen niet dus hang me er niet aan op :D

Nielsje
14 januari 2009, 11:34
Lamlul.. nu wil ik nog een keer goed kasten vergelijken :D


:cheerup:

vinni
14 januari 2009, 17:47
Hee Franc,

dr staan helaas geen prijzen van dit type kast op je site.
Quanta costa?

Vinni

Franc
14 januari 2009, 18:07
Klopt, deze kast is eigenlijk pas sinds vandaag echt in produktie :D

Mail me anders ff. De site wordt zsm bijgewerkt.

Chris Winsemius
14 januari 2009, 18:12
Goed zo Franc, wil er ook nog wel 1tje hebben maar dan met iets andere LBH-afmetingen...

Mitch
14 januari 2009, 18:22
Klopt, deze kast is eigenlijk pas sinds vandaag echt in produktie :D


Zou g*ddome tijd worden dat -ie er een broertje bij krijgt :D

@Chris: nou niet meteen een afvallige worden met je afwijkende maten hè ;)

Franc
14 januari 2009, 18:26
Nee joh, afwijkende maten zijn goed.

Dat kost meer :D

Chris Winsemius
14 januari 2009, 18:32
Nee joh, afwijkende maten zijn goed.

Dat kost meer :D

en ik ga 'm gelijk modden, wordt ie nog duurderder :seriousf:

the sure thing
14 januari 2009, 23:44
Iedereen ophouwe met ouwehoere, ik was eerst met mijn bestelling bij Franc! Het wordt een paarse...

Mitch
15 januari 2009, 00:04
Eindelijk iemand die naar me luistert :D
Bij vorbaat heel hartelijk gefeliciteerd...

Bernd Veenema
15 januari 2009, 22:29
Mitch, zou je misschien jouw kast even op een weegschaal kunnen zetten? Ik ben ook in de markt voor deze kast ben erg benieuwd naar het gewicht. Franc heeft momenteel geen demomodel staan.



Ik wet het niet precies meer omdat er naast de kast ook andere werkzaamheden zijn uitgevoerd, het van combo tot top verbouwen van de CMW waar Dude verbaasd over is ;) Ik dacht dat de kale kast een jaartje of twee geleden zo rond de 400E was, afhankelijk van uiterlijk, tolex, doek, etc.
Echt, ik heb het al talloze keren gezegd, maar deze kast is

Praktisch:
-door de diagonale opstelling van de speakers (dat was dan wel mijn idee zei de trotse pappa :D)
-het lage gewicht (ik heb hem nooit gewogen maar loop er met gemak in mijn eentje mee weg)
-handvat bovenop om 'm even te verzetten/weg te lopen maar ook verzonken handvatten aan weerskanten om 'm de bus in te tillen.

Ik heb de plaatselijke naaiwinkel er een mooi skye hoesje voor laten maken en zo blijft -ie netjes. Ik ben zelf de bandbus en chef laadruimte, dus bang voor schade ben ik niet (vandaar trouwens ook de keuze voor drie handvatten) :D

Afmetingen weet ik niet uit mijn hoofd, maar als je de AC30HH afmetingen opzoekt: die past er keurig op zoals je ziet. Zowel in breedte als diepte.

Sound:
-veel opener geluid dan een Bogner OS
-voldoende laag, in ijn geval door gebrek aan wielen -> direct vloercontact
-mogelijkheid tot gedeeltelijk open back (leuk voor H30's of 65's, niet voor de M20 die ik er in heb)
-fijnere spreiding dan de gebruikelijke horizontale 2x12s (mede danzij de beam blocker bij de speaker rechtsboven, maar ook doo rafmetingen)
Op meer dan één meeting uitgegroeid tot dé kast om amps over te testen...
Mail 'm gewoon effe, Franc is een uiterst geschikte gozer en kan je precies de mogelijkheden vertellen.

Over de speakers: ik heb na een experiment met S20's (don't ask) er de Heritage M20's ingezet en ik heb bepaald geen behoefte om die te veranderen. Nou heb ik wel M20's in een Bogner OS gehoord én Heritage 65's in de OS, dus ik denk wel dat ik enigszins kan voorspellen dat dat waarschijnlijk een lekkere combi wordt met een prikkend mid, maar... ik ben niet zo'n fan van de 65. Ik weet dat Lex ze in zijn Hook heeft gehad en daar nou originele oude 65's in heeft, die hij opener vond klinken. Als ik die kast nu nog ene keer zou kunnen horen zou ik een wat betere inschatting kunnen maken hoe de combinatie Vernet 2x12 met 65's klinkt. Ik weet niet welke jij hebt? Op voorhand zou ik zeggen: liever H30's als je die ook nog hebt liggen maar goed, ik ben gewoon veel meer een M20 man.

the sure thing
15 januari 2009, 23:35
Ja, en vertel ook wat het voordeel is van diagonaal geplaatste speakers....

Franc
16 januari 2009, 08:51
... Franc heeft momenteel geen demomodel staan.

Wordt aan gewerkt. Dat wordt een paar weekenden doorhalen ;)

Jeroen76
16 januari 2009, 12:15
Iedereen ophouwe met ouwehoere, ik was eerst met mijn bestelling bij Franc! Het wordt een paarse...

Gefeli met je beslissing. Ik ben wel razend benieuwd naar de foto's straks. Ik ben benieuwd hoe met name de kleur uitkomt. Een custom-build in een aparte kleur, best origineel.

Jeroen

the sure thing
16 januari 2009, 12:45
Gefeli met je beslissing. Ik ben wel razend benieuwd naar de foto's straks. Ik ben benieuwd hoe met name de kleur uitkomt. Een custom-build in een aparte kleur, best origineel.

Jeroen

Yep!!! Ik heb m zojuist besteld..... KICKE !!!! Dat paars is een gewaagde kleur, maar ik vind zwart net TE standaard.

Nielsje
19 januari 2009, 11:13
Hm... vanochtend toch nog even aan het nadenken geweest over de Vernet vs Bogner kast. Na wat berichten over en weer met Sure Thing bleek dat de Vernet kast min of meer dezelfde afmetingen heeft als de Bogner. De Bogner is van zwaarder hout, maar m'n Bogner heeft een open achterkant, terwijl die van Mitch gesloten is.

Conclusie 1: Een Vernet kast past waarschijnlijk in m'n flightcase :D

Grootste verschil is dat Mitch de speakers diagonaal boven elkaar heeft, en ik naast elkaar. Nu kan ik mij een verhaal herinneren van iemand die z'n speakerkast altijd op z'n kant plaatste, omdat het geluid dan heel anders de zaal in geslingerd zou worden. Ik geloof niet of het op dit forum was, maar een meeting of in een optreden, want ik kan me de handgebaren van de desbetreffende persoon me nog herinneren. Kan iemand hier wellicht wat technische onderbouwing over geven over het hoe en waarom dit anders/beter zou werken? Vanavond heb ik een repetitie, meteen maar eens proberen.

Goh, het jeukt wel weer hoor *grinnik*, misschien binnenkort maar eens naar Schiedam-noord afreizen, toch maar weer vergelijken. Maar dan moet de badkamer eerst maar eens omgetoverd worden in een echte oefenruimte met wat demping, en fatsoenlijke verlichting (;))

Franc
19 januari 2009, 11:47
Nielsje, de speakers zitten diagonaal, niet boven elkaar.
Als je de kast dus op zijn kant zet, blijft wat dat betreft het effect hetzelfde.

En de kast van Mitch heeft een deelbare achterkant, waardoor hij in principe gesloten is, maar eenvoudig gedeeltelijk open gemaakt kan worden.

E-J
19 januari 2009, 11:58
Franc,

Hoe is het gewicht en de afmetingen van de 'Mitch 2x12' tegenover een normale (Marshall) 4x12? Misschien dat ik ga downsizen, van een Marshall JMP 2203/4x12 naar een JTM45 of 2061x/2x12... en ja, jouw speakerkast staat dan op nr. 1 dankzij dit forum ;)

Gr,
Emiel

Nielsje
19 januari 2009, 12:10
Nielsje, de speakers zitten diagonaal, niet boven elkaar.
Ja, daar ben ik me van bewust, ik had even moeten typen. Maar ze zitten diagonaal boven elkaar ;)


Als je de kast dus op zijn kant zet, blijft wat dat betreft het effect hetzelfde. Hoe bedoel je dat nou? Dat het niets uitmaakt, of juist wel? En verder; waarom wel of juist niet?

En de kast van Mitch heeft een deelbare achterkant, waardoor hij in principe gesloten is, maar eenvoudig gedeeltelijk open gemaakt kan worden.Check, maar hij gebruikt hem volgens mij gesloten, vandaar.

Ibanez666
19 januari 2009, 12:10
Heb net een "nieuwe" 2x12 kast aangeschaft. Een Hiwatt Look-a-like met waarschijnlijk vintage Goodman speakers. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118610 zal binnenkort ff een fotootje van de buitenkant posten.

Franc
19 januari 2009, 12:11
Dank voor het enthousiasme :)

Mitch heeft hem gewogen en kwam op 26kg.

Franc
19 januari 2009, 12:18
Hoe bedoel je dat nou? Dat het niets uitmaakt, of juist wel? En verder; waarom wel of juist niet?
Check, maar hij gebruikt hem volgens mij gesloten, vandaar.

Diagonaal op zijn kant blijft diagonaal :)

Alleen wordt linksboven/rechtsonder dan rechtsboven/linksonder.
Het effect van de spreiding door het diagonaal plaatsen blijft dus behouden.

De 'productie 2x12MK' heeft een deelbare achterkant met snelsluiting.

Nielsje
19 januari 2009, 12:20
Diagonaal op zijn kant blijft diagonaal :)

Alleen wordt linksboven/rechtsonder dan rechtsboven/linksonder.
Het effect van de spreiding door het diagonaal plaatsen blijft dus behouden

Ja, dat begrijp ik ook wel ;)
Ik doelde eigenlijk meer op mijn situatie.. Ik ga vanavond mijn kast eens een kwartslag draaien (Bogner OS212)

Overigens denk ik dat het alsnog wel uitmaakt als je de Mitch-kast een kwartslag draait. De kast is immers niet vierkant. Of het een wereld van verschil is: ik denk het niet. Maar het zal vast wel anders klinken.

Franc
19 januari 2009, 12:24
Inderdaad, het geluid zal wat lager bij de grond zitten en misschien een tikkie verder spreiden, maar dat lijkt me verwaarloosbaar.

Nielsje
19 januari 2009, 12:30
Goh, dat experimenteren met gear is toch wel zo verslavend en leuk *grinnik*. Ben benieuwd hoe het uitpakt bij m'n kast, dat kwartslag draaien.

pssst... Franc, waarom staat er geen plaatje van die hippe snelsluiting op je website?

Franc
19 januari 2009, 12:47
Die hippe snelsluiting is natuurlijk uiterst geheim :)
Iedere klant met zo'n kast moet ook een geheimhoudingsverklaring tekenen bij ontvangst!

the sure thing
19 januari 2009, 20:34
Ik heb op de site van Bogner gekeken: de 2x12 OS (gesloten) is 79 Pounds, dus als ik het goed heb is dat 36 kg. Dan is de Vernet 2x12MK ongeveer 10 kilo lichter. Geweldig!

Enne.... over die geheimhoudingsverklaring stond niets in de offerte, Franc :) :)

Mitch
19 januari 2009, 21:49
Ik was even wat beperkt op het forum en zie nu dat ik wat vragen gemist heb maar dat het meeste al beantwoord is :)
Met M20's is gesloten absoluut te prefereren maar met H30's zou het denk ik best gedeeltelijk open kunnen. En Niels, ik snap je, de afmetingen komen misschien ongeveer overeen maar dan staat de Vernetkast 'rechtop' en de Bogner OS 'ligt'. Aan de akoestiek wordt nu gewerkt trouwens, dempingsmateriaal is besteld (of misschien al binnen vandaag), er komt nog een tweede expert zijn licht laten schijnen op de ruimte, ene van Mourik....heb die naam vaag wel eens eerder gelezen ergens :D Daarna gaan we zo snel mogelijk plakken en ben je welkom.
En ja, die 10kg lichter voel je hoor ;)

Nielsje
20 januari 2009, 00:05
Laat ik nou net toevallig vanavond m'n kast een kwartslag hebben gedraaid, waardoor 'ie ook rechtop stond.

Er was een klein verschil, volgende week nog een keer proberen, maar vond het eigenlijk verwaarloosbaar, zeker in band verband. Wellicht is het afhankelijk van hoe je staat. Je weet onze opstelling toch (tegenover elkaar)?

Overigens vanavond ons oefenhok opgeruimd en de kale stukken muur van wat demping voorzien. Ziet er nu strak en opgeruimd uit :)

Lexvandoef
20 januari 2009, 01:33
Ik hoorde echt nauwelijks verschil Niels, tussen liggen of staand. Ik laat hem lekker liggen, smoelt veel beter! ;)

the sure thing
20 januari 2009, 10:01
Voor de goede orde: staand of liggend maakt voor het geluid niets uit, maar omdat de handvatten anders geplaatst zijn bij de Vernet, wordt het tillen een stuk makkelijker!

Nielsje
20 januari 2009, 10:09
Voor de goede orde: staand of liggend maakt voor het geluid niets uit.

Hier ben ik het toch niet met je eens. Er zit wel degelijk een verschil tussen horizontaal naast elkaar geplaatste speakers en verticaal. Diagonaal zoals bij de Vernet kast en wat oude Marshall kasten is wéér anders. Hoe groot en merkbaar die verschillen zijn, daar valt over te twisten..

the sure thing
20 januari 2009, 16:20
Hier ben ik het toch niet met je eens. Er zit wel degelijk een verschil tussen horizontaal naast elkaar geplaatste speakers en verticaal. Diagonaal zoals bij de Vernet kast en wat oude Marshall kasten is wéér anders. Hoe groot en merkbaar die verschillen zijn, daar valt over te twisten.. Ik denk eerlijk gezegd dat dat evenveel uitmaakt waar je ten opzichte van je speakerkast gaat staan. Oude Fender kasten hadden overigens ook veel 2x12 opstellingen, waarvan de speakers diagonaal waren geplaatst. Er komt in mijn geval een beamblocker in mijn Vernet 2x12, zodat ik mijzelf goed kan blijven horen!

Mitch
20 januari 2009, 18:01
Eén blockertje bovenin om het hoog lekker te spreiden, hoor je jezelf p-r-i-m-a en je hoeft de geluidsman niet in de gaten te houden of -ie de mic voor de beam blocker hangt, ghehehe. Toegegeven: je moet ze altijd wel even uitleggen dat de speaker schuin onderin zit (rechts voor jou geloof ik?).
Het contact kunnen houden met de grond is gewoon lekker voor je laag. Dan hoeft zo'n kast dus ook helemaal niet van gewapend beton gemaakt te worden om lekker vol te klinken. En omdat -ie hoog genoeg is én een beam blocker heeft bovenin kun je het je ook makkelijk veroorloven om 'm gewoon op de grond te zetten.

Bernd Veenema
24 januari 2009, 19:02
Ook ik heb vandaag een Vernet 2x12MK besteld bij Franc! Kastje nummer 003 komt er dus ook aan! Waarschijnlijk komen er bij mij G12M Heritage speakers in. Misschien ga ik nog voor de G12H Heritage. De kast wordt zwart met Pepper & Salt speakerdoek en een witte piping. De randen worden bij mij iets breder gemaakt. Marshallstyle dus.

Mitch
24 januari 2009, 20:29
Hé te gek man! Jij had 'm al effe in aktie gehoord op de mini-meeting in Wateringen, toch? Cool hoor, de familie breidt uit...

the sure thing
24 januari 2009, 20:56
Ook ik heb vandaag een Vernet 2x12MK besteld bij Franc! Kastje nummer 003 komt er dus ook aan! Waarschijnlijk komen er bij mij G12M Heritage speakers in. Misschien ga ik nog voor de G12H Heritage. De kast wordt zwart met Pepper & Salt speakerdoek en een witte piping. De randen worden bij mij iets breder gemaakt. Marshallstyle dus. Gefeliciteerd! Cool: da's weer anders dan mijn kast, die wordt Fender stype, zwart/wit doek en PAARSE tolex :). Mij mij komen er G12M heritages in, of anders G12-65 Heritage. Ter plekke gaan uitproberen bij Franc tzt. Mocht je de G12H nog gaan bestellen..... ENGELAND!

Mitch
24 januari 2009, 20:59
Houd er wel rekening mee dat kakelverse M20's vrij puntig klinken in het hoog en het laag er nog niet zo lekker uitrolt als je ze vergelijkt met ingespeelde 65's.... sowieso klinken H30's en 65's harder omdat ze efficiënter zijn en harder vinden we al gauw beter :D

the sure thing
24 januari 2009, 22:16
Houd er wel rekening mee dat kakelverse M20's vrij puntig klinken in het hoog en het laag er nog niet zo lekker uitrolt als je ze vergelijkt met ingespeelde 65's.... sowieso klinken H30's en 65's harder omdat ze efficiënter zijn en harder vinden we al gauw beter :D Ik zal de M20's vooraf gaan inspelen.....

Bernd Veenema
25 januari 2009, 11:42
Hé te gek man! Jij had 'm al effe in aktie gehoord op de mini-meeting in Wateringen, toch? Cool hoor, de familie breidt uit...

Ik had hem inderdaad in Wateringen gehoord en ik vond het toen al een mooie kast. Verder is er wat mij betreft niet veel vergelijkbaars. Misschien de Hook cabinetten. Die vind ik alleen te duur en ze worden ook nog geleverd met G12H30 anniversary speakers. Ik vond de afmetingen van de Vernet prettiger en met G12M en/of G12H speakers ben ik ook nog goedkoper uit. Verder is hij nog een stukje lichter en goed handelbaar. De optie om de kast bij Franc te customizen vind ik ook aantrekkelijk. Ik ga dat ook doen. Mijn kast word een kwartslag gedraaid, zodat hij 72 breed is en 66 hoog.

Ik twijfel nog wel over de speakers, omdat mijn beide versterkers wel een vrij zwaar laag hebben. Ingespeelde M20's zijn wat ronder in het hoog dan ingespeelde H30's toch? En de H30's hebben wat meer bottom-end meende ik? Of zit ik hier helemaal naast? Ik heb G12-65's in mijn zelfbouw 2x12 gedaan (die gisteren verkocht is, gaat naar een studio) en ik vond het laag in die kast toch wel wat te overdonderend eigenlijk. En die kast was nog 1/4 open ook.

Een punt is wel dat is 2 versterkers heb met een relatief laag vermogen (22 watt en 12 watt) en ik vraag me af of ik dan niet beter kan kiezen voor speakers met een hoger rendement.


Gefeliciteerd! Cool: da's weer anders dan mijn kast, die wordt Fender stype, zwart/wit doek en PAARSE tolex :). Mij mij komen er G12M heritages in, of anders G12-65 Heritage. Ter plekke gaan uitproberen bij Franc tzt. Mocht je de G12H nog gaan bestellen..... ENGELAND!

Als ik speakers ga bestellen, bestel ik ze inderdaad in Engeland. Dat heb ik al eerder gedaan en dat werkte perfect! Ik ben benieuwd hoeveel Vernetkasten er nog gebouwd gaan worden voor forumleden. Voor de prijs hoeven we het niet te laten!

Mitch
25 januari 2009, 11:54
Dat lage rendement is juist zo lekker, kun je die amp een beetje opengooien ;)
Of je moet wel heel erg spatje clean willen blijven of zo, maar goed, laat ik het zo stellen: mijn open back 1x12 met H30 kan in een wat kleinere ruimte nog een tikkie harder klinken dan mijn 2x12 met M20's. Het laag daarvan is echter ook duidelijk voller en als je daar niet op zit te wachten zijn de M20's de mooiste keus. Waarom ga je trouwens voor een kast in de breedte?

Nielsje
25 januari 2009, 12:16
Ik vond de afmetingen van de Vernet prettiger en met G12M en/of G12H speakers ben ik ook nog goedkoper uit. Verder is hij nog een stukje lichter en goed handelbaar. De optie om de kast bij Franc te customizen vind ik ook aantrekkelijk. Ik ga dat ook doen. Mijn kast word een kwartslag gedraaid, zodat hij 72 breed is en 66 hoog.
Een punt is wel dat is 2 versterkers heb met een relatief laag vermogen (22 watt en 12 watt) en ik vraag me af of ik dan niet beter kan kiezen voor speakers met een hoger rendement.

De afmetingen van de Bogner/Hook kast zijn vrijwel gelijk.. Die is 75.6 x 65.4. Niet echt een wereld van verschil dus. Het grote verschil zit hem waarschijnlijk in de massa van het gebruikte hout.



Ik ben benieuwd hoeveel Vernetkasten er nog gebouwd gaan worden voor forumleden. Voor de prijs hoeven we het niet te laten!

Nou, ik wil er waarschijnlijk ook een. Er is al een gegadigde voor m'n Bogner kast, maar ik wil nog één keer die van Mitch horen..

Lexvandoef
25 januari 2009, 13:02
De afmetingen van de Bogner/Hook kast zijn vrijwel gelijk.. Die is 75.6 x 65.4. Niet echt een wereld van verschil dus. Het grote verschil zit hem waarschijnlijk in de massa van het gebruikte hout.

Nou, ik wil er waarschijnlijk ook een. Er is al een gegadigde voor m'n Bogner kast, maar ik wil nog één keer die van Mitch horen..

En de HOOK kasten hebben een ovaal gat achterin he, doet vast ook iets met het geluid.

Maar die Vernet kasten zijn goed hoor, congrats Bernd!

Nielsje
25 januari 2009, 13:11
En de HOOK kasten hebben een ovaal gat achterin he, doet vast ook iets met het geluid.

Oei, de mijne heeft een rechthoekig gat, wat nu? Heb ik daardoor wellicht een klein gebrek aan een rond midden?







;)

Lexvandoef
25 januari 2009, 13:13
Ja nu je het zegt ja, je kast klinkt nogal hoekig! :seriousf:

Nielsje
25 januari 2009, 13:14
Ja nu je het zegt ja, je kast klinkt nogal hoekig! :seriousf:

Typisch.. je zou juist verwachten dat jouw kast wat Hookig zou klinken..:D

Bernd Veenema
25 januari 2009, 13:23
Thank's people!

@ Nielsje: Je hebt gelijk. De Vernet is maar 4cm minder breed als je hem vergelijkt met de Hook. Dit was ook niet de belangrijkste overweging. Ik vond het prijsverschil met bijvoorbeeld een Hook wel erg groot. Een hook met G12H30 kost al bijna 900 euro. Als je er dan ook nog G12M/G12H speakers in wilt gooien ben je al zo'n 1000 euro kwijt, terwijl ik met de Vernet-kast ongeveer 600 kwijt ben in totaal en dan heb ik hem ook nog gecustomized. Verder doet de Vernet qua kwaliteit niet onder voor de Hook wat mij betreft. Ik moet wel zeggen dat het Hookcabinet van Lex ook een erg mooie kast is, ook qua uiterlijk.

@ Mitch: Ik wil hem op zijn kant hebben omdat ik het wel mooi vind dat de kast een stukje breder is dan de versterker. Verder kan het zijn dat ik op termijn een andere versterker koop en dan heb ik liever wat ruimte. Ik vind het geen gezicht als een top breder is dan de kast.

Bernd Veenema
26 januari 2009, 20:29
Heeft iemand trouwens ervaring met/gedachten over een combinatie van een G12H (Heritage) en een G12M (Heritage) speaker in een 2x12 kast?
Het lijkt me wel wat om de G12H boven te doen met een beamblocker en de G12M onderin. Of zou de G12H door zijn hogere rendement de G12M overstemmen?

Chris Winsemius
26 januari 2009, 20:39
Heeft iemand trouwens ervaring met/gedachten over een combinatie van een G12H (Heritage) en een G12M (Heritage) speaker in een 2x12 kast?
Het lijkt me wel wat om de G12H boven te doen met een beamblocker en de G12M onderin. Of zou de G12H door zijn hogere rendement de G12M overstemmen?

Tristan heeft die combi in z'n 2061 kast gehad maar vond zelf de H30 toch overheersen, later is die speaker vervangen door 'n M20.

De H is 4 dB luider dan de M dus die zou ik zelf zeker niet bovenin monteren, onder in is dan 'n betere optie imho.

the sure thing
26 januari 2009, 23:33
Joehoe!

Franc is met mijn cab begonnen!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernetsite.jpg

@Bernd: ik heb lag getwijfeld tussen G12H, G65 en M20's, maar ik wil de speakers met het minste laag. Ik heb in ieder geval 2x M20's besteld: ze zijn onderweg!!

EDIT: de deurbel ging zonet en ZE ZIJN BINNEN! Mijn 2 heritage schatjes. Oh wat zijn ze moooooooooiiiiiii :)

Bernd Veenema
27 januari 2009, 00:39
Die van mij staat eronder! Joehoe

the sure thing
27 januari 2009, 07:36
Die van mij staat eronder! Joehoe Precies! Ik zie in je sig dat je een Haar strat hebt.... Me too! Zo zie je maar weer, wij gaan voor kwaliteit :)

Henri H
27 januari 2009, 08:10
Precies! Ik zie in je sig dat je een Haar strat hebt.... Me too! Zo zie je maar weer, wij gaan voor kwaliteit :)En erg Hollands: Niet teveel betalen. ;)

the sure thing
27 januari 2009, 08:32
Die van mij staat eronder! Joehoe Welke stijlen speel je eigenlijk?

Bernd Veenema
27 januari 2009, 21:24
Welke stijlen speel je eigenlijk?

Ik speel heel veel stijlen. Gospel, Pop, Rock, Blues, Jazz enz. Eigenlijk alles behalve klassiek en metal. Een strat is voor mij dus wel de ultieme gitaar. Ik wil er nog wel een LP bijhebben denk ik, maar dat kan nog wel even wachten.


Tristan heeft die combi in z'n 2061 kast gehad maar vond zelf de H30 toch overheersen, later is die speaker vervangen door 'n M20.

De H is 4 dB luider dan de M dus die zou ik zelf zeker niet bovenin monteren, onder in is dan 'n betere optie imho.

Dank! Ik denk dat ik maar 'gewoon' voor 2 M20's ga!

erwin_ve
28 januari 2009, 11:59
Ik heb nu al een tijdje een Vernet 2x12BB cab met oude en nieuwe G12-65. Ben er erg tevreden mee.
Bij een volgende gearmeeting ben ik wel benieuwd naar een direct vergelijk tussen deze BB versie en de MK versie.

the sure thing
28 januari 2009, 12:27
Ik heb nu al een tijdje een Vernet 2x12BB cab met oude en nieuwe G12-65. Ben er erg tevreden mee.
Bij een volgende gearmeeting ben ik wel benieuwd naar een direct vergelijk tussen deze BB versie en de MK versie.
Dit SMEEKT om foto's natuurlijk!!!!!

erwin_ve
28 januari 2009, 13:39
Dit SMEEKT om foto's natuurlijk!!!!!

Nou vooruit... ik heb inmiddels een betere bijpassende kleur bank:rockon:

http://www.e-noize.nl/goodies/Overtone_vernet1.jpg

Bernd Veenema
28 januari 2009, 20:04
Nou vooruit... ik heb inmiddels een betere bijpassende kleur bank:rockon:

http://www.e-noize.nl/goodies/Overtone_vernet1.jpg

Mooie kast hoor! Wat zijn de afmetingen en welke speakers heb je erin?

Ik heb zelf net 2 Celestion Heritage G12M speakers besteld en betaald!
Ik heb toch voor de G12M gekozen, omdat ik de G12H in het Marshall 2061CX cabinet die ik een aantal keren getest heb toch iets teveel laag vond hebben. Verder was deze speaker (iig in dit cabinet) ook vrij puntig in het hoog. Dit cabinet was volgens mij goed ingespeeld, dus daar lag het ook niet aan. Ik denk dat de G12M voor mij perfect is!

the sure thing
28 januari 2009, 23:31
Ik heb zelf net 2 Celestion Heritage G12M speakers besteld en betaald!
Ik heb toch voor de G12M gekozen, omdat ik de G12H in het Marshall 2061CX cabinet die ik een aantal keren getest heb toch iets teveel laag vond hebben. Verder was deze speaker (iig in dit cabinet) ook vrij puntig in het hoog. Dit cabinet was volgens mij goed ingespeeld, dus daar lag het ook niet aan. Ik denk dat de G12M voor mij perfect is!
Goeie keus! Ik heb ze inmiddels binnen :)

Bernd Veenema
29 januari 2009, 00:52
Goeie keus! Ik heb ze inmiddels binnen :)

Lean Business toevallig? Ik heb al zeer goede ervaringen met dat bedrijf. Ik verwacht mijn speakers volgende week!

the sure thing
29 januari 2009, 09:03
Lean Business toevallig? Ik heb al zeer goede ervaringen met dat bedrijf. Ik verwacht mijn speakers volgende week! Yep! Ik heb er nu 2x 2 speakers besteld, en elke keer binnen een week (6 dagen) binnen.

Humedo
29 januari 2009, 11:25
Yep! Ik heb er nu 2x 2 speakers besteld, en elke keer binnen een week (6 dagen) binnen.Same here, 2x Heritage G12H en 2x Heritage G12M besteld bij Lean Business in het weekend, gisterenmiddag thuisbezorgd. Perfecte levering en goedkoop.

the sure thing
29 januari 2009, 11:27
Same here, 2x Heritage G12H en 2x Heritage G12M besteld bij Lean Business in het weekend, gisterenmiddag thuisbezorgd. Perfecte levering en goedkoop. Spread the word.... :rockon:

Bernd Veenema
2 februari 2009, 12:53
Mijn speakers zijn vandaag ook al aangekomen. Ze zijn daar wel snel hoor. Echt een topservice!

the sure thing
2 februari 2009, 13:11
Ja Kicke he?

Ik ben de M20's al aan het inspelen. Ik heb een klein 10W versterkertje: daar sluit ik de speakers op aan om ze al ff los te maken voordat ze in mijn VERNET kast gaan.... Het kan natuurlijk ook het placebo-effect zijn, maar de speakers klinken zeer goed! Zeer "vocaal": een warm midden maar niet te nadrukkelijk aanwezig.

the sure thing
5 maart 2009, 13:45
ZOOOO...... FF EEN (oeps capslock) oud bericht bumpen.... Mijn Vernet 2x12 is af!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/Vernet2x12paars.jpg

Ik ga m a.s. zondagavond ophalen. Is het geen SCHATJE!? Uitgebreide pics volgen....

Bernd Veenema
5 maart 2009, 13:53
Mooi hoor! Ik zag de foto's al op de website van Franc.
Echt super. Ik hoop dat ik ook snel kan genieten van de mijne.

Bernd Veenema
9 maart 2009, 10:15
Heb je hem al? Ik wil foto's!!

Mitch
9 maart 2009, 11:19
Cool man, gefeliciteerd ermee!

the sure thing
9 maart 2009, 16:11
Heb je hem al? Ik wil foto's!!


YEP!!!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernet1.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernet2.jpg
[IMG]http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernet3.jpg

Bernd Veenema
9 maart 2009, 16:31
Mooi hoor! Heb je al een eerste reactie over het geluid?
En verder nog leuke dingen geprobeerd bij Franc?

the sure thing
9 maart 2009, 17:22
Mooi hoor! Heb je al een eerste reactie over het geluid?
En verder nog leuke dingen geprobeerd bij Franc?Donderdag heb ik oefenen met de band en dan zal ik de bevindingen posten. Ik heb def gekozen voor de M20's en ga later nog eens de G65 speakers uitproberen.

Chris Winsemius
9 maart 2009, 17:47
Mooie kasten!!!

65 Watters gaan ip. altijd goed in Fender-combo-amps. De M20s (closed back cab dan) gaan ook heerlijk icm. bf/sf Fenders imho, ietsje meer "vintage" oid.

Speel ze!

the sure thing
13 maart 2009, 20:41
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernet1.jpg


Nou, gisterenavond bij mijn repetitie de boel eens flink open gezet.

Ik kan je vertellen dat het laag in deze Vernet kast idd veel minder bonkerig is dan de Bogner kast. Maar er is nog steeds voldoende laag aanwezig voor een vol geluid. De G12M20 speakertjes klinken clean errug goed. Maar vooral met scheurpedalen is het milde karakter van deze speakers (en kast) ten opzichtde van de H30 en V30 beter hoorbaar: smeuiger en rondere mids.

Het is wel even wennen: spelen met een beamblocker. Voordeel is dat je jezelf veel beter hoort, ook op hele korte afstand van de kast. Maar nadeel (ff wennen): je hoort overal waar je staat veel meer hoog. Gelukkig hebben de M20's geen irri hoog, dus alles OK. Een beamblocker maakt een wereld van verschil qua jezelf horen. Ik ben eruug blij met mijn speakerkast!!! 10 april in Nijmegen (the shuffle) een optreden, dus diegene die de kast live willen bewonderen, wees welkom :)

Bernd Veenema
13 maart 2009, 22:42
Mooi dat de kast goed bevalt! Heb je aan de korte kant (waar de kast op staat) ook pootjes onder de kast?

the sure thing
13 maart 2009, 23:11
Yep. Mocht ik ooit een brede versterkertop kopen, dan past ie over de "zijkant" van de kast. Als ik m op zijn kant draai, wordt t een beetje de Bogner OS afmetingen. Maar dan 10 kilo lichter :)

Bernd Veenema
29 maart 2009, 19:43
Mijn kast is ook bijna klaar. Ik ga hem zaterdag 11 april ophalen! Moet er 500km voor rijden, maar dat heb ik er zeker voor over!