PDA

View Full Version : Danelectro Coolcat Chorus CC-1, echt cool en waar te krijgen in NL?



jimihattricks
1 januari 2009, 12:55
Hey guys,

Even een chorus-vraag:

Ik heb een Boss CE-1 chorus/vibrato, maar dat ding is zoals jullie weten (net zoals alle dingen uit de prehistorie) monsterlijk groot. Bovendien gebruik ik de vibrato nauwelijks, dus eigenlijk wil ik hem op mijn board vervangen door een chorus in een wat meer traditioneel (kleiner) stompbox formaat.

Nu zit ik zelf te kijken naar of een Boss CE-2 of, jawel, een Danelectro Coolcat CC-1 Chorus (de laatste versie).

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/2/8/8/554288.jpg

Er is al een keertje een topic over geweest, en eigenaar van de Danelectro is erg enthousiast:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110252&highlight=danelectro+chorus&page=5

Ook zijn reviews in gitaarbladen best lovend over deze serie, en wordt hij ook wel vergeleken met de CE-2, maar dan beter instelbaar..? Ik zou met name graag weten wat hij met je signaal doet als hij uitstaat (TB, dus als het goed is niks) en wanneer hij aanstaat (volumedrop? etc.)

Aangezien de lage prijs van dat ding is er natuurlijk sprake van enige scepsis rondom die pedaaltjes, maar is dat wel terecht? Wie zegt mij dat die dingen qua constructie of signaalkwaliteit slechter in elkaar zitten dan een Boss pedaal zoals de CE-2...?

Dan nog een vraag, ik kan die laatste CoolCat serie nergens vinden in NL, waar worden die dingen verkocht? Ik zou ze wel eens willen proberen..

Suggesties voor andere chorussen zijn ook welkom (zo is er bv. de retrosonic chorus wat een exacte kopie zou zijn van de CE-1, dat vind ik ook wel interessant, maar kost ook evenveel als een CE-1..)

hugo123
2 januari 2009, 18:26
Waarom niet gewoon bij thomann bestellen op hoop van zegen, zo duur zijn ze niet, en ik spreek uit ervaring ze zijn zeker niet slecht, dus opzich zou je het wel kunnen wagen, toch?

Huijg
2 januari 2009, 18:46
Ik heb deze chorus thuis. Heb hem ook gekocht bij thomann, maar eigenlijk gebruik ik hem nooit. Als je nog interesse hebt kun je even een PM sturen.

Dirk_Hendrik
2 januari 2009, 19:18
En gebruik je em niet omdat hij niet OK is of omdat je uiteindelijk niet zo van chorus houd?

Huijg
2 januari 2009, 20:23
Hij is zeker wel OK en er komt een fantastische chorus uit dat pedaal. Alleen heb ik het pedaal gekocht omdat ik dacht dat het wel leuk zou zijn om naast mijn distortion en wah ook wat modulatie effecten te hebben. Het is echter zo dat ik hem gewoon niet gebruik thuis. (dit geldt eigenlijk ook voor mijn delay en phaser, ooit is in zo'n ''GAS-bui'' gekocht en nu gebruik ik ze gewoon niet)

jimihattricks
2 januari 2009, 22:15
i'm still thinkin' about it... op de een of andere manier trekt 'vintage' mij wat meer aan.. (vintage smintage, true, maar zo werkt t nu eenmaal bij mij)..

ik wil mijn aankopen ook niet alleen baseren op youtube-clips eigenlijk, dus ik ga eens wat babbelen en jammen met collega chorus-bezitters.. want je weet; 'don't believe the hype' :) ik kwam zelfs een filmpje tegen waarin een of andere dude die verdacht veel klinkt als Jack Black een black en green label CE-2 vergelijkt (http://www.youtube.com/watch?v=3En5gl8Vh9g)

in de meantime vermaak ik me wel met mijn RC99 en CE-1 :) en misschien is het dan toch zo dat (pedaal)size matters en dat je je daar bij moet neerleggen.. :satisfie:

Gitaar4LifeDude
2 januari 2009, 23:57
ik ben ook erg benieuwd! kan je die pedalen ook gewoon los kopen ergens in nl want ik hoef niet zo'n heel plankie.

Staon
3 april 2009, 19:33
K heb 'm toevallig gister besteld samen met z'n fuzz broertje. Ik hoor dusdanig veel lovende dingen erover dat ik zoiets had van what the heck, wat kan er mis mee zijn (en anders was het altijd nog een goedkope fout)

vinni
4 april 2009, 21:24
Ik vind'm helemaal geweldig!

Verving een hele dure EWS Xotic modded Arion SCH-Z.
En daarvoor een Jacques Meistersinger. (vind ik ook nog steeds geweldig)

Heb al een hele hoop Chorussen gehad/geprobeerd:
Carl Martin
Fulltone choralflange
TC Electronic
HBE
och,......weet het allemaal niet meer.

Maar die Cool Cat is super. Heb trouwens ook de Transparent Overdrive en de
Tremolo uit die serie.

Oh ja....bij thomann besteld.

Vinni

vidar
6 april 2009, 23:00
Ik heb ook de chorus, de transparent overdrive en de tremelo en ook ik vind het superpedaaltjes. Ik heb ze hier vandaan:
http://www.truetonemusic.nl/0545/scc.aspx?pageID=599
Ik geloof niet dat ie de chorus op dit moment nog heeft, maar je kunt altijd even vragen natuurlijk.

Deze chorus is alleen al cool omdat ie, itt veel andere chorussen wél een mix knop heeft, zodat je in een stereo setup je modulatie 100% wet naar één kant kan sturen, erg handig. Verder klinkt ie ook nog eens uitstekend. Wat wel onhandig kan zijn op een vol pedalboard is de plaatsing van de jacks (dit geldt voor de hele serie). Als je met haakse jacks wilt werken kun je die als het waren alleen naar buiten laten wijzen omdat je anders in de knoop zit met je DC input, maar met een beetje passen en meten moet dat geen probleem zijn.